• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Cannabis Hallucinatie

Ik heb al behoorlijk wat verschillende en vooral mooie trip ervaringen achter de rug, vooral met paddo's en truffels. Hierbij heb ik gemerkt, zoals ook bekend is, dat er een soort omgekeerde tolerantie lijkt te ontstaan. Bij iedere trip voelt het alsof ik makkelijker en dieper in de ervaring op kan gaan. Alsof de scharnieren van de deur er naar toe steeds losser worden.
Pas veel later ben ik af en toe wat hasj en wiet gaan roken waarbij ik ook regelmatig hele intense visuele ervaringen heb. Veel van de mensen om mij heen (die minder bekend zijn met psychedelische middelen) zeggen mijn ervaringen totaal niet te herkennen. Ik heb hier niet eerder een trip report gedeeld maar wou dit toch eens doen om te horen in hoeverre anderen zich in volgende beschrijving kunnen vinden.

*De onderstaande beschrijving is een specifiek voorbeeld van hoe ik na het roken van hasj en wiet (Ketama/Northern Light - met een bong) in een hele immersieve visuele ervaring terecht kwam.Wat ik hier nog bij wil opmerken is dat ik deze nacht met de hasj en wiet ben begonnen rond een uur of 2. De high die ik krijg gaat daarbij altijd gepaard met een heleboel nieuwe inzichten, inspiratie en energie. Dit wil ik nu echter even achterwege laten om vooral te kunnen focussen op het visuele aspect en de manier waarop de hallucinatie die ik ervoer totaal logisch en vanzelfsprekend leek te zijn terwijl ik totaal wakker was.

Het was inmiddels 5:00 's ochtends, ik voelde me nog steeds ontzettend energiek en geconcentreerd. Ik zat met mijn laptop op schoot heel gefocust en geïnspireerd te typen in bed terwijl ik naar muziek luisterde. Op een gegeven moment keek ik naar de palmbomen print op mijn dekbed (mijn oude dekbedovertrek nog met zo'n jaren 80 surf stijl print met dikke verfstreken). Ik bleef naar deze palmbomen print kijken terwijl ik mijn hoofd rustig met de muziek mee bleef bewegen. Langzaam zag ik de palmbomen schommelen en bewegen alsof de wind er door blies. Ik dacht het zal wel komen omdat ik zelf beweeg, ik laat gewoon het dekbed bewegen met mijn geschommel. Maar uit nieuwsgierigheid keek ik toch nog wat beter naar de print en toen zag ik achter de palmbomen een blauwe lucht. Ik herinnerde me dat de kleur eerst anders was, "He die was eerst rood!" dacht ik. Toen zag ik inderdaad dat de andere luchten in het patroon rood waren. De lucht achter de palmbomen waar ik naar zat te staren was nu echter duidelijk blauw geworden.

Ik bleef naar dit specifieke deel van de print kijken en ik zag steeds meer details en kleurgradaties in de lucht die me eerder nooit opgevallen waren. Omdat ik nu zo super gefocust was en veel beter en scherper keek, zag ik dat het eigenlijk een volledig realistisch beeld was, en dat het bewoog. Het was nu alsof ik naar een film keek maar dan echter (dat klopt natuurlijk ook wel want ik keek immers naar de werkelijkheid). Het was een donkere diepblauwe nacht lucht die gek genoeg erg fel was. (Alsof een super maan vanaf de andere kant van de aarde een grote ovalen lichtvlek projecteerde net boven de horizon).

