Beste LSD-muziek

Jeller

Badass junkie
Welke muziek is voor jou de beste onder invloed van LSD?

Ik wil hier geen genres opnoemen zoals goa, ambient of breakcore, maar liedjes, artieste, cd's of sets

ik zal al de spits afbijten met een suomisetje te posten van een kennis van mij: http://www.materiaprima.be/mixes/Ain-So ... stwalk.mp3

funkeeeeeey en very psychedelic :hearteyes:

ook aan te raden op LSD:
Quasar - One Day (cd)
Psykovsky - Debut (cd)
Kindzadza - Waves from Inner Space (cd)
The Flashbulb (idm - melodic breakcore - ambient)
Venetian Snares (idm - core)

azgaza

Badass junkie
Jeller zei:
Kindzadza - Waves from Inner Space (cd)

Ja inderdaad. Die heb ik mijn laatste trip geluistert, althans, 3 nummers ervan, maar wow. Vooral als je een beetje een goede cd speler hebt waarmee je het geluid vol kan laten klinken.. dan is het helemaal geweldig.

Verder.. tja mijn muzieksmaak is zo danig afwijkend dat ik geen idee heb wat andere mensen zouden vinden van de cd's waar ik graag op trip. Elke muziek heeft zijn eigen sfeer en al die sferen zijn zo interessant om mee te maken in een trip, alle losse dingen zijn anders en op hun eigen manier boeiend. Daarom probeer ik zo veel mogelijk verschillende dingen te luisteren met LSD op.

Pikachu

Wijs gebruiker
TooL mag ik graag horen op LSD. Daarnaast maak ik gebruik van sfeermuziek, psychedelisch om vaag te worden. Metal en Rock on aggresief te worden (vind ik erg lekker, euforisch zeg maar) Gevoelige muziek om gevoelig te worden. Bv Andrea Boceli etc

azgaza

Badass junkie
Klassiek zingen op LSD is trouwens ook geweldig. Ik zong laatst 2 aria's uit een opera in een trip, en ik voelde echt elke noot mij worden, alsof ik was wat ik zong, een gevoel, iets heel puurs. Voor wie niet kan zingen, een opera kijken op LSD, of een stukje, is ook leuk. Als je er tegen kan tenminste.

Jeller

Badass junkie
yup kan ik heel goed geloven, jammer genoeg kan ik zelf niet zingen :tongueout:

ook heel goed op LSD:
Micron : rauwe core die heel strak geproducet is, maar toch echt ranzig en o zo psychedelisch

Furious - Uncanny Beats: uptempo goa (Psycore), heeel intense muziek, echt om je kop op te breken, fantastische muziek

azgaza

Badass junkie
Daar had je een nummer van gestuurd, dat was inderdaad wel heel vet. Met zo'n hele lage laag, en zo'n hoge laag, wat het gevoel geeft dat je er tussen zweeft.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Het setje wat je hebt gepost is overigens totaal niet mijn smaak, redelijk onsamenhangend, het is mij veelstedruk en een aaneenschakelingen van lelijke geluiden.

Ik denk dat ik daar trippend slecht op zou gaan.

azgaza

Badass junkie
baarsjesbewoner zei:
Het setje wat je hebt gepost is overigens totaal niet mijn smaak, redelijk onsamenhangend, het is mij veelstedruk en een aaneenschakelingen van lelijke geluiden.

Precies de rede dat ik dus maar niet de dingen waar ik graag naar luister in een trip post (underground black metal als leviathan, urfaust, striborg, bethlehem etc., ik durf te wedden dat daar redelijk wat trippers ook bad op zouden gaan).

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Metal heb ik zelf vroeger wel geluisterd maar vind dat het teveel negativiteit met zich meedraagt.
Muziek die ik trippend heerlijk vind zijn:

Bob marley - the best of (album)
The Doors , bijna alle nummers vind ik trippend erg vet.
Shpongle, maar die prefereer ik toch in paddo trips dunno why.

Op feestjes vind ik dubstep het vetst om op te trippen, met je koptelefoon op is dubstep niet echt optimaal van te genieten.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
baarsjesbewoner zei:

Precies de rede dat ik dus maar niet de dingen waar ik graag naar luister in een trip post (underground black metal als leviathan, urfaust, striborg, bethlehem etc., ik durf te wedden dat daar redelijk wat trippers ook bad op zouden gaan).
waarom zou je het niet posten? Misschien zijn er mensen die het juist wel vet vinden, ik bedoel dat ik zijn muziek kut vind doet toch niets af van het feit dat hij er van geniet tijdens zijn trips.

