zijn dit steeds nieuwe inzichten die van uit de amfetamine intoxicatie komen, of zijn dit betere mogelijkheden(speed) om het al reeds besefte sneller
in verband te brengen met andere parallelle kennis, en die samensmelting in een prachtverhaal dus in feite kunnen neerschrijven.
Of creeert het voor jou echt diepe openbaringen, vrouwen en mannen reageren anders hee op speed.
Zo vind ik je tekst al veel duidelijker om te lezen
Goede vraag waarom het precies komt dat ik op speed nogal eens inzichten krijg, inzichten die je meer bij lsd zou verwachten.
Wat ik zelf ervaar met speed op is dat wat er in mijn hoofd eruit kan komen. Ik kan me zo voorstellen dat wanneer ik de goede woorden kan vinden terwijl ik met iemand in gesprek ben, ik dieper mijn geest kan verkennen. Omdat ik geen tijd kwijt ben met mezelf begrijpend te maken. Het neemt een hoop denkwerk weg voor me. De ander waarmee ik aan het praten ben kan mij dan prikkelen/inspireren. Hij zegt wat en ik kan direct iets terug zeggen. Waardoor ik ook de tijd heb om bijvoorbeeld naar 3 verschillende invalshoeken te vragen ipv maar 1 te kunnen onderzoeken. Ook zal het mee helpen dat ik wat meer zelfvertrouwen krijg, dus ook minder bang ben om vragen te stellen, minder bang ben om dom genoemd te worden omdat ik (misschien) voor de hand liggende vragen stel. Met speed op gaat het me om de kennis en het praten om tot nieuwe ontdekkingen te komen. Mijn emoties zitten dus niet in de weg en ook de ability om wat in mijn hoofd zit verwoorden zit niet in de weg. Op deze 2 vlakken win ik al behoorlijk wat. Mijn gedachte blijven gestroomlijnd waardoor ik me veel langer en veel makkelijker bij een onderwerp kan houden. Doordat ik langer bij 1 onderwerp kan blijven heb ik ook de tijd en rust om verschillende kanten te bekijken en vragen te stellen waar ik normaal nooit op zou komen om ze te stellen.
Dus laten we vooral zeggen dat het een combi is die ervoor zorgt dat ik openbaringen op speed kan hebben.
Vannacht dus veel meer understanding gekregen over "zijn"en "ego".
Zo heb ik mezelf een tijdje terug ook op een andere gedachte betrapt die niet klopt. Mensen zijn in mijn hoofd gelijk, maar ik had het te ver doorgetrokken. Iedereen is gelijk dus niemand is beter dan een ander. Dat klopt niet, mensen kunnen wel beter zijn dan een ander en toch gelijk blijven. Sinds ik me dat realiseerde kon ik ook beter genieten van mijn prestaties, omdat ik me er nu niet schuldig om voelde. Als ik vroeger beter was, dan betekende dat in mijn hoofd dat we niet gelijk waren. Nu zijn we gelijk en ben ik beter en kan ik daar trots uit halen zonder me schuldig te voelen.
Ik heb veel inzichten gehad wat betreft mijn eigen psyche en denkwijze, ik ben het afgelopen jaar erg gegroeid en ik blijf groeien. Bij veel inzichten vloeide ook een hoop tranen, wat is dat mooi

.
Ik heb alleen last van psychoses bij een erg zware emotionele gebeurtenis. Top of the notch zwaar zeg maar. Dus ik ben wat gevoelig maar op drugs nog nooit een psychose gehad voor zo ver ik weet.
Ik word zeker creatiever, zoals ik al zei, wat in mijn hoofd zit komt er eindelijk zo makkelijk uit!
In de huid van de verteller zitten voelt goed he? Ik moet ook niet al mijn teksten terug lezen die ik op speed geschreven heb. De eerste keer speed was ik zo obsessief bezig met schrijven dat taalfouten me helemaal niet boeide (normaal vind ik het het verschrikkelijk om taalfouten in mijn tekst te hebben) als ik die tekst later terug las was het ook een copmplete warboel.
Ik kan hem je zo wel toe sturen haha, waarschijnlijk herken je het speed ratelen wel.