Toen ik verder omhoog keek, voorbij de lichtstralen in het donkere deel van de lucht boven me, zag ik ook de sterren. En ik meende nu op de achtergrond ook de zee te kunnen horen. Ik zag met de nachtwind zand door de lucht waaien. Korrels zo fijn en zacht dat je ze eigenlijk niet met het blote oog zou moeten kunnen zien. Maar hoe kan ik ze dan zien? Dacht ik. Nu begreep ik het, ik voelde immers al de hele tijd het zand, met de wind, langs mijn wang strijken. Daarom dacht ik het te kunnen zien, en omdat ik het dacht te kunnen zien, zag ik het ook. (Omdat ik zo geconcentreerd was). Alles klopte! De hele situatie op het strand voelde extreem intiem, vertrouwd en realistisch. Ergens was de ervaring ook gekoppeld aan positieve herinneringen aan een strand vakantie met mijn ouders in Portugal toen ik een jaar of 9 was en mijn ouders nog niet gescheiden waren. Alles was perfect maar ergens was het té perfect en te magisch om de werkelijkheid te kunnen zijn. Daardoor begon ik me ineens te realiseren hoe ontzettend hard ik aan het trippen was!

Ik leunde snel een stuk naar achteren om de print op het dekbed weer van afstand te kunnen bekijken en raakte de print aan met mijn rechter hand. Ik zag de print nu bijna niet meer, het was veel te donker en ik zag alleen wat schaduw lijnen en plooien in het dekbed. Ik deed het grote licht aan en zag dat mijn dekbed gewoon wit was! Er hadden nooit lijnen of geschilderde palmbomen op gestaan. Ik had al een hele tijd zitten trippen zonder dat ik het doorhad. Ik realiseerde me nu ook dat ik überhaupt nooit een dergelijk palmbomen dekbed heb gehad. Ik was heel geleidelijk en totaal onbewust op het ritme van de muziek steeds dieper de trip in geschommeld tot ik op een totaal vanzelfsprekende manier op een tropisch strand terecht gekomen was. Het zand dat ik langs mijn wang voelde waaien was waarschijnlijk gewoon mijn eigen heen en weer schommelende haar bedacht ik later toen ik nog vol verbazing en verwondering zat na te genieten.

Ik weet niet hoe lang ik naar de palmbomen heb zitten staren en hoe lang ik op het strand heb gezeten. Ik heb gelezen dat je bij een hoge dosis wiet inderdaad heel goed kan gaan trippen. Dit was voor mij al lang geen verrassing meer maar ik vraag me af hoeveel andere mensen er af en toe via de cannabis even op zo'n "tropisch strand" zitten. Ik hoor dit natuurlijk graag in de reacties. Ook ben ik benieuwd of jullie denken dat eerdere ervaring met psychedelische middelen hier mee te maken zou kunnen hebben. Dat cannabis daardoor als een soort trigger zouden kunnen werken die op bepaalde momenten even de deur opent?

De ervaringen die ik met andere psychedelische middelen heb gehad zoals paddo’s en truffels voelen fysieker, directer en constanter. Terwijl hallucinaties vanuit cannabis op een solipsistische manier veel intiemer lijken (maar daardoor zeker niet minder intens).

Op bepaalde momenten merk ik bovendien dat ik tijdens een dergelijke cannabis ervaring vaak met grote precisie kan herleiden waar deze beelden en gevoelens vandaan komen of waar ze aan verbonden zijn. Bij een paddotrip zijn de beelden en vooral de inzichten zo direct dat ze vaak veel moeilijker te beschrijven en te plaatsen zijn. Het voelt voor mij bijna alsof een cannabis trip een vertraagde paddotrip is. Waar je de hallucinaties veel geleidelijker ziet ontstaan waardoor je ook begrijpt hoe ze gelinkt zijn aan je gevoelens, gedachten en aan je omgeving. De cannabis trips hebben mij daardoor op een analytisch niveau veel nieuwe inzichten opgeleverd. Bovendien heeft het me bewust gemaakt hoe sterk mijn wereldbeeld gevormd is door eerste indrukken, associaties en veronderstellingen. Vanuit deze wetenschap heb ik vervolgens mijn wereldbeeld ook dikwijls op een positieve manier kunnen bijstellen richting een meer open en empathische perspectief.

