Ik raad je aan om er niet alleen mee te beginnen. Vraag raad bij iemand van je vrienden die al gebruikt. Begin met één enkele lijn. Bij mij was het zo dat speed me enorm teleurstelde, omdat ik er niets van voelde. Dat zei ik toch... Tot het ineens 6u ochtends Was en ik nog steeds niet moe Was. De effecten van speed zijn per persoon anders dus bouw langzaam op, niet meer dan één lijn per uur. Zeker op feestjes moet je voorzichtig zijn voor hoge hartslag en dehydratie. Ga vaak naar buiten en drink veel (geen alcohol). Zorg dat je geen verplichtingen hebt de volgende drie dagen want de allereerste speedkaters kunnen heel hard zijn! Probeer altijd een goed nachtritme te houden. Dat Was bij mij toch belangrijk. Is het ineens al 7u 's morgens? Sla dan een nacht over ipv dan nog te gaan slapen. Wees bewust dat de tijd sneller gaat gaan. Voor je het weet ben je 24u verder en ben je nog steeds aan het snuiven. Stop dus op tijd! Let op: je kan nog goed 6u wakker blijven na je laatste lijn. Hangt van persoon tot persoon af. Zie wat het bij je doet en evalueer je ervaring. Schrijf dingen op. Speed werkt voor iedereen anders en ook de kwaliteit speelt mee. Dus een pasklaar antwoord heb ik niet. Wees gwn voorzichtig! Buikpijn, diarree, zweten, hoge hartslag, focussen zijn normaal, maar doe het dan verder rustig aan. Stop meteen als je psychotisch word! (Dingen zien, argwaan,...). Je wilt echt niet met een speedpsychose in de psychiatrie belanden. Zorg dat iemand van je vrienden weet dat je gaat gebruiken, zodat die af en toe eens kan checken of alles oké is. Maar vooral have fun! Hou alle risico's in je achterhoofd, maar ga er niet over piekeren! Leef je uit of thuis gwn lekker filmpje zien. Je gaat constant iets te doen hebben en denken wauw wat verzet ik veel werk, terwijl je eigenlijk niets gedaan hebt. Als speed je eerste hard-drug Is, verwacht er dan niet te veel van. Ik dacht de eerste keer dat het helemaal niets deed, en nu Is het mijn wondermiddel
Soit, als je een vriend hebt die al gebruikt, doe het dan samen met hem! Anders heel voorzichtig zijn!
Sorry voor de lange uitleg. Heb zelf ook net een lijn genomen, en dan blijf ik maar ratelen
Good luck