prutsemieke
Newbie
iemand die sintjanskruif gebruikt in combinatie met blowen ? zou da een probleem zijn? x
Willemijn zei:Wat is sintjanskruid?![]()
![]()
![]()
De plant bevat hypericine en hyperforine. Vooral deze laatste stof maakt dat Sint-janskruid wordt gebruikt bij klachten als somberheid, milde vormen van depressiviteit en melancholie. Ook wordt het gebruikt als middel tegen stress en slapeloosheid.
Mathijs zei:
Had je al wel eens eerder sint janskruid gebruikt? Toen ik nog sint janskruid gebruikte heb ik eerlijk gezegd nooit ergens last van gehad tijdens het blowen. Ik merkte wel dat het de high wat veranderde, het was iets energieker maar alsnog ontspannend.Sintjans kruid in combinatie met blowen. Mijn ervaring was alles behalve ontspannend.
Constant het idee/gevoel 'n epileptische aanval te krijgen...
Hierdoor namen de angst/ paniekaanvallen de overhand.
Wel weer een ervaring rijker.🙃😉
De werking is zo ver ik weet nog niet helemaal bekend maarSt Janskruid is volgens mij een natuurlijk ssri, en werkt op je serotonine dus
dit klopt als een busje… vooral bij chemotherapie, medicatie tegen schimmelinfecties en anticonceptie (verminderde werking), én bij antidepressiva (versterkende werking met kans op serotonine syndroom) moet je oppassen. Maar eigenlijk icm alle medicatie moet je goed oppassen en je laten inlichten.zou eenzelfde wisselwerking kunnen opleveren als met farmaceutische antidepressiva. Als je bovenstaande reacties leest kun je inderdaad maar beter voorzichtig beginnen.
De werking is zo ver ik weet nog niet helemaal bekend maar
Naja tis gewoon natoer. Maar als je iets uit het bos plukt zoek je toch ook eerst ff op wat je in je thee dauwt.Gek he dat het dan legaal is.
Ik wil hier overigens wel aan toevoegen dat sint-janskruid in normale dosering mij erg geholpen had met de depressieve gedachten en gevoelens waar ik op dat moment mee kampte.Had je al wel eens eerder sint janskruid gebruikt? Toen ik nog sint janskruid gebruikte heb ik eerlijk gezegd nooit ergens last van gehad tijdens het blowen. Ik merkte wel dat het de high wat veranderde, het was iets energieker maar alsnog ontspannend.
Sint Janskruid ook wel eens gebruikt icm met paddo. De eerste dosis ging goed, maar bij de 2e dosis had ik of een overdosis sint janskruid of een te hoge dosis paddo (had beiden bijgepakt).
Zodra het in begon te werken merkte ik al dat er een paniekerigheid op kwam zetten en elke setting waar ik in kwam kon ik gewoon niet ontspannen. Ook werd ik enorm misselijk, zo misselijk was ik van paddos op zichzelf nog nooit geweest.
In een korte tijd groeide de paniek alleen maar en werd ik daarnaast ook enorm verward. Het voelde ook alsof ik enorm aan het oververhitten was, terwijl het winter was. Ik zat met het raam wagenwijd open en mijn shirt uit, maar ik had het nog steeds te warm.
Op gegeven moment begon mijn zicht ook weg te vallen. Ik zag steeds minder en steeds waziger en er begon een enorm harde piep op te bouwen in mijn hoofd. Naarmate de piep harder werd, begon ik steeds minder te zien. Na een moment van enkel zwart gezien te hebben kwam mijn zicht even terug en besloot ik een koude douche te nemen.
Eenmaal in de douche begon de verwardheid weer de overhand te nemen en vroeg ik mij af wat ik daar nou eigenlijk aan het doen was. Vervolgens nam de paniek het weer over, enzovoort, enzovoort. Ik begon nu ook enorm te rillen/schokken met mijn lichaam en bedacht nu dat ik mogelijk een overdosis sint janskruid tot mij genomen had.
Met die gedachte in mijn hoofd besloot ik 112 te bellen. Eenmaal aan de telefoon met de noodkamer medewerkster legde ik mijn situatie uit, maar zodra ik benoemde dat ik paddos genomen had, kreeg ik gelijk het gevoel alsof ik niet meer serieus genomen werd. De uiteindelijke conclusie van het gesprek was ook dat ik doorverbonden zou worden met de huisartsenpost.
Nadat ik meer dan 5 minuten in de wachtrij stond merkte ik dat de benzo in begon te werken en dat de klachten langzaam iets minder begonnen te worden. Nogsteeds schokten mijn spieren af en toe, maar het was al veel minder dan voorheen. De paniek begon ook te dalen, waardoor ik besloot op te hangen.
Vervolgens in een donkere kamer in bed gaan liggen en na lang naar bizarre visuals gekeken te hebben in slaap gevallen. De dag erna enkel wat hoofdpijn en een vaag gevoel, maar verder leek alles oke.
Of… lees. gewoon. de. FACKING. bijsluiter.Beter wegblijven van St Jans Kruid. Groot risico op serotonine syndroom. Vele mensen beseffen dit niet en nemen het terwijl ze een ssri slikken.
Of… lees. gewoon. de. FACKING. bijsluiter.
Hahaha sorry hoor maar het is geen hogere wiskunde.
Mocht je ooit nog zo iets meemaken, sla dan de donkere kamer over. Dat versterkt vaak alleen maar de visuals / effecten.Vervolgens in een donkere kamer in bed gaan liggen en na lang naar bizarre visuals gekeken te hebben in slaap gevallen
Ik was in de donkere kamer gaan liggen omdat ik enorm overgestimuleerd raakte door elke vorm van licht (ook leek het de misselijkheid erger te maken). Verder begon de benzo te werken dus wilde ik graag al in bed liggen voordat ik KO ging.Mocht je ooit nog zo iets meemaken, sla dan de donkere kamer over. Dat versterkt vaak alleen maar de visuals / effecten.
Zo ben ik bij mijn eerste truffel trip flink bad gegaan, het ging niet lekker en ik dacht maar naar bed te gaan en er wel doorheen te slapen. 4x "overleden" voordat ik door had dat het licht in me kamer ook aan kon![]()
Bij mij was het niet kort erna, ik denk ongeveer 2 uur na inname. We hadden het buiten ingenomen en zijn bij een vriend gaan zitten die alleen thuis was dat weekend. Maar opeens was die ervan overtuigd dat zn ouders elk moment thuis zouden komen en moesten we snel naar buiten van hem.Grappig dat verhaal over je niet lekker voelen net na inname en dan denken dat je wel snel in slaap kunt vallen om de trip te vermijden. Dat was ook exact het recept voor mijn eerste bad trip op paddos haha.