• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ayahuasca, de intenste ervaring ooit

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hier een trip report van mij Ayahuaca sessie van dit weekend. Ik wil voor jullie dit lezen benadrukken dat Ayahuasca niet iets is dat je neemt voor "de lol". De ervaring is fysiek en mentaal ontzettend zwaar en mensen dienen zich heel goed te informeren en bedenken voor ze aan dit soort zaken beginnen.

Het begon allemaal na een uurtje of 1,5. Ik had al meerdere mensen zien kotsen en wist dat het geen lichte ervaring zou worden. De Ayahuasca ontvouwde zich als een rariteiten kabinet dat bevolkt werd door lange zwarte geesten, een soort vreemde combinatie van circus en een spookhuis leek het wel. Op de achtergrond zag ik grote stalen kooien die gevuld waren met oranje vuur.

Opeens hoorde ik de muziek die de begeleiders voor ons speelde en al dit vreemds vormde zich om tot prachtige maya patronen die opgebouwd waren uit kleine gekleurde kralen. Ik zag allerlei figuren aan mij voorbij komen.

Elke keer als ik mijn ogen open deed zag ik in de roosters van het plantfond zwart met rode vlakken die doorkruist werden door langs suizende oranje strepen. Ik sloot terug mijn ogen en de kralen patronen vormde zich om tot tunnels gemaakt van regenboogkleuren, het leek alsof ze leefde en opbloeide uit het niets.

Na een tijdje buiten aan het vuur te hebben gezeten besloot ik dat het tijd was voor mijn 2e kop Ayahuasca. De begeleidergaf mij het 2e kopje dat zowaar nog smeriger smaakte als de eerste. Alsof je lichaam expres de smaak versterkt in de hoop dat je niet meer drink.

Ik zag met henna beschilderde handen en mensen uit India rondom mij. Het voelde alsof mijn lichaam deel uitmaakte van de muziek en ik zag mezelf en een aantal vrienden in een soort boeddha achtige setting samen muziek maken. Ik werd volledig opgezogen in het geluid en was mij bewust dat ik nog een lichaam had. Alleen mijn geest telde.

Toen dit heftige moment voorbij was besloot ik buiten aan het vuur wat rust te nemen. Opeens kwam de Ayahuasca weer aanzetten. Ik moest terug gaan liggen en ervaren vertelde mijn lichaam me.

Krokodillen kropen over boomstammen heen en deze 2 natuurelementen vormde zich samen toch een soort DNA achtige strengelen. Het voelde alsof ik in mijn eigen lichaam keek. Ook slangen, ijsberen en wolven voegde zich toe aan dit geheel. Toen deze natuureis voorbij was zag ik mensen die aan het bloeden waren en diepe en afschuwelijke wonden hadden. Liters bloed gutste aan mij door en ik kon mij enkel overgeven aan de ervaring.

Na dit alles kwam mijn lichaam in opstand en dat terwijl ik net een derde kop overwoog. Ik stond op en liep al wankelend de kamer uit richting de “kots kuil”, halverwege de gang moest ik mijn tempo versnellen. Ik knielde voor het gat in de tuin en hoorde vanaf het kampvuur iemand zeggen dat ik me niet moest verzetten. Twee volle ladingen kots kwamen naar buiten terwijl de wereld om mij heen in een waas aan mijn voorbei trok.

Ik ging na een tijdje voor de kuil te hebben gezeten terug richting het kampvuur waar een warme “Goed zo” klonk en mij een fles water werd aangeboden. Ik voelde de energie van het kampvuur en nam deze tot mij. Oranje en rode schimmen vormde zich in mijn oogleden. Een van de begeleiders begon tegen me te praten maar ik begreep geen enkel woord en kon alleen maar “Wat?” Antwoorden.

Fysiek, mentaal en spiritueel was ik volledig uitgeput maar de Ayahuasca werd steeds maar sterker. Ik legde mijn hoofd op mijn knieën en kon enkel nog diep ademhalen. Roel vroeg mij of ik een 2e kop had gedronken omdat de ervaring mij momenteel zo zwaar viel. Ik knikte en gaf toe dat ik het zwaar had.

De begeleider kwam erbij zitten en begon een verhaal te vertellen. Ik probeerde het te volgen maar werd steeds verder opgezogen in de ervaring. Hij keek mij liefdevol aan en zei: “Geef je maar over en ga erin mee”. Opeens realiseerde ik me dat de zon aan het opkomen was, een soort symbolisch einde van mijn reis. Ik voelde me stukken beter en was de Ayahuasca dankbaar voor wat ze me had laten zien. Wat een prachtig mooie ervaring en wat een prachtig mooie plan. Ayahuasca bedankt voor al het moois dat je me gaf….

