Benzidrine

disaster

Bewuste gebruiker
Ik had laatst benzidrine gehad..
Ik snuifde het en het was super ranzig spul, maar ging er harder op dan andere amfetamines (zoals speed).
Iemand ervaring met benzidrine?

flash kieke

Wijs gebruiker
Heb ook overlaatst speed gesnoven waar ik van moest kotsen , wat normaal gezien niet van men gewoonte is, maar het had een goor bijsmaakje dat ik nog nooit bij speed had geproeft.Maar het was zotte speed ja.

Een vriend van mij die redelijk goed tegen speed kan heeft een lijn van ongeveer 5cm lang en 0.5cm dik gesnoven van die speed en hij zat dicht bij een overdosis.

mss dat het ook die speed was.

nutsss

Wijs gebruiker
toch raar vind ik dat de ene speed de andere niet is. Er is zo ontzettend veel verschil.

De ene smaakt nog ranziger dan de andere. Nu heb ik die dextroamfetamine en dat brand dan weer als een fakkel terwijl de smaak niet extreem is. Waar komt die smaak van speed vandaan? En kan ik er niet iets bijdoen om het smakelijker te maken? Poedersuiker of pindakaas of hagelslag?

Bram

Experimenterende gebruiker
flash kieke zei:
Een vriend van mij die redelijk goed tegen speed kan heeft een lijn van ongeveer 5cm lang en 0.5cm dik gesnoven van die speed en hij zat dicht bij een overdosis.

Kent gij dan iemand die al eens een overdosis speed gehad heeft? Hiervan heb ik namelijk nog nooit gehoord

disaster

Bewuste gebruiker
flash kieke zei:
Heb ook overlaatst speed gesnoven waar ik van moest kotsen , wat normaal gezien niet van men gewoonte is, maar het had een goor bijsmaakje dat ik nog nooit bij speed had geproeft.Maar het was zotte speed ja.

Zou maar zo kunnen, snuif al vrij lang en ben gewend aan de smaak.
Maar die Benzidrine was echt om van te kotsen :confused: .
Je ging er wel wat harder op had ik in de gaten, maar doe mij maar normale pep!

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Bram zei:
flash kieke zei:

Kent gij dan iemand die al eens een overdosis speed gehad heeft? Hiervan heb ik namelijk nog nooit gehoord

"Een overdosis amfetamine kan resulteren in hartritmestoornissen, oververhitting en acute schizofrenie of psychotische verschijnselen. Bij zwaar gebruik zijn de risico’s: paranoia en jeuk (je denkt dat er beestjes onder je huid zitten). Risicogroepen zijn mensen met: diabetes (amfetamine verhoogt de bloedsuikerspiegel), hart- en vaatziekten, een bipolaire stoornis (manisch depressief) en mensen met aanleg voor psychische aandoeningen en epilepsie. Oververhitting en uitdroging is net als bij MDMA het meest voorkomende probleem. Amfetamine wordt in erg verschillende concentraties verkocht en is daardoor moeilijk te doseren. Je kunt je amfetamine laten testen bij de drugs testservice van Parnassia Preventie."

een overdosis wil nie zegge da ge ervan doodga e... gewoon da ge teveel hebt gedoseerd :)

disaster

Bewuste gebruiker
Shadow Child zei:
Benzedrine,

Dat is niets meer en niets minder dan de normale Speed van Nederland.

Oke, ik dacht dat je altijd verschillende soorten amfetamines had. Maar je hebt eigenlijk allemaal verschillende soorten speed zoals: amfetamine, benzidrine, dexadrine en methedrine.

Greetz

Shadow Child

Beste Disaster,

Je heb wel gelijk dat er meerdere soorten zijn.
Maar de meest voorkomende is de Benzedrine in Nederland.
Deze type Amphetamine Onderschijd zichzelf heel makkelijk van de rest.
Voornamelijk kenmerkend door zijn doordringende geur naar appel !
De andere soorten die jij opnoemt zoals Dexadrine is heel zeldzaam, e niet echt aanradend om te gebruiken als partydrug gezien deze middels een totaal andere synthese is samengesteld dan de andere soorten, en ook voor hele andere doeleindes, van Dexadrine worden voornamelijk de stoffen ontrokken voor het maken van de allom bekende mediceinen Ritalin, Concerta en dergelijken, Al is Concerta weer van iets veel ingewikkelder samen gesteld.

