Benzo Verslaving support

AntiBenzo1312

Badass junkie
Hey hallo,
Ik wou even een topic openen zoals de meesten weten ben ik verslaafd aan benzodiazepines. Ik ben binnen 2maand afgekickt en nooit meer terug gevallen. Graag zou ik deze topic willen openen om mensen te helpen, of vragen te beantwoorden van mensen die vragen hebben voor mij.

met vriendelijke groeten,
Antibenzo1312

Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..
Mijn situatie was heel ongezond. Ik zat in een relatie wat eigenlijk niet meer gezond was. Daardoor raakte ik steeds verder in de stress. Daarom gebruikt ik benzo’s en alcohol en zowat alles om mijn stress en gedachtes te onderdrukken.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dat zou ik niet doen. Mijn vraag is wat wil je ermee bereiken het is een hele korte termijn oplossing die je hersens alleen maar zwakker maken. Je kan beter een langer termijn doel bespreken met je deskundige.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(

Jazz35

Wijs gebruiker
Hey hallo,
Ik wou even een topic openen zoals de meesten weten ben ik verslaafd aan benzodiazepines. Ik ben binnen 2maand afgekickt en nooit meer terug gevallen. Graag zou ik deze topic willen openen om mensen te helpen, of vragen te beantwoorden van mensen die vragen hebben voor mij.

met vriendelijke groeten,
Antibenzo1312
Ik kan alle tips goed gebruiken, ook al ben ik onder behandeling bij een professional. Het is zo'n onstuimig en ingewikkeld traject met veel terugvalmomenten en veel angst (ik kamp met een ongespecificeerde bipolaire stoornis en een ongespecificeerde angststoornis, o ja, plus insomnia). Ik word er moe van.

Manu76

Badass junkie
Ik kan alle tips goed gebruiken, ook al ben ik onder behandeling bij een professional. Het is zo'n onstuimig en ingewikkeld traject met veel terugvalmomenten en veel angst (ik kamp met een ongespecificeerde bipolaire stoornis en een ongespecificeerde angststoornis, o ja, plus insomnia). Ik word er moe van.
Hoe heb je afgebouwd sinds juni?
Ik bouw bepaalde medicijnen af en zit geen Bromazolam bij, maar als dat het geval was, denk ik dat ik een flinke periode zou moeten afbouwen van een halve pil.
Dus halve pil van 1,5 mg bijvoorbeeld.., zie ik mezelf in weken tot maanden afbouwen naar 0 mg. En laatste stappen van 0,5 naar 0 mg, als ik dan een terugval zou hebben, zie ik mezelf max 0,7 mg nemen op een lastig moment..
Geeft je professionele hulp je geen Diazepam of dergelijke pilletjes om wat makkelijker af te bouwen?

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
Ja het laatste hoort erbij dit komt omdat je GABA receptoren zijn aangetast. Of terwijl je hersens zijn zwakker geworden. Dit word met de tijd steeds minder. Wat ik deed is dingen zoeken waar jij plezier in hebt. Je moet vooral dingen doen waar JIJ belang bij hebt. En ik zou wel minder van jezelf vragen ook qua werk/school. Aangeven dat je bezig bent met een verslaving. Mijn volgende vraag is hoe bouw jij af? Ik heb drie benzo’s gehad oxaze,valium,xanax. Ik slikte ook 9mg xanax per dag en moest switchen naar valium en dan wekelijks naar beneden. Het is niet de bedoeling om direct op 0 te gaan. Dat is onverantwoordelijk, bromazolam is een hele sterke benzo.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ze kunnen je beter om een valium zetten zodat zij de doseringen kunnen bepalen. Jij kan in een zwak moment zelf aan je pillen komen.

_shikantaza

Badass junkie
Een dag overslaan zou ik eigenlijk afraden tenzij je op een hele lage dosering zit tegen het einde van de afbouw, want dan kan "om de dag" een goede strategie zijn om te minderen als je de pillen bijvoorbeeld niet fatsoenlijk kleiner meer krijgt.

Ik zweer eigenlijk bij de Ashton methode - overstappen op Diazepam en dat langzaam afbouwen. Door niet te nemen kwel je jezelf eigenlijk alleen maar, het wordt er alleen maar moeilijker van (zoals je hebt ondervonden).