Ik hoor en lees zelf ook erg weinig over een dergelijk gebruik van cannabis en ik ben benieuwd of er op dit forum andere mensen zijn die dit ook zo ervaren. Hoewel het verleidelijk is om het vaker te gebruiken, probeer ik juist één keer in de +- twee weken een mooi moment te kiezen en flink high te worden. Ik benader het dus misschien ook meer als een psychedelisch middel in plaats van iets recreatiefs.

Laatst bewerkt:

Anderemaan

Wijs gebruiker
Dit begon bij mij zo'n half jaar/jaar geleden, na 2 jaar dagelijks roken en de dag na 2C-B. Sindsdien is het 1500% van wat het toen was, en heb ik ook een lichte vorm van HPPD opgelopen. Het begint bij lichte visuals en bodyload op wiet, en het bouwt langzaam op naar de sterkte van een lichte normale 2C-B trip. Dan komt de periode dat je nuchter visuals krijgt, en die neemt ook weer maanden toe. Eerst gaan die visuals na 3 dagen niet smoken weer weg, maar ook dat verergerd. Ik heb op dit moment al 6 maanden non stop gehallucineerd.

Mijn vrienden beginnen dit nu ook allemaal te krijgen, kijk dus uit:). Ik vond het zelf heel leuk, tot ik een paniekstoornis opliep mede hierdoor. Dit is gelukkig weer bijna weg, maar wees gewaarschuwt:).

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik hoor en lees zelf ook erg weinig over een dergelijk gebruik van cannabis en ik ben benieuwd of er op dit forum andere mensen zijn die dit ook zo ervaren. Hoewel het verleidelijk is om het vaker te gebruiken, probeer ik juist één keer in de +- twee weken een mooi moment te kiezen en flink high te worden. Ik benader het dus misschien ook meer als een psychedelisch middel in plaats van iets recreatiefs.
Ik kan niet zeggen dat ik zulke intense ervaringen heb als jij, maar na twee maanden geen wiet te hebben gebruikt had ik er wel een vrij psychedelische ervaring mee. Het beschouwen als een psychedelische ervaring en het dus ook maar zelden doen en er meer een intentie bij hebben is denk ik de beste manier om het te gebruiken. Probleem bij mij was dan echter vaak dat ik er dan de volgende dag alweer zin in kreeg en dat het dan ook wel weer werkte. Maar dan minder diepgaand als de eerste dag en bij herhaaldelijk gebruik de volgende dagen steeds minder en minder. Maar omdat je die ervaring weer terug wilt, dan toch door blijven gaan.

Nu heb ik weer een langdurige stop ingelast, maar wiet blijft in dit opzicht meer tricky dan echte psychedelica. Die hoef ik de volgende dag/dagen/weken echt niet alweer te doen.

[
Ik kan niet zeggen dat ik zulke intense ervaringen heb als jij, maar na twee maanden geen wiet te hebben gebruikt had ik er wel een vrij psychedelische ervaring mee. Het beschouwen als een psychedelische ervaring en het dus ook maar zelden doen en er meer een intentie bij hebben is denk ik de beste manier om het te gebruiken. Probleem bij mij was dan echter vaak dat ik er dan de volgende dag alweer zin in kreeg en dat het dan ook wel weer werkte. Maar dan minder diepgaand als de eerste dag en bij herhaaldelijk gebruik de volgende dagen steeds minder en minder. Maar omdat je die ervaring weer terug wilt, dan toch door blijven gaan.

Nu heb ik weer een langdurige stop ingelast, maar wiet blijft in dit opzicht meer tricky dan echte psychedelica. Die hoef ik de volgende dag/dagen/weken echt niet alweer te doen.