Greetz

deamonique

nutsss zei:
toch raar vind ik dat de ene speed de andere niet is. Er is zo ontzettend veel verschil.

De ene smaakt nog ranziger dan de andere. Nu heb ik die dextroamfetamine en dat brand dan weer als een fakkel terwijl de smaak niet extreem is. Waar komt die smaak van speed vandaan? En kan ik er niet iets bijdoen om het smakelijker te maken? Poedersuiker of pindakaas of hagelslag?

wow nutsss, wil je wel eens een dikke lijn pindakaas zien weg te snuiven, haha. Maar inderdaad, het is en blijft goor spul. Ik zit soms gewoon een half uur naar een lijn te staren omdat ik mezelf er niet toe kan zetten.. :confused: en dan toch doen uiteindelijk he...

raar spulletje is t toch

disaster

Bewuste gebruiker
deamonique zei:
nutsss zei:

wow nutsss, wil je wel eens een dikke lijn pindakaas zien weg te snuiven, haha. Maar inderdaad, het is en blijft goor spul. Ik zit soms gewoon een half uur naar een lijn te staren omdat ik mezelf er niet toe kan zetten.. :confused: en dan toch doen uiteindelijk he...

raar spulletje is t toch

Als ik het snuif merk ik ook heel vaak dat er rotzooi erin is geflikkerd. Ik had speed gehaald, ongeveer 2 maanden terug. Na het snuiven kreeg ik buikpuin en was alleen een beetje meer wakker :confused: . Het brandde ook heel erg!

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
van Dexadrine worden voornamelijk de stoffen ontrokken voor het maken van de allom bekende mediceinen Ritalin, Concerta en dergelijken,

Erg curieus, wat bedoel je precies hiermee Shadow child? Ik vind het een vreemde uitspraak. Dex heeft namelijk weinig met ritalin of concerta te maken. En wat heeft synthese route te maken met de geschiktheid als party-drug?

Maar je hebt eigenlijk allemaal verschillende soorten speed zoals: amfetamine, benzidrine, dexadrine en methedrine.

Jullie doen erg moeilijk met namen...halen alles door elkaar, generieke namen van medicijnen die niet meer gemaakt worden, straat termen, en chemische namen. dat maakt het erg onduidelijk.
Dit is hoe het zit:

amfetamine= l- of d- amfetamine.
benzidrine= generieke naam voor L+D amp.
dexadrine= D-amp
methedrine= methamphetamine

daarnaast heb je nog veel andere mogelijkheden. in verband met welke ion je gebruikt om aan de base vast te plakken. In principe zijn er 2 soorten amfetamine. levo en dextro. maar je kan het ook breder opvatten. kijk maar eens naar pihkal en tihkal

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
PharmaPhreeK zei:
Dit is hoe het zit:

amfetamine= l- of d- amfetamine.
benzidrine= generieke naam voor L+D amp.
dexadrine= D-amp
methedrine= methamphetamine
niet helemaal correct.
amfetamine = amfetamine racemaat
Benzedrine® = amfetamine racemaat, merknaam
Dexedrine® = dexamfetamine, merknaam
Methedrine® = methamfetamine, merknaam

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
idd methedrine is merknaam maar deze wordt niet meer geproduceerd, ik dacht dat het een straatterm was ofzo... Desoxyn heet het tegenwoordig

en amphetamine hoeft geen racemaat te zijn... kan, maar hoeft niet.

Mara

Gewone amphetamine is een rasmistisch mengsel; als het geproduceerd word bestaat het voor een groot deel uit linksdraaiende isomeren en voor een klein gedeelte uit rechtsdraaiende isomeren. Als dit mengsel vervolgens voor een groot deel bewerkt en gezuivert wordt, krijg je een hoger percentage rechtsdraaiende isomeren en verdwijnt een percentage linksdraaiende isomeren.
Dexedrine meet je aan de zuiverheid aan de hand van de hoogte van het percentage rechtsdraaiende isomeren. (dus hoe hoger percentage hoe zuiverder)

linksdraaiende isomeren zorgen vooral voor de negatieve effecten op je lichaam zoals hartkloppingen, zweten etc.
Rechtsdraaiende voor de primaire stimulerende effecten.
dus hoe meer rechtsdraaiende isomeren en hoe minder linksdraaiende, hoe beter voor je lichaam.

Bovenaan