Beroofd en tegelijk gecompromitterd ....

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Vorige week heb ik via "sociale media" een date gehad. Hij wilde wat (base coke) kopen bij een dealer en ik was zo gek daar in bij te dragen, cash ter plekke. Base coke valt volledig buiten mijn comfortzone, maar ik wilde het effect bij de ander wel eens observeren.

Resultaat van die date is dat ik achteraf op straat stond met een lege portemenaie zonder pinpas (betalen zonder pincode) en een bankrekening waar een aankooop mee gedaan. Doe ik aangifte of niet ?

Nee als het gaat om de voor mij nadelige aspecten, want ik ben baanzoekend. Voor de normaliter voor mij in aanmerking komende banenen mag er geen spatje zijn bij een veiligheidsonderzoek. De aangifte houdt per definitie in dat ik wel eens een verboden stof gebruik.

JA, als het gaat om harm reduction: deze vent behoort onmiddelijk buiten dienst gesteld te worden. Bij een rechtszaak over diefstal, kan ik de doorslaggevende factor zijn onderlingen losse prints van de Whatsapp onderling gesprekken gesprekken tellen. Zodat hij geen andere mensen tilt.
Maar ja, ik heb geen doorslaggevend bewijs. Was in slaap gevallen. (dealer kwam maar niet) Zijn woord tegen het mijne ...

Lastig ook de consequenties voor mij bij een antecedenten onderzoek door de De Nederlandsche bank of de Authoriteit Financiele markten, of zo.. De door mij verklaarde feiten staan dan wel in het systeem.
Best een lastig dilemma .......

Het goede doen betekent: fuck the consequences ....

OtherShore

Badass junkie
Lastige situatie. Als ik in jouw schoenen stond zou ik vooral erg boos zijn en wraak willen. Dus respect dat je eerst nog stil staat bij je burgerplicht.

Misschien is het beter is om eieren voor je geld te kiezen, maar als je er werk van wilt maken kun je ook eens vrijblijvend de politie bellen en informeren of je echt een zaak hebt. Een tijdje terug ben ik ook opgelicht en toen was er naar een kort telefoontje al duidelijkheid: niet genoeg bewijs voor vervolging.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
Vorige week heb ik via "sociale media" een date gehad. Hij wilde wat (base coke) kopen bij een dealer en ik was zo gek daar in bij te dragen, cash ter plekke. Base coke valt volledig buiten mijn comfortzone, maar ik wilde het effect bij de ander wel eens observeren.

Resultaat van die date is dat ik achteraf op straat stond met een lege portemenaie zonder pinpas (betalen zonder pincode) en een bankrekening waar een aankooop mee gedaan. Doe ik aangifte of niet ?

Nee als het gaat om de voor mij nadelige aspecten, want ik ben baanzoekend. Voor de normaliter voor mij in aanmerking komende banenen mag er geen spatje zijn bij een veiligheidsonderzoek. De aangifte houdt per definitie in dat ik wel eens een verboden stof gebruik.

JA, als het gaat om harm reduction: deze vent behoort onmiddelijk buiten dienst gesteld te worden. Bij een rechtszaak over diefstal, kan ik de doorslaggevende factor zijn onderlingen losse prints van de Whatsapp onderling gesprekken gesprekken tellen. Zodat hij geen andere mensen tilt.
Maar ja, ik heb geen doorslaggevend bewijs. Was in slaap gevallen. (dealer kwam maar niet) Zijn woord tegen het mijne ...

Lastig ook de consequenties voor mij bij een antecedenten onderzoek door de De Nederlandsche bank of de Authoriteit Financiele markten, of zo.. De door mij verklaarde feiten staan dan wel in het systeem.

Weet je zeker dat je 'zomaar' in slaap viel en dat hij je niks slaapverwekkends heeft gegeven?

N3K0

Badass junkie
Tja als dat allemaal zo belangrijk is moet je misschien zelf andere keuzes maken met wie je omgaat.
Afspreken met onbekende mensen online voor drugs enzo zit gewoon een heel groot risico aan vast.

En dat blijkt.

Als je geen aangifte enzo kan doen dan is het 100% accepteren wat er is gebeurd en verder gaan met je leven en er niet meer mee bezig zijn.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
@N3K0 heeft natuurlijk helemaal gelijk. Aan dit soort avontuurtjes zit een duidelijk risico.

Tot en met zaterdag was ik boos, ook op mijzelf trouwens. Een nacht dansen in Radion werkt dan therapeutisch.

Wraakgevoelens heb ik niet. Waar het mij bij de aangiftevraag vooral om gaat is de preventie. Kan ik de kans reduceren dat dit anderen ook overkomt ?

Door het hier op te schrijven en aan de hand van de reacties (bedankt daarvoor !) ben ik er inmiddels wel uit. Aangifte doen heeft in dit geval weinig zin: het gaat om te weinig geld, en de opsporingsprioriteit zal laag zijn. En vooral: de betreffende persoon zal er dan nooit iets van horen.

