bad trip???

passie

Experimenterende gebruiker
hoi nu heb ik ook wat pfff
heb een lijntje speed gehad en werkt nu tegen over gestelde. voel me vet angstig en ongemakkelijk. daarbij moet ik wel zeggen heb een gestreste dag achter de rug. bah wat een rotgevoel

Martinus

Wijs gebruiker
Komt wel weer goed. Heb je niet iets om je af te leiden? Ik heb wel eens gehoord dat stofzuigen "the shit" is op speed 🤣

inner_search

Badass junkie
heb een lijntje speed gehad en werkt nu tegen over gestelde. voel me vet angstig en ongemakkelijk. daarbij moet ik wel zeggen heb een gestreste dag achter de rug. bah wat een rotgevoel
Gebruik je vaak en had je al gebruikt vandaag ?
Op het einde van men dagelijks gebruik werd ik ook altijd Parra als ik later op de avond speed nam dan tijdens de dag.

• Like
Waarderingen: Syl

MetalGuy

Badass junkie
Ik kan je niets verbieden, maar als ik zo lees, laat de speed dan maar voor wat het is.

Als je je na 'één lijntje' je al zo voelt, dan is dit middel niet geschikt voor je.

passie

Ik kan je niets verbieden, maar als ik zo lees, laat de speed dan maar voor wat het is.

Als je je na 'één lijntje' je al zo voelt, dan is dit middel niet geschikt voor je.
normaal gesproken voel ik me heel goed hiermee. kan het ook aan de speed liggen?

passie

Gebruik je vaak en had je al gebruikt vandaag ?
Op het einde van men dagelijks gebruik werd ik ook altijd Parra als ik later op de avond speed nam dan tijdens de dag.
ik gebruik zeg maar regelmatig. ik vermoed dat het ligt aan de stress wat ik gister heb meegemaakt. schoonouders die raar deden. en mijn vriend mij op stijl op sprong mij ophaalde van me werk

n8wachT

Bewuste gebruiker
Stofzuigen en tanden poetsen. 😁
Volgende keer liefst tegelijkertijd en daar ook even een foto van maken, voor ons... 😬

Echte badtrips komen in oorspronkelijke betekenis meer voor bij psychedelische middelen. Maar bij speed kan je dicht in de buurt komen, al zou ik het dan eerder 'rand psychotische verschijnselen' noemen. Speed is niet voor iedereen. Daar waar sommigen op slag verliefd raken en na een lijntje zo'n beetje alles kunnen doen is er ook een groep die deze rand psychotische verschijnselen wat heftiger lijkt te krijgen. Ik denk dat o.a. aanleg (persoon/karakter) daar voor een deel een rol in speelt.

Als je bepaalde paranoïde gedachten op voel komen, of achterdocht.... dat soort gevoelens, dan is er een slimme truc die je kan proberen in te zetten. De paranoia bij speed is heel erg afhankelijk van hoe sterk jou geloof is, in de illusie. Bijvoorbeeld.... je ziet wat schaduwen bewegen in het donkere buiten. Nu kan je heel gefascineerd daarop anticiperen en als een Sherlock op ontdekkingsreis gaan.... want je wilt alles weten van deze mysterieuze verschijningen! Kijk, in zo'n setting versterk je met je intresse (weer later obsessie) alleen maar die rand psychotische kant en dit zal dat effect dan alleen maar verder aanwakkeren. Soms kan het dan komen tot een echte psychose. Ik heb voorbeelden gezien.

Probeer een eventuele volgende keer te focussen op relativeren. Klinkt wel heel simpel, maar is het eigenlijk ook. Je ziet af en toe wel iets bewegen, denkt misschien weer... ah, dat zijn die schaduwen weer. En vervolgens herhaal je hardop voor jezelf dat jij degene bent die deze beelden manifesteert. Zeg het met volle overtuiging. Hoe meer zelfverzekerd je leert te zijn, hoe meer je zal merken dat bij het besef de illusies geen voeding meer hebben, waarschijnlijk zelfs afbrokkelen tot .... wie weet.... just an ordinary day.

Wees je er van bewust dat rand psychotische verschijnselen bij speed niet slechts visueel van aard kunnen zijn. Heel sterk aanwezig kan ook zijn de overtuiging dat je (bijvoorbeeld in een wat drukkere supermarkt) mensen je naam hoort zeggen, of fluisteren. Ook hier weer, als je in die overtuiging doorslaat.... ja dan kan je vrij snel het idee hebben dat iedereen jou moet hebben. Ook hier even herhalen naar jezelf toe dat je speed op hebt, dat dit zaken zijn die speed te weeg kan brengen... maar dat het niet echt zo is. Na enige oefening ben je de eindbaas van het jezelf bij de les houden, terwijl de prettige kanten van het middel je de rest van de nacht laten knallen als een ....als een ehhh....

Als een ster

heb een lijntje speed gehad en werkt nu tegen over gestelde. voel me vet angstig en ongemakkelijk
Het hoeft niet te zijn dat bovenstaande zich precies uitspeelt op jou persoonlijke situatie. Maar het zijn soms wel tekenen aan de wand. Daarom dit verhaal. Toen ik in de kinderschoenen stond van mijn amfetamine bestaan was er helemaal niemand die enige uitleg gaf, over bijvoorbeeld dit soort dingen.. Heb het mezelf op jonge leeftijd aan moeten leren, was niet altijd de makkelijkste manier. Waardevol dan weer wel...

Laatst bewerkt:
Bovenaan