buitenplant

IlovetheWEED

Experimenterende gebruiker
Hey allemaal,
ik heb een vraag over mijn buitenplant...
Ik heb mijn plant sinds eind juni en ben 100% zeker dat een een vrouwelijke plant is...
Ik zou willen weten waar de toppen blijven :( enkele vrienden van mij hebben zitten discussieren over er er nog toppen op zouden komen of niet...
dit maakt mij zenuwachtig... Ik heb heel veel liefde en zorg in mijn plant gestokken...
Ik heb mijn plant al enkele keren verpot en deze zit nu in een 70l pot...
Nu zou ik de raad willen vragen aan een ervaren kweker die dit weet...
Kan ik mijn plant buiten laten staan??? Of moet ik deze op een of andere manier manipuleren? :(
Met vele groeten IlovetheWEED.

Bijlagen

• SPM_A0005.jpg
    SPM_A0005.jpg
    104,4 KB · Weergaven: 2.416
  • SPM_A0010.jpg
    SPM_A0010.jpg
    107,1 KB · Weergaven: 2.416
  • SPM_A0012.jpg
    SPM_A0012.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 2.416

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij iedereen is het een laat jaar..
Mijn dametjes zijn ook pas vorige week begonnen met de bloei.

De bloei is begonnen als er naast de voorbloei haren ( die haartjes waaraan je ziet dat het een vrouwtje is) ook andere witte haren beginnen te groeien. Meestal 2 per okseltje.

Gewoon nog even rustig wachten, weet je welk soortje het is?

Edit: Na je 2e foto even goed bekeken te hebben, dacht ik toch echt balletjes te zien?
Kun je geen goede close up foto van een topje maken? ( macro stand op je toestel, meestal dat bloemetje).

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Bij iedereen is het een laat jaar..
Mijn dametjes zijn ook pas vorige week begonnen met de bloei.

De bloei is begonnen als er naast de voorbloei haren ( die haartjes waaraan je ziet dat het een vrouwtje is) ook andere witte haren beginnen te groeien. Meestal 2 per okseltje.

Gewoon nog even rustig wachten, weet je welk soortje het is?

Edit: Na je 2e foto even goed bekeken te hebben, dacht ik toch echt balletjes te zien?
Kun je geen goede close up foto van een topje maken? ( macro stand op je toestel, meestal dat bloemetje).
ja da heb ik ook al gehoord... ja op de topjes op mijn tak beginnen er zo'n kleine witte haartjes te groeien... ik zie nergens balletjes... alleen topjes met witte haartjes...
hoelang zou ik ongeveer nog moeten/kunnen wachten voor ik toppen krijg dit jaar...

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Tja, die van mij bloeien ook pas 2 weken..In dat opzicht en gezien het weer in augustus was het echt een kutzomer. Moet zeggen dat ik de hoop zelf al min of meer heb opgegeven. Tegen de tijd dat die planten klaar zijn is de boel al weggerot, en als het weer zo blijft worden het hele magere topjes. Better luck next year..

Lavalamp

Bewuste gebruiker
De Sjeik zei:
Tja, die van mij bloeien ook pas 2 weken..In dat opzicht en gezien het weer in augustus was het echt een kutzomer. Moet zeggen dat ik de hoop zelf al min of meer heb opgegeven. Tegen de tijd dat die planten klaar zijn is de boel al weggerot, en als het weer zo blijft worden het hele magere topjes. Better luck next year..

Hier diezelfde late bloei :cry:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Yup erg slechte zomer voor outdoorgrowers.
Maar, met die vroege herfst krijgen we misschien in oktober nog wel wat mooie droge dagen.
En dat zijn toch de cruciale weken ivm. rot!

@iltw, Okee dan is het goed! Heb ik me vergist :openmouth:.
Het duurt met dit weer tot volgend jaar eer je een oogst hebt, want nu schiet het gewoon niet op.
Met gewoon normaal weer duurt het toch zeker zo'n 8 weken voor je topjes enigszins rijp zijn.
12 weken is nog beter ( afhankelijk van je soort en het weer uiteraard).

Het beste bij outdoorgrowen is vaak toch gevoelsmatig oogsten, wanneer je op het randje van een beetje rijp en totale rot zit. Gewoon laten staan dus totdat het weer echt naadje begint te worden.

