Beschrijf je kater

Geelzuchter

Experimenterende gebruiker
Heb van zaterdag 13:00 tot zondag 23:00 pep gebruikt (zowel een bom als lijnen), sloten drank naar binnen gewerkt, en af een toe een 200mg lijn ket. Gister dacht ik mwa het gaat wel, waarschijnlijk was het na-stimulatie.

Voel me nu onzeker, extreem veel zelfreflectie en andere negatieve gedachtes. Ondanks de valium. Geen fysieke energie. Het idee dat mensen me verachten, word constant verkracht door mijn gedachten.

Entertain me met jullie ellendige after doorhaal dagen.

Ape

Badass junkie
Jij sadist 👍🏻

Ik ben de dagen na drugs erg neerslachtig. Ik geniet niet van het leven en zou dan soms wel dood willen. Gewoon tegen het verkeer inrijden met mijn ogen dicht ofzo. ‘Call of the void’ noem je dat en daar heb ik dan veel last van. Als ik een nacht niet slaap dan heb ik dit wel een week.

Dit heb ik niet na psychedelica, dan is er niks aan de hand, hooguit moe door de intense ervaring. En na drank de volgende dag geen energie en misselijk. Maar ik drink zelden.

Druktemaker

DF-koningin
Ik ben de dagen na drugs erg neerslachtig. Ik geniet niet van het leven en zou dan soms wel dood willen. Gewoon tegen het verkeer inrijden met mijn ogen dicht ofzo. ‘Call of the void’ noem je dat en daar heb ik dan veel last van. Als ik een nacht niet slaap dan heb ik dit wel een week.
‘Kom laten we drugs gebruiken’, zo veel fun. 😂

ljuv

DF-koningin
I don't always have katers, but when I do...
kots ik letterlijk de hele dag de wc onder. Van het moment dat ik wakker word tot ik ga slapen... Gebeurt me gelukkig maar enkele keren per jaar.

Heb ook nooit echt een drugsskater, niet bewust, ook niet van M. Maar gebruik ook alleen recreatief en nooit heul veul..

Sterkte met jouw kater! Het wordt vanzelf weer weekeind!

Trippy langkous

Badass junkie
Ik heb vaak na pep wel een redelijke kater dat ik de maandag lichamelijk kapot ben, maar dat is dan ook na en nacht plus dag doorgaan 😬. Als ik snachts nog zou slapen zijn mijn katers wel een stuk minder erg, maar dat ik dat heb meegemaakt is wel een tijdje geleden.. geestelijk heb ik er ook wel een beetje last van, maar vaak alleen als ik net stop op de dag zelf.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb altijd een vreselijke come down van pep. Als het uitwerkt komen altijd negatieve gedachten, schuldgevoel, m'n geweten gaat spreken. Ik ga opzien tegen de komende week. Meestal ga ik ook huilen. Je wordt gewoon ook een beetje labiel van het slaapgebrek. De laatste keer dacht ik zelfs 'ik wil dood', terwijl ik heus niet dood wil en het echt niet serieus was. Later op de zondag, als ik in de ochtend ben gestopt met snuiven, dan neem ik een benzo, om wat rustig te worden. En op tijd naar bed.
Mede hierom doe ik nog maar een paar keer per jaar een nachtje pep.

Het is omdat je dopamine level beneden baseline is. Dan voel je je gewoon kut! De gedachten en gevoelens zijn puur daaraan te wijten.

MetalGuy

Badass junkie
"Zijn poesjes ook goed? 😜"

Zonder gekheid! Met pep voel ik me wat leeg de volgende dag na gebruik, alsof je iets zeer intensiefs hebt gedaan waar je de volgende dag rust van moet hebben. Maar dat is die volgende dag dan wel weer over.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik heb altijd een vreselijke come down van pep. Als het uitwerkt komen altijd negatieve gedachten, schuldgevoel, m'n geweten gaat spreken. Ik ga opzien tegen de komende week. Meestal ga ik ook huilen. Je wordt gewoon ook een beetje labiel van het slaapgebrek. De laatste keer dacht ik zelfs 'ik wil dood', terwijl ik heus niet dood wil en het echt niet serieus was. Later op de zondag, als ik in de ochtend ben gestopt met snuiven, dan neem ik een benzo, om wat rustig te worden. En op tijd naar bed.
Mede hierom doe ik nog maar een paar keer per jaar een nachtje pep.

