Cafeine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik ben verslaafd aan cafeïne. Ik ben nu aan het afkicken, althans vlug aan het afbouwen. Ik dronk ongeveer 2 liter cola per dag. En nu is mijn vraag hoe snel 'herpakt' en cafeïne verslaving zich terug. Hoelang zou het dus duren voordat ik weer bijvoorbeeld om de dag cafeïne kan/mag drinken zonder hieraan verslaafd te raken? Op zich is het niet erg, maar het is soms gewoon lastig.

Groeten,
Anton

PS: Ik lees iets van 120mg per liter. Dus zeg 250mg cafeïne per dag.....

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Paperplane. zei:
Daar zit ik met alle redbull en koffie op het werk ook wel op hoor, niks om je zorgen over te maken.
:)

Ik heb echt een afkeer voor caffeïne, word er irritant zenuwachtig van zonder me goed te voelen.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Ligt bij mij heel erg aan mijn dag, soms lijkt het na een paar koffie wel of ik wat dextroamfetamine opheb, terwijl ik op andere dagen inderdaad ook geerriteerd zenuwachtig etc wordt.

Anton

Paperplane. zei:
Daar zit ik met alle redbull en koffie op het werk ook wel op hoor, niks om je zorgen over te maken.
Ik zei ook dat het niet echt erg is, maar soms gewoon lastig. Dus daarom kan ik beter nu even door de zure appel heen bijten.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Hoezo lastig? Je gaat me toch niet vertellen dat je negatievw effecten ondervind aan dat kleine beetje cafeine?

Anton

Paperplane. zei:
Hoezo lastig? Je gaat me toch niet vertellen dat je negatievw effecten ondervind aan dat kleine beetje cafeine?
Nee, dat absoluut niet. Maar als ik een keer geen beschikking heb over cola, kan dat wel behoorlijk kloten zijn omdat ik dan de hele dag koppijn heb. En koffie zuip ik niet, nu ga ik binnenkort voor stage een tijd weg en weet ik niet of ik cola heb de hele dag door, dus wil ik er niet meer aan verslaafd zijn. Verder maakt het mij niets uit.

Anton

De afkick:

Vreselijk is een groot woord en hier zeker niet van toepassing, maar erg vervelend is het wel. Ik heb last van kou, terwijl ik het ontzettend warm heb. Vorige week en die week daarvoor had ik ook telkens dezelfde verschijnselen. Ik was mijzelf aan het 'testen' hoelang ik zonder kon.

Maar ik had last van:
Pijn in spieren, stijve nek, hoofdpijn, energieafname (rijden vond ik ontzettend slaapverwekkend.... na een uur kon ik wel gaan slapen). Koorts (38,5 links en 38,7 rechts). En even erg weinig zin in heel veel dingen en daardoor ook extreem prikkelbaar.... Ook minder presteren is het gevolg van het stoppen.

Anton

Het bericht hiervoor was heel erg vaag.... ik was er niet helemaal met m'n gedachten bij... voelde mijzelf kut omdat ik ziek zwak en misselijk was...

Maar vandaag dus weer koorts en flinke keelpijn.... hoewel dit niet door cafeïne gebrek komt. Volgens mij heb ik er helemaal geen last meer van, maar is het alleen dat ik daardoor wel wat minder 'sterk' was waardoor ik sneller griek of iets opliep.... maarja hoort erbij.

Binnenkort probeer ik wel weer gewoon wat cola te drinken, zal wel goed gaan. Zonder dat ik direct weer 2 liter/dag zuip.

zjimiz

Bewuste gebruiker
Anton zei:
Het bericht hiervoor was heel erg vaag.... ik was er niet helemaal met m'n gedachten bij... voelde mijzelf kut omdat ik ziek zwak en misselijk was...

Maar vandaag dus weer koorts en flinke keelpijn.... hoewel dit niet door cafeïne gebrek komt. Volgens mij heb ik er helemaal geen last meer van, maar is het alleen dat ik daardoor wel wat minder 'sterk' was waardoor ik sneller griek of iets opliep.... maarja hoort erbij.

Binnenkort probeer ik wel weer gewoon wat cola te drinken, zal wel goed gaan. Zonder dat ik direct weer 2 liter/dag zuip.

is dit een serieuze topic or what?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Idd een beetje vreemd verhaal, hij heeft z'n zegje nu wel kunnen doen en betere antwoorden als bovenstaande gaat hij niet meer krijgen lijkt me.

Dus slotje erop.

grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan