• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ayahuasca, Zeg dat wel

Plimu

Bewuste gebruiker
Hallo vrienden van het geweldige forum.
vandaag schrijf ik u over Ayahuasca, en mijn ervaring hiervan dit was mijn eerste keer Ayahuasca, dit wil ik graag met jullie delen, ik schrijf dit de dag ernaa, de gebeurtenis is net geland.

Wat: 3-4 Kopjes Ayahuasca, wiet, hash, herbal tea (door de hash joint), kots :P (beetje humor)
Waar: Santo Daime ceremonie op krakers terrein in Amsterdam (denk ik slecht in routes)
Met: Dumpy :hearteyes: , 23 andere
Waarom: Het reinigen van mijn ziel, Tot de ontdekking komen wie ik ben, Blokkades verwijderen.
Hoelaat: rond 20:30 inname, uitwerking: nog niet.

Daar gaan we dan, ik heb met Dumpy afgesproken op Centraal Station op perron 4A en hij was keurig op tijd, meteen zag ik dat ik naar iemand met veel levens-ervaring.
Dit zou dus wel een goeie ervaring moeten worden.

Aankomst in de tipi:
We kwamen door een verkeerde tijds indeling hartstikke vroeg aan en we moesten nog 2 uur wachten, maar na die 2 uur kon het feest eindelijk beginnen.
Bij aankomst bij de tipi even een paar mensen gegroet en ik werd meteen door iemand (wie later de sjamaan blijkt te zijn) heel ernstig aangekeken, ik glimlach om hem te vertellen dat ik me er goed bij voel en er echt klaar voor ben.

