cactussen

ruubje

Experimenterende gebruiker
Wie heeft er weleens geexperimenteerd met cactussen? En hoe werkt het gebruik ervan eigenlijk?

ik heb het nog nooit gedaan maar ik wil het nog wel een keer doen en heb er veel over gehoord. schijnbaar die naald van die trip cactus moet je in je arms steken en 5 min. later zit je al in een dikke trip k weet het niet zeker maar zo heb ik het gehoord. :stoned:

blowking

Newbie
vriend vertelde me laatst. stond in de head-shop en vroeg naar cactussen. Schijnt dat je de naaldjes eruit moet halen en de v-tjes die er dan te voorschiujn komen die moet je uit de plant snijden. Als je dat schijnt te vreten trip je 6 uur lang en het schijnt hetzelfde effect te hebben als LSD. Maar heb 't ook maar gehoord ben er wel erg benieuwd naar

moonflower

Deze info komt ff van de drugsbijbel over mescaline / peyote cactus:

Krijgt een zachte LSD :mrgreen: achtige ervaring van alleen dan mooier en warmer... In de vrije natuur ben je getuige van de etheogene, goddelijke kanten van de natuur. :hearteyes:

Je kan mescalinekristallen 1/4 - 1/2 gram of zoveel mogelijk cactus nemen (moeilijk kauwen en een flinke kans op :kots: , t schijnt t zeker waard te zijn) werk pas na een tijdje. Je moet van te voren min. 2 weken geen alcohol drinken en 1 a 2 VASTEN voor je t middel neemt.

Meer info in de drugsbijbel "Uit je bol" ergens op internet...

Laterz :stoned:
MoonF

JJJ

Bewuste gebruiker
weedmaster zei:
ik heb het nog nooit gedaan maar ik wil het nog wel een keer doen en heb er veel over gehoord. schijnbaar die naald van die trip cactus moet je in je arms steken en 5 min. later zit je al in een dikke trip k weet het niet zeker maar zo heb ik het gehoord. :stoned:

Ghihi!!

Mescaline bevattende cactussen doen dat niet om zo maar een reden. Zij moeten zich extra verdedigen, en wel als om het feit, dat ze geen of bijna geen naalden hebben

Onzinverhaaltje zeg! Nee, je moet gewoon een bepaalde hoeveelheid gedroogd cactusmateriaal opeten. Eerst kun je aardig ziek worden, dat verdwijnt snel, en na 1 tot 2 uur begint de trip pas. Die heeft inderdaad veel gelijkenissen met LSD, maar schijnt 'warmer' en fijner te zijn. Mescaline schijnt wel iets te zijn dat flink wat verder gaat dan bijvoorbeeld psilocybine!

oane

ik hoorde dat je ook gewoon een aantal cactusen in stukken snijden, een halve dag kan koken, daarna filteren. en de thee die je dan hebt over een periode van een uur langzaam opdrinken. t schijnt dat je dan ook minder misselijk bent. deze zomer gaan we een aantal soorten opuntia's proberen. ik heb in Tihkal gelezen dat daar ook mescaline in zit :grin:

maxtc

hahaha bij mij in het dorp hierzo heeft iemand ook zelf geprobeerd
te experimenteren met cactussen.
die kerel is keihard in zijn trip blijven hangen en gaat nou door het leven als ridder hij denkt egt dat hij een ridder is.
raar verhaal :wave:

Bal0n

Badass junkie
Ja, er gaan zoveel spookverhalen rond. Het is echt om strontziek van te worden. Als die man serieus denkt dat hij een ridder is en weet ik wat, dan woont hij niet op zichzelf. Dat is dus al 1 argument om het te ontkrachten.

Daarnaast kan je neit blijven hangen in je trip. Period.

matthijs

Badass junkie
Bal0n zei:
Ja, er gaan zoveel spookverhalen rond. Het is echt om strontziek van te worden. Als die man serieus denkt dat hij een ridder is en weet ik wat, dan woont hij niet op zichzelf. Dat is dus al 1 argument om het te ontkrachten.