De dag nadat ik flink high geweest ben voel ik over het algemeen geen aandrang om weer te gaan roken. Ik ben dan meestal nog stoned, ik kan me nog steeds erg goed concentreren maar zonder de enorme golf van inspiratie, leergierigheid en energie. Dit is dus vaak een goed moment om het één en ander op een rijtje te zetten (wat ervaringen uit te tekenen of op te schrijven) of om heel rustig het huis op te ruimen.
Uit ervaring heb ik ook gemerkt dat zowel bij paddo's als bij cannabis een tussen periode (week, paar weken, maand of langer) de intensiteit van de nieuwe beleving versterkt. Het voelt voor mij alsof de nieuwe trip voort kan bouwen op de vorige omdat deze dan helemaal verwerkt is.
Het fascinerende aan al dit soort trips voor mij is dat de dagelijkse manier van denken en zien (interpreteren) even verstoord wordt, waardoor je een soort inkijkje krijgt in hoe je dit normaal gesproken doet. Het hele mechanisme lijkt even onthuld te worden. Het is alsof je iets in het water laat vallen, en dat je door de golven die ontstaan ineens bewust wordt dat er überhaupt water is. En ik denk dat pas wanneer die golven weer helemaal zijn gaan liggen je die verwondering en ontdekking opnieuw kan beleven en steeds verder kan onderzoeken.

Dit begon bij mij zo'n half jaar/jaar geleden, na 2 jaar dagelijks roken en de dag na 2C-B. Sindsdien is het 1500% van wat het toen was, en heb ik ook een lichte vorm van HPPD opgelopen. Het begint bij lichte visuals en bodyload op wiet, en het bouwt langzaam op naar de sterkte van een lichte normale 2C-B trip. Dan komt de periode dat je nuchter visuals krijgt, en die neemt ook weer maanden toe. Eerst gaan die visuals na 3 dagen niet smoken weer weg, maar ook dat verergerd. Ik heb op dit moment al 6 maanden non stop gehallucineerd.

Mijn vrienden beginnen dit nu ook allemaal te krijgen, kijk dus uit:). Ik vond het zelf heel leuk, tot ik een paniekstoornis opliep mede hierdoor. Dit is gelukkig weer bijna weg, maar wees gewaarschuwt:).

Dank voor je reactie, hoewel ik vooral niet dagelijks gebruik maak van cannabis of andere middelen neem ik je waarschuwing zeker serieus. Het lijkt me heel onprettig wanneer dit soort ervaringen onaangekondigd en herhaaldelijk op de verkeerde momenten de kop op steken. Ik hoop dat dit voor jou snel weer wat afneemt en dat de daar aan verwante paniek wegblijft. Zijn de hallucinaties die je in nuchtere staat ziet volledig nieuw of zijn het beelden die erg lijken op wat je gezien hebt tijdens een trip? Ik heb persoonlijk nooit nuchter hallucinaties gehad afgezien van flashbacks de dag na een paddotrip.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is alsof je iets in het water laat vallen, en dat je door de golven die ontstaan ineens bewust wordt dat er überhaupt water is. En ik denk dat pas wanneer die golven weer helemaal zijn gaan liggen je die verwondering en ontdekking opnieuw kan beleven en steeds verder kan onderzoeken.
Mooi gevisualiseerd. Zo werkt het echt wat ja.

Woezoe

Bewuste gebruiker
Eindelijk iemand gevonden die dit ook heeft. Zulke mooie en heftige visuals zoals jij heb ik (helaas) nog nooit gehad. Toen ik begon met wiet voelde ik er vrij weinig van. Maar na 1 keer een keigoeie ervaring te hebben gehad gebeurt het elke keer opnieuw. Ik hallicuneer ook van wiet. Maar het is niet zo helder. Het voelt meer alsof ik het met me gedachtes laat hallicuneren. Maar als ik recht naar voren kijk zie ik gewoon de kleuren feller en de blaadjes bewegen en ondertussen denk ik dat ik in een jungle ben.

