Blowen en asthma

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik blow ongeveer een keer per week twee jointjes, maar ik merk wel dat omdat ik asthma heb er erg veel last van heb in m'n longen. m'n conditie gaat er echt door achteruit =( Bovendien krijg ik er vrij snel bronchitis door (slijm ophoesten)

Nou vroeg ik me af of het misschien een alternatief is om te gaan vaporizen? Slaat dat nog steeds zo erg op je longen, werkt het even goed?

Danku voor de antwoorden

nicolai

Wijs gebruiker
vapourizen werkt zelfs beter...je wordt er fucking high van. tenminste ik dan.

hoe het met astma zit weet ik niet precies. wel ken ik een aantal personen met astma die uitsluitend de vapourizer gebruiken...zij vinden het stukken prettiger dan joints.

mercury.31

Experimenterende gebruiker
je kan ook eerst proberen gewoon met een bong te roken, dan word de rook gekoeld, dat kan ook al schelen, want vaporizers zijn nogal duur(goeie dan)
of je moet er zelf een maken, van een lamp, of misschien met een shisha, een traditionele waterpijp, koelt ook de rook.

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm ik heb zo'n ding staan, is dat ook goed te gebruiken. We hebben er namelijk wel eens wat in gegooid maar dat deed t niet zo goed.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
een bong of vaporizer .... zijn totaal niet te vergelijken.

Rook je tabak ?

Heb je een goede vaporizer de Vapormed bijvoorbeeld.

Dan moet je een grote zak wiet hebben want deze vaporizer consumeert pittig. Afval en kleinere topjes zijn daarom net zo goed,l net zo waardig.

Ik zou iedere vorm van rook vermijden een goede vaporizer laat geen rook sporen achter.

Stonie

Pikachu

Wijs gebruiker
Ok, gaaf om te horen. Mijn vaste shop heeft er zowieso een staan, misschien dat ik daar binnenkort ff ga zitten. kijken of t wat is =)

Riel

Bewuste gebruiker
was marijuana niet juist een medicijn tegen astma???

probeer is een joint zonder tabak te roken en kijk dan wat voor effect het heeft.

davie

Wijs gebruiker
Cannabis vergroot je bronchiën. Door het grotere longvolume krijg je meer lucht. Tegelijk kunnen giftige stoffen in cannabis, waaronder teer, dieper in je longen doordringen. Cannabis is dus geen aanrader.

Maar als je toch wil blowen, dan is een vaporizer nog altijd beter. Ik heb zelf de Vapir Digital Air One, maar ik vind een jointje roken nog altijd relaxter. Maar ik ga wel steeds meer gebruik maken van de vaporizer, want is eigenlijk toch beter. :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
tsja gewoon een spacecake bakken

Of als je niet teveel moeite iwl doen maak je pizza en strooie wiet tussen 2 lagen kaas

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb zelfde situatie als jij. Ik blow af en toe door een waterpijp/bong, maar merk dit wel aan m'n longen de dag(en) erna. Vaporizen werkt wel, maar moet nog een keer een echte aanschaffen. Wat goed werkt voor mij is hasjmelk. ongeveer 0.3-0.5 gram hasj oplossen in warme (volle)melk. Binnen 10 minuten klaar en stoned als een aap :) Duurt ook langer, dus doe het alleen als je tijd genoeg hebt. Helemaal knetter 2 uur na drinken en dit houdt soms 10 uur aan. :stoned:
Smaakt wat minder, maar is goed weg te werken :)

jcp

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
middels vaporizen werkt wiet idd goed tegen astma. Als je dan helemaal goed bezig wilt zijn koop je een pakje dutchspirit bij je lokale growshop/smartshop (http://www.dutchspirit.info/html/the_mi ... erbs1.html voor verkoop adressen en info)
Als je je wiet daarmee vaporized, word je na elke puf een stuk gezonder :wink:

Kewl! het zit idd vol met kruiden die weer goed voor je zijn.

Plantain ( Plantago major ) herb is especially good in case of " bronchitis catarralis ". It relaxes the breathing rhythm right away and opens up the lungs, so it is very good against asthma! It also repairs lung damages.

Ik hoop dat de smaak van die spul een beetje te doen is, dan ga ik het ook eens proberen in m'n vaporizer...

Btw, Pichachu:

Check deze vaporizer, je moet wel even flink investeren, maar dit ding blows your mind!

http://www.hempcity.nl/cannabisshops/indica/vaporhighzer/index.html
.

Blackout

Belezen gebruiker
Wat ik zou doen als ik jou was is lekker space cake maken inderdaad. Dan hoef je die shit niet in te ademen, en kan je een beetje doseren. Mijn ervaringen met vaporisers is dat ik al snel te veel heb ingeademt en min avond naar de klote is :P

Die pijp die je bij je post heb gedaan op het begin ziet er leuk uit! Ik rook zelf veel waterpijp en dan zit er niet eens altijd hasj of wiet in. Als je het wilt roken in een waterpijp kan je het beste het volgende doen:

- Koop een mooie fruit tabak in een sigarenwinkel (smartshop)
- Koop een wiet soort die jij prefereert
- Verkruimel het en meng het met het fruit tabak
- Doe een velletje alluminium folie onderin het bakje van de pijp
- Doe dan je tabak/wiet erin
- Dek dit af met een stuk alluminium folie (vergeet geen gaatjes in beide stukjes te doen!)
- Kooltje erop, water onderin de pijp, en roken maar.

Deze manier is zachter dan een bong, en geeft uiteraard een heel chill sfeertje....met dat heerlijke geborrel van die pijp :wink:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Blackout zei:
Wat ik zou doen als ik jou was is lekker space cake maken inderdaad. Dan hoef je die shit niet in te ademen, en kan je een beetje doseren. Mijn ervaringen met vaporisers is dat ik al snel te veel heb ingeademt en min avond naar de klote is :P

Die pijp die je bij je post heb gedaan op het begin ziet er leuk uit! Ik rook zelf veel waterpijp en dan zit er niet eens altijd hasj of wiet in. Als je het wilt roken in een waterpijp kan je het beste het volgende doen:

- Koop een mooie fruit tabak in een sigarenwinkel (smartshop)
- Koop een wiet soort die jij prefereert
- Verkruimel het en meng het met het fruit tabak
- Doe een velletje alluminium folie onderin het bakje van de pijp
- Doe dan je tabak/wiet erin
- Dek dit af met een stuk alluminium folie (vergeet geen gaatjes in beide stukjes te doen!)
- Kooltje erop, water onderin de pijp, en roken maar.

Deze manier is zachter dan een bong, en geeft uiteraard een heel chill sfeertje....met dat heerlijke geborrel van die pijp :wink:

Zou ik juist niet doen, op die manier rook je juist meer. Puur roken is "beter" omdat je dan minder teer inademd. Is wel wat scherper inderdaad, maar dat heb ik er wel voor over.
Toch vind ik hasjmelk/spacecake nog het gezondste en het beste werken. Maar zoals ik al zei moet je er wel de tijd voor nemen.

jcp

Bewuste gebruiker
Volgens mij is het zoiets op volgorde van schadelijkheid van hoog naar laag.

Wiet (dus ook puur roken is ECHT niet goed voor je)
Fruittabak (molasses)
Sigaretten
Shag
Kruidenmelanges (knaster oid)

En als je natuurlijk vaporized krijg je alleen de werkzame stoffen binnen, niet de schadelijke teer en koolstofmonixide, nicotine enz....

Bovenaan