Stay calm
zeker wel als je het veel gebruikt. en er niet goed om mee kan gaan. gebeurt af en toe. niet vaak. maar gen paniek!Kun je in een psychose belanden met cannabis
Kun je in een psychose belanden met cannabis
Ik heb je topic even verplaatst.
Zelf heb ik weinig ervaring met hasj, maar ik denk dat de adviezen op het gebied van bad trip bij om het even welke drug vaak wel een beetje op hetzelfde neerkomen:
- 'Stay calm' klinkt misschien als makkelijker gezegd dan gedaan, maar is wel belangrijk. Probeer rustig te blijven ademhalen en niet in paniek te raken, want hyperventilatie kan angstgevoelens versterken en vice versa. Je bent niet fysiek in gevaar, de gevoelens die je ervaart zijn psychologisch van aard en gaan ook vanzelf weer voorbij.
- Deel met iemand hoe je je voelt.
- Ga naar een rustige plek waar het niet te warm is en waar frisse lucht is en zorg dat er iemand bij je is die je kent en die je vertrouwt.
- Praat over prettige dingen met de persoon die bij je is.
- En ja, eet of drink eventueel iets zoets, zoals vruchtensap. Dat zal de trip niet remmen, maar het kan in ieder geval ook geen kwaad - je hersenen worden happy van suiker en maken wat dopamine aan en dat kan een fijn, troostend gevoel geven.
Dat een psychose wordt veroorzaakt alléén door cannabis lijkt me wat kort door de bocht, als het al gebeurt zal dit een zeer zeldzame situatie zijn. Wel is het zo dat sommige mensen van nature kwetsbaar zijn voor psychoses en deze mensen hebben een verhoogd risico op het krijgen van een psychose als ze cannabis gebruiken. Daarom wordt het aan mensen met psychosegevoeligheid afgeraden om hasj of wiet te gebruiken.
Ik heb je topic even verplaatst.
Zelf heb ik weinig ervaring met hasj, maar ik denk dat de adviezen op het gebied van bad trip bij om het even welke drug vaak wel een beetje op hetzelfde neerkomen:
- 'Stay calm' klinkt misschien als makkelijker gezegd dan gedaan, maar is wel belangrijk. Probeer rustig te blijven ademhalen en niet in paniek te raken, want hyperventilatie kan angstgevoelens verergeren en vice versa. Je bent niet fysiek in gevaar, de gevoelens die je ervaart zijn psychologisch van aard en gaan ook vanzelf weer voorbij.
- Deel met iemand hoe je je voelt.
- Ga naar een rustige plek waar het niet te warm is en waar frisse lucht is en zorg dat er iemand bij je is die je kent en die je vertrouwt.
- Praat over prettige dingen met de persoon die bij je is.
- En ja, eet of drink eventueel iets zoets, zoals vruchtensap. Dat zal de trip niet remmen, maar het kan in ieder geval ook geen kwaad - je hersenen worden happy van suiker en maken wat dopamine aan en dat kan een prettig, troostend gevoel geven.
Dat een psychose wordt veroorzaakt alléén door cannabis lijkt me wat kort door de bocht, als het al gebeurt zal dit een zeer zeldzame situatie zijn. Wel is het zo dat sommige mensen van nature kwetsbaar zijn voor psychoses en deze mensen hebben een verhoogd risico op het krijgen van een psychose als ze cannabis gebruiken. Daarom wordt het aan mensen met psychosegevoeligheid afgeraden om hasj of wiet te gebruiken.
Je had vandaag toch een afspraak bij de psych @Yassin ? Dat zei je laatst in een ander topic. Dat is echt je beste optie.
Het was eigenlijk niet te missen! Waar was je joh? Nee geintje hoor Roze!Lol, ik met m'n goede gedrag, heb alle voorgaande topics over dit onderwerp gemist blijkbaar.
Yassin, klinkt inderdaad alsof je hier hulp bij moet zoeken. Geluk bij een ongeluk is dat paniekklachten relatief goed te behandelen zijn. Dus echt doen.
Het was eigenlijk niet te missen! Waar was je joh? Nee geintje hoor Roze!
Ja, dat doet je lichaam als die constant stress ervaartM’n lichaam maakt continu adrenaline aan
Hoe weet je dat je psychosegevoeligheid (raar woord) bent? Ik vindt dat je de ernst van een psychose onderschat en ook nog goed praat. "Wel is het zo dat sommige mensen van nature kwetsbaar zijn voor psychoses" Wat een kolder, iedereen kan een psychose krijgen.
Hoe weet je dat je psychosegevoeligheid (raar woord) bent? Ik vindt dat je de ernst van een psychose onderschat en ook nog goed praat. "Wel is het zo dat sommige mensen van nature kwetsbaar zijn voor psychoses" Wat een kolder, iedereen kan een psychose krijgen. Als van de 100 gebruikers er 5 een psychose krijgen en er is er 1 bij die helemaal niet uit zijn psychose komt dan is dat niet goed te praten.
Lol, ik met m'n goede gedrag, heb alle voorgaande topics over dit onderwerp gemist blijkbaar.
Yassin, klinkt inderdaad alsof je hier hulp bij moet zoeken. Geluk bij een ongeluk is dat paniekklachten relatief goed te behandelen zijn. Dus echt doen.
Maar waar komen die paniek klachten vandaan dan het is adrenaline wat door je lichaam heen gaat steeds
Een psychose vergelijken met andere psychiatrische klachten dat dan uitmondt in een psychose is laakbaar.
maw je moet eerst een psychose krijgen voordat je weet dat je gevoelig bent ervoor. Maar als het in de "familie" zit dan wordt dat al vroeg herkend en behandeld. Een psychose vergelijken met andere psychiatrische klachten dat dan uitmondt in een psychose is laakbaar.
Maak je om mij geen zorgen, ik ben al 10 jaar stabiel en heb een leuk leven, ondanks alles.
20mg valium