Het is omdat je dopamine level beneden baseline is. Dan voel je je gewoon kut! De gedachten en gevoelens zijn puur daaraan te wijten.
Ik heb nooit een mentale comedown van pep, enkel lichamelijk.
Maar pfoe, wat jij beschrijft zou voor mij een reden zijn om nooit nog pep te nemen 😬

Zanza

DF-koning
Heb vooral katers van coke en drank of cathinones. Maar dat komt met name ook door het lange doorgaan. Van een avondje mdma, zeker als in de comedown wat ket genomen wordt, heb ik het tegenovergestelde en ben ik een aantal dagen vrolijker dan normaal

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb nooit een mentale comedown van pep, enkel lichamelijk.
Maar pfoe, wat jij beschrijft zou voor mij een reden zijn om nooit nog pep te nemen 😬
Ja, het is ook van de zotte eigenlijk. Daarom dat ik het nauwelijks nog doe. Ik denk ook dat het aan de hoeveelheid ligt. Ik neem geen puntjes, maar lijnen. Ik heb de gemiddelde hoeveelheid een keer gewogen, wat er in een nacht doorheen gaat, en dat was tussen de 150 en 200 mg. Zo extreem is dat ook weer niet. Als we bij vrienden op bezoek zijn, zie ik ze alleen maar puntjes nemen, uit zo'n flesje. Dan gebruik je een pak minder, lijkt me.

CuriousExplorer

DF-koning
Ja, het is ook van de zotte eigenlijk. Daarom dat ik het nauwelijks nog doe. Ik denk ook dat het aan de hoeveelheid ligt. Ik neem geen puntjes, maar lijnen. Ik heb de gemiddelde hoeveelheid een keer gewogen, wat er in een nacht doorheen gaat, en dat was tussen de 150 en 200 mg. Zo extreem is dat ook weer niet. Als we bij vrienden op bezoek zijn, zie ik ze alleen maar puntjes nemen, uit zo'n flesje. Dan gebruik je een pak minder, lijkt me.
Gebruik quasi wat jij gebruikt.
Ik zou het niet willen

Geelzuchter

Tijdens het doorhalen voel ik me nooit neerslachtig, moe of para. Ik blijf gezellig en euforisch ook nog na 40+ uur wakker. Denk dat ik slechts 150-200mg snuif, de laatste lijn tussen 6 en 10 uur sochtends en daarna alleen nog maar downers. Drink veel water, neem multivitamine tabletten en eet tussendoor. Pas nadat ik geslapen heb doet alles zeer en ben ik bang dat ik iets verkeerds heb gedaan of gezegd en ben ik fysiek compleet uitgeput. Maarja je kan niet eeuwig blijven feesten/chillen en aan alles komt een eind, ook al knallen sommige maten van mij 3-4 dagen per week door zonder paniek, twijfels of misere daarna. Vandaag tijdens etenstijd was ik pas weer een beetje oke. Elk mens is verschillend, ik hoef geen eens dopaminegebrek te ondergaan om me kut te voelen dus das ook al een verschil

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
Tellen alleen pep katers of ook van de crystal meth?

De kater na het slammen was namelijk echt vreselijk. Mentaal. Wat een horror!

Dat had ik na het roken zo nog niet meegemaakt.

Dat depressieve gevoel van v-e-r-l-o-r-e-n zijn... en die paranoide 'beelden' van Thugs (al die nieuwe immigranten met tulbanden in Amsterdam helpen niet echt) en in zwarte pijen geklede leden van een Satanische sekte maakten me dol. Dan was er ook nog het beeld van een soort duivelse liliputters in jaren dertig kleding die met zijn allen in een soort Ford T rondreden... een soort Hammer Horror.

