ayahuasca maken

matthijs

Badass junkie
ik was eigenlijk wel benieuwd hoe dit nou precies moest. Een vriend van mij is er erg nieuwsgierig naar en ik eigenlijk ook wel een beetje.
De ingredienten kun je als het goed is allemaal in de smartshop kopen, maar hoe bereid je dan vervolgens de thee. Van al die internetsites wordt ik ook niet echt veel wijzer.

MOD-Edit: Verplaatst!

fun

Bewuste gebruiker
heb je al op www.azarius.net gekeken?

Kun je alle ingredienten kopen en ook een pakket met alles erin.
De handleiding hoe je het moet bereiden is er ook te downloaden.

Intoxicated

Wijs gebruiker
ja of het tankstation geloof ik. schijnt dat ze daar ok gedestilleerd water hebben. je hebt namelijk best veel nodig sinds je het plantmateriaal echt 3 keer moet koken in nieuw water. bar veel werk, en ik had dus normaal water gebruikt, en niks gemerkt, zo lang koken voor niks... ach ja, ook weer wat wijzer

Audio Scum

Belezen gebruiker
Of ga langs de Santo Daime of iets in die richting, tis niet iets wat je ff thuis gebruikt, maar das persoonlijk.

Intoxicated

Wijs gebruiker
ach als je het gewoon goed doet kun je yage echt wel gewoon thuis doen. Maar dat is erg persoonlijk ja. ik zou zoiets nooit doen, ik laat me neit zo makkelijk van andere mensen afhangen.

Intoxicated

Wijs gebruiker
dat zei die kerel van de smartshop, en het stond in de handleiding van dat spul dat we dus hadden. Wij dachten idd ook van: waarom zou dat moeten???? maargoed toen hadden we dus 6 uur gekookt, en echt alles verder precies volgens de handleiding gedaan en eht werkte niet...
het enige wat fout was was het water, dus ik neem aan dat dat het verschil maakte

Bal0n

Badass junkie
Kan me niet voorstellen. Je maakt paddo thee ook gewoon met kraanwater, dat heeft ook geen effect. En aangezien de alkaloïden nogal veel op elkaar lijken..

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ja ik weet het. Paddothee heb ik ook gemaakt. En dat heeft altijd gewerkt. En verder had ik alles precies volgens de handleiding gedaan, en ik neem aan dat dat klopt van azarius. Maargoed:
If at first you don't succeed, pick yourself up and try again :mrgreen:

matthijs

Badass junkie
Gaat, als je water, een tijdje kookt dat kalk er niet sowieso uit.. :rolleyes: (ben ook maar een heeeeeel erge leek op het gebied van scheikunde hoor...)

Intoxicated

Wijs gebruiker
nee, dan zou je het echt moeten distilleren...
al het water koken en verdampen tegen een glazen plaat aan ofzo, en het water dan dus op zien te vangen, als je geen tools hebt om normaal te distilleren. Het veradmpte water is dan gedestilleerd geloof ik

caatje

Badass junkie
Intoxicated zei:
nee, dan zou je het echt moeten distilleren...
al het water koken en verdampen tegen een glazen plaat aan ofzo, en het water dan dus op zien te vangen, als je geen tools hebt om normaal te distilleren. Het veradmpte water is dan gedestilleerd geloof ik

wat een gedoe om te destileren. Je kunt t zo kopen bij de supermarkt, kost ongeveer een euro per liter.

Happydude

Belezen gebruiker
Ik zou geen water van het tankstation , de gamma o.i.d. nemen !! dat is gedemineralisseerd ... er kunnen echter nog wel toxische zaken in zitten !! en is absoluut niet geschikt voor inname ook niet na het koken ...

Aldous

Belezen gebruiker
Gedemineraliseerd water kan je idd zo bij de supermarkt kopen. Gedestileerd water geloof ik niet maar het lijkt me sterk dat dit veel uitmaakt voor je ayahuasca. Het drinken van kleine hoeveelheden is niet schadelijk, bij grote hoeveelheden kan het schadelijk worden omdat je dan teweinig zouten binnenkrijgt.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Intoxicated zei:
zorg weldatje gedestilleerd water hebt... anders werkt t niet, gaan alle alkaloiden kapot in het kookproces

Weet je dat wel zeker? het lijkt me stug dat de de volkeren in het verre verleden die dat gebruikten gedestilleerd water hadden :rolleyes:

Bovenaan