Daarnaast kan je neit blijven hangen in je trip. Period.

Hmm..nou...waarschijnlijk heb je nooit in een dorp gewoont. Maar het is daar echt wel anders dan in een stad. Er wonen een hele hoop rare lui rond daar.
En ok. Je kan niet blijven hangen in een trip. Maar de trip kan wel een psychose triggeren.

Bal0n

Badass junkie
Ik woon ook in een dorp. En ook hier doen de random spookverhalen hun ronde, zo schijnt er een man rond te lopen hier die na een LSD trip is blijven hangen. Hij denkt dat hij jezus is.

Niemand, maar dan ook niemand, heeft die man ooit gezien.

maxtc

nou van mij mag je een keer langskomen als je het niet geloofd
die kerel is egt helemaal ontspoord hij loopt op schoenen gemaakt van autobanden hij heeft een eigen harnas gemaakt die kerel loopt altijd bij mijn sgool

matthijs

Badass junkie
Maakt niet uit! Ik wil absoluut een foto van die gast zien! :grin:

@ Bal0n: Bij mij in het dorp wonen toch echt wel mensen waar duidelijk een sterekje los zit en die zeker niet o zichzelf zouden moeten wonen. En er gaan natuurlijk heel erg veel spookverhalen de ronde over dat soort lui. Maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in :wink:

Bal0n

Badass junkie
maxtc zei:
nou van mij mag je een keer langskomen als je het niet geloofd
die kerel is egt helemaal ontspoord hij loopt op schoenen gemaakt van autobanden hij heeft een eigen harnas gemaakt die kerel loopt altijd bij mijn sgool

En hoe was hij voor z'n cactussen avontuur?

van_veen456

je kan absoluut niet zomaar veranderen van een normaal denkend persoon naar een gestoord persoon die denkt dat ie een ridder is. Daarvoor moet je al wel een redelijk (eventueel verborgen) psychose in je hoofd hebben zitten. In dat geval is het ook niet slim om cactussen te eten/drinken whatever...
Lees je altijd goed in voordat je een drug gaat gebruiken. Verkracht erowid voor mijn part, maar begin nergens aan zonder dat je weet wat het met je doet en wat de risico's zijn.
Naalden van de cactus in je arm steken is ook bullshit!
Tuurlijk, elk dorp heeft zn dorpsgek, maar kom dan niet aan met zo'n fabeltje van "hijs blijven hangen in een trip". Weet dat dit soort dingen niet kan! Knik vriendelijk tegen de mensen die het tegen je vertellen, terwijl je wel beter weet!

maarja...
cactussen werden vroeger gebruikt door indianen om in hogere sferen te komen. Ze bereikten hiermee ongeveer 24 uur lang een dromerige visionaire staat. Geen tripmiddel voor de beginner!

Het kan een poosje duren voordat je het effect merkt. Daarna kun je een van de mooiste en goddelijkste ervaringen van je leven hebben.

Mescaline doet aan LSD denken, maar het is zachter, kleuriger, warmer, vriendelijk en prettig. Je ervaart de goddelijke kant van de natuur. Soms kun je je door ruimte en tijd verplaatsen of communiceren met je eigen geest. De totale ervaring duurt tussen de 6 en 12 uur. Peyote trips zijn heftiger dan die van San Pedro, en ook de misselijkheid vooraf is heftiger.

groeten!

van_veen456

oja!

De peyote cactussen moeten met wortel en al gegeten worden en goed lang worden gekauwd. De mescaline moet namelijk via de mondslijmvliezen worden opgenomen.
Het is ook mogelijk om van de peyote thee te zetten. Snij de cacti in kleine stukjes en laat ze een half uur koken. Het kan dan als thee gedronken worden.
Peyote cacti kunnen ook gedroogd gegeten worden. Snijd de cacti in schijven van 1 cm dik en leg deze in de zon (of in een oven op 50ºC) te drogen.

