Buitenkweek wiet

Mondmasker

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen

Heb zonet mijn eerste 3 zaadjes besteld (Sticky Beast Automatic (Zamnesia Seeds) feminized 3)
Ben van plan om deze in mijn tuin te zetten in potten. Niet in volle grond zodat ik ze eventueel kan verplaatsen moesten de buren klagen over de geur.
Heb helemaal geen ervaring met het kweken en internet geeft te veel informatie dus ik hoor graag jullie tips.

Nog enkele concrete vragen:
Wanneer plant ik ze best? Nu al of best nog een maandje wachten?
Geven jullie speciale bemesting of voedingsstoffen of is dit niet nodig?
Hou ik ze na het ontkiemen best even binnen onder een speciale lamp of mogen ze direct buiten? (Heb een vriend met speciale lampen)
Hoe groot dienen de potten te zijn ?

Alvast bedankt
Grtz

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Komop kerel, na 2 minuten gezocht heb ik dit: https://www.zamnesia.nl/zamnesia-seeds/3331-sticky-beast-automatic-feminized.html
Wat al een hoop informatie bevat.
wat ik verder vertel is uit eigen ervaringen, en waarschijnlijk niet de correcte way voor 100% opbrengst.

Als het warmer wordt. minimaal stabiel weer, ongeveer 20 grade. Niet dat het in de nacht 10 graden is. Eind Mei ofzo, licht een beetje aan het weer :expressionless:
]
Geven jullie speciale bemesting of voedingsstoffen of is dit niet nodig?
Deed de standaard potgrond erbij, vermengd met gewone grond. De juiste voeding is natuurlijk wel belangerijk maar ik verdiepte me daar toendertijd niet in. Groeien deden ze toch wel. Oh, en water natuurlijk, de juiste hoeveelheid.
Hou ik ze na het ontkiemen best even binnen onder een speciale lamp of mogen ze direct buiten?
Zou ze even binnen houden tot ze 10cm hoog zijn. Dan hebben ze wat meer overlevingskans. Sta er niet gek van te kijken als er een paar planten dood gaan na een paar dagen buiten.
(Heb een vriend met speciale lampen)
Kijk er mee uit moet ik zeggen Het is illegaal om ze onder een lamp te kweken of te laten groeien. (correct me if i'm wrong)
Hoe groot dienen de potten te zijn ?
Om te kweken gewoon kleine potjes. Om buiten te laten groeien, cementkuip van 65L is mij wel goed bevallen. Dan zo een verhuis karretje eronder en je kunt hem alle kanten oprijden.

Zoals ik het deed was absoluut niet professioneel ofzo, maar misschien kan je er iets mee.

inner_search

Badass junkie
Alles wat hierboven gezegt is door @Zeelanddude
Behalve voeding dan...
Vind ik enorm belangrijk voor de smaak en volle toppen als je buiten kweekt.
Ik gebruik persoonlijk het 5combi pakketje van kanna, rizotonic, flores, vega, topboost en nog iets voor bio organisme maar ben de naam kwijt.

En , ik heb ze nu al laten ontkiemen en staan nu 3cm groot op de zolder met veel daglicht met een waaier op de laagste stand en interval , geeft je plant meer sterkte voor als je hem dan al volgroeider buiten zet.

Maat met autos maakt dat imo nier zo veel uit want klaar is klaar.. die wachten niet tot het najaar..

Zeker goed drogen ! Zoek hier veel info over op.
En cure ze ook goed in weckpotten en op de juiste manier, het zet de chlorofil om in glucose waardoor de smaak van gras naar weed veranderd.

Edit*
Ze staan nu in 15l potten waar ze in blijven tot ze de volle grond in gaan.
Volle grond weed vind ik super kut , het enige voordeel is een monster plant waar je een shitload olie van kan maken.

