Dzy zei:Nee hij lult poep.
Een psychose wordt getriggerd door stress of een trip middel (indirect ook stress voor je hersenen), waarna die voor onbepaalde tijd blijft, direct na de stress of trip. Gewoon een tijdje wachten en hij gaat voor bij of aan de anti-psychotica. Het is onzin dat het 2 maanden na je trip nog kan komen. Hoe kom je daar sowieso bij?
Dzy zei:Ik heb ondertussen toch al wel een paar gevalletjes meegemaakt en elke keer kwam het direct nadat de trip uit begon te werken. Kom eens met een bron waar staat dat het na een paar maanden ook nog kan komen? Je moeder is niet echt een geloofwaardige bron, no offense.
Osi` zei:Beetje opzoek werk in google
Risico's op de lange termijn
LSD kan psychoses uitlokken. Bij mensen die hier gevoelig voor zijn kan LSD als een trigger werken en de een psychose in gang zetten of verergeren. Mensen met een psychotisch verleden kunnen daarom beter geen LSD gebruiken. Wetenschappelijk bewijs dat LSD voor hersenschade zorgt of dat je na eenmalig gebruik kan 'blijven hangen' oftewel psychotisch kan worden is nooit gevonden. Verder brengt LSD geen schade toe aan de chromosomen, zoals vroeger wel beweerd werd. Zoals bij de meeste drugs geld ook bij LSD dat hoe vaker je gebruikt, hoe groter de risico's worden.
Bron: http://www.unitydrugs.nl/index.php?page=drugsdb&sub=lsd

matthijs zei:Ja..maar je bent dan al psychotisch voordat je het merkt.
Osi` zei:Idd, net zoals iemand die aanleg heeft voor shizofrenie en dan begint te blowen, dat die poortje van shizofrenie vrij komt bv.
Maar dat kunt ge nooit met volle zekerheid weten.
wie is hier de mafkeesBillyBilo zei:Dzy zei:Nee hij lult poep.
Een psychose wordt getriggerd door stress of een trip middel (indirect ook stress voor je hersenen), waarna die voor onbepaalde tijd blijft, direct na de stress of trip. Gewoon een tijdje wachten en hij gaat voor bij of aan de anti-psychotica. Het is onzin dat het 2 maanden na je trip nog kan komen. Hoe kom je daar sowieso bij?
je begint me nu te irriteren mafkees, sinds wanneer ben jij een psychiater? je kunt nooit wat gemerkt hebben van een sluimerende psychose in je, en deze op je dertigste pas krijgen, het is onzin om te denken dat je meteen na een trip een psychose krijgt, het is wel mogelijk maar het is ook mogelijk dat je 2 tot 4 maanden na je trip de psychose pas uit, het begint meestal met verwarring en cognitieve stoornissen, en hoe ik dat weet? omdat mijn moeder zelf meerdere psychoses heeft gehad, zelfs van morfine, spierverslappers of welke psychoactieve stof dan ook kun je een psychose krijgen.
st an zei:Dus met andere woorden moet je geen schrik hebben om 'in een trip te blijven hangen' als je absoluut geen aanleg hebt voor psychoses en dergelijke? Just checking.
Psycho_Chrono zei:st an zei:Dus met andere woorden moet je geen schrik hebben om 'in een trip te blijven hangen' als je absoluut geen aanleg hebt voor psychoses en dergelijke? Just checking.
je kan nooit 100% zeker weten of je geen aanleg hebt voor psychose's, deze kunnen namelijk jarenlang onder het oppervlakte lurken zonder tot uiting te komen.
Qocaïne zei:Psycho_Chrono zei:st an zei:Dus met andere woorden moet je geen schrik hebben om 'in een trip te blijven hangen' als je absoluut geen aanleg hebt voor psychoses en dergelijke? Just checking.
je kan nooit 100% zeker weten of je geen aanleg hebt voor psychose's, deze kunnen namelijk jarenlang onder het oppervlakte lurken zonder tot uiting te komen.
Ik denk dat je na het gebruik van psychedelische middelen als paddo's en lsd toch wel mag zeggen dat je geen aanleg heb voor psychoses.
Wanneer deze natuurlijk goed zijn verlopen.
Psycho_Chrono zei:Qocaïne zei:Psycho_Chrono zei:st an zei:Dus met andere woorden moet je geen schrik hebben om 'in een trip te blijven hangen' als je absoluut geen aanleg hebt voor psychoses en dergelijke? Just checking.
Ik denk dat je na het gebruik van psychedelische middelen als paddo's en lsd toch wel mag zeggen dat je geen aanleg heb voor psychoses.
100 % mee eens, helaas zijn er wel gevallen bekend van mensen die LSD gebruikt hebben en in een later stadium (jaren) toch nog een psychose ontwikkeld hebben. Uiteraard zijn dit uitzonderingen die bijna niet voorkomen.
hehehePsycho_Chrono zei:Qocaïne zei:Psycho_Chrono zei:st an zei:Dus met andere woorden moet je geen schrik hebben om 'in een trip te blijven hangen' als je absoluut geen aanleg hebt voor psychoses en dergelijke? Just checking.
100 % mee eens, helaas zijn er wel gevallen bekend van mensen die LSD gebruikt hebben en in een later stadium (jaren) toch nog een psychose ontwikkeld hebben. Uiteraard zijn dit uitzonderingen die bijna niet voorkomen.

Dit is de waarheid.Dzy zei:Nee hij lult poep.

Psykaholik zei:ik kan wel zeggen da ik namelijk redelijk hard ben blijven hangen onder de LSD namelijk acht de prikkeldraad![]()
![]()
![]()

st an zei:blij dat the horen
: ]

HolySmoke zei:Er zijn wel verhalen bekend van muzikanten zoals Syd Barrett die zijn blijven hangen maar in mijn omgeving ken ik niemand.

Deranged zei:Ik was er zelf ooit een.