bewaring

JewCookie

Wijs gebruiker
Tsjah, ik weet niet hoe lang je het wil bewaren. Maar voor een maand of 2 is het in princiepe genoeg om het in een gripzakje te bewaren. Ook in een envelopje is het behoorlijk lang houdbaar. Na verloop van tijd zal de kwaliteit wel iets af kunnen nemen, maar deze afname is zeer klein. Nog beter is om dit gripzakje op een donkere plaats te bewaren, met een constante temperatuur.

Wil je speed het beste bewaren dan moet je het invriezen. Gewoon het gripzakje in de vriezer leggen. Dit word normaal gesproken vooral gedaan voor het bewaren van grote hoeveelheden voor lange tijd, maar kan natuurlijk ook gedaan worden voor kleine hoeveelheden. Hoewel dit in mijn ogen echt niet nodig is.

Maargoed, je kan het natuurlijk ook gewoon opmaken. :wave:

EDIT: Hier zijn al een aantal topic's over te vinden. (zoekfunctie?)

domzel

Belezen gebruiker
speed beste in vriezer
en kan dat niet, dan moet je het zeker niet meer dan een tot anderhalve week laten liggen. is zonde, geef et anders maar weg, kwaliteit gaat na 2 weken echt merkbaar achteruit. het droogt langzaam maar zeker als et niet 'luchtdicht' verpakt is

en waar zie jij trouwens zon??

DjTrips

Bewuste gebruiker
morgen ga ik normaal met wat vrienden de laatste grammekes versnuiven :grin: das mijn verjaardags cadeau voor mijn neef :grin: dusja :tongueout: normaal mag er nix aankome hé ?

JewCookie

Wijs gebruiker
domzel zei:
speed beste in vriezer
en kan dat niet, dan moet je het zeker niet meer dan een tot anderhalve week laten liggen. is zonde, geef et anders maar weg, kwaliteit gaat na 2 weken echt merkbaar achteruit. het droogt langzaam maar zeker als et niet 'luchtdicht' verpakt is

en waar zie jij trouwens zon??

pff je kan ook overdrijven.. Gewoon luchtdicht verpakken, dan merk je weinig verschil in kwaliteit. Natuurlijk zal er in de vriezer minder verloren gaan, maar het kwaliteitsverschil neemt echt niet zo sterk af als jij beweert.

Zelfs na enkele maanden buiten de vriezer merk je echt nog wel wat van de speed, en valt het kwaliteitsverlies behoorlijk mee. Ik weet niet in wat voor zakjes jij het normaal bewaard, of wat voor bedervende stoffen je erin gestopt hebt maar dit is erg overdreven. En het vocht moet hoe dan ook verdampen, of dit nu langzaam in het zakje gebeurt of dat je voor elk lijntje dat je neemt eerst nog 10 minuten je speed laat drogen maakt ook weinig verschil..

domzel

Belezen gebruiker
ehhh notice de aanhalingstekens kees

bovendien heten die plastic-zakjes met kliksluiting iets van vacuum of luchtdichte zakjes ofzo.
en ga mij maar eens haarfijn uitleggen hoe dat met die speed van jou gaat wanneer je het maanden ongekoeld bewaart, echt onzin

eerst merkbare is juist de verlies van werking, het brandt minder en vervolgens wordt het brokkerig (ookal is het goed verpakt) vervolgens gaat het een beetje vergelen. en later groen, bruin paars met roze vleken en rood/wit gestreept
nee maar zonder dollen, alst eenmaal verkleurt, dan voel je mss nog wel iets maar dat het er geen kwaliteitsverlies is, dat verzin je

edit; ik bewaar normaal buiten de vriezer, maar heb nooit voor meer dan een goeie week in huis. elke keer wanneer ik nieuwe (exact dezelfde) speed ga halen, dan verbaas ik me weer over het verschil in versheid
hoe koel en donker en luchtdicht ik het ook bewaar

JewCookie

Wijs gebruiker
domzel zei:
ehhh notice de aanhalingstekens kees

bovendien heten die plastic-zakjes met kliksluiting iets van vacuum of luchtdichte zakjes ofzo.
en ga mij maar eens haarfijn uitleggen hoe dat met die speed van jou gaat wanneer je het maanden ongekoeld bewaart, echt onzin

eerst merkbare is juist de verlies van werking, het brandt minder en vervolgens wordt het brokkerig (ookal is het goed verpakt) vervolgens gaat het een beetje vergelen. en later groen, bruin paars met roze vleken en rood/wit gestreept
nee maar zonder dollen, alst eenmaal verkleurt, dan voel je mss nog wel iets maar dat het er geen kwaliteitsverlies is, dat verzin je

edit; ik bewaar normaal buiten de vriezer, maar heb nooit voor meer dan een goeie week in huis. elke keer wanneer ik nieuwe (exact dezelfde) speed ga halen, dan verbaas ik me weer over het verschil in versheid
hoe koel en donker en luchtdicht ik het ook bewaar

bovenvernoemde gripzakjes..

Jeller

Badass junkie
speed kan je idd niet lang bewaren tenzij in de diepvries
met mdma gaat dit wel, maar bij speed gaat de kwaliteit erg snel achteruit

TAWL

Experimenterende gebruiker
Als die kwaliteit zo hard achteruit gaat moet de transport naar de uiteindelijke consument wel zeer snel gaan. Toch

Qocaïne

Badass junkie
hmmm zou het zin hebben om je speed na twee weken in de lade te hebben bewaard, deze alsnog te gaan invriezen?

Kan ik dan beter maar even gaan doen!

Bovenaan