AntiBenzo1312

Badass junkie
Een dag overslaan zou ik eigenlijk afraden tenzij je op een hele lage dosering zit tegen het einde van de afbouw, want dan kan "om de dag" een goede strategie zijn om te minderen als je de pillen bijvoorbeeld niet fatsoenlijk kleiner meer krijgt.

Ik zweer eigenlijk bij de Ashton methode - overstappen op Diazepam en dat langzaam afbouwen. Door niet te nemen kwel je jezelf eigenlijk alleen maar, het wordt er alleen maar moeilijker van (zoals je hebt ondervonden).
Jup das het beste

Bby

Newbie
Ja dit is zeker herkenbaar voor mij en begrijp dat het je verdrietig maakt. Het is echt troep die benzo’s maar geef jezelf tijd en zorg voor fijne mensen om je heen. De ellende komt dubbel zo dwars terug met die rotzooi. Zit je thuis of in een kliniek? Ik ben afgekickt van bromo en pyra in een klieniek, met medicatie afgebouwd en zelfs dat vond ik mega pittig. Ik wens je veel kracht en sterkte 🥰

Jazz35

Wijs gebruiker
Ze kunnen je beter om een valium zetten zodat zij de doseringen kunnen bepalen. Jij kan in een zwak moment zelf aan je pillen komen.
Och, ik moet er niet aan denken zeg. Haha, ik ben écht wel goed bezig met mijn afbouwtraject en inderdaad, soms is er een terugval en neem ik weer iets meer, maar over het algemeen gaat het goed. Alleen die klote rebound verschijnselen man, die zijn gewoon killing. Voelt soms alsof ik terug ben bij af, qua paniek. Moet er niet aan denken dat ik er zelf geen zeggenschap meer over heb. 🤐🙈

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja dit is zeker herkenbaar voor mij en begrijp dat het je verdrietig maakt. Het is echt troep die benzo’s maar geef jezelf tijd en zorg voor fijne mensen om je heen. De ellende komt dubbel zo dwars terug met die rotzooi. Zit je thuis of in een kliniek? Ik ben afgekickt van bromo en pyra in een klieniek, met medicatie afgebouwd en zelfs dat vond ik mega pittig. Ik wens je veel kracht en sterkte 🥰
Ik zit thuis momenteel, en werk zelfs gewoon. Al ben ik super somber vaak. Maar ik slik ook nog andere medicatie (quetiapine) en die werkt ook niet echt mee denk ik. Hoe lang duurde het bij jou voor die effecten verminderden?

Jazz35

Wijs gebruiker

Ik zit al best op een lage dosering. Gebruikte vorig jaar nog anderhalve broma per nacht en dan óók nog extra voor spannende situaties! Nu zit ik op een kwart tot soms een halve per nacht en ben ik heel langzaam dmv mild exposure steeds meer spannende dingen zonder aan het proberen. Dus het voelt wel als tijd om soms eens een hele dag zonder te (moeten) kunnen. Maar die krijg ik gewoon meteen terug in de vorm van stress en paniek.

Jazz35

Wijs gebruiker

Diazepam... Pffff, ik weet niet hoor. Moet ik dáár dadelijk weer vanaf zien te komen. Ik zal het eens met mijn begeleider bespreken.

Sowieso dank allemaal voor het meedenken!!! ♥️ Het is gewoon zó kut dat je enerzijds voelt dat je goed bezig bent en dat je er anderzijds voor gestraft lijkt te worden. 😢

• Like
Waarderingen: Bby

AntiBenzo1312

Badass junkie
Och, ik moet er niet aan denken zeg. Haha, ik ben écht wel goed bezig met mijn afbouwtraject en inderdaad, soms is er een terugval en neem ik weer iets meer, maar over het algemeen gaat het goed. Alleen die klote rebound verschijnselen man, doe zijn gewoon killing. Voelt soms alsof ik terug ben bij af, qua paniek. Moet er niet aan denken dat ik er zelf geen zeggenschap meer over heb. 🤐🙈
Dat is juist het ding. Je moet juist er geen zeggenschap over hebben. Dan krijg je die terugvallen ook niet met die terugval plak je eigenlijk plakband op een scheur. Het is een tijdelijke fix en de scheur word alleen maar groter.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Diazepam... Pffff, ik weet niet hoor. Moet ik dáár dadelijk weer vanaf zien te komen. Ik zal het eens met mijn begeleider bespreken.

