Biologische wiet

Marck36

Newbie
Is geen onzin... Heb wel eens biologische wiet gerookt. Op meeste (o.a. White Widow) zitten veel gemicalieen om de wiet zwaarder te maken. Biologische is veel lekkerder :stoned:

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik hoorde van een kennis dat je een veel natuurlijkere high krijgt van echte wiet. Anders koop je gewoon wat goede hasj, dan heb je ook geen troep.

Marklar

Belezen gebruiker
Biologische wiet is meestal minder sterk, omdat er geen/minder sterke troep bij wordt gegooid om de plant meer te laten opbrengen. Of het nou echt gezonder is of een betere high kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik vond het wel altijd beter smaken, maar dit kan net zo goed een placebo effect zijn. Ik denk ook dat veel shops gewoon zeggen dat het biologisch is om de prijs wat omhoog te gooien. Hier in Utreg weet ik wel een shop waar ik met zekerheid van kan zeggen dat die biologisch is: De blow boot. Tegenover de gevangenis en verslavings zorg ( :grin: )

Happydude

Belezen gebruiker
ZOW ben hier ff niet geweest ..
maar het is gelijk al weer duidelijk dat jullie veels te veel snoepen :openmouth:

een paar puntjes :

- bio wiet is wiet die met biologiche mestofen is geteelt (lees met stront en shit is geteeld) verder is iedere wiet bio sinds het van een plant komt !!!

- bij hash is het juist het moeilijkst vast te stellen wat je nu eigelijk rookt .. denk aan de zool van een air max of paarde stront of of of ... in hash kan van alles mee geperst zijn !!

white widow en chemicalieën ?? zou kunnen maar als ik ww kweek is het biologisch ... het ras van de plant zegt niets over de kweker en zijn voorkeur vor materealen en kweekmethodes ..

meestal is het op aaarde mer bio ... (kan ook chemisch gevoed zijn) op hydro is het altijd chemische voeding ...

wat is nu chemisch en wat is bio ??

in bijde zitten drie hoofd voedingstoffen namelijk n, p en k
oftewel N nitrogen stikstof, P phosfor, K kalium
in poep zit die shit ook maar in bepaalde verbindingen .. in de chemische voeding zit het ook in verbinding maar dan als bijv.
hno3 is saltpeterzuur of ook wel nitric acid oftewel 1 waterstof 1 stikstof en 3 zuurstof ... in de poep zou kunnen zitten c6h6n203 .... complexere verbindingen dus die veelal eerst pmgezet moeten worden voor ze voor de plant opneembaar zijn ... is allemaal een natuurllijk proces ..

waarom ben je eigenlijk op zoek naar bio weed ??/ vind je de geur en smaak van POEP zo lekker ??? of ben je verliefd op de dieren ?? ikzelf vind de smaak van biologisch verantwoord geteelde wiet beter maar dat is persoonlijk en alleen bij mijn persoonlijke teelt ... een klote wiet boer die bio groeit zal troep produceren .. de tovenaar die chemisch groeit zal een top produkt neerzetten .... :stoned:

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
misschien omdat bio-wiet milieuvriendelijker is dan wiet met chemische rotzooi?

eigen kweek kun je voeden op de manier die je zelf wil, je eigen ontlasting bijvoorbeeld, of wat suikerwater om je wiet wat zoeter te maken.

lurch

Experimenterende gebruiker
nouw ik heb eergistre biowiet gehaalt maar wat een kk zooi was dat het was gewoon zwart en smaakte ook kk ranzig.
maar bij die piramide in bussem heb je wel goeid bio wiet

azgaza

Badass junkie
Ik las iets over 'er kan vanalles in je hasj zitten' en daar moet even op antwoorden zelfs al is het half offtopic.

In hasj kan inderdaad vanalles zitten, maar echt; je merkt hte verschil tussen goed en slecht héél erg duidelijk. Aan meerdere dingen:

- de geur
- de smaak
- de hardheid
- de substantie
- hoe het smelt
- de kleur van de rook
- de hoeveelheid rook
- het gevoel
- wel geen koppijn ervan
- hoe sterk het voelt
- kleur tot op zekere hoogte

Ik heb in engeland gerookt wat ze dáár goede hasj vonden. Nou; dat smaakte hálf naar hasj, het was keihard en je kreeg er zonder aansteker gewoon echt níks vanaf, het rook ook maar half naar hasj, je werd er matig stoned van en voor de rest deed het hasjachtig aan. Maar dat was gewoon troep, en daar vonden ze het fantastisch spul. Moet je na gaan wat sléchte hasj daar is.

En wat bio wiet betreft; ik zie het nut niet zo in, als ik er stoned van wordt en het lekker smaakt en niet te duur is is het voor mij prima wiet. Bio of niet.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
100% BIO ??

Goede wiet is niet scherp, goed gerijpt insecticide vrij, gedroogt met passie en geduld en handgeknipt.

Wil je er zeker van zijn dat je iets goeds hebt en dat je dat de volgenden maand ook nog hebt moet je gewoon een kweker zoeken of zelf gaan kweken. De shops liegen erop los......

:hearteyes:

mercury.31

Experimenterende gebruiker
ik heb ook een keer zon koppijn gehad van iets wat hasj zou moeten zijn, zo klote, sins dien koop nog maar weinig in shops, en idd meer van zelfkweek van maten

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Happydude zei:
wat is nu chemisch en wat is bio ??

in bijde zitten drie hoofd voedingstoffen namelijk n, p en k
oftewel N nitrogen stikstof, P phosfor, K kalium
in poep zit die shit ook maar in bepaalde verbindingen .. in de chemische voeding zit het ook in verbinding maar dan als bijv.
hno3 is saltpeterzuur of ook wel nitric acid oftewel 1 waterstof 1 stikstof en 3 zuurstof ... in de poep zou kunnen zitten c6h6n203 .... complexere verbindingen dus die veelal eerst pmgezet moeten worden voor ze voor de plant opneembaar zijn ... is allemaal een natuurllijk proces ..

ge vergeet wel dat in die "poep" (wat een grappig hollands woord) er ook nog heel wat andere essentiele elementen zitten ide je niet vindt in kunstmest, namelijk jood, mangaan, magnesium,.... en zo zijn er nog tientallen...

daarnaast is bio ook een teelt zonder er insecticiden zijn gebruikt, maar bij wiet wordt dat denkik ook nie zoveel toegepast omdat de teelt meestal binnen gebeurt...

DreamWeaver

Badass junkie
sjaartrol zei:
ge vergeet wel dat in die "poep" (wat een grappig hollands woord) er ook nog heel wat andere essentiele elementen zitten ide je niet vindt in kunstmest, namelijk jood, mangaan, magnesium,.... en zo zijn er nog tientallen...

Oké, een jood in poep, wie kopt 'm binnen? :P

Hype

Bewuste gebruiker
Marklar zei:
Biologische wiet is meestal minder sterk, omdat er geen/minder sterke troep bij wordt gegooid om de plant meer te laten opbrengen. Of het nou echt gezonder is of een betere high kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik vond het wel altijd beter smaken, maar dit kan net zo goed een placebo effect zijn. Ik denk ook dat veel shops gewoon zeggen dat het biologisch is om de prijs wat omhoog te gooien. Hier in Utreg weet ik wel een shop waar ik met zekerheid van kan zeggen dat die biologisch is: De blow boot. Tegenover de gevangenis en verslavings zorg ( :grin: )
eh ik hoor juist dat die echt bagger is? :confused:

Bovenaan