Bufo Marinus (de beruchte lsd pad)

yow

Ik heb een paar dage gelede een bufo marinus zien zitte in een reptiele winkel waar een vriend van mij werkt.
Nu als redelijk ervaren psychonaut is dit voor mij weer een kans om de grenzen in het ontbekende te verleggen.
MAAR na enig opzoek werk werd al snel duidelijk dat dit toch wel wat risico's met zich meebrengt aangezien de pad naast de hallucinogene stof
nog heel veel andere zeer giftige stoffen aanmaakt.
Heeft er iemand ervaring met deze manier van geestverruiming?
gebruik, dosering?
eventueel een tripverslag?
alvast bedankt, grtz... phi stoned

shokora

Wijs gebruiker
Volgens mij is dit geen LSD maar Bufotenine. Ik heb nog nooit van een natuurlijke bron van LSD gehoord gezien dit een semi-synthetische stof is.

Verder eigenlijk nog nooit van deze pad gehoord. Waarom bufo marinus? Bufo Alvarus lijkt me een stuk vetter :P Dan heb je bufotenine en 5-MeO-DMT.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Een ervaren psychonaut die na veel opzoekwerk tot de conclusie komt dat 5-MeO-DMT en bufotenine op LSD lijken daalt flink in geloofwaardigheid :þ

Edit: En inderdaad, bedoelde je niet de Bufo Alvarus?

bufo marinus

de hallucinogene stof is idd Bufotenine, hoewel de Midden-Amerikaanse pad, Bufo alvarius hiervoor veel geschikter is zou ik deze toch graag probere omdat ik enkel deze soort voor handen heb.
andere naam voor deze soort is agapad, reuzepad,sapo ,enz...
MAAR...
Het melkachtige gif dat geproduceerd wordt door de agapad bestaat uit tot wel 100 verschillende componenten waarvan bufotoxine de bekendste is. Dit is een op het hart werkend vergif met een effect vergelijkbaar met dat van digoxine. Een bepaalde hoeveelheid van het gif kan een hartstilstand veroorzaken. Er zijn wel fatale vergiftigingen beschreven van overmatig inwendig gebruik van middelen met paddensecreet als afrodisiacum.
Toch staat deze padde soort bekend om zijn fijne halucinerende werking maar als ik dit dan lees krijg ik toch m'n twijfels.

ik heb nooit gezegt dat lsd de actieve stof is of iets dergelijks enkel de beruchte LSD pad omdat veel mense de effecten vergelijken heb verder geen ervaring met padde dus....

shokora

Wijs gebruiker
Ik denk niet dat je makkelijk een tripverslag gaat vinden. Niet veel mensen experimenteren met padden en als ze dat wel doen, eerder bufo alvarius.

Wat betreft bufotenine vond ik dit op wikipedia:

Lethal Dose

The acute toxicity of bufotenin in rodents has been calculated to have an LD50 of between 200 and 300 mg/kg, which by comparison, is comparable to the LD50 for intravenous morphine (200-300 mg/kg) in mice.[18] Death occurs by respiratory arrest.[18]

Als je dus wetenschappelijk te werk gaat en van een lage dosis (2mg) steeds langzaam omhoog gaat zou alles redelijk goed moeten gaan. Maar weet wel dat je je op onverkent terrein bevindt. Ik zou het niet aanraden, maar als je toch besluit het te doen, houd ons op de hoogte! :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hier vertelt Neurosoup hoe je de stof kunt kunt 'oogsten', althans bij een alvarius:
http://www.youtube.com/watch?v=2Yv9xl3-_Lw

Maar enkele dingen waar ik aan denk zijn:

-Stel zo'n pad wordt 10 jaar oud. Wil je die dan 10 jaar lang houden, en dus verzorgen?

-Het melken van zo'n pad, heeft dit ook een negatieve uitwerking op het welzijn van het betreffende beestje?

-En persoonlijk vind ik een reptiel(o nee, 't is een amfibie, toch?) in een terrarium altijd een triest gezicht. Wordt zo'n beest sowieso al niet depressief van zijn verblijf in een Hollandse huiskamer?

-En wil je als psychonaut 'alles' proberen?

Het verlangen om het toch te proberen is groot.
maar uit veiligheids redenen zal ik toch maar w8en.

Zolang ga ik op zoek naar de alvarius en stel ik de bufo marinus maar uit.
moest ik het toch overwegen, hou ik jullie op de hoogte.