Peyote cacti werken het best op een lege maag. Probeer 6 uur van tevoren niet te eten.
Deze cactus smaakt hoe dan ook erg bitter, sommige mensen kunnen de smaak beter verdragen dan anderen. Een manier om de bittere smaak wat de verdrijven is het drinken van (ongezoete) grapefruitsap of ananassap tijdens het kauwen.

Bijwerkingen tijdens het eerste uur na het nuttigen van mescaline cacti zijn misselijkheid, buikkramp en huilen. Deze verschijnselen verdwijnen als de trip begint. Sommige mensen zeggen dat de misselijk voorkomen kan worden door samen met de cacti wat gember te eten.

Als je besluit om de peyote cacti verder te laten groeien, besef wel dat het een moeilijke plant is die langzaam groeit. Het heeft veel zonlicht nodig en weinig water.

Dosering

Het is moeilijk om aan te geven hoeveel mescaline één peyote cactus bevat, dit hangt af van de ouderdom en groei omstandigheden van de cactus. Een gemiddelde peyote dosering is ongeveer 12-30 gram, wat overeenkomt met 6-15 (of meer) cacti van 2 gram. Omdat de sterkte enorm kan verschillen, kan men het beste niet de hele dosering in één keer consumeren, maar het geleidelijk opbouwen: neem eerst de helft van de dosering, wacht 60 tot 90 minuten tot de effect bekend is, neem desgewenst de helft van wat er nog over is en herhaal dit zonodig.

Mescaline doseringen: 150 mg ondergrens merkbare effect
150 - 300 mg licht tot gemiddelde dosering
300 - 400 mg sterke trip, duurt 6 - 12 uur
450 - 500 mg mogelijke oplossen van het ego, trip kan ongeveer 12 uur duren
500 - 600 mg gegarandeerd oplossen van het ego, trip kan ongeveer 24 uur duren

matthijs

Badass junkie
Hmm, volgens mij houdt het in dat je gewoon niet meer doorhebt wie of wat je bent...je "bent" gewoon.
Ja, beetje lastig uit te leggen, heb het zelf nog nooit meegemaakt...
maar er zijn hier vast wel mensen die dat wel hebben gehad :wink:

Bal0n

Badass junkie
Ik wist nog wel wie ik was, het was alleen compleet onbelangrijk. Zijn, niets zijn en ervaren, dat is het :).

Ome_Escobar

moonflower zei:
Deze info komt ff van de drugsbijbel over mescaline / peyote cactus:

Krijgt een zachte LSD :mrgreen: achtige ervaring van alleen dan mooier en warmer... In de vrije natuur ben je getuige van de etheogene, goddelijke kanten van de natuur. :hearteyes:

Je kan mescalinekristallen 1/4 - 1/2 gram of zoveel mogelijk cactus nemen (moeilijk kauwen en een flinke kans op :kots: , t schijnt t zeker waard te zijn) werk pas na een tijdje. Je moet van te voren min. 2 weken geen alcohol drinken en 1 a 2 VASTEN voor je t middel neemt.

Meer info in de drugsbijbel "Uit je bol" ergens op internet...

Laterz :stoned:

Wat 2 weken geen alcohol :openmouth:
MoonF

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Was het nu echt nodig een topic dat al uit 2002 stamt weer te bumpen met een quote van iemand anders, zonder ook maar enkele toevoeging dan ook..?

boterkoek17

Bewuste gebruiker
weedmaster zei:

Klopt,

en als je de naald i.pv. in je arm steekt in je voorhuid fropt, groeit er een cactus op je eikel. :grin:

pythregius

Bewuste gebruiker
maxtc zei:
wat is oplossen van het ego??

oplossen van het ego ehm moeilijk uit te leggen, het betekent ongeveer dat het lijkt of je gestorven bent, hoeft absoluut niet erg te zijn, al je schilden zijn dan open gebroken, je weet waarschijnelijk niet meer wat je bent, je hele leven zal weg zijn, zo kun je een kijkje in het diepst van je ziel nemen, daardoor ervaar je een wedergeboorte, als ik het goed heb.

Bovenaan