Voor de rookweed neem ik 25l potten en autoflowers, en daar wacht ik idd nog 1 a 2 weken voor om te ontkmienen

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Vind ik enorm belangrijk voor de smaak en volle toppen als je buiten kweekt.
Ik gebruik persoonlijk het 5combi pakketje van kanna, rizotonic, flores, vega, topboost en nog iets voor bio organisme maar ben de naam kwijt.
Heb al dat spul eens opgezocht en ja, denk dat dat wel goed spul is. Maar in hoeverre het dat nog 'natuurlijk' is? Maar goed, dat is een hele andere discussie die nu helemaal niet van belang is :)

Zeker goed drogen ! Zoek hier veel info over op
true story
En cure ze ook goed in weckpotten en op de juiste manier, het zet de chlorofil om in glucose waardoor de smaak van gras naar weed veranderd.
Heb eerst https://en.wikipedia.org/wiki/Chlorophyll opgezocht maar werd daar niet veel wijzer van :kissingclosed:
Na dit stukje https://www.superwiet.nl/Het_droogproces.html snap ik er wel iets meer van. Voor het eerst dat ik hier van hoor. Interessant site btw.

Ze staan nu in 15l potten waar ze in blijven tot ze de volle grond in gaan.
Volle grond weed vind ik super kut , het enige voordeel is een monster plant waar je een shitload olie van kan maken.
Het heeft allebei wel iets, https://sensiseeds.com/nl/blog/buiten-kweken-een-pot-de-volle-grond/

Neo-Shulginist

Badass junkie
Met autoflowers kun je het best wachten met kiemen tot eind april of begin mei. Je plantjes zijn dan 12 tot 16 weken later klaar, wat betekent dat je in de warmste maand augustus kunt oogsten. Dat is het tijdstip waarin je de lekkerste toppen krijgt :wink:
Hoe meer ruimte de wortels van een wietplant krijgen, des te groter die kan groeien. Zachte luchtige aarde helpt daarbij het best. Geef de plant niet te veel water, maar zeker ook niet te weinig. Je ziet aan de stand van de bladeren of er meer/minder water nodig is.

Gewoon buiten zetten, geen lampen gebruiken. Het liefst gewoon in de volle grond (als je een goede bodem hebt). Verder niet al te veel aan doen. Ze groeien uit zichzelf wel.
Hoe beter het weer en hoe beter de grond, des te lekkerder de wiet. Zo werkt het ongeveer. Als je gewoon bemeste potgrond gebruikt of een rijke voedingsbodem dan heb je verder geen mest nodig. De eerste keer kweken zou ik dat sowieso niet doen. Je kan met allerlei hulpmiddelen om te kweken ook schade aanrichten. Volgens mij gaat dat het vaakst mis. Mensen die te veel voor hun plant willen zorgen en de planten dan juist gaan stressen.
Lekker buiten laten staan dus en hun ding laten doen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Met autoflowers ben ik trouwens ook niet zo'n fan van overpotten enzo. Ze hebben maar zo weinig tijd. Van zaadje tot bloem. Een beetje wortelbeschadiging komen ze niet meer goed te boven. Dus ik zou gewoon de zaadjes zaaien op de plek waar je de plant wil laten groeien. Dat werkt namelijk ook gewoon :wink:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Wanneer plant ik ze best?
Begin april in potjes steken, overdag buiten laten harden en dan 's avonds weer naar binnen. Begin mei (mits verwachting forst vrij) in volle grond steken, kippenstront doen ze het wel goed op dus je kunt eventueel wat grond uit het kippenhok scheppen. Eenmaal in volle grond in mei hoef je ze geen eens meer water te geven ongeacht het weer.