IlovetheWEED

Nu nog een vraagje... :grin:
mijn plant zit in een 70l pot zoals ik al vermeld heb...
kan ik de bloei op een of andere manier manipuleren?
Grtz :stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
^ Behalve bloeivoeding/boosters geven is er niet echt iets dat je kunt doen. Wat je volgend jaar misschien wel eens kan proberen is verduisteren. Dan bedek je de planten 12 uur per dag zodat ze in het donker staan, en daarmee simuleer je korter wordende dagen naarmate de herfst nadert. Op die manier schieten de planten dus in bloei wanneer je dat wilt.

Maargoed, zoals ik al zei, het was een kutzomer en ik wil niet compleet pessimistisch zijn, maar bereidt je voor op het ergste...het wordt vanaf nu alleen nog maar kouder en natter namelijk.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
seth zei:
Ik heb ook twee prachtige dames early skunk staan in volle grond. Beide +/- 1;90 hoog en dik gegroeid. En nog steeds GEEN enkele deftige top. Idem bij vrienden... Het zal een tragische opbrengst worden dit jaar vrees ik.
En als ze nu niet gauw beter hun best gaan doen zullen we er alleen nog cake van kunnen bakken :angry: :angry:

Of hasj van maken!

Maar ja het is een kut jaar..
Zelfs mensen met vroeg bloeiende soorten ( de bekende vroege Nederlandse soortjes/deense soorten) hebben een slechte oogst door de belabberde maand augustus.
Ook nu is het zwaar bucht.. Als je mogelijkheid hebt tot binnen afbloeien: Zeker doen!

Memmûm

Belezen gebruiker
kun je de plant zonder problemen dan binnen in de huiskamer zetten? Heb ze niet in pot, maar ben benieuwd.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Memmûm zei:
kun je de plant zonder problemen dan binnen in de huiskamer zetten? Heb ze niet in pot, maar ben benieuwd.

Nee dat kan niet. Het is mogelijk om achter de vensterbank/achter een raam te kweken, maar is niet erg rendabel.
Met binnen afbloeien bedoel ik onder een kweeklamp.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lavalamp zei:
Vandaag is toch nog een mooi dagje voor de plantjes...

De THC productie is begonnen hierzo :) :)

Same here!
Maar wel echt erg laat! :(

Zolang er nog af en toe een zonnetje is, met redelijk veel wind en weinig regen word het toch nog wel wat wellicht:)
Nu de topvormingbegonnen is, is mijn hoop ook weer wat gestegen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
seth zei:
Nog steeds niks al blijven de planten groter worden, begin echt te overwegen te snoeien om zo de bloei in gang te forceren

Volgend jaar een wat vroeger bloeiend soortje nemen:wink:
Hoewel het nu toch wel echt zou moeten komen, anders kan je heel die plant wel omsnoeien.
Als ik me niet vergis zitten we al onder de 12 lichturen per dag..

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Memmûm zei:

Nee dat kan niet. Het is mogelijk om achter de vensterbank/achter een raam te kweken, maar is niet erg rendabel.
Wanneer zou ik mijn plant dan het best binnenzetten en hoeveel watt moet ik dan nemen?
Grtz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
IlovetheWEED zei:
PepTalk zei:
Memmûm zei:

Wanneer zou ik mijn plant dan het best binnenzetten en hoeveel watt moet ik dan nemen?
Grtz

Zo snel mogelijk. Het beetje zon wat er nu nog is kan niet op tegen een lamp die 12 uur per dag brand.

Het meeste gebruikelijke wattage is 600w.
Maar om nu nog lamp(en), relais, afzuiging en filter te kopen..?
Het is een flinke investering, die het afbloeien van 1 plant in ieder geval niet waard is!

IlovetheWEED

PepTalk zei:
seth zei:
Nog steeds niks al blijven de planten groter worden, begin echt te overwegen te snoeien om zo de bloei in gang te forceren

Hoewel het nu toch wel echt zou moeten komen, anders kan je heel die plant wel omsnoeien.
En als ik mijn plant nou onder 2x 100w lampen zou zetten die ook uv-stralen geven?
wat zou er dan gebeuren?
(het zijn de oude lampen van mijn koningspython)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
IlovetheWEED zei:
PepTalk zei:
seth zei:

En als ik mijn plant nou onder 2x 100w lampen zou zetten die ook uv-stralen geven?
wat zou er dan gebeuren?
(het zijn de oude lampen van mijn koningspython)

Lampen die in een terrarium hebben gehangen?
Dat zijn waarschijnlijk gloeilampen?