De ceremonie:
Het begon met een paar heerlijke ademhalings oefeningen, deze kalmeerde mij een hoop en ik voelde de hartslag langzaam weg ebben, het loslaten van de angst voor wat komen gaan vond ik vrij eng om dit nuchter te doen maar het lukte en ik voelde mij er klaar voor.
De sjamaan zong een liedje wat ik vermoed dat over de drank gaat, en stond op, hij stond naar links geleund naar de fles te kijken en naar de persoon die hij het ging geven (de dames mochten eerst), iedereen kreeg zijn/haar glaasje met groene blubber, de geur overweldigde mij enorm het was zo sterk zo prikkelend, en ik wist dat wanneer ik het goed vond smaken het helemaal in mijn: tripmiddelen smaak boekje zou vallen.
En dat deed het de smaak overtrof mij en ik voelde het branden langs de binnenkant van mijn wangen en het in mijn keel na-sudderen.
Zo die zit, en nu maar wachten op wat komen gaat, en dat deed het na ongeveer een kwartier te hebben ontspannen en gelegen te hebben, voel ik opeens een hele lekkere liefdevolle gloed over mij komen, het voelde heerlijk en ik hunkerde naar meer.
na ongeveer een half uur begon ik iets in me te voelen, iets wat eruit moet, iets wat ik deze trip ga verkennen en ga verwerken.
We namen het tweede kopje en deze sloeg lekker in, ik voelde me langzaam loslaten aan de werkelijkheid, de visuals werden mooier en mooier, en het gezang van de sjamaan betoverde me, ik voelde me zo lekker zo goed, en vroeg mij af wanneer ik gereinigd ging worden.
na het derde kopje werden de visuals echt ongelofelijk en steeds drukker en drukker, ik liep met Dumpy naar het gebouw om even naar de wc te gaan, terwijl dat ik wacht tot hij klaar is sta ik in een lange donkere gang met aan het einde licht, het licht werd een entiteit die ik al een tijd gezien heb en de gang vulde zich ik voelde een pijn, en ik tilde mijn handen op en ging als een plus staan(als offer aan de entiteit op het moment dat ik het deed was het mij nog niet duidelijk maar uren daarna wist ik waarom) ik zag mijzelf in een blauwe tunnel met gele energie wegen staan mijn derde oog was geopend en ik zag dingen zo anders,we gingen naar binnen en liggen op ons bed, de emoties kwamen eruit en ik moest kotsen, na 2 kotsjes gedaan te hebben en even tegen de emmer gepraat te hebben, waarin in mij op komt: hier is het dan, een deel van het harde werk wat ik ga verrichtten het kotsen voelde heerlijk een opluchting, daarna ga ik liggen, ik voel die blokkade die ik eerder voelde er nog zitten en zat mij heel lang dwars, ik voelde het mijn ziel belemmeren om verder te gaan.
De muziek voert mij naar een andere dimensie en ik vind oplossingen voor de grootste vragen van het leven.
er werd verteld dat het mogelijk was een vierde te nemen en ik voelde dat ik het moest doen, een goede vriend had laatst in zijn naam staan, If your going through hell, keep going, en deze zin bleef in mij dreunen ga ervoor, neem het, je kan het gooi het eruit verwerk al je angsten dit is de kans een nieuw mens te worden.
En ik deed het, ik liep naar de sjamaan die mij aankeek, met een blik alsof hij het meent dit word hem komt in mij op, ik krijg een vrij grote dosis, en sla deze in 1 keer achter over en wacht.
Het wachten duurde niet lang want na zo een 40 seconden lag ik op mijn bedje al te roepen EMMER EMMER SNEL (kotsgeluid) EMMER ALTJEBLIEFT en hij kwam, ik deed mijn hoofd erin en duwde al de negativiteit met mijn kracht eruit, ik voelde de DMT stromen door mijn aderen, het duwde en duwde en toen liet ik het los, al het verdriet, al de pijn, al de emoties die ik vroeger heb moeten verbergen kwamen eruit, :kots: :kots: :kots: :kots: huppake :kots: nog een keer en ik kijk tevreden naar de kots, daar ligt het dan, de sleur de pijn de emoties de angst, ik heb het gedaan nu kan ik verder.
ik opende mijn geest hierna zo dat de visuals ongelofelijk intens worden, ik laat mij uit mijn lichaam trekken en ik voel de sjamaan bij me, ik voelde de kracht van hem, ik deed mijn oogje open en hij keek rond, zodra zijn oog op mij viel knikte ik tevreden, Het kwartje is gevallen. wanneer ik nu met mijn ogen dicht lag keek ik dwars door mijn oogleden heen, ik kon de puurste van het puurste energie zien en ik wist wat ik zag en het klopte ook nog dit was heel intens en ik schrok wel erg.
Dumpy en ik besluiten te gaan lopen en een joint te roken.
zo dat helpt, alles word rustig en gekalmeerd, ik voel me alsof ik een enorme stap heb gezet, ik ben herboren een beter mens, ik moet alleen nog steeds wennen aan mijn nieuwe ik maar tot nu toe mag ik mijzelf wel.
hierna zijn we gaan praten in de tipi en nog een joint gerookt konden we echt genieten van dit moment, we zijn er door we hebben het gedaan terwijl ik nog kei hard aan het hallucineren ben ga ik tevreden liggen, Het is gedaan, voor mij zie ik de entiteit die ik lang gezien heb en zodra hij weg ging zei ik tot de volgende keer, en nog geen 2 seconde later was hij er weer, zo van Halloooo daar :hearteyes: .
ik dank iedereen die bij me was en de sjamaan, zonder jullie had ik dit niet kunnen zo goed kunnen doen

misschien wat lang, daarvoor mijn excuses ik wou het gewoon compleet vertellen.

De nieuwe Ghost :hearteyes:

edit: ik heb net een half uurtje gelede voor het eerst DMT gerookt. in de nog o zo lekkere roes van de Ayahuasca.
hieronder is een verwijzing naar het report
viewtopic.php?f=21&t=17450

tomz0r

Badass junkie
Vet report.
Kan je misschien je "nieuwe ik" wat beter uitleggen? Je schrijft dat er blokkades weg zijn gevallen. Ben je nu meer jezelf, of ben je juist ook heel anders in het leven gaan staan?

Verder erg goed report, heeft me wel nog benieuwder gemaakt naar Ayahuasca :)

Plimu

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Vet report.
Kan je misschien je "nieuwe ik" wat beter uitleggen? Je schrijft dat er blokkades weg zijn gevallen. Ben je nu meer jezelf, of ben je juist ook heel anders in het leven gaan staan?