Dat is hoe ik het heb gedaan 2 jaar gelden en daar kwam toch wel 1kg netto per plant vanaf, het formaat was vrij indrukwekkend, o.a. girl scouts voorbij de 3 meter. Cannabisplanten die de lucht in schieten ondersteunen trouwens, anders breekt ongeveer de helft van de takken onder eigen gewicht.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Cannabisplanten die de lucht in schieten ondersteunen trouwens, anders breekt ongeveer de helft van de takken onder eigen gewicht.
Hoe meer een (cannabis)plant rondzwaait, des te meer houtvezel er wordt aangemaakt. Dat is gunstig voor de dikte van de stam, en de sapstroom die erdoorheen kan. Juist niet ondersteunen dus, want daarmee stimuleer je de plant niet om actie te ondernemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Begin april in potjes steken, overdag buiten laten harden en dan 's avonds weer naar binnen.
Als je de planten steeds naar binnen verhuist dan moet je dat wel elke dag op exact hetzelfde tijdstip doen. Ook moet het binnen heel donker zijn (dus niet nog ergens een lamp branden). Wisselende lichtcycli zijn voor een plant heel stressvol.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Juist niet ondersteunen dus, want daarmee stimuleer je de plant niet om actie te ondernemen.
Bij struikgewas plantjes zoals Friese Dauw maakt het niet uit maar als je een meer Sativa leunend plantje zoals Girl Scout gebruikt gaat het plantje in één jaar tijd nooit van zijn leven voldoende stevigheid van zichzelf kunnen ontwikkelen voor de takken. Een dingetje dat met wel meer cannabis soortjes en ding kan wezen. Misschien is het voor autoflower en binnenhuis is niet zo'n ding maar in volle grond kan het erg hard gaan.

Mondmasker

Hallo iedereen nog eens. Ben er aan begonnen. Zaadjes succesvol laten ontkiemen en heb ze gisteren in een pot van 3l gestoken in grond voor zaaien en stekken met perliet. Alle 3 een halve cm diep. Nu vroeg ik me af of ik ze water moet geven, zoja hoeveel. Er is nog geen sprake van blaadjes ofzo enkel het kopje van het zaadje begint uit de grond te steken. ze staan in de zon waardoor de bovenste laag aarde snel uitdroogt. Ik heb voordurend het gevoel dat ze te weinig water krijgen hierdoor.

Tweede vraag: Ik beschik over een degelijke ledlamp 150W. Is het beter om ze in het begin hieronder te zetten of mag ik ze ook buiten zetten wanneer het zonnig en warm is zoals vandaag?

Alvast bedankt.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik wil dit jaar ook 1 plant in de achtertuin laten groeien in een pot. Over het kweekproces heb ik geen enkele vraag. Ik heb ruime ervaring met kweken, zowel indoor als outdoor. Alleen heb ik me altijd gefocust op sterke wietsoorten. Mede omdat die het meeste opleveren. Zelf rook ik al jaren hasj en toen ik laatst weer eens zin had om een wietje te roken was ik zo knetter stoned, echt niet normaal. De ochtend erna was ik nog steeds knetter.

Mijn conclusie, de wiet in de shop is gewoon genetisch te doorgefokt, te veel groei en bloei voeding. Eigenlijk gewoon een plant op steroïden. En dit is niet wat ik zoek. Ik zou het liefst een indica willen kweken, zo biologisch mogelijk en met een laag thc gehalte.

Maar dan nu het soort, en dit is ook de aard van mijn vraag. Welke indica komt het meest overeen met de oorspronkelijke biologische indica plant?

Als ik nu zoek bij zaadjes, dan hebben ze allemaal een exotische naam en doelen ze allemaal op het kweken en verkrijgen van de maximale thc percentages ed.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik wil dit jaar ook 1 plant in de achtertuin laten groeien in een pot. Over het kweekproces heb ik geen enkele vraag. Ik heb ruime ervaring met kweken, zowel indoor als outdoor. Alleen heb ik me altijd gefocust op sterke wietsoorten. Mede omdat die het meeste opleveren. Zelf rook ik al jaren hasj en toen ik laatst weer eens zin had om een wietje te roken was ik zo knetter stoned, echt niet normaal. De ochtend erna was ik nog steeds knetter.

Mijn conclusie, de wiet in de shop is gewoon genetisch te doorgefokt, te veel groei en bloei voeding. Eigenlijk gewoon een plant op steroïden. En dit is niet wat ik zoek. Ik zou het liefst een indica willen kweken, zo biologisch mogelijk en met een laag thc gehalte.