Wat een prijs voor de meth high!

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Tellen alleen pep katers of ook van de crystal meth?

De kater na het slammen was namelijk echt vreselijk. Mentaal. Wat een horror!

Dat had ik na het roken zo nog niet meegemaakt.

Dat depressieve gevoel van v-e-r-l-o-r-e-n zijn... en die paranoide 'beelden' van Thugs (al die nieuwe immigranten met tulbanden in Amsterdam helpen niet echt) en in zwarte pijen geklede leden van een Satanische sekte maakten me dol. Dan was er ook nog het beeld van een soort duivelse liliputters in jaren dertig kleding die met zijn allen in een soort Ford T rondreden... een soort Hammer Horror.

Wat een prijs voor de meth high!
Beelden? In je fantasie bedoel je?

Casrus

DF-koning
Beelden? In je fantasie bedoel je?
Soort van, het waren geen echte hallucinaties, maar ze waren een stuk sterker dan dagdromen.
Klinkt een beetje als waanbeelden, gepaard met wakker zijn. Die kunnen heel realistisch zijn. Maar wat hij beschrijft is wel echt extreem.
Als ik doorgegaan was met gebruiken had ik misschien gedacht dat het echt was. Nu had ik alleen het idee.
Ik vermoed dat hij dit ziet met z'n ogen dicht, als dagdromen. Lijkt me ook echt onplezierig
Met open ogen waren de ideeen er ook.
Klinkt niet leuk, nee.
Dit schijnt met meth normaal te zijn.

Dirkdirk

DF-koning
Als ik doorgegaan was met gebruiken had ik misschien gedacht dat het echt was. Nu had ik alleen het idee.
Ik heb ooit extreem realistische waanbeelden gezien door chronisch slaaptekort. Maar toen was ik er heilig van overtuigd dat het echt was. En het engste was toen ik niet meer wist of ik droomde of dat ik wakker was. Ik had een korte termijn geheugen van ongeveer 5 minuten, en ik werd steeds keer op keer wakker op andere plaatsen waar ik geen idee had hoe ik daar kwam. Dat was een van de engste dingen die ik ooit heb meegemaakt.

Dirkdirk

DF-koning
Ik zal het topic niet kapen met mijn verhalen, maar wat ik me ook nog herinner was dat ik in mijn hoogslaper lag en dat er cashewnootjes lagen op een schoteltje naast me waar ik spinnenpoten uit zag groeien en teon begonnen ze allemaal als spinnen te dansen

Casrus

DF-koning
Ik heb ooit extreem realistische waanbeelden gezien door chronisch slaaptekort. Maar toen was ik er heilig van overtuigd dat het echt was. En het engste was toen ik niet meer wist of ik droomde of dat ik wakker was. Ik had een korte termijn geheugen van ongeveer 5 minuten, en ik werd steeds keer op keer wakker op andere plaatsen waar ik geen idee had hoe ik daar kwam. Dat was een van de engste dingen die ik ooit heb meegemaakt.
Dat is wat er naar verluid gebeurt met meth gebruikers, hoewel ik dat van het beperkte kortetermijngeheugen in hun verhalen niet opgemerkt heb.

Homo's die denken dat Britney Spears bij ze in de kamer zit, griezelig Latijns gezang, de Taliban heeft buiten net een vrouw onthoofd (in de VS)... etc...

Eve's drop

Badass junkie
Ik zal het topic niet kapen met mijn verhalen, maar wat ik me ook nog herinner was dat ik in mijn hoogslaper lag en dat er cashewnootjes lagen op een schoteltje naast me waar ik spinnenpoten uit zag groeien en teon begonnen ze allemaal als spinnen te dansen

Na 3 terrornachten dacht ik dat ze mij kwamen halen! Ik heb werkelijk waar nog nooit zulke nare waanbeelden gezien haha, nooit meer zo ver gegaan.