De wijsheid van de planten (wat is mij duidelijk geworden)

- Ben dankbaar voor alles wat je krijgt.
- Heel je wonden, anders bloed je er aan dood. (lijd niet onnodig maar doe er iets aan)
- Zet door, ook als het moeilijk is. Elke ervaring brengt iets moois
- Je staat nooit alleen.

By Spirit Quest

Mindless1985

Badass junkie
Mooi dat je een goede ervaring hebt gehad. Heb je nog het gevoel gehad dat je echt verkeerd ging of was het alleen maar ervaren ervaren ervaren? En geen blij of niet-blij gevoel?

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ervaren ervaren ervaren, onvoorwaardelijke liefde en vertrouwen in de plantjes hebben. Je kunt er verder toch niets meer tegen doen dus het is echt enkel ervaren. Verder ben je op sommige momenten zo "ver weg" dat verzetten ook gewoon geen zin heeft, dus de stempel "slecht" en "goed" heeft dan ook weinig zin. Laat ik zo zeggen dat ik zelfs bij die bebloede mensen een beschermd gevoel had, alsof die plantjes je rustig zeggen "kijk maar, het komt goed". Maar ik kan me voorstellen dat mensen compleet doorfreaken.

Jeller

Badass junkie
awel ik dacht eventjes dat je echt tussen de dieren zat, omdat je geen tijds- en lokatieaanduiding gegeven had in het begin
das altidj handig om te weten :wave:

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Met alle liefde, ik hoop wel dat iedereen het vetgedrukte stuk ter harte neemt. Het is werkelijk waar een prachtig middel maar enkel voor diegenen die er op verandwoorde manier mee om kunnen gaan en het niet "voor de kick" doen. Maar ik vind het fijn te horen dat mensen er wel mee aan de slag willen.

caatje

Badass junkie
Goed report! De dingen die je zag zijn dat dingen die in je onderbewuste allang leven of zijn het echt helemaal dingen van buitenaf? Dus waar je later van bedenkt heeee dat kende ik maar waarvan. Ik vraag me altijd af waar het vandaan komt.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben er zeker van dat het een reflectie van mijn onderbewuste is. Je onderbewuste neemt je ook compleet mee in die ervaring. Er is niks bewusts meer bezich. Het is natuurlijk de betekenis en interpertatie die we er zelf aan moeten geven maar de ervaring opzich wordt geheel bestuurd vanuit je onderbewuste.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Mooi report.
Vooral die ervaringen die je had met het spirituele en de natuur.
Dat is iets wat mij dan wel triggert om te ervaren, het een zijn met alles om je heen.
Alleen wat je vertelde over al die bebloede mensen vind ik dan toch wel freaky eigenlijk.
Hielp het dat je met mensen was die je vertouwde en waar je je prettig bij voelde?

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zeer zeker, de omgeving was heel inspirerend en de mensen daar voelde eigenlijk binnen een paar uur als familie. Je kunt de liefde voor elkaar en het geheel gewoon voelen. Daarnaast had ik bij die bebloede mensen het gevoel alsof de plantjes mij dat gewoon wilde laten zien, ik voelde me op de een of andere manier beschermd en het was niet eens heel beangstigend. Ik bedoel kijk naar de les die ik er trok "Heel je wonden, anders bloed je er aan dood. (lijd niet onnodig maar doe er iets aan) ", dat maakt die hele ervaring het toch al waard. Ik voelde me niet slecht bij die bebloede mensen maar voelde de betekenis en snapte de boodschap, toen hield het visioen ook meteen op en kon ik door met mijn reis.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
je zegt dat je met allemaal andere mensen samen zat.
een soort bijeenkomst met ervaren mensen die je "begeleiden" in je trip?
je zegt dat ze muziek voor je spelen?
had iedereen Ayahuaca binnen?
je zegt dat er "kotsplekjes" zijn?
is het zo goed georganiseerd of is het gewoon een hoekje waar iedereen mag kotsen?

mooi report!

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nee het is super georganiseerd. Je komt gewoon met een stel vreemde mensen samen die allemaal contact hebben gehad met de shamaan (de begeleider) die hun vervolgens heeft uitgenodigd om deel te nemen. De shamaan waar ik mee dronk doet nu al 11 jaar en weet ondertussen echt heel goed waar hij mee bezich is. Hij is er vooral om te zorgen dat je reis zo rustig mogenlijk verloopt en jij geen gevaar voor jezelf of andere bezorgt. Daarnaast wordt de begeleider ook nog geasisiteerd door een 2e shamaan en 2 jongere helpers indien nodig. Genoeg mensen die voor je zorgen dus.

