beste benzo

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Tenzij je je echt lekker impulsief lossss wil gaan dan zou ik voor Valium (10 mg) , Bromazepam (12 mg) ofte als je je je gewoon minder gespannen en zenuwachtig wil voelen zou ik eerder opteren voor Nivotril (2mg) , alhoewel deze net zoals alle andere Benzo's in combinatie met Alcohol soms voor impulsieve of uit de hand lopende situaties ken zorgen.

De beste benzo's zijn volgens mij triazolam,flunitrazepam,nitrazepam,diazepam,brotizolam,midazolam, lormetazepam,alprazolam en clonazepam

Een kort overzicht naar mijn ervaringen en kennis

NACHT:

triazolam (halcion) 0.25 mg van Pfizer een inslaper, zolpidem is snoep ertegen
flunitrazepam, vroeger berucht onder de naam rohypnol
nitrazepam (mogadon) 5 mg een zusje van flunitrazepam, werkt net als fluni's lang en krachtig om te slapen
brotizolam (lendormin) 0.25 mg , kortwerkende thienodiazepine, perfect om kort en krachtig te slapen
midazolam (dormicum) 15 mg, kortwerkkende imidazolobenzodiazepine, kort en krachtig om te slapen
lormetazepam ( loramet/noctamid) 2 mg, vrij krachtig slaapmiddel, werkt voor mij net lang of kort genoeg, iets van een 8 uur

OVERDAG:

diazepam, berucht onder de naam valium 10 mg, ideaal om overdag tegen angst of nervositeit te gebruiken,mijn inziens
alprazolam ( xanax) 2 mg, ideale ,kortwerkende angstkiller
clonazepam ( rivotril) 2 mg, ideale ontspanner en ook langwerkend, te gebruiken overdag , wel hypnotischer en iets minder anxiolytisch als bv alprazolam

Veel plezier, but don't get hooked, benzo-afkick is te vergelijken met hero-afkick!!!

doe de duif

Belezen gebruiker
lsdlicious zei:
wat is de beste om een recreatief te gebruiken ?

grtzz

Zit ook met die vraag momenteel.
Ik heb Alprazolam Ksalol Xanax 1mg liggen maar die vind ik niet zo denderend.
Een halfje voelt aan als iets twijfelachtig en voel ik me niet ontspannen bij.
Met een halfje erbij of een hele in 1 keer sneuvel ik en val ik in slaap zonder een echte waarschuwing.
Het recreatieve is dan ook ver te zoeken als ik gewoon in slaap ervan val.

Ik heb ook Clozan (clotiazepam) 5mg van Pfizer liggen die me wel wat mellow krijgen na een aantal innames but it doesn't cut the chase.

Vroeger had ik goeie die me lekker compleet ontspannen en zorgeloos maakten met heel slappe benen en mellow gevoel maar ik ben vergeten welke het waren.

Iemand tips?

PS ik neem een recreatieve benzo maar maximum 1 keer in de 6 weken ofzo.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik weet dat Xanax 2mg gelijk staat aan 10mg diazepam. Van diazepam heb je ongeveer 20mg nodig om echt vaag te worden. Alleen bij deze pillen is het nadeel dat je sneller als bij welk middel dan ook tolerantie opbouwt elke 2 weken heb je het dubbele nodig voor hetzelfde effect. Daar moet je ook rekening mee houden je zegt een halve of een hele xanax van 1mg is niet echt een dosis waar je veel van merkt. Op zijn minst 2mg maar dan moet je wel gevoelig zijn pas wel met alcohol op erbij dat moet je niet zomaar erbij drinken. Vooral niet in de begin periode kan 1 biertje erg hard aankomen. Met die andere benzo weet ik niet hoe het precies zit met hoeveel diazepam die te vergelijken is. Zelf heb ik door de jaren heen veel over benzo's gelezen aangezien ik er afhankelijk van ben. Neem diazepam altijd als een gemiddelde voor het vergelijken met andere benzo's naar diazepam omrekenen is het makkelijkste en dan van daaruit kijken hoeveel je moet hebben voor het totale effect. Dit is allemaal terug te vinden via google en er zijn sites voor een arts bv om een benzo om te reken naar diazepam voor de afbouw. Persoonlijk vind ik 20mg diazepam de ideale dosis toen ik nog geen tolerantie had voor deze medicijnen. Heb ook mensen van 10mg helemaal vd kaart zien worden maar niet echt vaak.

doe de duif

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Daar moet je ook rekening mee houden je zegt een halve of een hele xanax van 1mg is niet echt een dosis waar je veel van merkt.

Een halfje voelt aan als iets twijfelachtig en voel ik me niet ontspannen bij.
Met een halfje erbij of een hele in 1 keer sneuvel ik en val ik in slaap zonder een echte waarschuwing.

