• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ayahuasca tripreport

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Hoi beste mensen, er is mij gevraagd een tripreport the schrijven over ayahuasca dus bij deze :confused:mile:

Voor de ceremonie begon blaast de shamaan rook over me heen en rond de hele ceremoniële ruimte om onder andere kwaadaardige spirits (geesten) te verdrijven, daarna chant hij en wijdt zo op zijn manier de ayahuasca vooraleer hij begint. Je mag hem absoluut niet onderbreken of storen of heel de ceremonie valt in het water.

ik moest dit vies bruin goedje drinken en de smaak is zo walgelijk dat het moeilijk is om binnen te houden terwijl je het drinkt maar dit is nu eenmaal zo, je kan altijd je neus dicht houden. daarna zette de shamaan zich voor mij en chante in zichzelf, ik weet niet precies hoelang het heeft geduurd maar ik schat zo een dik kwartier of 20 minuten en ik moest enorm veel overgeven (minimum 20 keer). Dit overgeven staat namelijk voor het reinigen van toxische stoffen in je lichaam en ook om negatieve gedachten (slechte spirits) te verdrijven van je lichaam.
Terwijl ik aan het overgeven was begonnen de eerste effecten op te treden nl; een zeer licht gevoel in mijn hoofd en ik voelde mijn lichaam steeds zwaarder en zwaarder worden, kleuren werden zeer helder en fel en ik begon regelmatig weg te draaien met mijn ogen. Vervolgens zag ik de shamaan opstaan en de hele tijd rook te blazen overal rond mij en ook zat hij steeds te chanten (dit duurt de hele ceremonie), ik begon tranen in mijn ogen te krijgen aangezien alle dingen die ik heb meegemaakt en nog geen plaats had gegeven naar boven kwamen. wanneer de shamaan merkte dat ik erg emotioneel werd sloeg hij met zijn blaadjes over mijn hele lichaam en dankzij dit en het gechant voelde ik mijn geest mijn lichaam verlaten tot hij weer rook ging blazen en dan werd ik weer emotioneel maar mijn lichaam was ondertussen ook zo zwaar geworden dat ik zelfs amper recht kon zitten en plat ben gaan liggen. Het laatste dat ik me nog echt volledig herinner is dat ik af en toe terug recht kwam en rond me keek maar uiteindelijk begon ik dan weer weg te draaien en sterren te zien.
Dit herhaaldelijk voor op zijn minst 5 uur lang.

Op het allerlaatste ben ik in de vredigste slaap gevallen die je je kan voorstellen, toen ik wakker werd heb ik hem enorm bedankt omdat ik een aantal zaken heb kunnen plaatsten die me dwars zaten.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik er achteraf enorm door overdonderd was want ik had voor 2 ceremonies betaald maar ik kon het niet nog eens aan om zo diep te gaan dus heb ik het bij die ene keer gelaten, ik heb hier nu wel spijt van aangezien je nooit alles in 1 ceremonie kan verwerken. Het is de bedoeling dat je er gemiddeld 2-3 doet als je net zoals ik gaat om van bepaalde trauma's af te komen en/of verslavingsproblemen. Hoe dan ook dit was 1 van de geweldigste ervaringen uit mijn leven en wil dit zeker nog ooit doen, zal dan wel verschillende ceremonies doen. Ik raad het zeker aan aan trip liefhebbers die geen mentale problemen hebben zoals bv. psychose aangezien dit fout kan uitpakken of mensen die een slecht hart hebben.

Hoop dat jullie dit een goede tripreport vinden want het is maar mijn 2de die ik heb geschreven, Peace and love beste mensen :wink:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Leuk rapport! Ik vind die ayahuasca ervaringen altijd erg heftig om te lezen. Met dat overgeven enzo. Lijkt me een hele belevenis. Voor mij nog heel wat stapjes te ver en misschien wel nooit maar erg boeiend om te lezen! Thanks voor het delen. :)

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Leuk rapport! Ik vind die ayahuasca ervaringen altijd erg heftig om te lezen. Met dat overgeven enzo. Lijkt me een hele belevenis. Voor mij nog heel wat stapjes te ver en misschien wel nooit maar erg boeiend om te lezen! Thanks voor het delen. :confused:mile:
Graag gedaan, ik vind het altijd leuk om trip ervaringen uit te delen :wink:

Interessant. Ik ga dit binnenkort ook doen. De bedoeling is dat we hier inderdaad 2 dagen over gaan doen. Ik ga er alles aan doen om deze 2 dagen te kunnen voltooien. Een trip duurt gemiddeld 8u, nietwaar? Hoelang heb je in totaal geslapen?