Iedereen drinkt mee, zelfs de begeleiders (wel in mindere mate), dat zijn de regels, als je niet wilt drinken mag je niet aanwezig zijn. Dat doen ze voornamenlijk ook om sensatiezoekers, pers en politie buiten te houden (die willen toch nooit meedrinken).

De kotsplek bestond uit een kuil die in de tuin was gegraven waarvoor een matje lag waar je dan rustig op kon knielen om te kotsen. Je mag zeker niet zomaar ergens kotsen, dat zou gewoon goor zijn. De plek in de tuin is puur voor dat doel bestemd em men verwacht dus ook dat je er gebruik van maakt (wat meestal ook wel lukt, je voelt het echt aankomen). Uiteraard waren er ook 2 wc's die voor die doeleinde gebruikt konden worden. Mocht je niet meer instaat zijn om recht te komen om te gaan kotsen (dat kan gebeuren) dan kan je altijd hulp vragen en gaat de shamaan met je mee, ditzelfde geld voor alle basisbehoefte waar je niet meer aan kan voorzien.

Al met al dus een prima organisatie. Een prachtige locatie, leuke mensen, goede sfeer, fijne begeleiders en een krachtige brew. Voor de mensen die echt sirieus bezich zijn met dit soort zaken zeker een aanrader. Maar nomgaals het is geen "fun" middel. This echt iets ontzettends heftigs wat je niet "zomaar" moet nemen.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
amai nu ben ik toch geintereseerd ze, hoe oud ben jij? en de gemiddelde leeftijd van de mensen die daar waren?
en hoe lang heeft de "voorbereiding" geduurd?

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben zelf 20 jaar en daarmee de jongste die daar deel nam. De gemiddelde leeftijd licht rond 35 denk ik. Als voorbereiding heb ik een week lang mijn voeding aangepast, mede omdat ayahuasca MAO remmers bevat (je lichaam breekt dan tijderlijk geen gifstoffen meer af). Als je daar aankomt is eigenlijk alles al klaar, er worden savonds nog wat kaarsjes neer gezet en een vuurtje gestookt maar meer voorbereiding is er niet nodig op de dag zelf.

De jongen

Bewuste gebruiker
Waaw geweldig :)

Zou ook graag zo'n bijeenkomst meemaken. Heb zelf al veel over ayahuasca opgezocht en andere tripverslagen gelezen. Waarin mensen hun ziel moesten terugvinden enzo. Echt heel facinerend. Deze soort drugs zijn toch echt wel heilig.

Ze gebruiken deze drugs ook in katholieke gemeenschappen in Brazilië dacht ik. De santo daime ofzoiets.

Ook goed dat je dat van het eten vermeld. Dat is tochwel uiterst belangerijk omdat het uiterst gevaarlijk en zelfs dodelijk kan zijn als je dit entheogeen gebruikt in combinatie met bepaalde medicijnen en voedingsmiddelen :wave:

Mooi verslag hoor :)

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je hebt geen idee hoe fijn dat is. Ik had al de hele nacht een beetje een vol gevoel, niet echt misselijk, maar ik voelde mijn maag wel. Toen ik uiteinderlijk dan mocht kotsen was dat opgeblazen gevoel meteen weg en voelde ik me herboren. Het is echt alsof je ALLES wat je dwars zit (ook emoties, pijn en blokades) uitkots. Je voel je zo opgeruimd daarna, fantastisch gewoon. Ik geloofde het ook niet toen mensen het me zeiden maar ik heb het zelf ervaren en het is echt zo.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat kan ik nog meer zeggen. Ik ben erachter gekomen dat de groote zwarte geesten uit het begin van mijn reis een soort bewakers waren. Ik herinner me hoe ze boven mij gebogen stonden en aan het overleggen waren wat ze met me gingen doen en of ik de "andere wereld" binnen mocht. Het vuur achter hun stond voor reiniging, ik denk dat ik het daarom zo sterk terug kwam steeds. Ze hebben me gereinigd.

Ik voel nog steeds een licht gevoel in mijn hoofd van de ayahuasca, maar het is helemaal niet storend. Het is alsof je bewust nog na mag genieten en het rustig verder gaat met zijn helende werking. Verder heb ik mijn voedingspatroon aangepast zoals ik dat ook de week ervoor heb gedaan, ik ga deze gewoonte doorzetten. Geen "rotzooi" meer in mijn lichaam. Zelfs mijn omgeving valt het op dat ik veel gezonder leef.

Verder ben ik veel sirieuzer aan mijn studie bezich, ik had een studieachterstand van 6 maanden en heb besloten er iets aan te doen. Na met mijn studiecoach afspraken te hebben gemaakt kan ik nu die achterstand binnen 8 weken terugwerken (Heel je wonden, anders bloed je er aan dood.).

