Blauw/paarse vlekken???

luf10tje

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook altijd nadat k pep gebruikt heb allemaal vlekjes idd... Ook de aderen bij mijn polsen worden echt enorm dik, eerste keer dat ik dat had schrok ik me echt dood, ik was bang dat ze zouden afsterven :openmouth: Mjah verder ook opeens alle adertjes in mn handen ensoow worden opeens heel goed zichtbaar, terwijl ik ze normaal nooit kan zien... Vaag hurr...

MetaalKonijn

Badass junkie
Ik krijg altijd een rooie vlek boven m'n wang op de rechterkant van m'n gezicht, net nadat de pep is uitgewerkt (de volgende ochtend dus vooral).

A

Anonymous

Gast
angel1 zei:
lsd staat erom bekend dat het je hersenen kan beschadigen. bij veel en verkeerd gebruik kan je blijven hangen en blijven hangen is bij mij nog steeds iets schadelijk.het punt dat je aanhaalt over heroine is bullshit? waarom zijn er dan zoveel heroinejunks die er absoluut niet uitzien? maar goed, blijkbaar weet jij het allemaal zoooo goed
oh, en ps: flikker zelf even lekker op

Leg mij eens uit hoe je kan blijven hangen in een lsd trip?

Ik denk dat je dan een psychose bedoelt, waarin de gebruiker de trip niet kan verwerken, en voor de rest van zn leven getraumatiseerd raakt waardoor hij niet meer normaal kan functioneren.(als voorbeeld, ik weet niet hoe het precies zit)

Waarom zijn er altijd van die rare conclusies over lsd?
Blijven hangen? Onzin.

Psykaholik

Wijs gebruiker
BobG zei:
angel1 zei:
lsd staat erom bekend dat het je hersenen kan beschadigen. bij veel en verkeerd gebruik kan je blijven hangen en blijven hangen is bij mij nog steeds iets schadelijk.het punt dat je aanhaalt over heroine is bullshit? waarom zijn er dan zoveel heroinejunks die er absoluut niet uitzien? maar goed, blijkbaar weet jij het allemaal zoooo goed
oh, en ps: flikker zelf even lekker op

Leg mij eens uit hoe je kan blijven hangen in een lsd trip?

Ik denk dat je dan een psychose bedoelt, waarin de gebruiker de trip niet kan verwerken, en voor de rest van zn leven getraumatiseerd raakt waardoor hij niet meer normaal kan functioneren.(als voorbeeld, ik weet niet hoe het precies zit)

Waarom zijn er altijd van die rare conclusies over lsd?
Blijven hangen? Onzin.
daar heeft hij dan wel gelijk in
da is gewoon een psychose wa je krijgt.
en daarvan kun je ernstig getraumatiseerd worden.
das hetzelfde als sommige een autoaxident krijgen en nooit van hun leven meer in een auto durven stappen.
dan ben je ook niet blijven hangen he :wink: :wink:

A

Anonymous

Gast
Idd, zo lijkt het dat iedereen kan blijven 'hangen' terwijl je alleen als je aanleg hebt voor een psychose dat risico loopt.

Psykaholik

Wijs gebruiker
BobG zei:
Idd, zo lijkt het dat iedereen kan blijven 'hangen' terwijl je alleen als je aanleg hebt voor een psychose dat risico loopt.
da is nu ook weer niet weer.
ge moet da verhaal van needlefreak maar eens lezen.
je kan een mens onder invloed van LSD echt wel knettergek maken hoor.
gelijk hij zegt had alleen maar zeer goede tripervaringen meegemaakt.
tot een groep jongens hem knettergek hadden gemaakt onder LSD.
die zijden da hij in zijn broek was aan het pissen
dat er wormen uit zijn oren kwamen enz....
die kerel hebben ze 8 maanden in een instelling kunnen steken he.
psychoses kunnen bij iedereen optreden.
en zeker onder invloed van psychedelics.

JewCookie

Wijs gebruiker
schranziewanzie zei:
BobG zei:
da is nu ook weer niet weer.
ge moet da verhaal van needlefreak maar eens lezen.
je kan een mens onder invloed van LSD echt wel knettergek maken hoor.
gelijk hij zegt had alleen maar zeer goede tripervaringen meegemaakt.
tot een groep jongens hem knettergek hadden gemaakt onder LSD.
die zijden da hij in zijn broek was aan het pissen
dat er wormen uit zijn oren kwamen enz....
die kerel hebben ze 8 maanden in een instelling kunnen steken he.
psychoses kunnen bij iedereen optreden.
en zeker onder invloed van psychedelics.

link?

angel1

BobG zei:

en waar heb jij deze wijsheid vandaan??? ik heb nog nooit zulke onzin gelezen als wat jij nu zegt .. je kan geen aanleg hebben om een psychose te krijgen. bestaat niet en zal ook nooit bestaan.. wil graag weten hoe je hieraan komt.enne blijven hangen is gewoon de term voor tijdens een trip een neuro probleem te krijgen waardoor dus ( aangezien jij over aanleg voor psychoses etc praat neem ik aan dat je dus minimaal geneeskunde moet hebben) de receptoren die je waarnemingen regelen nog steeds bedonderd worden. hierdoor zal je dus enige delen van een trip KUNNEN blijven behouden.. echter ken ik persoonlijk iemand die is blijven hangen en die heeft dus beschadegingen opgelopen aan gezichtsveld ( had geen bril nu jampotglazen) zijn verstand is erg omlaag gegaan.( is nu tegen de 30 denkt en praat als een 12 jarige als het meezit. dus je kan wel degelijk blijven hangen..

maar ga aub door met je medische verklaringen dan kan ik me weer eens heerlijk vermaken over het feit dat er hier mensjes zijn die denken overal kaas van gegeten te hebben.