Sowieso dank allemaal voor het meedenken!!! ♥️ Het is gewoon zó kut dat je enerzijds voelt dat je goed bezig bent en dat je er anderzijds voor gestraft lijkt te worden. 😢
Is de beste manier en de grootste kans. Je zult er niks van merken als dit met kleine stapjes gebeurd. En je kan op eigen tempo afbouwen ik wel tenminste. Als ik een weekje kut zat bleef ik op dezelfde dosering.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja het laatste hoort erbij dit komt omdat je GABA receptoren zijn aangetast. Of terwijl je hersens zijn zwakker geworden. Dit word met de tijd steeds minder. Wat ik deed is dingen zoeken waar jij plezier in hebt. Je moet vooral dingen doen waar JIJ belang bij hebt. En ik zou wel minder van jezelf vragen ook qua werk/school. Aangeven dat je bezig bent met een verslaving. Mijn volgende vraag is hoe bouw jij af? Ik heb drie benzo’s gehad oxaze,valium,xanax. Ik slikte ook 9mg xanax per dag en moest switchen naar valium en dan wekelijks naar beneden. Het is niet de bedoeling om direct op 0 te gaan. Dat is onverantwoordelijk, bromazolam is een hele sterke benzo.
Ik bouw op twee manieren af. De slaapdosering heb ik met veel meditatie, sport, rust etc. zelf weten terug te brengen van 1,5 tot 2 broma naar 0,25 tot 0,5. In spannende situaties is het nog lastiger. Als de paniek toeslaat, dan heb ik allerlei oefeningen en strategieën, maar ze werken gewoon nog niet altijd (de na wel, en dan ben ik ook wel blij en trots). Maar soms ben ik nog 'zwak' en wint de angst het. 😔

Ik slik naast de bromazolam nog quetiapine voor een ongespecificeerde angst- en bipolaire stoornis. Heb het idee dat dit me somber maakt. Slik het nu ruim een jaar en ben van alleen maar pieken momenteel naar een toch best diep dal gegaan.

Jazz35

Wijs gebruiker
Dat is juist het ding. Je moet juist er geen zeggenschap over hebben. Dan krijg je die terugvallen ook niet met die terugval plak je eigenlijk plakband op een scheur. Het is een tijdelijke fix en de scheur word alleen maar groter.
Ik snap wat je zegt. Maar ik raak al in paniek bij het idee. Écht, ik ben heel gecontroleerd aan het afbouwen en dat gaat in principe best wel goed, als je bedenkt hoeveel jaar ik aan de benzo's en/of alcohol heb gezeten om rustig te worden. Dus ik denk écht dat ik het zelf kan. En mijn begeleider is het daarmee eens.

Ik snap heel goed dat dit praat van een van middelen afhankelijk persoon is, maar als ik zie welke stappen ik heb gemaakt in het afgelopen jaar, denk ik dat ik er zelfstandig moet kunnen komen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Hoe heb je afgebouwd sinds juni?
Ik bouw bepaalde medicijnen af en zit geen Bromazolam bij, maar als dat het geval was, denk ik dat ik een flinke periode zou moeten afbouwen van een halve pil.
Dus halve pil van 1,5 mg bijvoorbeeld.., zie ik mezelf in weken tot maanden afbouwen naar 0 mg. En laatste stappen van 0,5 naar 0 mg, als ik dan een terugval zou hebben, zie ik mezelf max 0,7 mg nemen op een lastig moment..
Geeft je professionele hulp je geen Diazepam of dergelijke pilletjes om wat makkelijker af te bouwen?
Ik ben dus idd in een maand of negen van anderhalf tot twee tabletten, naar een kwart tot (in extreme gevallen) max één gegaan (en soms dus sinds kort 24 uur of langer niets). Van twee zou ik nu compleet van de kaart zijn. 😅

Jazz35

Wijs gebruiker
Er komt nog bij dat ik ben gestopt met vapen op eigen houtje (twee maanden nu, yes!) en sinds ruim een jaar thuis geen alcohol meer drink na jarenlang gebruik van alcohol als medicijn tegen angst (toen de Oxa moeilijker verkrijgbaar werd en voor ik de rc vond). Dus ik kán dit. I know I can. Maar dit fuckt echt met m'n hele wezen, deze terugvalverschijnselen.