Je rapport heeft me alleen maar nieuwsgieriger gemaakt. Vooral omdat je beschrijft dat dit een van de bijzonderste ervaringen uit je leven is geweest!

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Een trip duurt inderdaad tussen de 7-8 uren maar ik kan je echt niet zeggen hoe lang ik heb geslapen, ik werd wel pas vrij laat wakker want de anderen die ook mee de jungle in zijn getrokken deden niet mee en waren al naar dolfijnen gaan kijken voor ik wakker werd. Het dag en nacht ritme is daar ook compleet anders aangezien het 12 uren donker was en dit al vanaf 6 uur s'avonds, wat natuurlijk een wereld van verschil is t.o.v België of Nederland in de maand april.

Ik raad je echt aan om ook al heb je geen zin toch de ceremonies die je gepland hebt af te werken zodat je niet dezelfde fout maakt als ik en achteraf spijt krijgt, dan moet je dat aangeven en dan geven ze je gewoon niet zo veel als de eerste keer :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedankt voor het delen. Ik ga zeer waarschijnlijk eind van het jaar naar Peru en wil dan een week op een Ayahuasca retreat verblijven om daar zo'n 3 a 4 trips te gaan doen. Ayahuasca wil ik al heel lang een keer doen en aangezien ik ook nog heel graag naar Peru wil, lijkt het me perfect om dit te combineren.

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Bedankt voor het delen. Ik ga zeer waarschijnlijk eind van het jaar naar Peru en wil dan een week op een Ayahuasca retreat verblijven om daar zo'n 3 a 4 trips te gaan doen. Ayahuasca wil ik al heel lang een keer doen en aangezien ik ook nog heel graag naar Peru wil, lijkt het me perfect om dit te combineren.
Zeker doen, je zal er geen spijt van krijgen :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zeker doen, je zal er geen spijt van krijgen :wink:
Het enige wat het nog onzeker maakt voor nu is of ik een maand vrij kan krijgen, als dat lukt ga ik het sowieso doen. Wil ook echt een week op zo'n retreat zitten om het allemaal te kunnen verwerken.

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Het enige wat het nog onzeker maakt voor nu is of ik een maand vrij kan krijgen, als dat lukt ga ik het sowieso doen. Wil ook echt een week op zo'n retreat zitten om het allemaal te kunnen verwerken.
Ja ik ben dus niet naar een retreat gegaan maar heb zelf iemand ter plekke gezocht die een echte shamaan kende en ik moest maar 50$ betalen per sessie, wou ook niet met andere mensen ayahuasca doen aangezien ik zelf ook veel te verwerken heb en andere mensen hier geen zaken mee hebben maar ik kan de ervaring op zich alleen maar aanraden. het kan uiteindelijk we goed zijn dat een retreat leuk is maar ik wou het ook echt in de jungle zelf doen en retreats zijn vaak niet zo diep in de jungle terwijl ik tot 50 km diep in de amazone zat wat zelfs niet een de prime jungle is (waar je echte puma's vind etc.) De prime jungle is ook pas als je tot meer dan 500 km diep de jungle in gaat

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja ik ben dus niet naar een retreat gegaan maar heb zelf iemand ter plekke gezocht die een echte shamaan kende en ik moest maar 50$ betalen per sessie, wou ook niet met andere mensen ayahuasca doen aangezien ik zelf ook veel te verwerken heb en andere mensen hier geen zaken mee hebben maar ik kan de ervaring op zich alleen maar aanraden. het kan uiteindelijk we goed zijn dat een retreat leuk is maar ik wou het ook echt in de jungle zelf doen en retreats zijn vaak niet zo diep in de jungle terwijl ik tot 50 km diep in de amazone zat wat zelfs niet een de prime jungle is (waar je echte puma's vind etc.) De prime jungle is ook pas als je tot meer dan 500 km diep de jungle in gaat
Lijkt mij persoonlijk een te groot risico dat iemand je bedriegd, waarbij een retreat ook nog een naam heeft hoog te houden. Maargoed, snap je bewegingsredenen wel hoor.

Ik heb gelukkig geen echte trauma's of iets dergelijks en lijkt me ook wel weer een mooie manier om interessante mensen te ontmoeten via een retreat. Ach ja, voor beiden is wel wat te zeggen denk ik.