Slaap is heilig!

GroteDoppe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Met MDMA: neerslachtig, soms ook depri, dof gevoel in m'n hoofd en rare smaak in m'n mond. Gevoeligheid voor licht en geluid, tijdje geen harde muziek kunnen luisteren.
Met speed: last van moeheid, ook wel neerslachtig, maar iets minder erg dan met xtc, hartkloppingen en last van m'n hoofd.
Alcohol: misselijk, duizelig, overgeven, hartkloppingen en gewoon enorme koppijn...

Gisteren, half gare pep bommetje genomen en gesnoven. Ik ga het wel laten testen, want ervaar nu een heeel ander effect qua dip 😅 eerder als mdma dan echt pep. Denk vermengt met iets anders.

Danny46

Bewuste gebruiker
Heb van zaterdag 13:00 tot zondag 23:00 pep gebruikt (zowel een bom als lijnen), sloten drank naar binnen gewerkt, en af een toe een 200mg lijn ket. Gister dacht ik mwa het gaat wel, waarschijnlijk was het na-stimulatie.

Voel me nu onzeker, extreem veel zelfreflectie en andere negatieve gedachtes. Ondanks de valium. Geen fysieke energie. Het idee dat mensen me verachten, word constant verkracht door mijn gedachten.

alleen maar op bed willen liggen maar er dan toch uit moeten om de huisdieren te verzorgen je kunt ze niet verwaarlozen en terug naar bed heb ik dan ook geen zin meer in dus dan maar achter de xbox

Geelzuchter

Ik houd het allemaal niet meer bij Ik ben bang voor de wereld Bang dat ik mijzelf verlies Bang om verlaten te worden Bang voor zelfdestructie Ik maak teveel fouten Elke keer maar weer Telkens krijg ik het te laat door En dat doet mij zo'n zeer Ik durf tegen niemand eerlijk te zijn Over wat er speelt in mijn hoofd Durf mijn hart niet te luchten Ook al had ik dat beloofd Er is niks meer Dat mij nog echt raakt Ik heb geen hobbies meer Mijn leven is gestaakt

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik houd het allemaal niet meer bij Ik ben bang voor de wereld Bang dat ik mijzelf verlies Bang om verlaten te worden Bang voor zelfdestructie Ik maak teveel fouten Elke keer maar weer Telkens krijg ik het te laat door En dat doet mij zo'n zeer Ik durf tegen niemand eerlijk te zijn Over wat er speelt in mijn hoofd Durf mijn hart niet te luchten Ook al had ik dat beloofd Er is niks meer Dat mij nog echt raakt Ik heb geen hobbies meer Mijn leven is gestaakt
Hier kan je altijd van je af schrijven ❤️. Zet jezelf centraal in je leven en hou voor een keer wat minder rekening met anderen en wat zij vinden. Jij kan dit.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Mijn pepkaters waren in het begin wel acceptabel omdat ik de comedown altijd dempte met GHB. Het werd pas erger toen ik ook nachten ging overslaan en in semi manische staat enorme lappen tekst ging ranten op whatsapp in groepschats of op reddit enzovoort. Dan ga je in de comedown wel even vies reflecteren op je gedrag waarbij alle vorige keren er ook bij komen. Dan ga je opeens een compleet vals zelfbeeld van jezelf schetsen op basis van alle cringy shit die je hebt gezegd/gedaan. Verschrikkelijk! Ik ben gelukkig van de GHB af maar gebruik nu af en toe een halve Pyrazolam om me lichaam en geest beetje te kalmeren.
De dagen erna zijn ook zeker minimaal 5 a 6 dagenlang een hel voor mij momenteel. Extreem pessimistisch en negatieve gedachtes. Weinig energy en motivatie en enorme cravings naar speed. K ben nu zelfs zo bang voor de nasleep dat ik al meer dan 2 weken dagelijks bommetjes neem of snuif, uitstel van executie eigenlijk....

