Beestjes

Broodzak

Experimenterende gebruiker
Hoii,
Ik had even een vraag en ik weet dat speculeren niet mag en weet dan ook niet zeker of dit daar onder valt. Maar hier mijn vraag. Ik groei gewoon een klein plantje buiten alleen nu zijn er allemaal stukjes uit de bladeren. Eerst dacht ik mogelijk bladluizen maar er zaten geen zwarte beestje aan de onderkant of waar dan ook het enigste wat ik zag waren 2 mieren die over het plantje liepen maar het leek mij sterk dat zij dit konden aanrichten.
Mogelijk iemand een idee en wat ik eraan kan doen?
Nogmaals sorry, misschien mag dit wel hier maar heb geen idee 20230607_131905.jpg

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Met je ''thricoscope'' checken, Bladluizen kunnen ook andere kleuren zijn dan zwart er zijn ook groene, witte, gele, rode en paarse bladluizen. Het kan ook gnats of aphids zijn, aphids trekken ook mieren aan maar ik kan niks met 100% zekerheid zeggen als het bladluizen zijn kan je het met lieveheersbeestjes larven oplossen dat is de meest natuurlijke manier. Is denk ik geen spider mites. Ook bij de stam en in de aarde kijken naar beestjes

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Slakken kunnen dit ook aanrichten, lijkt net of ze een obsessie hebben voor wietplanten. Vroeger gooide ik steevast slakkenkorrel rond de plant... of een glas in de grond graven met vloeistof of iets anders dat slakken graag hebben... zo worden de slakken naar het glas gelokt ..vallen erin...en kunnen er vervolgens niet meer uit

Broodzak

Slakken kunnen dit ook aanrichten, lijkt net of ze een obsessie hebben voor wietplanten. Vroeger gooide ik steevast slakkenkorrel rond de plant... of een glas in de grond graven met vloeistof of iets anders dat slakken graag hebben... zo worden de slakken naar het glas gelokt ..vallen erin...en kunnen er vervolgens niet meer uit
Gewoon een glas in de pot graven en dan die korrels erin? Dat valt wel te proberen inderdaad

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Gewoon een glas in de pot graven en dan die korrels erin? Dat valt wel te proberen inderdaad
In dat glas deed ik een bodempje bier, slakkenkorrel strooide ik gewoon wat op de grond rond de plant heen, weet niet of slakkenkorrel bij het bier een extra toegevoegde waarde heeft...
Feit is dat de slak mss wel een leuke tijd onder invloed heeft👌🤣

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ff in de gaten houden maar je plant ziet er voorderest gezond uit dus als het niet veel erger wordt zal het niet z'n probleem zijn

Broodzak

Zie je slijmerige slakkensporen?
Nee helemaal niks er zitten normaal ook niet heel veel slakken hier maar het ziet er wel uit of dat een slak was. Maar heb nog gekeken naar bladluis maar helemaal niks. Ook geen andere beesten alleen oorwormen onder de potten maar die heb ik geen een keer in de pot gezien.

Relmuis

Wijs gebruiker
Ik zit niet zozeer aan slakken te denken.
Meer aan rupsjes.
Daar heb je een paar soorten van, sommige houden van de steeltjes, ander van de onderste bladeren en sommige van de bovenste bladeren.
Tenzij het een plaag is kan het niet zo veel kwaad.
Kijk eens laat in de avond of je rupsjes ziet.

Bovenaan