Gloeilampen ( wattage maakt niets uit) doe je helemaal niets mee.
Spaarlampen en/of tl-buizen voor de ''huis tuin en keuken klusser'', hps lampen voor een kweker.
Als je je plant onder 2 x 100 watt gloeilampen zet verbranden ze, of gaan ze 2 dagen later dood omdat ze in principe geen licht krijgen.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Ja en TL/spaarlamp laat de plant theoretisch gezien wel groeien en bloeien maar een echt potent wietje heb je dan ook niet meer....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lavalamp zei:
Ja en TL/spaarlamp laat de plant theoretisch gezien wel groeien en bloeien maar een echt potent wietje heb je dan ook niet meer....

Muah.. Heb toch wel eens een erg lekker en goed sterk tl wietje gerookt hoor:)

IlovetheWEED

PepTalk zei:
Lavalamp zei:

en als ik er uv lampen bovenzet?
want de tak onder 3 vn mijn topjes begint al bruin tezien...
Grtz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
IlovetheWEED zei:
PepTalk zei:
Lavalamp zei:

en als ik er uv lampen bovenzet?
want de tak onder 3 vn mijn topjes begint al bruin tezien...
Grtz

Dude, ik heb je toch opties gegeven?

''Spaarlampen en/of tl-buizen voor de ''huis tuin en keuken klusser'', hps lampen voor een kweker.''

Buiten dat om zal je plant gewoon dood gaan. Punt uit.
UV heeft een plant niet nodig, lumen wel.
Een HPS lamp geeft ook geen UV licht, en toch rookt meer dan 75% ( gok ik) HPS wiet.

Edit: Staatie nog steeds binnen onder dat.. lampje?
Naar buiten knallen joh! Die rot kom je wel overheen

IlovetheWEED

Ja stond nog onder dat lampje...
dank voor de raad!!!
ga hem direct trg buite knallen! :wink:
khoop echt dat het nog goedkomt...
groetjes

IlovetheWEED

nu mijn plant toch nog effe binnenstond heb ik snel 2 foto's getrokken zodat het een beetje duidelijker zou zijn dan buiten... mijn plant staat ondertussen trg buiten.
Kunnen jullie ongeveer zeggen wanneer ik moet knippen???
Grtz

Bijlagen

• Afb008.jpg
    Afb008.jpg
    215,8 KB · Weergaven: 2.138
  • Afb009.jpg
    Afb009.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 2.138

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
We kunnen dat misschien zeggen als je met een fatsoenlijke camera een close up budshot maakt ja. Of dan toch op z'n minst een topje normaal kunnen zien.

Als ik het nu zie, zijn ze misschien 1 weekje verder dan die van mij.
Nu nog 4/5 weken is my guess.

IlovetheWEED

PepTalk zei:
We kunnen dat misschien zeggen als je met een fatsoenlijke camera een close up budshot maakt ja. Of dan toch op z'n minst een topje normaal kunnen zien.

Als ik het nu zie, zijn ze misschien 1 weekje verder dan die van mij.
Nu nog 4/5 weken is my guess.
Is het dan nog niet te koud voor buiten?
Grtz

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Te koud is het niet snel voor een wietplant.
Te vochtig wel, dus ja het is in principe te vochtig buiten, maar zoals jij het binnen deed overleeft ze nog geen week. Nu heb je buiten kans/last op/van toprot, maar dat kun je er uit knippen.

En van een bloeiende plant kun je niet echt stekjes trekken nee.
Deze zullen gewoon door blijven bloeien, en waarschijnlijk niet wortelen.

Wat een erg dubieus methode'tje is: Bijna afgebloeide takken afknippen en ze daarna nog een weekje onder de hps binnen. Gewoon in een glas water.

Maar aangezien jij toch geen fatsoenlijke lamp hebt, is op het moment de zon je grootste vriend.
Dus een zon- en windrijke plek opzoeken.
Evt. s'nachts nog binnen zetten ( op een 100% donkere plek) om het vocht wat te weren.
Betekend wel dat je elke ochtend om 8 uur je bed uit moet om die plant weer terug te knallen.

Bovenaan