Ayahuasca, waarom?

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Waarom zou een persoon in hemelsnaam Ayahuasca gebruiken? Ik snap het echt niet, het middel geeft je, geconcludeerd uit wat ik hier gelezen heb, in 9 van de 10 gevallen een hel van like 6 uur. Een badtrip van 6 uur?! Hoe kan die drug je nou een positieve ervaring geven? Of weegt de positieve uitwerking van het middel zo erg op tegen die veel grotere kans op een negatieve uitwerking? Ik hoop graag dat iemand me dit gedetailleerd kan uitleggen, want ik vraag me echt af waarom iemand zichzelf door zo'n hel wil laten gaan.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe kom je er bij dat het pure hel is? Heb je de trip reports hier gelezen van dumpy, beyond illusion, adreno, drientje en kapitein x? Lijkt mij juist een bijzonder mooie ervaring, niet een hel.. Als ik daar bij op tel hoe enkele van die mensen enorm positief zijn veranderd na de ayahuasca lijkt mij het juist alleen een mooi middel.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
[SF] Safiertje zei:
Hoe kom je er bij dat het pure hel is? Heb je de trip reports hier gelezen van dumpy, beyond illusion, adreno, drientje en kapitein x? Lijkt mij juist een bijzonder mooie ervaring, niet een hel.. Als ik daar bij op tel hoe enkele van die mensen enorm positief zijn veranderd na de ayahuasca lijkt mij het juist alleen een mooi middel.

Ik heb enkele tripreports gelezen en daar hoor ik verhalen over hallucinaties van schreeuwende vrouwen, niks meer kunnen zien, andere mensen die zich hevig kut! voelen en kotsen en schreeuwen en ook heb ik op youtube een documentaire gezien, een vrouw die het daar heeft genomen zegt dan meerdere malen dat ze zal sterven.. Nou moeten Ayahuasca gebruikers dit niet als belediging zien, want dat is het totaal niet, ik ben juist nieuwsgierig.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Kotsen hoort bij ayahuasca, het is een deel van het reinigingsproces. Hallucinaties horen er ook gewoon bij, hoewel het ook kan voorkomen dat je eigenlijk niet visueel tript. Schreeuwende mensen heb je idd soms, maar veel van die mensen voelen zich na ayahuasca veel beter. Lees bv eens het report van Dumpy. Daarin schreeuwt een man alles bij elkaar, maar na de aya was hij heel erg dankbaar omdat ie zich veel beter voelde. Ayahuasca helpt je reinigen en het negatieve uit je te krijgen. Je krijgt wat je aan kunt. Grappig dat je zoveel rot verhalen hebt gelezen, ik ken vooral positieve verhalen.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
[SF] Safiertje zei:
Kotsen hoort bij ayahuasca, het is een deel van het reinigingsproces. Hallucinaties horen er ook gewoon bij, hoewel het ook kan voorkomen dat je eigenlijk niet visueel tript. Schreeuwende mensen heb je idd soms, maar veel van die mensen voelen zich na ayahuasca veel beter. Lees bv eens het report van Dumpy. Daarin schreeuwt een man alles bij elkaar, maar na de aya was hij heel erg dankbaar omdat ie zich veel beter voelde. Ayahuasca helpt je reinigen en het negatieve uit je te krijgen. Je krijgt wat je aan kunt. Grappig dat je zoveel rot verhalen hebt gelezen, ik ken vooral positieve verhalen.

Dus het is like al die freaky shit die je krijgt komen uit je onderbewuste en die heb je dan overwonnen? Alleen het kotsen vind ik wel vaag ^^ Kotsen vind ik niet echt reinigend maar jakkie-bah :grin:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoiets idd :) Wat voor trip je hebt is voor iedereen en iedere keer weer anders. En qua kotsen, het gaat er om dat je al je negativiteit eruit gooit :wink: Letterlijk in dit geval.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
[SF] Safiertje zei:
Zoiets idd :) Wat voor trip je hebt is voor iedereen en iedere keer weer anders. En qua kotsen, het gaat er om dat je al je negativiteit eruit gooit :wink: Letterlijk in dit geval.