Ik las wel een mooie tip van iemand net: doe de dingen die je fijn vindt, omring je met mensen die je fijn vindt en gun jezelf de tijd. Een vriend van mij schreef vanochtend: het leven hoeft niet altijd op 'hard mode' gespeeld te worden hè. ♥️

Jazz35

Wijs gebruiker
Is de beste manier en de grootste kans. Je zult er niks van merken als dit met kleine stapjes gebeurd. En je kan op eigen tempo afbouwen ik wel tenminste. Als ik een weekje kut zat bleef ik op dezelfde dosering.
Maar waarom diazepam als ik hetzelfde met broma kan doen dan?

Manu76

Badass junkie
Ik ben dus idd in een maand of negen van anderhalf tot twee tabletten, naar een kwart tot (in extreme gevallen) max één gegaan (en soms dus sinds kort 24 uur of langer niets). Van twee zou ik nu compleet van de kaart zijn. 😅
Klinkt positief en algemene in de goede richting. Maar ik denk ook dat je bij overstappen naar Diazepam/Valium makkelijker naar 0 mg benzo kunt geraken..
Die laatste dosis die jij 1/4 tot max 1 Bromazolam noemt.. is nog wel erg lastig om af te bouwen misschien..
Je spreekt dan een beetje alsof je nu aankunt met 1 flesje wijn en in extreme gevallen 4.. 😅 Ik overdrijf natuurlijk, maar dagen overslaan om op andere dagen tot 4x meer te nemen dan je minimale dosis klinkt niet helemaal soepeltjes.. en heel langzaam afbouwen kan wel redelijk soepel aanvoelen hoop ik voor je.

_shikantaza

Badass junkie
Maar waarom diazepam als ik hetzelfde met broma kan doen dan?
Diazepam werkt veel langer, waardoor je een stabielere bloedspiegel hebt. Met de Broma gaan de spiegels je op en neer, met Diazepam niet. Daardoor kun je heel rustig afbouwen. Daarnaast zijn er tabletten van 2mg waadoor je heel makkelijk een kleine reductie kunt maken (0,5 of 1mg). Die pellets van RC vendors zijn piepklein en hoog (en waarschijnlijk onnauwkeurig) gedoseerd, als je dat met kleine stapjes wilt afbouwen moet je gaan afwegen of een water taper doen. Met Diazepam wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Luister nou maar naar de mensen met ervaring hier.

Jazz35

Wijs gebruiker
Klinkt positief en algemene in de goede richting. Maar ik denk ook dat je bij overstappen naar Diazepam/Valium makkelijker naar 0 mg benzo kunt geraken..
Die laatste dosis die jij 1/4 tot max 1 Bromazolam noemt.. is nog wel erg lastig om af te bouwen misschien..
Je spreekt dan een beetje alsof je nu aankunt met 1 flesje wijn en in extreme gevallen 4.. 😅 Ik overdrijf natuurlijk, maar dagen overslaan om op andere dagen tot 4x meer te nemen dan je minimale dosis klinkt niet helemaal soepeltjes.. en heel langzaam afbouwen kan wel redelijk soepel aanvoelen hoop ik voor je.
Maar waarom zou het met valium of diazepam makkelijker zijn dan? De broma heeft een lange half life en ik heb niet die kleine, hoge pellets, maar grotere tabletten en een pillensnijder, dus de dosering kan nauwkeurig gemaakt worden.

Jazz35

Wijs gebruiker
Diazepam werkt veel langer, waardoor je een stabielere bloedspiegel hebt. Met de Broma gaan de spiegels je op en neer, met Diazepam niet. Daardoor kun je heel rustig afbouwen. Daarnaast zijn er tabletten van 2mg waadoor je heel makkelijk een kleine reductie kunt maken (0,5 of 1mg). Die pellets van RC vendors zijn piepklein en hoog (en waarschijnlijk onnauwkeurig) gedoseerd, als je dat met kleine stapjes wilt afbouwen moet je gaan afwegen of een water taper doen. Met Diazepam wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Volgens mij werkt diazepam niet langer dan broma. Zou ik even goed moeten uitzoeken, maar broma staat er juist ik bekend erg lang te werken. Het ding bij mij is dat ik voor mijn werk vaak spannende dingen moet doen en het me dan (placebo deels ,I know) écht momenteel nog helpt om van tevoren iets te kunnen nemen. Dat zou dan niet meer zomaar kunnen. En juist bij het werken daaraan maak ik stappen. Nu in één keer schakelen naar een ander systeem, haalt denk ik heel mijn proces door de war. Daar ben ik tenminste bang voor.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik snap wat je zegt. Maar ik raak al in paniek bij het idee. Écht, ik ben heel gecontroleerd aan het afbouwen en dat gaat in principe best wel goed, als je bedenkt hoeveel jaar ik aan de benzo's en/of alcohol heb gezeten om rustig te worden. Dus ik denk écht dat ik het zelf kan. En mijn begeleider is het daarmee eens.