Verder erg goed report, heeft me wel nog benieuwder gemaakt naar Ayahuasca :)

vooral was het de eeuwige leven (tot gistere dan) met angst, pijn en verdriet.
vroeger toen ik jonger was heb ik veel meegemaakt en moest de meest ernstige dingen verbergen omdat ik het toen niet kon accepteren en of verwerken.
en die blokkades die daaruit gekomen zijn zaten mij gewoon heel erg dwars, en de weekjes voor de Ayahuasca heb ik het ook heel moeilijk gehad dus de Ayahuasca kwam echt op het juiste moment.
ik kon die pijn en woede en angst en andere extreme emoties nu gewoon een plek geven en er van leren hoe ik moet functioneren als persoon.
tijdens deze ceremonie toen het eruit was werd ik gewoon een totaal ander persoon als tevoren, eindelijk ben ik mezelf en heb ik alles een plek gegeven. ik ben best aardig valt me op :P

bedankt voor uw reactie! voor meer vragen, vraag maar raak voor een knaak (die heb ik alleen niet maarja)

:hearteyes: :stoned:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het was mooi man, ben echt blij dat je er ook zoveel aangehad hebt. Precies wat je gehoopt had en mischien nog wel meer.. :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Was dit idd een santo daime bijeenkomst?

Klinkt alsof je een belangrijke stap hebt gezet. :)
Dank voor het verslag. En omdat het zo snel geplaatst is, is het wel zo leuk als je, volgende week ofzo, even een update geeft over hoe de ayahuasca geland is, zeg maar.

Plimu

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Was dit idd een santo daime bijeenkomst?

Klinkt alsof je een belangrijke stap hebt gezet. :)
Dank voor het verslag. En omdat het zo snel geplaatst is, is het wel zo leuk als je, volgende week ofzo, even een update geeft over hoe de ayahuasca geland is, zeg maar.

zeker zal ik blijven updaten, ik voel nu een enorme rust in me, alsof me aura heel wijd staat, heel speciaal.

het was een santo daime bijeenkomst, maar ook niet niet we hoefden bijvoorbeeld niet te gaan zingen.

Plimu

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
Het was mooi man, ben echt blij dat je er ook zoveel aangehad hebt. Precies wat je gehoopt had en mischien nog wel meer.. :)

veel meer, het geeft mij de mogelijkheid de deur van perceptie open te doen, en in de volgende trip de volgende deur daarachter te zoeken en die openen en kijken wat daar is.

de volgende trip zal een van DMT nature zijn. ik hoop dat ik het dan nog 1 keer mag beleven, De Liefde

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
De eerste jaren dat je Ayahuasca drinkt zal je blijven kotsen. daarna word het minder, mensen die al lang aya drinken hoeven niet meer te kotsen... dus gewoon vaak drinken! :grin:

Plimu

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik wil het zelf ook een keer doen, maar wordt er altijd zo enorm veel bij gekotst? Sorry ik heb weinig kennis over dit middel :tearsofjoy:

kotsen is het lekkerste wat er is op dat moment, het echt totaal overgeven (letterlijk en figuurlijk) aan de situatie.
helemaal alles vrijlaten en er gwn keihard uitgooien, en dan tevrede in het emmertje kijken en denken haha daar ligt al het harde werk al die moeite.

leuk:)

Angramar Temenos

Badass junkie
TheGhost zei:
Angramar Temenos zei:
Ik wil het zelf ook een keer doen, maar wordt er altijd zo enorm veel bij gekotst? Sorry ik heb weinig kennis over dit middel :tearsofjoy:

kotsen is het lekkerste wat er is op dat moment, het echt totaal overgeven (letterlijk en figuurlijk) aan de situatie.
helemaal alles vrijlaten en er gwn keihard uitgooien, en dan tevrede in het emmertje kijken en denken haha daar ligt al het harde werk al die moeite.

leuk:)

Snap ik, maar kots je ook over jezelf heen, of blijft de beheersing genoeg om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurt? Ik heb een beetje smetvrees XD :tearsofjoy:. Gewoon kotsen is prima, maar als ik zo waus ben dat ik mezelf helemaal onderkots, dan is het wel een probleempje :P

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je voelt het opkomen en dan heb je nog wel de tijd om een teiltje te pakken...