Hmm okee, ik denk dat ik het wel begrijp, ik ga dat tripreport is opzoeken ^^ Een laatste vraag: Dus je kots symboliseert je (onderbewuste) angsten en shit?

Stoneboot

Bewuste gebruiker
nicolai zei:
kotsen wordt hier gezien als een soort klysma...je reinigt je lichaam gewoon van binnen.

Klysma..? Toen iemand mij een keer een bierklysma gaf stopte hij vol een bierflesje in me reet XD Wat is de echte definitie van klysma? :grin:

Mindgamer

Badass junkie
Ayahuasca :grin:
Iets wat ik zeker ga proberen! Maar niet om me wat vrolijk of anders te voelen. Dat kan je met hardlopen; ook wel bereiken. De trip zelf; lijkt mij gewoon hartstikke interessant en wie weet, is dit misschien wel; een perfecte toevoeging, aan mijn leven.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Leuk topic. Ik waardeer de kritische insteek. Meer van dit soort topics graag!

Het idee achter ayahuasca is dat er een reiniging plaats vindt, zowel geestelijk als lichamelijk. Sommige mensen gaan er van uit dat er nog meer niveau's bestaan, zoals spiritueel, emotioneel etc..., maar dit zijn natuurlijk ook allemaal maar namen voor iets waar niemand echt begrip van heeft.

Dus dat kotsen wordt enerzijds veroorzaakt doordat je maag de ayahuasca kwijt wil (mensen met een zwakke maag zullen dus eerder overgeven), en anderzijds is er het idee dat je lichaam gereinigd wordt (b.v. van parasieten, 'giftige stoffen'...) En dan kun je hier ook nog aan toevoegen dat door het kotsen je ook (deels) bevrijd wordt van negatieve energie, die geestelijk/emotioneel van aard is.

Als mensen een slechte tijd beleven oiv ayahusaca dan is dit dus vaak te duiden als negatieve energie die vrij komt, en waar mensen zich dan bewust van worden. Fysieke/ emotionele blokkades worden opgeruimd, en dit is niet altijd een zachtaardig proces.
Ayahuasca wordt dus ook meer beschouwd als een 'medicijn' dan als tripmiddel in de gebruikelijke zin van het woord. Dit neemt niet weg dat je wel degelijk mooie dingen kunt beleven oiv ayahuasca.

Maar ja, ik ben ook nog maar een groentje op dit gebied. :)

henkie84

Bewuste gebruiker
Stoneboot zei:
Klysma..? Toen iemand mij een keer een bierklysma gaf stopte hij vol een bierflesje in me reet XD Wat is de echte definitie van klysma? :grin:

Hahahaha wtf! Dat laat jij toe? Waarom ook alweer??

Stoneboot

Bewuste gebruiker
henkie84 zei:
Stoneboot zei:

Drank + wiet + mijn vrienden die allemaal wat ouder zijn in een dronken bui = Bierklysma = Bierflesje (Vol btw) in den anus gestouwt. Iets wat niet erg prettig is maar waar ik achteraf erg om heb gelachen :grin: Maar wat is nou de definitie van klysma?

shokora

Wijs gebruiker
Stoneboot zei:
henkie84 zei:
Stoneboot zei:

Drank + wiet + mijn vrienden die allemaal wat ouder zijn in een dronken bui = Bierklysma = Bierflesje (Vol btw) in den anus gestouwt. Iets wat niet erg prettig is maar waar ik achteraf erg om heb gelachen :grin: Maar wat is nou de definitie van klysma?

Als je dacht dat je echt alles hebt gehoord, komen ze met zoiets...

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ik stribbelde wel tegen daar niet van maar dat gaat een beetje moeilijk tegen 3 tegelijk en met mijn lichaamsbouw. En om dan maar meteen te gaan roepen dat ik gay ben zegt eigenlijk over jezelf dat je mentaal nog jongen bent dan mij, kleuter.