Ik snap heel goed dat dit praat van een van middelen afhankelijk persoon is, maar als ik zie welke stappen ik heb gemaakt in het afgelopen jaar, denk ik dat ik er zelfstandig moet kunnen komen.
Heel slecht idee maar ik wens je het beste en veel succes je kan hier altijd komen. Je moet helemaal niks zelf doen in deze situatie

AntiBenzo1312

Badass junkie

Precies

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik wil overigens niet bijdehand doen hoor. Ik ben écht blij met mensen die meedenken, maar ik ben momenteel onder professionele begeleiding in een pittig, maar goed afbouwtraject en ik voel niet per se noodzaak om een andere weg in te slaan nu ik zo veel vooruitgang heb geboekt en steeds meer voel dat ik dit moet kunnen gaan nailen. Ik loop nu alleen tegen een muur van rebound effecten aan en zou graag van jullie horen hoe jullie ervaringen daarmee zijn en hoe ik er het beste om kunt gaan. Misschien de dosis gewoon nog meer minimaliseren ipv het helemaal zonder willen doen. Met blowen werkte dat in het verleden ook uiteindelijk het beste. Terug naar een minimale dosis en dat heel lang volhouden om dan langzaam uit te faden.

Manu76

Badass junkie
Maar waarom zou het met valium of diazepam makkelijker zijn dan? De broma heeft een lange half life en ik heb niet die kleine, hoge pellets, maar grotere tabletten en een pillensnijder, dus de dosering kan nauwkeurig gemaakt worden.
Nou, je doet maar waar je je het beste bij voelt, maar volgens mij maak je het jezelf er niet makkelijker mee. Broma is toch ook nog een pil die niet door officiële instanties wordt gemaakt? Maar een Research Chemical. Valium = Diazepam en wordt meestal gebruikt bij afbouw.
Succes!

Jazz35

Wijs gebruiker
Heel slecht idee maar ik wens je het beste en veel succes je kan hier altijd komen. Je moet helemaal niks zelf doen in deze situatie
Hoezo een heel slecht idee? Ik ben onder wekelijkse behandeling hè van een psycholoog en verslavingsdeskundige, vergeet dat niet. Ik ben dit niet zonder begeleiding aan het doen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Nou, je doet maar waar je je het beste bij voelt, maar volgens mij maak je het jezelf er niet makkelijker mee. Broma is toch ook nog een pil die niet door officiële instanties wordt gemaakt? Maar een Research Chemical. Valium = Diazepam en wordt meestal gebruikt bij afbouw.
Succes!
Ik zal het overleggen met mijn begeleider! Dank jullie wel!! 🙏

Bby

Newbie

Ik zit thuis momenteel, en werk zelfs gewoon. Al ben ik super somber vaak. Maar ik slik ook nog andere medicatie (quetiapine) en die werkt ook niet echt mee denk ik. Hoe lang duurde het bij jou voor die effecten verminderden?

Ik ben destijds afgebouwd met Diazepam maar dat is in mijn optiek veel te snel gegaan. Na de detox mocht ik naar het behandelcentrum en ben ik eerst erg ziek geworden. Vervolgens heb ik alleen maar liggen janken, paniekaanvallen, hersenmist, ik schrok heel erg van onverwachte (domme) dingen en vooral heel erg moe, uitgeput.

Helaas is die moeheid altijd gebleven, en heb ik 3 weken geleden weer een terugval gehad. Ik weet dat het me niet alleen lukt dus ik laat mezelf wel weer opnemen en wil dit keer ook naar een safehouse omdat mijn woning ook een enorme trigger is.