Wil ook een keer zo lekker trippen als jij. Moet wel mogelijk zijn, als je maar genoeg rookt.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Dank voor je reactie, hoewel ik vooral niet dagelijks gebruik maak van cannabis of andere middelen neem ik je waarschuwing zeker serieus. Het lijkt me heel onprettig wanneer dit soort ervaringen onaangekondigd en herhaaldelijk op de verkeerde momenten de kop op steken. Ik hoop dat dit voor jou snel weer wat afneemt en dat de daar aan verwante paniek wegblijft. Zijn de hallucinaties die je in nuchtere staat ziet volledig nieuw of zijn het beelden die erg lijken op wat je gezien hebt tijdens een trip? Ik heb persoonlijk nooit nuchter hallucinaties gehad afgezien van flashbacks de dag na een paddotrip.
Als ik wiet rook worden de visuals intenser, dan als ik nuchter word neemt het de 5 uur daarna af, maar blijft er altijd 25-50%. Het is precies hetzelfde als hoe jij het ziet tijdens het roken. (Waarschijnlijk wel internser dan nu nog bij jou, want het word hoe vaker je een middel doet intenser) Het is alleen niet mentaal of fisiek (nuchter, tijdens het roken wel natuurlijk), dus het is eigenlijk alleen maar mooi en leuk. Heb er geen last van in mijn leven. Het maakt alles wat ronder, kleurrijker en patroniger. De paniek is wel naar, maar dat is bijna helemaal wegge-ept.

Voor alle duidelijkheid, het is geen flashback, ik heb ALTIJD visuals. Echt altijd. Ik weet oprecht niet meer hoe de wereld er uit hoort te zien haha.

Wat mij ook opvalt, is dat als je een bepaalde drug gebruikt, wiet daarop gaat lijken tot je een andere drug doet. Als ik ketamine doe word ook wiet (een beetje) dissosiatief. Als ik MDMA doe worden de visuals lichter en word je energieker. Doe ik truffels word het natuurlijker en doe ik LSD word het statischer. Wel blijft het ongeveer hetzelfde. Dit zal je over een tijdje ook merken denk ik. Vooral als je de dagen erna wiet rookt. Wiet is ook echt erg mentaal nu, ik kan geen jointje meer roken voor het slapen bijvoorbeeld. Die tijd is helaas voorbij:(.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Eindelijk iemand gevonden die dit ook heeft. Zulke mooie en heftige visuals zoals jij heb ik (helaas) nog nooit gehad. Toen ik begon met wiet voelde ik er vrij weinig van. Maar na 1 keer een keigoeie ervaring te hebben gehad gebeurt het elke keer opnieuw. Ik hallicuneer ook van wiet. Maar het is niet zo helder. Het voelt meer alsof ik het met me gedachtes laat hallicuneren. Maar als ik recht naar voren kijk zie ik gewoon de kleuren feller en de blaadjes bewegen en ondertussen denk ik dat ik in een jungle ben.

Wil ook een keer zo lekker trippen als jij. Moet wel mogelijk zijn, als je maar genoeg rookt.
Heeeeeel veel wiet roken is het antwoord, niet dat ik het aanraad want depersonalisatie en psychoses maarja..

Als ik wiet rook worden de visuals intenser, dan als ik nuchter word neemt het de 5 uur daarna af, maar blijft er altijd 25-50%. Het is precies hetzelfde als hoe jij het ziet tijdens het roken. (Waarschijnlijk wel internser dan nu nog bij jou, want het word hoe vaker je een middel doet intenser) Het is alleen niet mentaal of fisiek (nuchter, tijdens het roken wel natuurlijk), dus het is eigenlijk alleen maar mooi en leuk. Heb er geen last van in mijn leven. Het maakt alles wat ronder, kleurrijker en patroniger. De paniek is wel naar, maar dat is bijna helemaal wegge-ept.

Voor alle duidelijkheid, het is geen flashback, ik heb ALTIJD visuals. Echt altijd. Ik weet oprecht niet meer hoe de wereld er uit hoort te zien haha.

Wat mij ook opvalt, is dat als je een bepaalde drug gebruikt, wiet daarop gaat lijken tot je een andere drug doet. Als ik ketamine doe word ook wiet (een beetje) dissosiatief. Als ik MDMA doe worden de visuals lichter en word je energieker. Doe ik truffels word het natuurlijker en doe ik LSD word het statischer. Wel blijft het ongeveer hetzelfde. Dit zal je over een tijdje ook merken denk ik. Vooral als je de dagen erna wiet rookt. Wiet is ook echt erg mentaal nu, ik kan geen jointje meer roken voor het slapen bijvoorbeeld. Die tijd is helaas voorbij:(.

