Gebruiker10923
Newbie
Hoi.. dit is mijn eerste post. Ik ben student en sinds corona is begonnen is mijn recreatieve drugsgebruik toegenomen (van alleen op festivals) tot ook met uitgaan, thuisfeestjes en ook wel eens zomaar. Ik hield eerder altijd netjes 3 weken of een maand tussen mijn drugsgebruik in, maar dat is toen langzaamaan toegenomen. Mijn vrienden weten wel dat ik drugs gebruik, maar niet dat het zo vaak is geworden (en soms ook alleen). Ik weet dat als ik niks in huis heb het goed gaat. Zo ook vanavond. Nu ben ik thuis en schoot me ineens te binnen dat ergens nog een restje 4mmc lag (Ik heb ongeveer 3 weken niks gebruikt) . Op dat moment moet ik er zo veel aan denken dat ik niet kan slapen zonder het te pakken, dus dat heb ik gedaan. Nu voel ik me schuldig omdat ik had voorgenomen tot mijn volgende geplande festival niks te gebruiken, zodat ik er dan ook optimaal van kan genieten. Ik vind mezelf wel en niet verslaafd.. ik heb perioden dat ik prima zonder drugs kan, ik functioneer prima en ik ga het ook niet zomaar halen als ik er gewoon zin in heb, maar op een avond als vandaag dat ik dan weet dat er iets is dan moet en zal ik het nemen. Verder heb ik eigenlijk altijd zin in drugs als ik dronken ben, een gezellige avond stappen eindigt dan snel in snuiven en een nacht doorhalen. Het maakt het niet makkelijk dat de mogelijkheden voor t grijpen liggen en altijd wel iemand het ook wil, dan ben ik een kuddedier. Dat stelt me wel weer teleur in mezelf. Nu lig ik wakker beetje te balen van mezelf.. het was t gwn niet waard