Maar dan nu het soort, en dit is ook de aard van mijn vraag. Welke indica komt het meest overeen met de oorspronkelijke biologische indica plant?

Als ik nu zoek bij zaadjes, dan hebben ze allemaal een exotische naam en doelen ze allemaal op het kweken en verkrijgen van de maximale thc percentages ed.
Indica/sativa is geen goede aanduiding voor het effect van de wiet. Het verschil tussen indica en sativa zegt meer iets over het uiterlijk (fenotype) dan de chemische samenstelling die de vrouwelijke bloemen aanmaken (chemotype).

Waar je naar kunt kijken is de verhouding THC/CBD, en welke terpenen een ras aanmaakt. Dat zegt wel wat over het effect dat je kunt verwachten. Zo zijn er tegenwoordig redelijk wat zaden die een hoog gehalte CBD bevatten (1:1 THC-CBD). Dat zijn wietsoorten die een wat meer kalmerend effect geven en niet zo opgefokt paranoia high. Verder is een kenmerk van veel indica's dat ze een wat aardachtige geur hebben. De geurstoffen kunnen ook een rol spelen bij het effect dat je krijgt. Zo wordt limonene (citroengeur) geassocieerd met een actieve en creatieve space, maar mogelijk ook wat paranoia. Alpha-pinene (geur van dennenappels) of myrcene zijn wat meer kalmerend.

Een probleem is wel dat tegenwoordig nauwelijk meer stabiele rassen worden ontwikkeld. Veel zadenproducenten kruisen gewoon twee willekeurige planten met elkaar en verkopen de zaden daarvan als nieuw 'ras'. Zo krijg je dus die wildgroei aan allerlei namen. Maar de zaden hebben dan heel uiteenlopende eigenschappen. Het komt dus helaas ook veel voor bij CBD-rassen dat je niet zeker weet of de plant nou 1:1 THC-CBD aanmaakt of een heel andere verhouding tussen THC en CBD, omdat het ras niet veredeld is en de genetica van de zaden dus niet stabiel.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Indica/sativa is geen goede aanduiding voor het effect van de wiet. Het verschil tussen indica en sativa zegt meer iets over het uiterlijk (fenotype) dan de chemische samenstelling die de vrouwelijke bloemen aanmaken (chemotype).

Waar je naar kunt kijken is de verhouding THC/CBD, en welke terpenen een ras aanmaakt. Dat zegt wel wat over het effect dat je kunt verwachten. Zo zijn er tegenwoordig redelijk wat zaden die een hoog gehalte CBD bevatten (1:1 THC-CBD). Dat zijn wietsoorten die een wat meer kalmerend effect geven en niet zo opgefokt paranoia high. Verder is een kenmerk van veel indica's dat ze een wat aardachtige geur hebben. De geurstoffen kunnen ook een rol spelen bij het effect dat je krijgt. Zo wordt limonene (citroengeur) geassocieerd met een actieve en creatieve space, maar mogelijk ook wat paranoia. Alpha-pinene (geur van dennenappels) of myrcene zijn wat meer kalmerend.

Een probleem is wel dat tegenwoordig nauwelijk meer stabiele rassen worden ontwikkeld. Veel zadenproducenten kruisen gewoon twee willekeurige planten met elkaar en verkopen de zaden daarvan als nieuw 'ras'. Zo krijg je dus die wildgroei aan allerlei namen. Maar de zaden hebben dan heel uiteenlopende eigenschappen. Het komt dus helaas ook veel voor bij CBD-rassen dat je niet zeker weet of de plant nou 1:1 THC-CBD aanmaakt of een heel andere verhouding tussen THC en CBD, omdat het ras niet veredeld is en de genetica van de zaden dus niet stabiel.
Ik was misschien niet duidelijk genoeg waarom ik een indica wil. Ik hou niet van de smaak van haze en daarom mijn keuze. Verder vroeg ik me gewoon af of er nog iets niet gekruist en doorgefokt te verkrijgen is. Dus zo dicht mogelijk bij het origineel wat betreft een indica.