Dat is een interessante observatie. Dat geeft inderdaad de indruk dat wiet misschien toegang zou kunnen geven tot een bewustzijnsstaat die je eerder hebt beleefd.

Persoonlijk heb ik gek genoeg geen sterke MDMA of Ketamine ervaringen gehad, voor paddo's en wiet (psilocybine, THC) ben ik schijnbaar wel erg gevoelig. Maar dit kan ook liggen aan de setting, ik heb MDMA of Ketamine nooit in m'n eentje genomen maar alleen tijdens feesten met veel mensen om me heen. Hierdoor ben ik altijd veel minder bewust van mijn eigen ervaring en is het vooral een soort prettige roes waarin ik vooral op de ander gericht ben.

Ik heb dit soort ervaringen nu ongeveer 5 jaar gehad met cannabis, maar heb me tot nu toe nog redelijk aan de 1 x per 2 weken gehouden (met af en toe periodes van wat vaker, maar zeker niet dagelijks). Wanneer ik high ben is slapen over het algemeen het laatste wat ik wil. De wereld en mijn eigen gedachten zijn door de verandering zo interessant geworden dat ik daar zoveel mogelijk van mee probeer te krijgen. Hoe ervaar jij dat?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ik heb MDMA of Ketamine nooit in m'n eentje genomen maar alleen tijdens feesten met veel mensen om me heen. Hierdoor ben ik altijd veel minder bewust van mijn eigen ervaring en is het vooral een soort prettige roes waarin ik vooral op de ander gericht ben.
Try it. Zeer de moeite waard. Mdma dan, ketamine weet ik niet, nooit gedaan.

Waar je wiet meer als een psychedelicum kunt gebruiken, kun je dat met mdma ook. Je krijgt er een heel andere ervaring door.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Helaas nooit getript op wiet/hasj en dat zal ook nooit gaan gebeuren, ik heb echt heel hoge doseringen gedaan en nooit ook maar in de buurt gekomen van iets wat ook maar een beetje op trippen leek.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Helaas nooit getript op wiet/hasj en dat zal ook nooit gaan gebeuren, ik heb echt heel hoge doseringen gedaan en nooit ook maar in de buurt gekomen van iets wat ook maar een beetje op trippen leek.
Dat kan best nog wel eens gebeuren hoor. Er zijn mensen die het krijgen van heel lang vaak gebruiken. Zelfs zonder dat ze psychedelica hebben gebruikt! Zeg nooit nooit, maar geniet nu het nog normaal is!! Dat zal ik nooit meer kunnen en ik mis het zeer erg.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Misschien het juiste soortje vinden?
Heeft niks met soort te maken, ik ga trippen van hasj en elke soort wiet. Trippen van wiet is echt alsof je LSD neemt, maar het kickt in in een seconde na de eerste pof. Ik ga eerder hallucineren voordat ik mij stoned ga voelen, dat is nu pas het tweede effect.

Woezoe

Bewuste gebruiker
Heeft niks met soort te maken, ik ga trippen van hasj en elke soort wiet. Trippen van wiet is echt alsof je LSD neemt, maar het kickt in in een seconde na de eerste pof. Ik ga eerder hallucineren voordat ik mij stoned ga voelen, dat is nu pas het tweede effect.