NIEK de vriend van angel1

A

Anonymous

Gast
Waar ik deze wijsheid vandaan haal? Van internet en van gezond verstand, de persoon waar jij het over heeft had dus al een psychisch probleem, of aanleg daarvoor. Dat probleem hoeft niet altijd zichtbaar te zijn en kon dus worden aangewakkerd door lsd.

Kun je blijven hangen in een trip?
Blijven hangen in een trip betekent dat nadat de trip uitgewerkt is, je nog lange tijd verward en angstig blijft.

Het is mogelijk om na een LSD-trip verward en angstig te worden. Als dit gebeurt, is dit na enkele dagen tot weken verdwenen. Maar bij een enkel geval kan de verwarring maanden tot jaren duren. Zij ''blijven dan hangen in de trip''.

Het is echter de vraag of je de blijvende verwardheid bij deze mensen kunt toeschrijven aan de drug. Aannemelijk is dat zij voordat zij de drug gebruikten al verward waren. De drug heeft het proces dan mogelijk versneld. Het beeld dat iemand een keer LSD neemt en daarna permanent psychotisch of schizofreen wordt is dus onjuist. Wel kan LSD bij mensen die aanleg hebben voor psychosen deze op een jongere leeftijd oproepen. Ook kan het een bestaande psychose verergeren en zorgen voor terugval.

Het is dus de vraag of er wel zoiets als "blijven hangen" bestaat. Wel kun je de conclusie trekken dat het nemen van dergelijke middelen extra riskant is voor mensen die geestelijk labiel zijn.

Bron (1) Uppers, downers, all arouders, D Inaba, Oregon.

Datum: 16 september 2003

Van jellinek, een site die volgens mij niet adequaat genoeg informatie verstrekt.

Maarja, hier staat het, ''Mijn wijsheid''
Ik had het trouwens niet van deze site, maar de meeste mensen hier vinden dit dus betrouwbaar.

angel1

mmm intressante theorie zit er achter jouw bron.. echter is het wel een bron van 2003.. tijden veranderen en in de voor ons zo korte 3 jaar gaat het in de wetenschap behoorlijk snel kwa ontdekkingen. en zoals ik al heb proberen uit te leggen wat dus waarschijnlijk niet geheel doorgedrongen is is dat de term blijven hangen in de medische wereld idd niet erkend word. alleen jongeren en gebruikers gebruiken deze term.

Het een aanleg hebben voor een psychose is wel degelijk onzin. zoals een ander al aangeeft is het goed mogenlijk om door een auto ongeluk in een psychose te komen of door een kleine hersenbloeding etc.. een aanleg voor die 2 dingen kan je niet hebben.. een aanleg voor depressie zoals manisch en borderliner zijn wel genetisch overdraagbaar en daar kan je dus aanleg voor hebben.

Het zogenoemde blijven hangen is dus een psychose maar waar ik dus op doelde in mijn vorige post is het stuk wat ik ook quote en dat is de aanleg hebben voor psychoses.. maargoed van mijn part gelooft iedereen dat stukje .. maakt mij geen reet uit maar een beetje nadenkende zullen tot de uitkomst komen dat psychoses niet genetisch bepaald zijn.

NIEK

A

Anonymous

Gast
Niek, geef mij dan eens een bron waar jouw verklaring wordt rechtvaardigt, anders overtuig je mij niet.

muissie

Newbie
hoeveel snuif jij per dag?

hallo,

zijn er dagelijkse gebruikers die kwijt willen wat ze ongeveer snuiven per dag?

Psykaholik

Wijs gebruiker
maakt mij geen reet uit maar een beetje nadenkende zullen tot de uitkomst komen dat psychoses niet genetisch bepaald zijn.

NIEK[/quote]
daar heeft hij dan wel weer gelijk in psychoses ontwikkeld ge zelf door bv. jeugdtrauma's en noem maar op.
maar wa je daar zij in het begin van dat lsd schadelijk is is idd wel bullshit.
ja kan mss wel compleet gek worden maar dan hebben ze je ofwel compleet gek gemaakt.
en het is hartstikke normaal dat je geen lsd moet pakken als je al een paranoia persoon van je eigen bent.
maar als je psychich in orde bent is lsd wel echt nie schadelijk.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
wow mensen, pas echt wel op met psychische drugs.

er wordt hier blijkbaar licht overgegaan. Maar dingen zoals LSD zijn echt wel veruit de gevaarlijkste drugs van al.