L

Lid 6909

Gast
super trip, was het zo goed als je het verwacht had?

peace

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ik ben heel benieuwd naar Ayahuasca maar het lijkt me allemaal zo raar met een sjamaan enzo. Ik geloof daar niet echt in, in dat spiritueele gedoe. Niet om jullie belachelijk te maken, iedereen is anders. Maar wat ik me nou afvraag: Hadden jullie dat ook en zijn jullie na die sessies er meer open voor gaan staan of stonden jullie er al voor open?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik snap dat je het moeilijk vind om te geloven, maar er word ook niet aan je gevraagd om het te geloven. De sjamaan laat iedereen in z'n trip zitten, maar als er hulp nodig is kan hij je die ook geven. Ikzelf heb deze laatste keer ook ervaren dat hij wel degelijk krachten bezit om mensen te helpen.

Ik zat namelijk al een uurtje of 2 te kokhalsen, ondertussen al wel wat gekotst maar er zat nog wel iets dwars. 5 kopjes later was er nog niks uit en voelde me echt heel ellendig. Toen kwam hij bij me zitten en hield hij m'n voeten vast. En echt op het punt dat hij me vasthield begon ik opeens heel hard te huilen, toen kwamen de laatste restjes eruit die nog in me zaten zeg maar. Ook voelde ik tijdens de aanraking enorm veel energie stromen in m'n lichaam, voor mij was dat al bewijs genoeg. Daarbij komt ook dat ik in de andere ceremonies ook de krachten van de sjamaan ervaren hebt.

Maar zoals ik zei, er word niet gevraagd om erin te geloven. Je kan het ook gewoon zien als begeleider/tripsitter die kijkt of er niks fout gaat, want Ayahuasca alleen nemen als je er nog geen ervaring mee hebt is echt niet aan te raden.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Hmm.. Ja ik weet niet, ik zou me heel ongemakkelijk voelen als die Sjamaan zou gaan zingen ofzo omdat ik dat heel raar en eigenlijk denk ik ook wel lachwekkend zou vinden. Maar ik denk ook wel dat de situatie daar heel anders is dan dat je verwacht en dat je vanzelf je wel op je gemak voelt. Ik weet het allemaal niet XD

Plimu

Bewuste gebruiker
De sjamaan heel belangrijk bij de ceremonie.

De Ayahuasca is de deur
De Sjamaan begeleidt je naar de deur
Maar jijzelf moet de deur openen en er in gaan.

En wat Dumpy net tegen mij zei:
Er word ook wel eens gezegd dat de Ayahuasca het voertuig is en de sjamaan aan het stuur staat.

Op sommige momenten voelde ik de sjamaan bij me, maar meestal was hij net als de rest bij de ceremonie gewoon aan het genieten, en hij maakt ongelofelijk mooie muziek die mensen helemaal de liefde van de Ayahuasca liet voelen. Ook was deze Sjamaan heel komisch.

later vertelde hij mij, Self knowledge, meer zei hij toen niet.
en ik wist precies wat hij bedoelde.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
The ghost en Dumpy, bedankt voor de informatie! En Angra dude en andere gozer, leeftijd hoeft niet persé een grens te zijn.

Plimu

Bewuste gebruiker
Stoneboot zei:
The ghost en Dumpy, bedankt voor de informatie! En Angra dude en andere gozer, leeftijd hoeft niet persé een grens te zijn.

hehe graag gedaan toch :) enne, ik ben ook niet zo oud hoor :P (geen 14 maar ook nog niet veel jaartjes op de teller)

ik vind meer dat leeftijd niet in de jaren zit dat iemand de aarde bewandelt, maar hoe sterk en ervaren de spirit is :stoned:

Stoneboot

Bewuste gebruiker
En nieuwsgierig zijn en vragen stellen mag toch zeker wel, het is tenslotte een forum. Ik ga Ayahuasca zeker proberen een dezer jaren, ik denk dat een 15 jarige het net zo goed kan gebruiken als een 40 jarige, het ligt aan je eigen geestelijke grenzen.

Plimu

Bewuste gebruiker
Stoneboot zei:
En nieuwsgierig zijn en vragen stellen mag toch zeker wel, het is tenslotte een forum. Ik ga Ayahuasca zeker proberen een dezer jaren, ik denk dat een 15 jarige het net zo goed kan gebruiken als een 40 jarige, het ligt aan je eigen geestelijke grenzen.

kijk Ayahuasca is niet iets wat iemand probeert als nieuwe ervaring.
Het is iets wat iemand doet met een reden of het echt nodig heeft als verwerking.
Als u geen reden heeft, is het ook niet nodig te doen.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ik heb zeker een reden, maar ik voel geen behoefte om die met dit forum te delen. Dat is dé reden dat ik Ayahuasca wil proberen. Ik was er eerst heel sceptisch over, maar ik leesde er meer over en begon nieuwsgierig te worden. Ik wil graag bepaalde dingen aan mezelf veranderen en meer over 'mijzelf' te weten komen. Ik denk dat Ayahuasca een positieve ervaring voor mij kan worden, het eruit kotsen van je slechte dingen. Het lijkt me een levensveranderende ervaring die voor mij heel nuttig zou kunnen zijn en ja, ik ben natuurlijk ook wel benieuwd.