Ikzelf hou ook wel van een beetje duistere muziek tijdens een trip, maar dan wel iets wat ik vet vind. Denk hierbij aan rauwe diepe techno zoals the British Murder Boys of Detroit techno.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Shpongle
The Mystery of the Yeti
Aphex Twin
The Beatles
Jefferson Airplane
Pink Floyd
Carbon Based Lifeforms
Hallucinogen
Jimi Hendrix
The Doors
Younger Brother
Dream Theater
The Infinity Project

:wink: :wave:

azgaza

Badass junkie
baarsjesbewoner zei:
azgaza zei:
baarsjesbewoner zei:

waarom zou je het niet posten? Misschien zijn er mensen die het juist wel vet vinden, ik bedoel dat ik zijn muziek kut vind doet toch niets af van het feit dat hij er van geniet tijdens zijn trips.

Ikzelf hou ook wel van een beetje duistere muziek tijdens een trip, maar dan wel iets wat ik vet vind. Denk hierbij aan rauwe diepe techno zoals the British Murder Boys of Detroit techno.

Oke dan; dingen die in mijn trips echt overweldigend waren:

Alles van Urfaust. www.myspace.com/urfaustfans voor een idee wat het is.
Bethlehem - Dictius te Necare en Dark Metal
Striborg - Trepidation

En.. wie dat aankan in een trip mag om meer tips komen vragen.

Willemijn

Bewuste gebruiker
Beetje vanalles
vooral goa :)
en dan ook klassieke nummers zoals van jefferson airplane - white rabbit , the who - the acidqueen...

Lycergic

Belezen gebruiker
Jeller zei:
Welke muziek is voor jou de beste onder invloed van LSD?

Ik wil hier geen genres opnoemen zoals goa, ambient of breakcore, maar liedjes, artieste, cd's of sets

ik zal al de spits afbijten met een supùisetje te posten van een kennis van mij: http://www.materiaprima.be/mixes/Ain-So ... stwalk.mp3

Geweldig setje idd ! Ik ga morgen Ain soph zien ^^

Voor de rest kan ik echt niet kiezen , het gaat van goa tot pink floyd :tongueout: .. Enkel geen metal of 'platten boenk' oid

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
azgaza zei:
Oke dan; dingen die in mijn trips echt overweldigend waren:
Alles van Urfaust. www.myspace.com/urfaustfans voor een idee wat het is.
Bethlehem - Dictius te Necare en Dark Metal
Striborg - Trepidation
En.. wie dat aankan in een trip mag om meer tips komen vragen.

Eindelijk wat tegengewicht tegen al die electronische muziek!

Niet zo heel gek om op black metal te trippen, tenslotte zal een getraind (!) oor daar ook esthetiek, maar vooral symfonie in terughoren, zij het dan door de drilboor gejaagd... :)

Ik heb recentelijk Pink Floyd leren kennen. 'Dark Side...' is echt ideaal voor trips. 'Atom Heart Mother' vind ik maar niets.
En voor de rest zweer ik nog steeds bij The Doors, Jefferson Airplane, Beatles, enz

Volgende trip wilde ik overigens het klassieke repertoire aanhalen. Ik stel me zo voor wat het is om al trippend naar Wagners 'Siegfrieds Tod' te luisteren. Of ook naar Sjostakovitsj! :hearteyes:

Ik heb er overduidelijk zin in.

dfssdfde

Badass junkie
ErnstJünger zei:
Ik heb recentelijk Pink Floyd leren kennen. 'Dark Side...' is echt ideaal voor trips. 'Atom Heart Mother' vind ik maar niets.
moet je es the final cut kopen/downloaden, schit-te-rend
ErnstJünger zei:
En voor de rest zweer ik nog steeds bij The Doors, Jefferson Airplane, Beatles, enz

:hearteyes:
oh en the 13th floor elevators :mrgreen: bedankt nog voor die tip

Aking

Wijs gebruiker
*komt ie weer met zn :hearteyes: Enigma :hearteyes: *

maar dat vind ik zoiezo de geniaalste naar de klote muziek aller tijden... knappe vogel die dat nog kan veranderen :mrgreen:

Solidius

Badass junkie
Minimal Techno vanwege de complexiteit.

Voor de rest: Full-on GOA, Techno, Industrial (EBM), Instrumental rock / Power metal, Electroclash.