Heb in mijn jaar clean veel therapie gehad, gezond geleefd, heeeeel veel gewandeld en mezelf en mijn patronen leren kennen. Me omringt met fijne mensen en mijn baan opgezegd. Denk dat je wel wat liever voor jezelf mag zijn, en ook wat meer rust mag nemen. Vaak word dit soort medicatie afgebouwd met Diazepam aangezien de RC benzo’s niet altijd gelijke doseringen zitten en daar heb je op dit moment zo veel aan.

Manu76

Badass junkie
heb ik 3 weken geleden weer een terugval gehad. Ik weet dat het me niet alleen lukt dus ik laat mezelf wel weer opnemen en wil dit keer ook naar een safehouse omdat mijn woning ook een enorme trigger is.
Spijtig om te horen zeg! Maar waarom zou je niet zelf langzaam kunnen afbouwen? En waarom is je eigen thuis een trigger voor middelengebruik?
3 weken terug lijkt nog niet zo lang geleden, maar je gaat ervan uit dat je weer van voren af aan door de detox moet en kiest weer voor een manier die niet goed voor je was... Echt jammer om dit te moeten lezen, maar natuurlijk ben je niet de enige.
Ik wens je meer balans en rust toe, take care!

Bby

Newbie
Spijtig om te horen zeg! Maar waarom zou je niet zelf langzaam kunnen afbouwen? En waarom is je eigen thuis een trigger voor middelengebruik?
3 weken terug lijkt nog niet zo lang geleden, maar je gaat ervan uit dat je weer van voren af aan door de detox moet en kiest weer voor een manier die niet goed voor je was... Echt jammer om dit te moeten lezen, maar natuurlijk ben je niet de enige.
Ik wens je meer balans en rust toe, take care!
Omdat ik mezelf ken. Ik eet rc benzo’s als snoepjes, als ik diazepam voorgeschreven krijg eet ik dat er bij. Tuurlijk heb ik in de afgelopen dagen geprobeerd te stoppen en was ik hiervan overtuigd dat het me ging lukken. Maar ik heb echt een probleem met deze zooi en het lukt me niet alleen, inmiddels zit ik alweer op behoorlijk hoge doseringen en ik wil het niet weer zo ver laten komen als in 2022. Ik ga uiteraard niet naar dezelfde kliniek en heb dit keer wel wat meer onderzoek gedaan naar welke plek wel bij mij past. Zij zijn gespecialiseerd in het gebruik van benzo’s en andere medicijn verslavingen, dus wordt allemaal rustig aan gedaan.

Manu76

Badass junkie
Omdat ik mezelf ken. Ik eet rc benzo’s als snoepjes, als ik diazepam voorgeschreven krijg eet ik dat er bij.
Volgens mij ken je jezelf juist helemaal niet! Natuurlijk kun je rustig aan gaan doen en langzaam afbouwen ipv idioot jezelf naar de kloten snoepen!! Maar ok, als je al te "dronken" onder invloed van de Benzodiazepines zit en je kunt niet meer de juiste keuzes maken, dan hoop ik dat je snel hulp krijgt die je verder kan helpen!

Bby

Newbie
Hoezo ken ik mezelf helemaal niet?
Volgens mij ken je jezelf juist helemaal niet! Natuurlijk kun je rustig aan gaan doen en langzaam afbouwen ipv idioot jezelf naar de kloten snoepen!! Maar ok, als je al te "dronken" onder invloed van de Benzodiazepines zit en je kunt niet meer de juiste keuzes maken, dan hoop ik dat je snel hulp krijgt die je verder kan helpen!

Manu76

Badass junkie
Hoezo ken ik mezelf helemaal niet?
Omdat je toch niet noodzakelijk de hel in hoeft te treden. Als je jezelf iets beter zou kennen, zou je toch op andere manieren met paniek/ angst en onrust om kunnen gaan. Nu ga je weer een traject in dat snel een jaar of een aantal jaar uit je geheugen gaat slaan en je veel tranen en drama gaat opleveren.
Als je meditatie zou doen en jezelf beter leert kennen zijn er toch makkelijkere manieren te vinden om een betere toekomst te bewerkstelligen..
Maar misschien heb je gelijk en weet je van jezelf dat je niet bereid bent alleen het gevecht aan te gaan en is het van te voren een verloren zaak.. Animo!

Bovenaan