Plimu

Bewuste gebruiker
Stoneboot zei:
Ik heb zeker een reden, maar ik voel geen behoefte om die met dit forum te delen. Dat is dé reden dat ik Ayahuasca wil proberen. Ik was er eerst heel sceptisch over, maar ik leesde er meer over en begon nieuwsgierig te worden. Ik wil graag bepaalde dingen aan mezelf veranderen en meer over 'mijzelf' te weten komen. Ik denk dat Ayahuasca een positieve ervaring voor mij kan worden, het eruit kotsen van je slechte dingen. Het lijkt me een levensveranderende ervaring die voor mij heel nuttig zou kunnen zijn en ja, ik ben natuurlijk ook wel benieuwd.

dan is het een hele goede manier voor eeuwig te veranderen.
maar wel pas als u oud genoeg bent hea het komt wel op ze tijd

Plimu

Bewuste gebruiker
update: ik voel me nu nog steeds zeer euforisch en raak steeds meer gewend aan de nieuwe ik!

ik merk dat het op school een stuk beter gaat, en op mijn werk een stuk soepeler, het lijkt alsof ik technisch veel slimmer ben geworden.
vandaag voor het eerst DMT gerookt en wauw.
updates zullen blijven volgen

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Zit er echt een minimum leeftijd aan vast dan? Ik ben sowieso het pas van plan te gebruiken als ik 18 ben maar ik vraag het mezelf wel af.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Niet perse.. er word afgegaan per persoon. Maar als ze iemand onder de 18 mee laten doen kunnen ze wel moeilijkheden krijgen met de wet, daarom is het een beetje vaag...

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Aha, is het dan überhaupt legaal, of is het ook weer gedoogd met van die rare wetten waar niemand nou werkelijk iets van begrijpt?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is wel legaal als het in ceremoniële setting word gebruikt maar wel voor 18+
Maar heb zat verhalen gehoord waar mensen die veel jonger waren Ayahuasca in NL dronken, dus het kan wel maar niet overal denk ik.

Kigh

Bewuste gebruiker
Ayahuasca is zo'n zaakje, het is niet als paddo's.
Ik snap dat er mensen zijn, die onder de 18 zijn en klaar zijn voor ayahuasca, maar dat zijn denk ik er niet zoveel. Ik ben nu 17 en heb wel het gevoel dat ik een paar helpende inzichten, verwijderde blokkades en vooral een nieuwe motivatie kan gebruiken. Toch heb ik nogsteeds niet het gevoel klaar te zijn. Ik denk dat dat gevoel morgen, komende week, of pas over 6 maanden (of later ofcourse) kan komen, maar niet zodra ik over ~3maanden 18 word, stipt.
Daarom vind ik persoonlijk dat zo'n 18+ regeling wel begrijpelijk, maar ook dat het niet wettelijk bepaald, maar door de sjamaan zelf bepaald hoort te worden. Bijvoorbeeld dat er vantevoren een gesprek met de sjamaan gefixt wordt, zodat het beslist kan worden.

@Ghost,
wat fijn dat het een leuke ervaring voor je was :).
Ik denk dat je een slimme zet maakte door met dumpy samen te gaan, die er al wat vanaf wist en ervaring had, zo gaat men iig met een goed gevoel naar zo'n ceremonie.
Ik blijf verbaasd erover, watvoor medische functies in die planten schuilen. (Logisch ofcourse, sinds onze verreverreverrevoorvoorouders het al gebruikten.)