Jeller

Badass junkie
azgaza zei:
baarsjesbewoner zei:

hehe ik ben op dour eens naar zon metalcore optreden geweest en die snelle bassen en agressie vond ik wel vet en heel overweldigend op LSD

dat heb ik ook het liefst op LSD, dat het volledig overweldigend is en met veel afwisseling en beweging

Ik denk dat je die muziek al trippend eens de kans moet geven baarsjesbewoner, ik heb dit muziek juist meer leren aprecieren door de LSD

azgaza

Badass junkie
Ik hou ook van de overweldigende alles opzuiginge kracht die muziek kan hebben in een trip, vandaar dus ook de dark psy en de black metal, en af en toe weer eens iets totaal anders. Als muziek zo veel indruk kán maken, waarm dan niet gewoon het die indruk láten maken.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
azgaza zei:
baarsjesbewoner zei:

hehe ik ben op dour eens naar zon metalcore optreden geweest en die snelle bassen en agressie vond ik wel vet en heel overweldigend op LSD

dat heb ik ook het liefst op LSD, dat het volledig overweldigend is en met veel afwisseling en beweging

Ik denk dat je die muziek al trippend eens de kans moet geven baarsjesbewoner, ik heb dit muziek juist meer leren aprecieren door de LSD
misschien dat ik t de volgende keer probeer.. heb hier nog een half trippie liggen :rolleyes: .

zonde dat ik straks moet werken :mrgreen:

Solidius

Badass junkie
Minimal Techno:
Mixsetjes van Oliver Huntermann en Ricardo Villalobos.

GOA:
Looptech - Psynthetic Vibes is een bijzonder goede mixset.

Techno:
Nja, echt teveel om op te noemen, maar sowieso alle setjes van Sven Väth, Ken Ishii, en Eric Sneo.

Industrial (EBM):
Mentallo & The Fixer - Murderers Among Us
KMFDM - Not In My Name
Genitorturers - Asphyxiate
Aesthetic Perfection - Living The Wasted Life

Symfonische rock / Power metal:
Ministry - End of days (pt.2)
Stephen Ouimette - Devil went down to Georgia
Warmen - Salieri Strikes Back (Instrumental Version)
Bathory - The Lake
Megadeth - Looking Down The Cross
Slayer - Raining Blood
Machinae Supremacy - Cryosleep
Machinae Supremacy - Sidology Episode 2 - Trinity
Machinae Supremacy - Sidology Episode 3 - Apex Ultima

Electroclash:
Ladytron - Destroy Everything You Touch
Bondage Fairies - He-Man
John B - Electronic
Le Tigre - Deceptacon (DFA Edit)

the.buggg

Experimenterende gebruiker
daydream van the wallace collection is ook een heerlijk lsd nummer. ook jaren 60 en zeventig rock en pop zijn de max. of vietnam liedjes

lichtendonker

Belezen gebruiker
Hier een aantal wat wij erg leuk vinden met Ellis.

Sting - Desert Rose (met Cheb Mami)
Pink Floyd - Echoes (Trance)
Carlos Santana - Dirty Dancing (housemix, lekker ritme) :hearteyes:
Sensation Anthem 2003
Dj DA Rick - Lucifer ( nog zo'n lekker ritme) :hearteyes:
Tom Share - Philosophy
Sarah Mc Lachlan - World on fire ( junkie xl remix)
Faithless - God is a DJ
Sander van Doorn -RIFF
Rank - Symsonic
Annie Lennox, Eurithmics- Heaven

Wij gaan dus meer richting Trance, Ambient enTechno maar eigenlijk gaat het ons gewoon puur en simpel om heldere geluiden, geen muziek vervormingen en een niet al te druk maar lekker ritme.

LSD heeft verschillende fasen. Gewone top 40 muziek past bij een fase, Trance/Ambient past bij een andere fase en meevoerende muziek is weer een andere fase.

Het moet bij je ritme/frequentie passen van dat moment, je voelt gewoon wat goed is voor dat moment.
Ik weet wel dat heel veel muziek onder invloed van LSD nergens naar klinkt. Muziek gaat plots in slow motion of het klinkt alsof de cd en/of cd speler aan het smelten zijn, of de stemmen kloppen niet meer.
Muziek die goed in elkaar steekt en goed is opgenomen klinkt gewoon het best, en dan is het alleen nog een kwestie van je smaak, of niet dan :wave:

Jeller

Badass junkie
muziek klinkt idd wel anders in verschillende fasen, als mijn lsd al aan het uitwerken is heb ik ook liever ranzige muziek dan rustige of melodische muziek terwijl ik dat in het begin soms meer kan apreciëren.. als de zon schijnt is melodische muziek ook beter omdat je trip dan meer in een algemene sfeer blijft vind ik.. als alles perfect in het plaatje, dus ook omgeving past dan geeft dat altijd extra sfeer en sfeer is dan ook heel gevoelig en belangrijk op een trip

Bovenaan