Bier (alcohol) verslaafd

bierboy

Newbie
ik ben 22 jaar en drink ongeveer 5+ halve liters per dag, in het weekend 10 ongeveer. merk zelf nog geen klachten.
maar voelt niet goed.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@MDMAZING
Nee hoor kan ik je alvast melden (dat wil zeggen, als je overdag niet drinkt)

Ik heb een jaar of 10 dit gedrag vertoond, het enige is dat ik heul erg veel zin krijg in een biertje zo tegen 17.00 uur, maar dat geestelijke aspect valt nog wel te negeren in combinatie met veel water drinken. Maar niks lichamelijks.

Ik ken wel mensen die die hoeveelheid over de gehele dag verspreiden, en als je dan in een keer stopt (of geen biertje hebt bij het opstaan) krijg je wel lichamelijk ongemak zoals trillen en zo.

Wat heel veel uitmaakt is gezond blijven eten. Maar bier is ook calorieen dus minder honger, en zin in vette hap. Als je daar aan toe gaat geven dan krijg je en een tekort aan een hoop voedingsstoffen en dan ben je driedubbel zo slecht bezig.

@bierboy
Je moet voor jezelf bepalen of je een echte verslaafde bent of alleen maar heel erge liefhebber. Als je de tweede bent dan kan je een en ander nog terugschroeven en recreatief blijven drinken, maar als dat niet kan en je de neiging hebt niet te kunnen stoppen na het eerste biertje dan is het dus alles of niks en zou je naar de AA kunnen gaan of iets dergelijks anders zuip je je te pletter of rij je iemand te pletter.

Laatst bewerkt:
Bovenaan