Oh ja, tot slot nog even: het was een slechte gastheer. ik kreeg geen drankje en kan dus ook niets slaapverwekkends hebben gekregen. Wel had ik zelf wat gbl genomen (zelf afgemeten dosis van 1,2 ml). Het lange wachten in een rustige kamer en de vermoeidheid waren de oorzaak van in slaap vallen.
Had ik enige verdenking in die hoek gehad, dan was er bij mij geen enkele twijfel geweest over al dan niet aangifte doen.

Brakka Mang

Badass junkie
@N3K0 heeft natuurlijk helemaal gelijk. Aan dit soort avontuurtjes zit een duidelijk risico.

Tot en met zaterdag was ik boos, ook op mijzelf trouwens. Een nacht dansen in Radion werkt dan therapeutisch.

Wraakgevoelens heb ik niet. Waar het mij bij de aangiftevraag vooral om gaat is de preventie. Kan ik de kans reduceren dat dit anderen ook overkomt ?

Door het hier op te schrijven en aan de hand van de reacties (bedankt daarvoor !) ben ik er inmiddels wel uit. Aangifte doen heeft in dit geval weinig zin: het gaat om te weinig geld, en de opsporingsprioriteit zal laag zijn. En vooral: de betreffende persoon zal er dan nooit iets van horen.

Oh ja, tot slot nog even: het was een slechte gastheer. ik kreeg geen drankje en kan dus ook niets slaapverwekkends hebben gekregen. Wel had ik zelf wat gbl genomen (zelf afgemeten dosis van 1,2 ml). Het lange wachten in een rustige kamer en de vermoeidheid waren de oorzaak van in slaap vallen.
Had ik enige verdenking in die hoek gehad, dan was er bij mij geen enkele twijfel geweest over al dan niet aangifte doen.
Als het om preventie gaat, geef het beestje een naam ergens als je denkt dat het doel de middelen heiligt.

Casrus

DF-koning
Als redelijk ervaren MSM-er, moet me van het hart dat enige ellende op dit vlak niet te voorkomen is.

Wel werkt het beter als je niet waus of dronken bent en je waardevolle spullen van tevoren veilig opgeborgen zitten/dan wel niet mee zijn gekomen.

Geef in de cruise bar bijvoorbeeld je portemonnee bij de garderobe af en neem alleen mee wat je nodig hebt.

Vincent A

Bewuste gebruiker

Zie het als wijze les voor de toekomst
sterkte

De Zandman

DF-koning
Voor een vog hoef je echt niet bang te zijn.
Bij een aanvraag wordt alleen gekeken naar je eventuele strafblad bij de juridische documentatie.

Kordie

DF-koning

Goeie gedachte om aangifte te willen doen.
Want tegen zo iemand moet een ander beschermd tegen worden. Maar helaas komen dit soort mensen ook vaak onder vanalles uit en plegen ze feit op feit

De Zandman

DF-koning
Toch is het belangrijk om aangifte te doen.
Je weet maar nooit wat je hiermee kunt betekenen voor het tegengaan van dit soort misdrijven.
Beroving is geen kattenpis en ik vind dat er alles aangedaan moet worden om deze zaken tegen te gaan.
Dus doen die aangifte is mijn advies.

Delgado

Bewuste gebruiker
daarom alleen al wil ik niks meer met die so called baseheads te doen hebben...kijk maar opsporing verzocht...
heb die shit zo vaak beleefd soms wou ik gewoon weer voor de kop worden gestoten

als je nog niet op die level bent van aNDEREN naaien blijf weg uit die tyfuszooi het is te lekker en die leerschool is vaak heel erg duur!!!!!!

Zweevteev

Wijs gebruiker
JA, als het gaat om harm reduction: deze vent behoort onmiddelijk buiten dienst gesteld te worden.
Aangifte doen heeft in dit geval weinig zin: het gaat om te weinig geld, en de opsporingsprioriteit zal laag zijn. En vooral: de betreffende persoon zal er dan nooit iets van horen.
Als je echt gepassioneerd bent hierover, dan kan je ook eventueel een melding doen i.p.v. aangifte. Met 1 melding gaan ze sowieso niets doen, maar als het een van de vele meldingen en aangiften is, dan misschien wel. Ik denk dat het 't wel waard is als het je gaat om harm reduction.

ljuv

DF-koningin
Heh?!
Hoezo wordt er naar die onverstandigheid verwezen ahaha… Die vat ik even niet. Een eerste date is toch over het algemeen meestal met een onbekende?
Ja - drugs doen op een eerste date is misschien minder handig maar ik geloof niet dat niemand hier ooit drugs heeft gedaan met onbekenden😂

Gewoon een kutsituatie en teleurstellend (niet verrassend) dat zulke mensen bestaan en zo handelen. Maar laat je dat niet tegenhouden in je fijne, warme en open houding! Ik hoop dat je snel een date hebt met een leuk persoon en je niet angstig bent geworden om drugs te doen als je zelf het idee hebt dat dat kan💕✨

Bovenaan