Bromazolam bijwerkingen

Kaida

Newbie
Hallo allemaal,
Ik had Bromazolam (rc) besteld, pilletjes van 2,5mg. Zondag avond nam ik het voor het eerst samen met mijn voorgeschreven quetiapine (75mg) en overdag slik ik trouwens ritalin (25mg, 25mg en 15mg), mijn ervaring: Ik slip als een blok maar kreeg eind nacht/begin ochtend (gevoelsmatig) last van nachtmerries en het gevoel dat ik vast werd gehouden, maar er was niemand, ik dacht ik moet nu uit bed of …. roepen. Zo weliswaar kwam er niks uit mijn mond en kon ik met geen mogelijkheid uit bed, alleen kan ik mij wel herinneren dat ik van zij naar zij draaide om het gevoel er af te schudden (wat niet hielp) ik betwijfel of ik dat ook echt gedaan heb, anders kon ik ook uit bed. Voelde mij sochtends wel suf maar trok rond de lunch tijd weer weg.

Gisteren avond toen ik in bed lag kreeg ik last van trillen en koud zweten, uiteindelijk heb ik beide weer ingenomen, sliep weer erg snel en diep, kreeg wel erg levendige nachtmerries (kan alleen totaal niet meer herinneren wat), ik had gelezen dat als je in een slaapverlamming zit je met je ogen moet proberen te knipperen, ik dus in de nachtmerrie dat proberen, het lukte en er was niks meer aan de hand (maar voelde mij wel licht angstig), ik sloot mijn ogen en BAM ik was weer in de nachtmerrie, ik deed ze weer open maar ik kon niet weg, mij niet omdraaien niks. Vervolgens ben ik weer in slaap gevallen. (Is het raar dat ik dit mij wel kan herinneren maar de nachtmerrie weer juist niet? Ik weet alleen dat ik echt een levendige nare nachtmerrie had, maar wat er gebeurde?!?!) Ik werd deze ochtend wel erg energiek wakker (ben al weken lang erg somber geweest, dus dat was nieuw) ben van alles gaan doen wat er gedaan moest worden wat ik normaal zou uitstellen of niet zo vroeg in de ochtend zou doen. Uiteindelijk heb ik vandaag erg veel gedaan en barste ik van de energie.

Alleen nu ik weer in bed lig is het trillen (wat heel eventjes te controleren is) en het zweten, maar het dus wel erg koud hebben weer begonnen (ook mijn voeten, had mijn sloffen uit gedaan, kreeg het koud dus deed ze weer aan maar ze blijven zweten maar toch koud voelen).

Mijn vraag is, zijn dit bijwerkingen of zijn dit beginnende symptomen van een fysieke verslaving?? Ik heb ze tenslotte pas twee keer genomen, zo snel kan een (fysieke) verslaving niet beginnen toch?

(Ook al is de verleiding erg groot om ze vanavond weer te nemen, dan voel ik mij de volgende dag tenminste goed en energiek. De nachtmerries of mogelijke slaapverlamming hebben tot nu toe mentaal toch geen negatieve invloed op mij overdag)

Laatst bewerkt:

girl238

Experimenterende gebruiker
Wanneer de verleiding groot wordt om te nemen kun je wel spreken van een beginnende verslaving. Ik wil je alleen echt waarschuwen met bromazolam, ik heb het ook geslikt. De bijwerkingen waren niet mals, ik kreeg last van enorme sufheid, blackouts en geheugenverlies. Mijn werk heeft uiteindelijk aan de bel getrokken omdat ze me zagen afglijden door dit middel. Dus doe alsjeblieft voorzichtig en stop het liefst nu het nog ‘kan’ 🙏🏼❤️

Torchic

Badass junkie
Het maakt denk ik niet uit of het een beginnende verslaving is of dat het bijwerkingen zijn. Je lichaam reageert er niet goed op dus ik zou er mee stoppen. Want als je doorgaat werk je wel een verslaving in de hand en is het nog moeilijker om ervan af te komen en zullen de klachten alsmaar erger worden.

Take care!💛

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
2.5mg is ook flinke dosering voor bromazolam per pellet.
Volgens mij is 0.5 tot 1mg ruim voldoende om te slapen en 2.5mg veelste extreem.
Maar beter is om helemaal niet te gebruiken!