Ayahauasca heeft gewoon een heel goed effect op mij gehad en ik ga ergens midden oktober weer drinken om te kijken wat het mij nog meer kan geven. Het is een potent middel en ik ben ervan overtuigd dat het echt het beste met ons voor heeft.

pasquali

Bewuste gebruiker
heel mooi echt een spirituele dood en wedergeboorte , ik bereidt me ook voor voor een sessie maar ik moet idd zeggen dat ik wel nog angst heb , maar zoals je al zegt dat is iets waar je gewoon mee moet dealen.

Djo

Badass junkie
Wow, fascinerend report. Mooi omschreven.
Had er nog nooit van gehoord! Zal eens wat meer gaan opzoeken hierover op internet. Zelf zou ik het niet aandurven, maar toch mooi om de ervaring van jou te lezen. :wave:

Djo

Badass junkie
Heb net wat opgezocht via google en moet zeggen, dat het allemaal wel goed klinkt.
Maar jij hebt dus ook nog steeds dat lichte gevoel? Er stond in dat dat wel 3 maanden kan blijven. Maar het schijnt een helend gevoel te zijn.
Hoe voel je je nu precies.
Er stond ook dat je moet overgeven of diarree krijgt doordat alle verkeerde stoffen uit je lichaam gaan.
Maar als je nu diarree zou krijgen, ben je dan nog in staat om alleen naar de wc te gaan, want dat vind ik wel akelig, als er zo'n gast mee moet gaan met je naar de wc.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Djodjo: Dat lichte gevoel is er inderdaad nog steeds (this wel versterk nadat ik dit weekend paddestoelen heb genomen) en het is helemaal niet storend, het is bijna alsof je je erdoor beter kunt concentreren. Verder voel ik me heel voldaan en heel gelukkig terwijl daar niet een directe aanleiding voor is, ik ben gewoon blij met het leven. Kotsen is vrij normaal en iedereen heeft in mijn nacht de buitendeur gehaald om daar rustig te kotsen, meestal voel je dat goed aankomen. Diaree is wat minder voorkomend maar kan zo extreem zijn dat je zelfs in je broek poept (om het maar ff smerig te zeggen). Hulp vragen om ff naar het toilet te gaan is echt geen schande, this niet alsof ze daar uitgebreid gaan kijken hoe jij zit te kakken. Die begeleiders zijn na 11 jaar wel wat gewent.

@Intoxicated: De brew bestond uit:

Banisteriopsis caapi: Das de Ayahuasca liaan zelf die voor het MAO remmende effect zorgt. Deze doet dat op basis van harmine alkoilide.
Psychotria viridis (Chacruna): Deze plant bevat hoge dosissen DMT
Chaliponga:openmouth:ok een DMT houdende plant

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nope maar ik geloof dat hij gewoon de 1/3 maat heeft aangehouden. Al zal hij net wat meer Psychotria viridis dan Chaliponga hebben gebruikt denk ik, aangezien Psychotria viridis een wat traditioneler ingredient voor de ayahuasca is en hij wel een vrij traditionele brew maakt :)

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Waar kun je zoiets krijgen is niet direct de goede vraag. Het is eerder, waar kan ik zoiets onder begeleiding doen. Zoals al in de waarschuwing stond, dit is niet iets dat je voor de kick of voor de lol doet, over het algemeen is het heel zwaar en niet direct een plezierige ervaring. Mocht je ECHT interessen hebben kun je mij een PM of Mailtje sturen ([email protected]) en dan kan ik je wel een adres geven.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Eigenlijk mag het niet verkocht worden in smartshops. Een deel van de ayahuasca benodigheden zijn DMT houden planten en die zijn in Nederland illegaal (wat de smart shop ook zegt), sla de narcotica lijst er maar op na

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
blijkbaar verkopen ze het toch, ze willen het wel niet verzenden naar landen zoals australië en de VS
maar naar nederland (en belgië), daar hebben ze blijkbaar geen probleem mee :) ...

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Azarius zeker? Die staan bekend om hun handelswijze binnen de smart shop wereld. Zei verkopen ook Ibogaine en waneer je er om vraag gedroogde paddestoelen over zo een beetje heel de wereld. Azarius doet gewoon alsof hun neus bloed maar het betekend dus niet dat als het daar staat het legaal is. Persoonlijk vind ik dat trouwens een zeer slechte zaak, ze geven smart shops zo een slechte naam en verkopen phycho actieve stoffen waar de gebruiker uitermate voorzichtig moet zijn aan iedereen "mongool" die dat maar wil.

J0rrit

Badass junkie
alles wat je hebt gezien een meegemaakt. Was dat met je ogen dicht of met je ogen open? dus closed-eyed-visuals of gewoon echt hallucineren?

Bovenaan