blowen en ritalin samen?

goedeavond,

ik heb de mening nodig over het gebruik van ritalin en blowen...
deze week is bij mij adhd vastgesteld....dit doordat ik met iemand heb gepraat over het blow gedrag van me....
nu zitten we met het volgende....volgens mijn psychiater kan ik niet beginnen met ritalin zolang ik nog 2 gram wiet per dag rook....alles wat ik heb opgezocht over dit onderwep zegt me dat ik gewoon kan beginnen met ritalin en dat dan mijn behoefte om te roken afneemt omdat de ritalin voor de rust in mijn hoofd zorgt en ik dan dus geen jointje meer wil.....hoef...

wie heeft dit zelf meegemaakt of heeft hier ervaring mee en wil dat met me delen...

ik wil graag de mening van mensen die dit meegemaakt hebben.....of ben ik de enige adhder die veel blowt....
groetjes djessica

Tufnut

Badass junkie
Nee, je bent niet de enige adhd-er die blowt. Het lijkt mij ook niet zo dat je niet kunt starten met ritalin zonder da je stopt met blowen. Je blowt echter wel erg veel. Om die reden zou minderen of nog beter een tijdje stoppen el beter zijn. Het voordeel is dan dat je ook beter kan ervaren wat het effect van de ritalin op je is.

Beter stop je dus wel een tijdje. Zowiso om te beoordelen of het blowen je echt wel zo helpt als dat je denkt. Mocht je besluiten ritalin te gaan gebruiken (waarbij ik kort opmerkt dat daar ook haken en ogen aan kunnen zitten) dan kun je opzeker wel af en toe blowen. Het effect zal wat anders zijn dan nu w.s. Je zult dan dus opnieuw moeten gaan proberen hoe het voor je werkt.

xChantj

Newbie
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat het niet samen gaat of het effect anders is, dus ik zou niet weten waarom het niet samen kan gaan maar ik zou toch maar wat minder gaan blowen als ik jou was :wink:

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Het is niet aangetoond dat incidenteel cannabisgebruik, dus niet dagelijks, in combinatie met ADHD of ADHD-medicatie extra risico's met zich meebrengt.

Als je ADHD hebt is echter niet verstandig om regelmatig cannabis te roken. In het begin lijkt cannabis misschien van positieve invloed, maar dagelijks gebruik kan na verloop van tijd een vervelende uitwerking hebben op je stemming en energie.

Tufnut

Badass junkie
Drugs Infolijn zei:
Als je ADHD hebt is echter niet verstandig om regelmatig cannabis te roken. In het begin lijkt cannabis misschien van positieve invloed, maar dagelijks gebruik kan na verloop van tijd een vervelende uitwerking hebben op je stemming en energie.

Dagelijks gebruik is uiteindelijk voor niemand echt goed. Als het voor adhd-ers extra slecht is zou ik wel willen weten waarom dat dan is.

Bovenaan