Kaida

Newbie
Dank voor jullie antwoorden, vannacht had ik het weer genomen, inslapen ging goed, maar zins het einde van de nacht veel wakker gelegen, maar ook gelukkig ook geen nachtmerries gehad! Ik zal het met mijn psycholoog bespreken volgende week donderdag😬

_shikantaza

Badass junkie
Pas op. Je bent verslaafd voordat je het weet, en de afkick van benzo’s kan hels en langdurig zijn. Gooi maar lekker weg wat je over hebt voordat je diep in de shit zit. Je krijgt er met benzo’s alleen maar problemen bij - als je stopt slaap je nog slechter dan voorheen en tijdens gebruik is je geheugen naar de klote, en je bent lang onder invloed en ontremd. Zeker bij de hoge dosisen die jij neemt.

Denk je eraan dat je geen auto mag rijden bij dagelijks gebruik van benzo’s? 🚫🚗

Kaida

Newbie
Pas op. Je bent verslaafd voordat je het weet, en de afkick van benzo’s kan hels en langdurig zijn. Gooi maar lekker weg wat je over hebt voordat je diep in de shit zit. Je krijgt er met benzo’s alleen maar problemen bij - als je stopt slaap je nog slechter dan voorheen en tijdens gebruik is je geheugen naar de klote, en je bent lang onder invloed en ontremd. Zeker bij de hoge dosisen die jij neemt.

Denk je eraan dat je geen auto mag rijden bij dagelijks gebruik van benzo’s? 🚫🚗
Ik zal het proberen!
Ik ga het in iedergeval vanavond even niet nemen. Ik heb nog geen rijbewijs😉, wil er dit jaar wel aan gaan beginnen (nuchter natuurlijk)

mrorange

Bewuste gebruiker
Volledig eens met dupont. Bij mij was het helemaal uit de hand gelopen. gewoon inderdaad weggooien als je nu al met tolerantie bezig bent, want dan zit een verslaving met benzo's in een heel klein hoekje. Het zijn sluipmoordenaars.

Reactie van mij uit een ander topic:
Bromazolam werkte bij mij heel sterk. Daarna heb ik een diazepam verslaving ontwikkeld, ik heb 1,5 jaar lang iedere dag 150 mg diazepam geslikt. Dat staat ongeveer gelijk aan 12 tabletten bromazolam van 3mg. Tolerantie gaat enorm snel met benzo's. Na een dag of 6 hebben ze al bijna geen werking meer en ga je bij slikken. Ik ben naar de kliniek gegaan en daar werd direct 2/3 van mijn dosis geschrapt. Ik kan je niet uitleggen hoe ongelooflijk heftig dat is. Alleen maar kotsen, niet slapen, hele sterke halucinaties (echt LSD is daar niks bij) En het zijn ook hele nare halucinaties. Je raakt helemaal versteend, want al je spieren gaan stijf staan en je bent echt en zombie. Bij Brijder (kliniek) valt de afkick van benzo's onder hetzelfde kopje als morfine/heroine. Daar schrok ik echt enorm van. Gelukkig is de afkick veel korter. Bij heroine is dat 3 weken ofzo, bij benzos ben je na 5 dagen door het ergste heen, maar alleen als je van zon hoge dosis komt. dat laatste beetje wat ik nu slik dat moet je steeds rustiger afbouwen, en dat kan maanden duren. Dus echt, serieus, bouw het af tot niks. En als je zelf die discipline niet kan opbrengen, ga gewoon naar een kliniek. Ik ben nu op advies van de arts even gestopt met afbouwen (ik zit nu op 30 mg diazepam), want lichaam een geest moeten weer herstellen en dan ga ik over een maand of 3 terug naar de kliniek om de rest af te bouwen.

Laatst bewerkt:

mrorange

Bewuste gebruiker
en het gevoel dat ik vast werd gehouden, maar er was niemand, ik dacht ik moet nu uit bed of …. roepen. Zo weliswaar kwam er niks uit mijn mond en kon ik met geen mogelijkheid uit bed, alleen kan ik mij wel herinneren dat ik van zij naar zij draaide om het gevoel er af te schudden (wat niet hielp) ik betwijfel of ik dat ook echt gedaan heb, anders kon ik ook uit bed. Voelde mij sochtends wel suf maar trok rond de lunch tijd weer weg.
Dit lijkt heel erg op slaapverlamming. Heb ik ook een periode gehad en is echt vreselijk. Kan komen door heel veel stress, maar ook door medicijnen. Het is totaal niet gevaarlijk, maar zeer beangstigend.

