Beginners Dwergsoorten

Madwokkel

Newbie
Hallo iedereen!

Ik rook al een aantal jaar graag van het mooie groene langgevingerde plantje en heb besloten dat het nu wel eens tijd word voor een eigen plant!

Echter heb ik een aantal vragen:
1. Ik wil een soort die klein blijft, snel groeit, veel opbrengt en makkelijk te kweken is, ook moeten de zaden niet al te duur zijn. Iemand suggesties?
2. Het is inmiddels bijna begin juli, ben ik te laat om nu nog te gaan kweken?

Mijn vader heeft vorig jaar een (zo uit mijn hoofd) een Diesel gehad die erg klein was. Alleen wil hij niet zeggen welke dat was, ouderlijke verantwoordelijkheid! haha

Osi`

Bewuste gebruiker
Autoflowers zijn ideale planten die eigenlijk klein zijn, ze groeien ook redelijk rap, enkel de opbrengst is minder dan de normalere planten, je kan er toch 10 gram uithalen maar ook 20 gram of iets meer. (droog) Ze zijn heel makkelijk te kweken en regular zaden zijn redelijk goedkoop. feminized zaden zijn wel duurder (deze heb ik) maar dan ben je er bijna heel zeker van dat het vrouwtjes worden. Er kan altijd een mannetje inzitten .. maar die kans is normaal gezien klein.

Met Autoflowers ben je zeker nog niet te laat, deze hebben 10 weken nodig om helemaal klaar te zijn, soms tot 11 weken. Het kan altijd dus iets uitlopen. Als je begin Juli gaat starten zouden ze tegen ongeveer half September klaar moeten zijn.
Met gewone planten (dus geen autoflowers) hebben deze dacht ik wel veel meer tijd nodig, maar ze worden ook wel veel groter en je moet er denk ik ook meer aandacht aan besteden, maar je zou in September nog van zonlicht moeten genieten .. maar daar weet ik weinig over. Over Autoflowers kan ik je wel een beetje meer vertellen.
Je hebt met gewone planten wel meer opbrengst dan met Autoflowers. Als je eens wilt zien hoe Autoflowers eruitzien kan je altijd mijn thread (autoflowers kruisen) checken, dan heb je een beeld van hoe groot ze zijn. (En ze worden nog groter :wink: zit nog maar in week4)

Je hebt ook Dieselryders, dat zijn plantjes (autoflowers) die klein blijven. Ik weet niet wat voor jouw een "veel opbrengst" betekend maar 10 a 20 gram is toch wel redelijk.

Veel kweekplezier! :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Autoflowers duren meestal wel wat langer dan 10 weken.
Dat beloven de seedshops, maar reken toch op een dikke 12 weken.

Ze blijven inderdaad klein, en de opbrengst is zo'n 10-40 gram (afhankelijk van soort en kweker).
Als je vandaag nog begint ben je zeker niet te laat! Maar zou dan wel zo spoedig mogelijk beginnen.
Regulieren planten bloeien af in september/oktober/november maar autoflowers staan erom bekend slecht tegen rot te kunnen. Vandaar het best hoogzomer afbloeien, wat je dus doet als je nu begint.

dyselryders zijn inderdaad autoflowers, een kruising van een lowryder#2.

De meeste autoflowers worden zo'n 50cm groot. Wederom afhankelijk van de soort en kweker, je hebt ook flinke uitschieters naar boven.

Bovenaan