Ik weet niet hoe het precies zit zonder voeding, wat betreft het eindresultaat qua percentage thc. Maar een white widow vond ik vroeger qua smaak altijd een lekker wietje bijvoorbeeld. Wellicht dat zonder alle voeding en enkel buiten zonlicht het thc percentage vrij laag blijft.?

Anders schiet ik m'n doel voorbij.

Waterpijp-bong.nl

Sponsor

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik was misschien niet duidelijk genoeg waarom ik een indica wil. Ik hou niet van de smaak van haze en daarom mijn keuze. Verder vroeg ik me gewoon af of er nog iets niet gekruist en doorgefokt te verkrijgen is. Dus zo dicht mogelijk bij het origineel wat betreft een indica.

Ik weet niet hoe het precies zit zonder voeding, wat betreft het eindresultaat qua percentage thc. Maar een white widow vond ik vroeger qua smaak altijd een lekker wietje bijvoorbeeld. Wellicht dat zonder alle voeding en enkel buiten zonlicht het thc percentage vrij laag blijft.?

Anders schiet ik m'n doel voorbij.
Kijk jij snapt het, k*t haze. Gatver wat vies en een kut effect.

Buitenwiet is qualitatief aanzienlijk beter dan je waarschijnlijk denkt. Mijn 1e jaar deed niet heel erg onder aan goedkope shop wietjes.

White widow heb ik altijd een van de meest smaakloze/neutrale wietjes gevonden. Gorilla Glue/Gelato/Kosher kush enzo vind ik echt geweldig.

Als je een redelijk stabiele bijna 100% indica zoekt die klein blijft (heerlijk effect en mijn beste plant 2 jaar terug): Northern Light van Green House Seeds.

Jack Herrer was ook echt top maar idk hoeveel indica/sativa die precies is..

Wel je goed inlezen over spint, meeldouw en luizen. Deze zijn heel veel voorkomend in NL en verpesten je hele oogst door bijvoorbeeld spinnen webben om je bladeren. Als je voor een echt/normaal plantje gaat: sterkte met de herfst en dus toprot.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Oh trouwens, ik merk wel degelijk 98% van de keren dat ik Sativa en Indica met elkaar vergelijk een zeer duidelijk verschil in angst, kalmheid en hallucinaties.

Tuurlijk er bestaan sativa’s met CBD waardoor het lijkt op een indica (sommige Super Silver Haze bijv.). En er zijn vast afweikende strains qua terpines, maar dit is best zeldzaam en ik vind persoonlijk dat indica/sativa wel degelijk een goed effect profiel kunnen geven voor mensen die uberhaupt verschillen merken in wiet (ik vroeger niet namelijk).

Ook opmerkelijk dat ik sativa bijna altijd vind stinken naar die limonine. Zure rook en veel paranoia en heftige hallucinaties.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dank je wel @Stonologie dit is precies de info waar ik naar zocht!

Ik heb het 'n beetje links laten liggen. K krijg waarachijnlijk wel stekken binnekort van iemand. Maar het soort is nog niet bepaald. Beetje ingewikkeld verhaal en in bespaar je de details.

Maar nu je het soort Northern Light aanhaalt... Ik herinner me nog dat ik deze vroeger regelmatig haalde en dit is er zeker eentje waarvan de smaak me nog bijstaat en deze altijd enorm waardeerde.

Gouden tip!

Ik heb net zaadjes besteld👌🏻😉

Ik ga ze gewoon lekker biologisch groeien in de achtertuin. Natuurlijke cyclus, gewoon op grond en stront! That's it. Geen voeding, enkel bestrijden van spint en meeldauw, maar daar heb ik ervaring mee. Dus dat komt goed!

