Caffeine dronken?

IkWilGeenGebruikersNaam

Belezen gebruiker
Nou ik ben 16 jaar en nu ongeveer een jaar lang verslaafd aan caffeine (4 koffie en 3 red bull's per dag gemiddeld) en als ik niet drink krijg ik koppijn.

Maar laatst ging ik voor de grap eens 7 red bull's achter elkaar drinken en 5 koffie's erbij, en toen ik door de school liep kreeg ik opeens vette lachkicks en ik begon te slingeren (niet express) en ik moest echt gewoon lachen om alles :confused:
En ik was vet vrolijk en moest overal om lachen maar na een uurtje werd het wel minder, en toen na ongeveer 4 uur werd ik echt heel depressief :(

Het leek dus in princiepe wel op dronken zijn dus weet iemand hoe dat komt?

Elektronik_dynamite

Badass junkie
I -WILL- use google before asking questions

davie

Wijs gebruiker
Waarom drink je dan ook 7 red bulls en 5 koffie. Dan sta je helemaal strak van de Cafeïne. Probeer gewoon wat minder te drinken.

Jeppie

Newbie
denk eens al die toevoegingen in die gore energy drankjes, daar zit zooooo veel suiker in dat is zo slecht voor je lichaam. helemaal als je er zoveel van drinkt!

Jeppie

Newbie
Sommige energiedrankjes niet voor dummies

13-11-2006

Het afgelopen jaar zijn er wereldwijd meer dan 500 nieuwe energiedrankjes op de markt gebracht. Hun populariteit op het internet bezorgt ze hun eigen Myspace pagina’s, wijdverspreide mythen rondom de ingredienten, en reviews door bloggers.

De drankjes zijn inmiddels een 3.4 miljard dollar industrie, die het laatste jaar met 80 % is gegroeid.

Voedingsdeskundigen waarschuwen dat energiedrankjes vaak een overmatige hoeveelheid suiker (gemiddeld 7 scheppen per blikje) en cafeine bevatten, en ook vitamine B dat in grote hoeveelheden voor een snelle hartslag, sloomheid en tintelende handen en voeten zorgt.

Vooral de manier waarop jongeren met de drankjes omgaan is een gevaar. Ze slaan er een aantal op een rij achterover. Bij gezondheidscentra kloppen steeds vaker jongeren aan die ziek zijn geworden door teveel cafeine. “Eventuele gevaren maken het drinken ervan alleen maar aantrekkelijker”, zo zegt Brian Greenberg, assistant professor in marketing. “Jongeren willen losbreken van de regels die hun ouders stellen en van wat de maatschappij goedkeurt.”

Rondom Red Bull, het allereerste energiedrankje, hebben altijd al geruchten de ronde gedaan. Ongeacht wat er wordt gezegd, het ingredient taurine (een aminozuur dat belangrijk is voor de spijsvertering) komt niet van de urine van stieren en ontwikkelaar Mateschitz heeft zijn kennis voor Red Bull niet opgedaan bij Thaise riksja chauffeurs.

Een Braziliaanse studie wees uit dat studenten met vodka Red Bull op zich minder dronken voelden dan ze in werkelijkheid waren. Wetenschappers geven aan dat de precieze effecten van ingredienten zoals taurine, guarana en glucuronolactone nog niet bekend zijn. “Er moeten meer onderzoeken naar gedaan worden.”

Bewijs dat ze ook daadwerkelijk energie leveren is mager, het betreft alleen kleinschalige studies. Een Engels onderzoek onder 42 mensen gaf aan dat Red Bull geen effect had op het geheugen maar dat het aandachtsvermogen en verbaal redeneren verbeterd waren.

Bron: CBSNews

Reviews: www.bandddesigns.com/energy
[/quote]

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
dus als ik op een feest een red bull drink dan ben ik een loser? :rolleyes:

Nee, zo bedoel ik het niet.

Er zijn van die jongens en meisjes die pillen voor stumperds vinden omdat ze denken dat die mensen er zonder geen plezier kunnen hebben, of niet de hele nacht door kunnen gaan.

En zelf drinken ze dan een tree energie drankjes weg om zo genaamd strak te staan. :rolleyes:

Imke

Badass junkie
Als jij al verslaafd bent, dan was ik hopeloos, een tijdje geleden dronk ik 10-12 redbulls en 6 koffie's per dag.

matthijs

Badass junkie
Stel je niet aan man. Ik heb ook een tijdje zo'n 15 koppen koffie per dag gedronken...De hoofdpijn die je krijgt praat je, jezelf aan.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Hihi..

Ik drink tussen de 10 en de 15 kopjes thee per dag. :)

En als ik vrij ben en erbij blow worden het zo 30 op een dag. :)

Is echt het enigste wat ik nonstop kan drinken. :confused:

maarja, is een beetje offtopic.

Bovenaan