Bierkenners gezocht!

Haarsteeg1

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik zag deze bierfles liggen in mijn kast en vraag me af uit welk jaar deze komt. De houdsbaarheids datum staat op 07/09/2004. Zijn er hier misschien bierkenners die me er verder mee kunnen helpen?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 26

8️⃣6️⃣

Badass junkie
La chouffe staat er om bekend dat die heel lang kan liggen, deze zal een jaar of 17 zijn, wat behoorlijk fors is. Een en ander ligt er natuurlijk ook aan onder welke omstandigheden hij bewaard is (donker bij constante temperatuur tussen de 10 en 15 graden is het best), en deze heeft een metalen kroonkurk dus die MOET rechtop bewaard zijn ivm roesten metalen kroonkurk (binnenkant dop inspecteren bij het openen. De datum zegt in ieder geval helemaal niks, daar moet je niet naar kijken.

Dus gewoon proeven, ziek kan je er in ieder geval niet van worden.

Laat je nog even weten hoe hij was? Ben wel benieuwd eigenlijk.

edit;
als je t niet aandurft wil ik m wel proberen hoor, Haarsteeg is bij mij om de hoek. :sunglasses:

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
La chouffe staat er om bekend dat die heel lang kan liggen, deze zal een jaar of 17 zijn, wat behoorlijk fors is. Een en ander ligt er natuurlijk ook aan onder welke omstandigheden hij bewaard is (donker bij constante temperatuur tussen de 10 en 15 graden is het best), en deze heeft een metalen kroonkurk dus die MOET rechtop bewaard zijn ivm roesten metalen kroonkurk (binnenkant dop inspecteren bij het openen. De datum zegt in ieder geval helemaal niks, daar moet je niet naar kijken.

edit;
als je t niet aandurft wil ik m wel proberen hoor, Haarsteeg is bij mij om de hoek. :sunglasses:

Ha! Ik wilde je net al gaan taggen :sunglasses:

Haarsteeg1

Experimenterende gebruiker

edit;

Hmmm heeft zo’n 10 jaar lang horizontaal gelegen. Denk niet dat ik hem dan ga openmaken als ik hem toch niet kan drinken. Heb van 2018 ook een blond la chouffe biertje in dezelfde fles alleen dan met vernieuwd etiket. Wel leuk om ze beide lang te bewaren. Toch bedankt trouwens

Bovenaan