_shikantaza

Badass junkie
Gelukkig is de afkick veel korter. Bij heroine is dat 3 weken ofzo, bij benzos ben je na 5 dagen door het ergste heen, maar alleen als je van zon hoge dosis komt.
Prijs jezelf gelukkig. Ik had na een (te) snelle afbouw nog een half jaar last van depressie, zelfmoordgedachten, verstoorde slaap en ga zo maar door. Nooit meer!

mrorange

Bewuste gebruiker
Prijs jezelf gelukkig. Ik had na een (te) snelle afbouw nog een half jaar last van depressie, zelfmoordgedachten, verstoorde slaap en ga zo maar door. Nooit meer!
Jemig, wat een hel man.... Maar ik ben er ook nog niet, die 30 mg moet ook steeds langzamer afgebouwd worden. Maar ik heb goede moed, inderdaad, ik mag in mijn handjes knijpen dat ik nu geen depressie heb. Ik heb overigens twee jaar geleden ook een hele zware depressie gehad, bijna een poging gedaan om er mee te stoppen (in de zin van: wat heeft het allemaal nog voor nut). Dus toen ben ik ook opgenomen geweest. Eerst weer door de ontwenning van alcohol heen want ik had weer een zoveelste terugval en daarna ingesteld op bupropion, en dat werkt bij mij echt supergoed tegen depressie en ADHD. Na drie weken was het alsof iemand een knop omzette. Ik klaarde in 1 keer op en ik mocht zelf m'n ontslagdatum in de kliniek bepalen, dus ik zat daar voor onbepaalde tijd. Dat gaf ook enorm veel rust. Ik heb toen 7 weken bij Brijder in Alkmaar gezeten. Bupropion heeft bijna geen wisselwerking met andere medicijnen, in tegenstelling tot SSRI's. De werking van bupropion is heel anders, hoe het exact werkt weten ze nog niet, maar er wordt een specifiek enzym aangemaakt in de lever en die is actief in je hersenen. Voor mij is het echt een wondermiddel. Totaal geen bijwerkingen enzo.

_shikantaza

Badass junkie
@mrorange FIjn dat je veel hebt aan Bupropion. Doe het laatste beetje Benzo's lekker rustig aan. Ashton Manual geeft een prima tempo, zeker niet sneller gaan.

Ik ben nog aan het afbouwen met Olanzapine. Hopelijk snel helemaal medicijnloos. Al mijn mentale problemen zijn verdwenen sinds ik in herstel ben gegaan en me vol overgave op therapie heb gestort.

mrorange

Bewuste gebruiker
Thanks man! En super dat je mentaal en gewoon weer kan genieten. Ja ik ga die laatste benzo's echt rustig afbouwen. Ik loop iets achter op jou, maar ik uiteindelijk komt het goed. En qua therapie, ja dat is gewoon uiteindelijk het belangrijkste. Ik heb vanaf m'n 20ste tot m'n 38ste een sociale angststoornis ontwikkeld. Ik ben nu 40 en met goede cognitieve therapie er helemaal vanaf gekomen. Totaal geen angsten meer. Maar nu komt wel naar boven dat ik van tijd tot tijd last heb van manien, en dan ga ik mezelf overschatten en dan kan het zomaar weer fout gaan. Aanstaande maandag heb ik een MDQ test (voor bipolairiteit) en aan de hand daarvan volgt vanzelf extra therapie, om ook daar mee te leren omgaan. Ik kom van heel ver. Ik ben vanaf mijn 20ste echt alcoholist en dronk 6 liter wijn per dag, en 's nachts bijdrinken, want ik raakte na 2 uur slaap al in ontwenning. Dat heb ik gelukkig in 2018 doorbroken door me op te laten nemen, en sindsdien gaat het steeds iets beter. Dus ik heb er echt wel vertrouwen in dat alles uiteindelijk stabiel wordt. :)

take care, en fijn om te lezen dat het bij jou ook gewoon helemaal goed aan het komen is. Geeft mij ook weer vertrouwen en motivatie :praying::thumbsup:

Bovenaan