Hmm wat ik kan concluderen uit je tekst is dat iedere benzo het zelfde is, enkel de dosering is anders.
No offense he.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
ongeveer wel ja tuurlijk heeft iedere benzo zijn unieke eigenschappen maar in grote lijnen zijn ze allemaal hetzelfde in principe. Het is allemaal familie van elkaar je kan diazepam gewoon als een gemiddelde houden. Maar het is alleen om te reken hoeveel je van een benzo nodig hebt voor een gelijkwaardig effect. Als je verslaafd aan diazepam zou je zo kunnen overstappen naar bijvoorbeeld tranxene het allermooiste is dat ik vroeger alleen valium librium en oxazepam nam. Evengoed heb ik tolerantie voor alle bestaande benzodiazepines opgebouwd voel van oxazepam net zo weinig als van een valium.. Alleen zopiclon en zolpidem wijken af maar dat zijn ook geen volwaardige benzo's die zijn eruit afgeleid. Als je aan de ene benzo verslaafd raakt kun je elke andere benzo gebruiken voor ontwenning natuurlijk heeft iedere benzo een uniek uitwerking en de ene werkt beter voor de angst als de ander maar dat heeft ook met de werkingsduur te maken die erg verschilt bij deze medicijnen. Slik zelf nu 36 uur werkende benzodiazepine tranxene en dan nog niet eens de halfwaarde erbij meegerekent. Van tranxene weet ik dat 20mg gelijk staat aan 15mg valium en zo weet ik het van zoveel benzo's maar het is ook allemaal op te zoeken. Ben geen dokter maar logica en internet studie doet wonderen..

Je moet niet zoveel geloven wat mensen zeggen maar gewoon de feiten opzoeken en weten. Gebruik al 6 jaar pammetjes en heb ze jaren door elkaar geslikt. Heb ieder pilletje wat ik genomen waar ik de inhoudt van weet helemaal uitgezocht. En wat je zegt dat je in slaap valt van een pammetje dan ben je onder de vaagheidsdosering dit zullen mensen tegenspreken misschien maar bij benzodiazepines moet je over een bepaalde dosering heen om er makkelijk wakker op te kunnen blijven oxazepam van 50mg is dat al makkelijker. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook niet altijd wakker kunnen blijven lag aan de setting waarin ik nam. Nam ik het voor het uitgaan dan werkte het als een super vage xtc pil maar dan nam ik wel 150mg oxazepam en 2 rivotrils (beginnersfouten). Maar dat zijn overdreven doseringen omdat ik niet wist dat ik anderhalf uur op het effect moet wachten. Als iemand mij aan kan vullen hierop of meer erover weet ik lees het heel graag want wil altijd meer leren. Het kan zijn dat sommige dingen niet 100% kloppen omdat ik gewoon alleen mijn algemene benzo kennis hiervoor raadpleeg en dat is gewoon wat in mijn hersenen zit opgeslagen wat ik erover weet.

Realities

Belezen gebruiker
beste benzo? Dus alle benzo's zijn impliciet goed, beter en best.
Ben ik het niet mee eens, benzo's zorgen al snel voor gewenning en afhankelijkheid.
Maar voor wat het beste?

Ik zou dan een onderscheid maken tussen benzo' s die anxiolytisch werken en hypnotisch.

Om angst de verdringen ( in panieksituaties) verkies ik zelf alprazolam 2 mg

Om de slaap te kunnen vatten ( insomnia) verkies ik zelf flunitrazepam 1 mg

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ondertussen al redelijk wat ervaring opgebouwd met alprazolam en diazepam eerst diazepam gebruikt vind ik leuk voor een avondje maar niet egt erg omdat ik persoonlijk vind ivm met dat het een middelang werkende benzo is niet zo leuk tenzij je er natuurlijk lazarus op drink maar dat is natuurlijk mijn mening

alprazolam daarintegen vindt ik de max de eerste keer dat ik een pilletje pakte van 2 mg en een paar biertjes wask egt vaag ondertussen slik ik spijtig genoeg zo'n 8 mg per dag op slechte dagen 10 tot 12 mg met een paar biertjes dus binnekort maar weer eens afkicken voor mijn voorraad op geraakt

nog even een vraagje off topic een benzo van het egte merk dus xanax werkt het beter dan gwn alprazolam van eg

grtzz

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hoelang gebruik je al benzodiazepinen? Het kan gevoelsmatig lijken dat merkmedicijnen beter werken maar dat zit tussen de oren. Heel veel medicijnen en drugs werken op twee manieren wat je ervan voelt en wat je ervan verwacht van te voelen. Verwacht je dat het niet gaat werken dat werkt het soms ook echt niet of is het effect veel minder intensief. Pas wel op want stel je neemt 14 dagen iedere dag een benzodiazepinen dan heb je na die 14 dagen de dubbele dosis nodig voor hetzelfde effect. Dus je begint met 10mg en na 2 weken heb je 20mg nodig om hetzelfde te voelen. Dit zei mijn psychiater toen ik deze medicijnen nog niet zo lang nam. Maar na een jaar was het effect helemaal weg en was ik enkel nog lichamelijk verslaafd aan de pammetjes.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ben erbij begonnen afgelopen zomer op mijn werk betrapt te zijn met coke toen besloten om toch maar eens naar de psych te gaan om me helpen te stoppen dus hij mij diazepam en alprozolam voorgeschreven voor angst maar was blijkbaar een slechte psych wan heeft hij er me lekker niet bijgezegt dat het ook een verslavend goedje was. maar nu ot het kan wel zijn wat je zegt dat het allemaal tussen mijn oren zit

grtzz

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Inderdaad ik zie het nu denk dat de site waar ik het vanaf heb gehaald het niet goed omschreven heeft. Helaas weet ik niet meer welke site het was.

Edit:: Welke berekingen doel je precies op aangezien ik het niet zo 1 2 3 kan terugvinden?

Bovenaan