Plimu

Bewuste gebruiker
^het gaat niet om de leeftijd van het lichaam. maar om de leeftijd van de spirit
bedankt voor het lezen

Kigh

Bewuste gebruiker
Dat snap ik wel en ik deel de mening, maar ik heb nog nooit een 14 jarige gezien, waarvan ik je NU zou zeggen dat die mentaal klaar zou izjn voor ayahuasca (ookal zou die persoon dat zelf wel zeggen). Ik denk leeftijd van de spirit zou een beetje gemodificeerd kunnen worden naar: rijpheid van de spirit.

Maar ik weet ook eigenlijk niet waarom ik zo nu zit te kutten over die zin, volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde.:grin:

Plimu

Bewuste gebruiker
Kigh zei:
Dat snap ik wel en ik deel de mening, maar ik heb nog nooit een 14 jarige gezien, waarvan ik je NU zou zeggen dat die mentaal klaar zou izjn voor ayahuasca (ookal zou die persoon dat zelf wel zeggen). Ik denk leeftijd van de spirit zou een beetje gemodificeerd kunnen worden naar: rijpheid van de spirit.

Maar ik weet ook eigenlijk niet waarom ik zo nu zit te kutten over die zin, volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde.:grin:

zeker bedoelen we het zelfde. maar ik ben ook geen 14 :P die zijn er hoe dan ook nog niet klaar voor.

ikzelf ben net niet volwasse, maar heb al veel meegemaakt, helaas was een hoop van die dingen negatief en dus wist ik dat ik het gewoon moest doen.
en dat is zeker een goede keus geweest
en had ik al ervaring met trippen enzo

Kigh

Bewuste gebruiker
Ik wilde niet zeggen dat ookal ben je niet volwassen bent, dat je er niet klaar voor bent.
Je weet het gewoon van jezelf, denk ik.

Maar voor de negatieve ervaringen die je beschreef, ik denk zelf ook dat ayahuasca daar de perfecte plant voor is. Ik weet zelfs bijna zeker dat ik in dat geval een plant meer schat dan een psychiater, in bepaalde zin. Tenminste als men hulp wil, en bereid is zichzelf over te geven en te laten gaan. Een psychiater is goed ervoor om iemand bereid te maken en de oppervlakkige shit weg te halen, en iemand vol te pompen met medicijnen. Tenminste denk ik er zo over. Ben zelf nooit bij een psychiater geweest (voor negatieve ervaringen van mijn kant dan, wel voor m'n gedrag :rolleyes:), maar ken ook niemand die echt geholpen is door een psychiater en zich een nieuw mens voelde, nadat hij met een psychiater over zijn negatieve ervaringen had gepraat. Waarschijnlijk zeer kort door de bocht, maar ik heb gewoon nog nooit echt iets goeds over een shrink gehoord.

Zoals ik eerder al schreef, geen id waarom ik zo'n verhaal nu schrijf, ik krijg gewoon zo'n gevoel van, hmm, dit voelt niet goed, ik moet er ff wat op schrijven, en uiteindelijk denk ik dat het eigenlijk onzin is. Maargoed, ik post het nu gewoon om mijn gemoedstoestand tot rust te krijgen. :stoned:

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Bij mij hielp een psychiater wel degelijk, niet persé omdat het een psychiater was maar gewoon dat ik iemand had waar ik mijn verhaal aan kwijtkon zonder dat die je beoordeelt.

JUNGLIST

Experimenterende gebruiker
Een mooi verslag, ik ben gelijk heel erg geïntresseerd in deze drug.
Er word heel de tijd gesproken over blokkades, maar ik denk niet dat ik die heb. Tenminste, ik heb geen trauma's of wat dan ook en die blokkades zeggen me niks, dus dat zal wel betekenen dat ik er geen heb ofzo..
Maar dat betekend toch niet dat als je geen blokkades heb je de drug niet moet proberen? Jezelf leren kennen spreekt me wel aan.. Ik ben er zeker nog niet klaar voor, ik wil eerst wat meer ervaring met andere drugs maar ayahuasca komt zeker op m'n lijstje met dingen die ik ooit wil proberen :grin:

Ik vraag me alleen af wat de gevaarlijke aspecten van de drug zijn?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
iedereen heeft blokkades.. blokkades kunnen in de vorm zijn van trauma's maar het kunnen bijvoorbeeld ook slechte eigenschappen zijn. Het is maar een woord, maar ik neem aan dat iedereen wel wat te verbeteren heeft of inderdaad zoals jij zegt meer over zichzelf wilt leren.

Bovenaan