Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
Pandemonium zei:Dat kan heel erg verhelderend zijn en je beter helpen dan welke psychiater dan ook
Mulholland Drive zei:Pandemonium zei:Dat kan heel erg verhelderend zijn en je beter helpen dan welke psychiater dan ook

Spirit Quest zei:Ik zou niet weten wat ik er concreter aan kon makenJeller zei:leuk reportje, maar beetje vaag omschreven
nu ja tis wss ook wel een vage boel![]()
Als je vragen hebt mag je ze gerust stellen.
Delirium zei:Klinkt inderdaad als een heel diepe en leerzame trip. Ik denk trouwens wel dat de leerzaamheid en diepgang van de trip aan de persoon zelf ligt. Als je je niet echt voorbereid en de trip met een paar maten voor de lol ingaat, dan is de uitwerking misschien ook heel anders.
Delirium zei:Je hoort wel vaker dat Ayahuasca-trips heel "jungle-achtig" zijn en een soort oergevoel geven. Ik vraag me dan altijd af of zo'n trip slechts een compilatie van gedachten en herinneringen van je onderbewuste is, of dat al deze informatie in onze genen opgeslagen zit en dat dat naar boven gehaald wordt door zo'n trip.
Bijvoorbeeld: zou iemand die zijn hele leven lang in één kamer heeft geleefd en nog nooit de buitenwereld heeft gezien ook visioenen krijgen van jungles, dieren en inheemse stammen?
Delirium zei:Bijvoorbeeld: zou iemand die zijn hele leven lang in één kamer heeft geleefd en nog nooit de buitenwereld heeft gezien ook visioenen krijgen van jungles, dieren en inheemse stammen?

Gloed zei:Hey Spirit Quest,
In het najaar heb ik in totaal 4 keer aan Ayahuasca-sessies deelgenomen. Ze brachten verbazing, angst, duiding, bezinning en zoveel meer, je zal het wel begrijpen. Kortom, ik ben zwaar van m'n sokkel geblazen, vooral mentaal door de ervaringen waar ik nog elke dag op zit te wroeden. Maar ik heb ook n vraagje voor je, aangezien niemand me er een antwoord op kan geven. Het zit zo: wanneer ik 'savonds ga slapen, leg ik me in bed, ben nog helder wakker en sluit m'n ogen. Bijna onmiddellijk toveren er zich beelden achter m'n oogleden, niet in m'n hoofd, maar ik zie werkelijk op het donkere scherm van het ooglid oranje golven, vage vormen van dieren en mensen die ik nooit zag, en vooral veel ogen, soms gedrenkt in kaleidoscopische draaiingen. Ze gaan gepaard met duizeligheid, misselijkheid en een autonome stem in m'n hoofd die me mijn angst toont en me hard terechtwijst. Ik wil wel met klem zeggen dat ik volstrekt bij bewustzijn ben dan, ik slaap nog niet of ben nog niet ingedommeld. Het duurt nu al zo'n twee maand, en het is begonnen een 2-3 weken na m'n laatste ayahuasca-sessie. Bizar, want deze dagelijkse 'nachtervaring' doet me ergens in zeer lichte vorm aan ayahuasca denken. Kan het een (langdurige) nawerking zijn? Heb jij soms ook zulke ervaringen of er ooit al van gehoord?
Alvast bedankt!