Misschien heeft voor jou de soort niks te maken met of je gaat trippen (bij mij ook) maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Ik begon pas iets te voelen van wiet na 3 maanden. Nadat ik de eerste keer wat voelde werd het steeds erger. Omgekeerde tolerantie dus. Hasj heb ik de laatste tijd ook nooit meer gesmoked, misschien dat dat nu eindelijk ook wat doet met me.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Misschien heeft voor jou de soort niks te maken met of je gaat trippen (bij mij ook) maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Ik begon pas iets te voelen van wiet na 3 maanden. Nadat ik de eerste keer wat voelde werd het steeds erger. Omgekeerde tolerantie dus. Hasj heb ik de laatste tijd ook nooit meer gesmoked, misschien dat dat nu eindelijk ook wat doet met me.
Heb jij het wel echt over trippen? Dus hallucineren, anders gaan nadenken, anders voelen, kleuren veeeeel intenser? Als je tript van wiet is er namelijk een knop om in je hersenen, en kan je niet een andere soort roken en het niet hebben (het is namelijk gewoon zo dat THC je doet hallucineren, en dat is in elke strain precies hetzelfde). Het gaat op dezelfde receptor als bijvoorbeeld LSD of truffels (serotonine). Van LSD ga je ook altijd trippen, als je genoeg neemt. Was het maar zo dat ik sommige strains wel nog kon roken :(..

Ik vermoed ook dat het niet zo sterk afhankelijk is van welke soort, maar dat (naast de dosering) vooral de set en setting de ervaring bepaald. Zoals de situatie die ik in deze trip report beschreef, in een donkere / schemerige kamer, in mijn eentje (setting). En in deze kamer, met een scherpe (THC) focus en nieuwsgierigheid, je eigen veranderende perceptie en manier van denken onderzoeken (set).

Het eerste dat ik voel wanneer ik gerookt heb (hoge of lage dosering) is een vernauwing van mijn focus. Andere gedachtes naast het gene waar ik op dat onmiddellijke moment mee bezig ben, (zoals de alledaagse zorgen en verantwoordelijkheden), verdwijnen compleet in de achtergrond. Het voelt alsof al mijn energie en hersencapaciteiten worden toegespitst op het directe moment. Deze gedachtes, gevoelens en associaties bij het directe moment krijgen daardoor in verhouding meer aandacht dan de prikkels uit mijn externe omgeving.
Perceptie en interpretatie (mijn externe en interne wereld) gaan vervolgens door elkaar lopen. Waardoor herinneringen en associaties die worden opgeroepen in dit directe moment zich gaan manifesteren als iets dat ik kan zien of denkt te kunnen zien (horen, voelen, ruiken, proeven).
Het bijzondere aan hallucinaties met cannabis is dat ik duidelijker denk te kunnen begrijpen hoe de beelden gekoppeld zijn aan mijn gedachten. Terwijl de focus vernauwing ervoor zorgt dat ik niet kan relativeren en niet kan overzien dat de beelden die ik zie, niet werkelijk aanwezig kunnen zijn. Alsof je snapt hoe het gene dat je ziet gemaakt wordt, zonder dat je kan overzien dat het er niet echt is.

lampenkapje

Bewuste gebruiker
Moet de rest nog lezen van de reacties maar ik haak hier even op in:

@Stonologie mijn vriend heeft dit ook gehad. Het gevoel alsof je high bent terwijl je dat niet bent. Dat maakte hem op een bepaald moment ook angstig omdat hij bang was er niet meer uit te kunnen komen. Is toen ook een hele poos gestopt. Dit was na lange periode zeer intensief blowen.

Woezoe

Bewuste gebruiker
Heb jij het wel echt over trippen? Dus hallucineren, anders gaan nadenken, anders voelen, kleuren veeeeel intenser? Als je tript van wiet is er namelijk een knop om in je hersenen, en kan je niet een andere soort roken en het niet hebben (het is namelijk gewoon zo dat THC je doet hallucineren, en dat is in elke strain precies hetzelfde). Het gaat op dezelfde receptor als bijvoorbeeld LSD of truffels (serotonine). Van LSD ga je ook altijd trippen, als je genoeg neemt. Was het maar zo dat ik sommige strains wel nog kon roken :(..

Ja ik heb het over trippen. Ik trip van elke soort, ik bedoelde dat het misschien voor hem wel aan een andere soort kon liggen.

Bovenaan