Beady

Bewuste gebruiker
Ik vind de speedkaters en het gevoel dat er aan vasthangt het meest onaangename gevoel dat ik ooit heb ervaren. Ik ben eens 6 dagen en nachten op gebleven en smeekte om dood te gaan. Nooit neem ik nog speed. Ervaring is het woord dat we geven aan onze fouten.

Dirkdirk

DF-koning
Ik vind de speedkaters en het gevoel dat er aan vasthangt het meest onaangename gevoel dat ik ooit heb ervaren. Ik ben eens 6 dagen en nachten op gebleven en smeekte om dood te gaan. Nooit neem ik nog speed. Ervaring is het woord dat we geven aan onze fouten.
Ik heb een psychose gehad door slaaptekort, dat wens ik mijn ergste vijand niet toe. Je brein keert zich tegen je en de enige baken die je hebt om te manoeuvreren in het leven wordt je vijand.

Koning Kaaklijn spreekt de waarheid, het is echt een atoombom op je lichaam als je te lang wakker blijft.

Maar waarom slapen we eigenlijk? Vroeger hadden we veel minder slaap nodig. Want slaap is je kwetsbaarste moment. Nu, door alle luxe en vrije tijd zijn er zo geëvolueerd dat we het nodig hebben. Je zou het kunnen zien als een soort prijs die we behalen voor onze welvaart en evolutie. Maar er zit ook een voordeel aan. Er is in de medische wetenschap nog niets gevonden dat beter herstelt als een natuurlijk slapend lichaam. Dus niet alleen slaap opzich is nodig, we gebruiken het nu als een soort extra moment om metabole functies en ziektes en afval te verwijderen, wat het op volle toeren kan doen want je ligt stil en je hersenfuncties zijn omlaag gegaan.

sleep is serious shit

Paranoize.

Badass junkie
Ik heb een psychose gehad door slaaptekort, dat wens ik mijn ergste vijand niet toe. Je brein keert zich tegen je en de enige baken die je hebt om te manoeuvreren in het leven wordt je vijand.

Koning Kaaklijn spreekt de waarheid, het is echt een atoombom op je lichaam als je te lang wakker blijft.

Maar waarom slapen we eigenlijk? Vroeger hadden we veel minder slaap nodig. Want slaap is je kwetsbaarste moment. Nu, door alle luxe en vrije tijd zijn er zo geëvolueerd dat we het nodig hebben. Je zou het kunnen zien als een soort prijs die we behalen voor onze welvaart en evolutie. Maar er zit ook een voordeel aan. Er is in de medische wetenschap nog niets gevonden dat beter herstelt als een natuurlijk slapend lichaam. Dus niet alleen slaap opzich is nodig, we gebruiken het nu als een soort extra moment om metabole functies en ziektes en afval te verwijderen, wat het op volle toeren kan doen want je ligt stil en je hersenfuncties zijn omlaag gegaan.

sleep is serious shit
Slaap is inderdaad belangrijk ja. Maar als je wat ouder word heb je ook minder slaap nodig. De meeste mensen doen goed met 6 uur slaap per dag.

Het ligt ook aan de kwaliteit natuurlijk.

Vroeger zaten ze 's avonds aan een kampvuur met elkaar of met hun geliefde en zaten ze niet films te kijken tot laat in de avond. En ze pakte veel meer zonuren en buiten lucht als wij doen. Hun biologische klok werkte veel beter als onze nu

pippilangkous

Vroeger zaten ze 's avonds aan een kampvuur met elkaar of met hun geliefde en zaten ze niet films te kijken tot laat in de avond. En ze pakte veel meer zonuren en buiten lucht als wij doen. Hun biologische klok werkte veel beter als onze nu
Klopt! Vroeger hadden ze waarschijnlijk ook minder wisseldiensten. Die zijn ook killing.. ben na een reeks nachtdiensten helemaal van de leg.

Bovenaan