Black Metal

buzzrider

Wijs gebruiker
drain bamage zei:
buzzrider zei:
Blaf me nu niet af omdat ik het vraag, maar wat vinden jullie zo aantrekkelijk aan die muziek?
Ik vind het gewoon een hoop demonisch geroep :) maar dit is dan weer gewoon mijn mening. Maar ik ben benieuwd naar de mening van de kenners.

ik heb er nog 1, aangezien ik ook van klassieke muziek hou, het erg bombastische muziek, zoals RSW al zei: het is groots, als ik naar britney spears of welk ander 16-jarig popsletje dan ook luister komt die atmosfeer in geen 100 jaar naar boven bij mij
Dus het heeft niks te maken met de dood, pijn en satanisme en van die dingen? Het is vooral dat dat ik niet begreep, hoe je kan genieten van themas die gaan over iets wat je zelf nooit wil meemaken.

drain bamage

Badass junkie
dat spreekt mij over het algemeen al heel veel aan, ik heb daar gewoon een soort van fascinatie voor, net zo goed als dat ik horror films heel goed kan waarderen maar daar gaat het in voor mij in deze muziek helemaal niet om, ik vind het wel een leuke gimmick maar om nou echt te zeggen van. "ja DAT, dat is de reden voor mij om naar die muziek te luisteren" nee.
Ik ben trouwens niet pro-christen of welk ander geloof dan ook dus het idee alleen al dat deze muziek bij veel van dat soort mensen een afkeer oproept is ook weer een pluspunt...

ff kijken wat Alice Cooper over deze muziek te zeggen heeft:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1XE4Cv5tBlg&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1XE4Cv5tBlg&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

cronos

Wijs gebruiker
ik vind het ietwat raar dat dit topic redelijk veel succes kent :openmouth: ,niks tegen black metal hé :wink: ,maar persoonlijk vind ik heavy metal veel beter :hearteyes:

drain bamage

Badass junkie
10 pop voor een paar krijsende satanisten van 12 jaar, neen bedankt
de heenreis alleen kost al het 3 dubbele dus kwaliteit kan ik zeker wel vergeten of niet soms?
het feit alleen al dat het experimenteel is roept bij mij de gedachte op dat het dus nog helemaal niks is, of niet?
ik ben een tikkeltje cynisch atm. :)

aapkut

Badass junkie
COOKIE IST KRIEG !

vond ik wel een leuk filmpje en weet iemand meschien hoe dat nummer heet dat ze gebruiken ? :P

ZI09

Bewuste gebruiker
Ja hoor, dat is van "Immortal" en het heet "One by one" , eerste nummer op hun laatste album "Sons of Northern Darkness".

Samen met "Damned in Black" wel de 2 meest toegankelijke albums van de 7.
Standaard favorieten zijn "At the Heart of Winter" een "Pure Holocaust.
Maar aan die laatste zou ik me niet wagen als je normaal niet van black metal houd.

aapkut

Badass junkie
ZI09 zei:
Ja hoor, dat is van "Immortal" en het heet "One by one" , eerste nummer op hun laatste album "Sons of Northern Darkness".

Samen met "Damned in Black" wel de 2 meest toegankelijke albums van de 7.
Standaard favorieten zijn "At the Heart of Winter" een "Pure Holocaust.
Maar aan die laatste zou ik me niet wagen als je normaal niet van black metal houd.

thonks

ben zelf meer van de hardcore metal en deathcore :grin:

Immo

Badass junkie

sjondebeuker

Experimenterende gebruiker
wobble zei:
COOKIE IST KRIEG !

vond ik wel een leuk filmpje en weet iemand meschien hoe dat nummer heet dat ze gebruiken ? :P

kijk hoe faking hard die ouwe bij 29seconden losgaat!!! :rock:

vind zelf amon amarth heel gaaf!!!

Dopezilla

Badass junkie
RSW zei:
Ellesdee zei:
zondag 1 maart Baroeg @rotterdam
Shining (SE experimental black)
Koldbrann (NO black)
Sarkom (NO black)
Entree 10 euro. Open 15.00 uur.

http://www.myspace.com/shininghalmstad
http://www.myspace.com/koldbrann
http://www.myspace.com/sarkom

Shining !!!!!

Aanwezig :)
Hey, daar was ik bij. :grin:

Komende maandag Nile, met in het voorprogramma Melechesh, lekker black metal uit Israël/Nederland. Heerlijke arabische invloeden and such.

Voor de rest heb ik niet echt wat gepland, en ik moet nodig weer eens werken aan een mooie black metal collectie, maar er zit zoveel kaf tussen het koren. :(

In ieder geval moet ik eens wat Arkhon Infaustus platen aanschaffen, denk ik. :hearteyes:

Olle

azgaza

Badass junkie
Dopezilla zei:
Komende maandag Nile, met in het voorprogramma Melechesh, lekker black metal uit Israël/Nederland. Heerlijke arabische invloeden and such.