Dan mag je nog perfect gezond zijn in je hoofd, je hebt maar 1 verkeerde trip nodig en je denkt voor de komende 6 maanden dat je een appelsien bent. En ja zulke patienten bestaan wel degelijk.
Ik heb die verhalen genoeg mogen horen toen mijn ouders afwisten van men druggebruik.
En hoewel men moeder dan wel patient geheim had, zonder de naam te vertellen kom je ook dingen te weten waaruit blijkt dat je niet te licht over LSD trips moet gaan, zelfs paddos of salvia kunnen je onherropelijk beschadigen.

Aanleg voor psychose is ronduit onzin. Je psyche is evoluerende materie en buiten en paar erfelijke aandoeningen is veruit 90 procent niet aangeboren. Dingen zoals depressie kunnen natuurlijk genetisch bepaald zijn, maar depressie is maar 1 van de 100en aandoeningen.
het overgrote deel is echt wel het resultaat van traumas en een slechtaflopende trip is doodeenvoudig een trauma.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
over speed en vlekken.

Drugs vragen veel van je lichaam zorg dan op zen minst dat je lichaam het aankan. zoals gezegd met hero kan je perfect leven, het is gewoon zo dat vele mensen hun laten gaan endan krijg je landlopers die er slecht uitzien als resultaat.

Drugs op zich en het resultaat op je leven zijn 2 aparte dingen die echter dikwijls worden verbonden met elkaar.
Drugs helpen je niet in de goot dat bepaal je zelf, maar het is niet meer dan logisch dat een sterke stof ook een sterke wil nodig heeft om er niet aan ten onder te gaan.

AryanGirl

Newbie
Ik heb nog geen last gehad van blauwe vlekken, maar ik heb wel vaak dat mijn aders op sommige plaatsen zichtbaar worden. Volgens mij zijn al die dingen het gevolg van vewijding van de bloedvaten, ja.
Maar ik weet niet of zoiets kwaad kan?!

buzzy

Badass junkie
Het kan geen kwaad, ik gebruik ook wekelijks speed en ik heb er nog niets van overgehouden, je moet gewoon goed eten en drinken de dagen erna. Dan kan er weinig misgaan :wink:

TeQ

Bewuste gebruiker
Heb toen ik het vroeger nog vaak deed ook vaak paarse aders en vlekken gehad na gebruik. Tegenwoordig niet meer.
Maar doe het dan ook maar enkele keren in het jaar nog maar :) Vooral nu in de zomer weer wat vaker :sunglasses:

Volgens mij kunnen die plekken niet zo heel veel kwaad, maar ze zijn wel een teken van dat je het wat vaker doet dan je lichaam eigenlijk wil :wink:

z0phie

Newbie
Jaa na een weekend flink gebruik en weinig eten en slaap dan zijn mijn handen helemaal paars met witte vlekjes en ik voel me ontzettend zwak lichamelijk!!
Speed is troep... of je nou veel of matig gebruikt t is gewoon troep!
Geestelijk verander je er zeker weten door! Ik ben heel snel geïrriteerd, heb weinig geduld en schijt aan veel dingen, nee je wordt er geen leuker mens door, heb nu een tijd niks gebruikt en merk dat t wel weer beter wordt maar t maakt meer kapot dan je lief is en heb je dat er voor over om te gebruiken?

Trip Unit

Bewuste gebruiker
z0phie zei:
Jaa na een weekend flink gebruik en weinig eten en slaap dan zijn mijn handen helemaal paars met witte vlekjes en ik voel me ontzettend zwak lichamelijk!!
Geestelijk verander je er zeker weten door! Ik ben heel snel geïrriteerd, heb weinig geduld en schijt aan veel dingen, nee je wordt er geen leuker mens door, heb nu een tijd niks gebruikt en merk dat t wel weer beter wordt maar t maakt meer kapot dan je lief is en heb je dat er voor over om te gebruiken?
Mee eens

flash kieke

Wijs gebruiker
z0phie zei:

Ja

Als je goede speed hebt , is het gezonder dan als je xtc neemt.
Dus voor mij maakt het niet uit.

Imke

Badass junkie
z0phie zei:

Ik heb het er zeker voor over :rolleyes:

Imke

Badass junkie
EllesDee, het wordt weer tijd dat wij terug optreden:

Aanwazig

Newbie
Oud topic, maar ja kan het net zo goed hier plaatsen ipv een nieuwe te openen..

Ik heb hier ook vaak last van na een nacht door gehaald te hebben, vooral van blauwe knieën mar als ik dan over mijn benen voel met mijn handen dan voel ik ook allemaal bultjes/hobbeltjes op mijn benen, net als of deze in mijn aderen zitten.

Heeft dit ook met overmatig speed gebruiken te maken, ik gebruik eerlijk gezegd wel bijna elke dag maar niet extreem veel misschien 5 lijntjes van 4cm. ongv.

Mvg Aanwazig

Bovenaan