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Lijkt mij persoonlijk een te groot risico dat iemand je bedriegd, waarbij een retreat ook nog een naam heeft hoog te houden. Maargoed, snap je bewegingsredenen wel hoor.

Ik heb gelukkig geen echte trauma's of iets dergelijks en lijkt me ook wel weer een mooie manier om interessante mensen te ontmoeten via een retreat. Ach ja, voor beiden is wel wat te zeggen denk ik.
Ja tuurlijk, ik zal een retreat zeker niet slecht praten want zoals je zelf zegt hebben ze hun naam hoog te houden. Ik wens je in elk geval veel plezier als je naar daar gaat, je zal er geen moment spijt van hebben :wink: Hou wel rekening met het regenseizoen want ik weet niet precies tot wanneer die duurt maar die begint in juli dacht ik.

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Ja ik ben dus niet naar een retreat gegaan maar heb zelf iemand ter plekke gezocht die een echte shamaan kende en ik moest maar 50$ betalen per sessie, wou ook niet met andere mensen ayahuasca doen aangezien ik zelf ook veel te verwerken heb en andere mensen hier geen zaken mee hebben maar ik kan de ervaring op zich alleen maar aanraden. het kan uiteindelijk we goed zijn dat een retreat leuk is maar ik wou het ook echt in de jungle zelf doen en retreats zijn vaak niet zo diep in de jungle terwijl ik tot 350 km diep in de amazone zat wat zelfs niet eens de prime jungle is (waar je echte puma's vind etc.) De prime jungle is ook pas als je tot meer dan 500 km diep de jungle in gaat

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Interessant, maar je gaat niet erg diep in op wat de ervaring zelf nou precies was. Wat zag je? Hoe werd je emotioneel geraakt? Daar ben ik juist zo benieuwd naar.

Acidfreakx

Belezen gebruiker
Dit is ook al jaren geleden en ik weet niet meer elk detail, ik werd gewoonweg zeer emotioneel omdat ik zo veel dingen te verwerken had en Ayahuasca bracht alles wat ik verdrongen had in mijn onderbewustzijn naar boven (ook DMT heeft dit gedaan). Het was echt alles in 1 keer dat naar boven kwam, het is echt de shamaan die gezorgt heeft dat dit niet te erg werd zodat je de kans krijgt deze gevoelens te aanvaarden want als je geen sitter hebt en je hebt hetzelfde als mij kan ik me goed voorstellen dat je diep in de problemen kan geraken. Ik zag ook allemaal geometrische patronen en sterren als ik mijn ogen open deed (geen fractals) en had het gevoel van een hogere macht maar daar was ik al van overtuigd door mijn near death experience op LSD en daar 0,06gr DMT bij (ik ben ook niet godsdienstig). Mijn grote fout was dat ik toch nog zo hard was gegaan dat ik de hele dag misselijk was achteraf en ik durfde geen ayahuasca meer te drinken omdat ik het niet aan kon op dat moment, ik heb hier nu enorm veel spijt van want dit had me veel miserie kunnen besparen maar zo is het leven nu eenmaal, het is 1 groot leerproces. Ik ben wel zeer open geworden en ik aanvaard mensen zoals ze zijn zo lang ze niemand anders kwaad doen, kan het gevoel dat ik heb overgehouden van deze ervaringen maar ook andere niet beschrijven behalve dat ik onvoorwaardelijke liefde voel voor de aarde en al zijn bewoners en veel bewuster door het leven ga alsof ik eindelijk uit een coma ben geraakt en begrijp waarom zo veel mensen ongelukkig zijn, hoe de wereld werkt en waarom etc. Ik ga helemaal niet zeggen dat ik alwetend ben want niemand is dat maar ik heb door al mijn ervaringen geleerd om alles vanuit verschillende perspectieven te zien ook al is dat soms heel moeilijk, er bestaat niet 1 waarheid maar meerdere. Ik zeg het ik kan dit gewoonweg niet omschrijven

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi dat het je toch geholpen heeft. :) En je kunt het altijd nog weer een keer proberen toch? En het is soms moeilijk om het te verwoorden ja.

Ik ben ook wel benieuwd naar je DMT ervaringen en hoe dat zich verhoudt tot je ayahuasca trip. Kun je daar ook wat over kwijt? :)

Acidfreakx

Belezen gebruiker
250km* diep gegaan

Bovenaan