Olle

Hee daar ga ik ook heen :)

Niet echt black-black ofzo, maar ook niet echt death want dan zou ik er waarschijnlijk niet heen gaan.

Mijn favoriete black metal bands blijven trouwens urfaust, leviathan, xasthur, deathspell omega, striborg, mysticum, absu (al zijn die niet echt black) en de welbekende 2nd wave of norwegian black metal ofwel emperor, mayhem, darkthrone, burzum, immortal etc. etc.

Black metal is nog steeds wel erg leuk, al tijden niet opgelet wie wat nieuw heeft uitgebracht en of ik vette muziek misloop, maar het is niet m'n focus nu, gewoon muziek waar ik door de tijd heen toch nog wel gehecht aan ben gebleven :)

Dopezilla

Badass junkie
Ik ben het juist weer een beetje aan het herontdekken nadat ik er op den duur redelijk moe van werd. Ben een hele tijd geleden afgehaakt omdat ik naar mate ik steeds meer underground ging zoeken ik alleen maar slechtere muziek tegenkwam, en dan ook nog eens met opnames die evengoed hadden kunnen doorgaan voor het doorspoelen van een wc met een hoop distortion.

Nu probeer ik me een beetje te heroriënteren op black metal gebied, dus ik zal nog wel aardig wat blogjes afstruinen.

Anyway, als ik je tegenkom zeg ik wel hoi ofzo. :P

Overigens bevalt me dat ook wel aan Melechesh, het heeft net wat meer pit dan de doorsnee black metal band, en dat is soms ook wel lekker.

Olle

azgaza

Badass junkie
Dopezilla zei:
Ik ben het juist weer een beetje aan het herontdekken nadat ik er op den duur redelijk moe van werd. Ben een hele tijd geleden afgehaakt omdat ik naar mate ik steeds meer underground ging zoeken ik alleen maar slechtere muziek tegenkwam, en dan ook nog eens met opnames die evengoed hadden kunnen doorgaan voor het doorspoelen van een wc met een hoop distortion.

Had ik in 2007 ook een beetje; toen ontdekte ik dark psy en daardoor het hele scala aan mogelijkheden van elektronische herrie zo langzaam aan, nu heeft dat meer een prioriteit in de muziek die ik aanzet, maar oude favorieten blijven bij mij altijd hangen. Heb wel een stuk of 20 cd's waarvan ik nu overweeg ze te verkopen en van het geld nieuwe muziek te kopen waar ik nu meer naar zou luisteren.

brick_top

Dopezilla zei:
Ben een hele tijd geleden afgehaakt omdat ik naar mate ik steeds meer underground ging zoeken ik alleen maar slechtere muziek tegenkwam, en dan ook nog eens met opnames die evengoed hadden kunnen doorgaan voor het doorspoelen van een wc met een hoop distortion.
Oftewel: trve kvlt black metal, hehe.

Dopezilla

Badass junkie
azgaza zei:
Dopezilla zei:

Had ik in 2007 ook een beetje; toen ontdekte ik dark psy en daardoor het hele scala aan mogelijkheden van elektronische herrie zo langzaam aan, nu heeft dat meer een prioriteit in de muziek die ik aanzet, maar oude favorieten blijven bij mij altijd hangen. Heb wel een stuk of 20 cd's waarvan ik nu overweeg ze te verkopen en van het geld nieuwe muziek te kopen waar ik nu meer naar zou luisteren.
Ah ja, van de black metal ben ik ook langzaam opgeschoven naar andere muziek, al maakte ik niet gelijk de ommeslag naar elektronische muziek, eerst moest de grind en death weer opgegraven worden, want ik kon natuurlijk niet mijn tr00 metal roots verloochenen. :P

Pas met Aesop Rock, Bong-ra en Pink Floyd ben ik andere genres gaan verkennen. Dat was best een eye-opener, sindsdien is mijn muzieksmaak redelijk schizofreen, al heb ik altijd uit principe nooit meer black metal beluisterd. Gelukkig zijn mijn ogen nu weer open voor de fantastische black metal bands die er zijn. :grin:

Olle

Hakvlees

Een jaar of 2 geleden luisterde ik ook alleen maar metal, ben blij dat ik mijn muzieksmaak sterk uitgebreid heb. Maar ik hou nog steeds van metal, en black metal is geweldig.
Zijn vast al gepost, maar even wat lekkere klassiekers:

dark_ikkeuh

ah leuk een blackmetal topic
een van mn favoriete metalgenres :rock:
favoriete bands zijn : abigor, nachtmystium, mayhem, aborym , deathspell omega, funeral mist, leviathan, marduk, watain, en nog een heleboel andere

Bovenaan