Wacky

Badass junkie
De instelling dat alles wat je te verliezen hebt 1 dag van je leven is die dan onplezierig is helpt ook altijd wel vind ik :)

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Daar heb je gelijk in Wacky en ja, je kan het wel als aanranding zien, maar het was gewoon een grapje, het is niet zo dat dat met regelmaat gebeurt ofzo. Het was gewoon een éénmalig grapje waar jullie je kennelijk meer over zorgen maken dan ik :grin:

Mindgamer

Badass junkie
Ze zagen jouw verhaal, als een uitweg, om te ontsnappen, van wat jij werkelijk horen wou :wink: Hier vinden ze het schijnbaar moeilijk, om kritisch tegen drugs aan te kijken.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Oh het spijt me verschrikkelijk dat ik me echt veel beter voel dan iedereen op dit forum omdat mijn naam oranje is :wink: Vind je het niet een beetje raar om iemand een uitslover te noemen die je nauwelijks kent en al zeker niet al baseer je dat op 1 bericht waar ik gewoon even lollig was?

Mindgamer

Badass junkie
Stoneboot zei:
Oh het spijt me verschrikkelijk dat ik me echt veel beter voel dan iedereen op dit forum omdat mijn naam oranje is :wink: Vind je het niet een beetje raar om iemand een uitslover te noemen die je nauwelijks kent en al zeker niet al baseer je dat op 1 bericht waar ik gewoon even lollig was?
Man, jij hebt nog veel te leren :tearsofjoy: Met zo'n instelling, kom je er niet :sunglasses:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Mindgamer zei:
Stoneboot zei:
Man, jij hebt nog veel te leren :tearsofjoy: Met zo'n instelling, kom je er niet :sunglasses:

Nee, met zulke opmerkingen ga je ver. :rolleyes:

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Woooooooooooooooooooooooow even ontopic graag XD (hoewel het voorval met stoneboot wel een plezier om te lezen was.)

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Stoneboot zei:
Okee, je ziet maar:) Ik wil wel graag weten hoe het was, als ik zo vrij mag zijn :grin:

Ik weet nog niet of ik een report ga schrijven, maar het was echt wow... Niet te beschrijven geweldig! Ik ben nu wel moe, maar alleen lichamelijk moe. Geestelijk heb ik zo intens veel energie. En echt alle verdriet van jaren lang, wat ik niet kon verwerken kwam er uit. Ik heb vanuit mn tenen gehuild. En daarna bleef alleen intens geluk over. De band die je met iedereen krijgt na zo'n sessie is ook echt zo bijzonder! Enorme knuffel voor al mn lieve, buitengewoon fantastische broeders en zusters!! Ik hou echt van jullie :) Ontzettend bedankt voor alle liefde & wijsheid. Ik ga absoluut vaker ayahuasca drinken. Grandmother ayahuasca is zo ontzettend wijs en geeft echt wat je nodig hebt en aan kunt. Mijn trip was af en toe best heftig, met name emotioneel gezien, maar het was geen enkel ogenblik te zwaar. Het was exact wat ik op dat moment moest hebben.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat denk ik ook haha! Het regende en onweerde wel echt super hard, maar toen de ceremonie begon stopte het. Gelukkig maar, want we zaten in de tipi haha. Wat een ontzettend mooie omgeving daar ook. Alsof je op een klein paradijsje zit, in een cocon en alsof de rest van de wereld niet bestaat. Zo veilig, puur en mooi.

Beyond Illusion

Belezen gebruiker
Het was inderdaad weer een mooie ceremonie, ik wilde graag weer een reportje gaan schrijven, maar ben bang dat ik niet genoeg 'tastbare' dingen heb om het interessant te maken. Er is heel veel in mijn onderbewuste gebeurt, maar het was wel een hele mooie ervaring! Vooral omdat we met zoveel vriendjes en vriendinnetjes waren :hearteyes:

shokora

Wijs gebruiker
Klinkt als een hele mooie ervaring. Ik wil ook nog steeds een keer ayahuasca doen, maar veel later :)

Btw, waar was dat paradijsje dan?

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
shokora zei:
Klinkt als een hele mooie ervaring. Ik wil ook nog steeds een keer ayahuasca doen, maar veel later :)

Btw, waar was dat paradijsje dan?

In Amsterdam, vlakbij Badhoevedorp :) Voor info kun je 1 van ons pmen :grin:

Bovenaan