Thnx man, appreciate it 😊

Jones41

Newbie
Beste kwekers :)
Vorige zomer had ik wat plantjes in de tuin. Prima te roken wiet afgekomen..alleen zat het vol met zaadjes.
In het begin gooide ik de uitgezochte zaadjes gewoon weg, maar besloot ze op een gegeven moment toch te bewaren. Nu heb ik zit dit jaar massaal geplant en heb nu dus ook de nodige plantjes staan. Echter strugel ik een beetje met het onderscheiden van de mannelijke en vrouwelijke exemplaren. Misschien dat er iemand even mee kan kijken om mijn gedachtes te bevestigen..of juist niet :grin:
Ik zal de nodige foto's plaatsen.
Alvast bedankt👍🏻

Bijlagen

• 16578872080641648604450591939555.jpg
    16578872080641648604450591939555.jpg
    378 KB · Weergaven: 5
  • 20220715_135105.jpg
    20220715_135105.jpg
    159,2 KB · Weergaven: 5
  • 20220715_135142.jpg
    20220715_135142.jpg
    151,4 KB · Weergaven: 5

Manu76

Badass junkie
Yeah, nieuwe dag, nieuwe kansen. Vandaag komt eerste beetje groen van het seizoen de grond uit! Ik ga het niet eens consumeren dit jaar, maar alleen het kweken geeft me al een high! Wat auto-flowers voor de sier en kan ik eindelijk eens echt een half jaar tot een jaar laten rijpen voordat ik het gebruik voor mijn plezier.

JackAss69

Bewuste gebruiker
Yeah, nieuwe dag, nieuwe kansen. Vandaag komt eerste beetje groen van het seizoen de grond uit! Ik ga het niet eens consumeren dit jaar, maar alleen het kweken geeft me al een high! Wat auto-flowers voor de sier en kan ik eindelijk eens echt een half jaar tot een jaar laten rijpen voordat ik het gebruik voor mijn plezier.
Nice! Ik ga ook weer eens proberen dit jaar.

Manu76

Badass junkie
Zelfs hier in Barcelona moet ik met de reguliere zaadjes veel werk verrichten vanaf begin oktober. Dan heb ik echt veel last van rupsen-plagen zelfs met goede bestrijdingsmiddel en ervaring en einde oktober de schimmels. Dit jaar doe ik gewoon voor mijn plezier wat auto-flowers en voor Augustus is alles droog en in de potjes.
Maar ik ga wel genieten van mijn hobby, mijn eerste twee komen uiteindelijk op morgen eerste dag te staan. 8-9 weken en die zijn klaar :sunglasses:

Manu76

Badass junkie
Zo, eerste maand zit erop en die eerste twee gaan het redden. Eerste tekens van bloei begin ik al te zien en ze mogen nog wel wat omhoog komende dagen, maar hardstikke leuk.
Ik vind het spelen met en kijken naar nog net zo leuk als toen ik het met een jointje erbij deed. Nog een weekje en ik kan genieten van de geuren die ze gaan afstoten en met al veel zusjes erbij, wordt het weer een gezellig groen gebeuren op het terras. Ik vind het prachtig om buiten tussen die plantjes te slapen in de zomer.
Plantjes die ik pas in Mei begin worden wel groter maar op deze manier zijn er telkens wat van alle fases uit het groei-proces. Vandaag is nummertje 12 geboren.

Manu76

Badass junkie
1000010104.jpg

Dit jaar wat aardappelen en tomaten erbij en een extreem vroege start van het seizoen. Maar dit jaar neem ik vakantie in Juli en Augustus, dus dat dat wordt interessant.
Wat namen van wat hier staat: Critical, Tropicana Poison, Green Poison, Diablo Rojo, Mandarina Feliz, Ginger Punch, Baby Boom, Runtz en veel eindigen met XL of XXL en allemaal autoflower.
Gezien het wel erg vroeg in het jaar gepland is, schat ik gemiddelde opbrengst na drogen op 23 gram toppen per plantje. En in Mei- Juni wordt het een mooie groene boel.

Bovenaan