ayahuasca ceremonie

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Dan flikker ik hier die post van net ff neer:

Flameon zei:
Adrenochroom zei:
^ Gewoon doen Flameon, goed spul, lekker opgaan in de trip en gewoon met een korreltje zout nemen allemaal. :)

Hoe wat waar is de grote vraag .... en weet niet of ik er al geschikt voor zou zijn :rolleyes:

^ Mwah je moet er niet te veel van verwachten ook, je hoeft niets qua spiritualiteit of gezondheid in je leven te hebben om dit te drinken. Het is in mijn ervaring gewoon een hele inspirerende rijke trip die voor m'n gevoel echt heel top is voor lichaam en geest. Tja als je d'r zin in hebt of benieuwd bent dan ben je klaar in mijn ogen. :) Of bedoelde je iets anders met 'geschikt'?

Verder zijn mijn ervaringen echt heel goed, super inspirerend, super liefdevol en verbindend met de mensen om je heen, lekkere afgifte van gifstoffen ook.

Enige kutte is dat ik dan echt uit een sprookjeswereld kwam van pure schoonheid. Tja dan is de maatschappij gewoon klote natuurlijk. Maarja dit is ook maar hoe je ermee omgaat, nadeel daaraan is dat je dan een dip kan krijgen door het extreem grote contrast. Maar goed, dit is niet bij iedereen en lang niet altijd bij mezelf geweest, soms was het ook heel fijn om mijn gewone leventje weer op te pakken. Het is ook heel afhankelijk van in welke levensfase je zit, nu zou ik er veel nuchterder mee omgaan denk ik.

Groeten,

Adreno

Flameon

Badass junkie
Thanks voor je antwoord.
Ik zou het opzich graag eens doen in 2011 ofzo ... heb me er al eens goed op ingelezen etc. Maar gezien ik nog niet uberveel tripervaring heb vraag ik me af of het wel geschikt voor mij is.

Kun je het cht zien als een grote schoonmaak in je hersenen? Of is dat kolder?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Thanks voor je antwoord.
Ik zou het opzich graag eens doen in 2011 ofzo ... heb me er al eens goed op ingelezen etc. Maar gezien ik nog niet uberveel tripervaring heb vraag ik me af of het wel geschikt voor mij is.

Mwah heb vaker mensen gesproken die nog nooit wat hadden gedaan qua trippen en aan de aya gingen. Dus kan makkelijk. Dit is wat ik bedoelde met veel verwachten, ik bedoel, het kan wel heftig zijn en alles. Maar het kan ook heel goed dat het (zeker de 1e keer) totaal niets voorsteld. Ik had de eerste keer nauwelijks visuals, het was wel intens en super prachtig op een zekere manier, maar ook heel rustig en down to earth.

Flameon zei:
Kun je het cht zien als een grote schoonmaak in je hersenen? Of is dat kolder?

Mwah ja en nee. Opzich vallen soms dingen als verslaving of nare stemmen in je hoofd wel is van je af. Dat is natuurlijk fijn. Maar vaak komen dingen ook gewoon weer terug. Tijdens de trip voelde het voor mij alsof alle rommel er echt uitgemaald werd, op een prettige, vaak neutrale en soms onprettige manier. Dan kwam ik vaak ook in een hele pure state of mind, zo onschuldig en schoon als een baby dat misschien ervaart. Maarja in deze wereld raakt alles natuurlijk weer vervuild dus het kan heel goed dat je 2 dagen later je gewoon hersenloos zit vol te vreten voor de tv (en dat is ook gewoon oke). Maar vaak is er wel een subtiele veranderd en heb ik toch net wat meer zin in natuur, goede voeding, fijn contact en beweging.

Baraka

Newbie
Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om Ayahuasca in groepsverband te gebruiken, zonder dat dit in een religieuze setting wordt gebruikt? En waar?

Alvast bedankt!

Arthur King

Wijs gebruiker
Baraka zei:
Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om Ayahuasca in groepsverband te gebruiken, zonder dat dit in een religieuze setting wordt gebruikt? En waar?

Alvast bedankt!
Is het niet zo dat het 'religieuze' aspect er bij hoort?
Waarom zou je het eigenlijk zonder een dergelijke setting willen gebruiken.

Baraka

Newbie
Arthur King zei:
Baraka zei:

Alvast bedankt!

Als ik de reports lees over de Santo Daime kerk dan heb ik niet zo'n behoefte om urenlang achter elkaar in het Portugees te zingen en in verplichte outfit in een cirkeltje te dansen. Met religieus bedoel ik dus specifiek dat ik het niet een (Santo Daime) kerk wil doen.

Dit komt komt op mij nogal sekte-achtig over:
http://www.youtube.com/watch?v=pkNsp4WV0LY

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Baraka zei:

Alvast bedankt!

Ik weet nog wel 2 goede plekken die enigszins open zijn om te drinken. Als ik jullie zo lees krijg ik ook weer zin zeg :grin:

Maar het kost in een sjamanistische setting meestal tussen de 90 en 130 euro.

Je hebt inderdaad de Santo Daime kerken, daar werken ze erg met structuren en groepverband en is de reis meer naar buiten toe geweid.

Dan heb je de sjamanen die verschillende technieken gebruiken, vaak zijn zij meer op het individu gericht, is er meer ruimte om je eigen flow te volgen en vaak is er meer stilte.

Dan heb je nog 'De Geweide Reis' ergens in Drenthe geloof ik, 2 mensen die Ayahuasca en westerse psychologie verenigen.

Voor mij waren de sjamanenbrouwseltes de shit, had zelf geen behoefte de andere 2 te ontdekken.

Vraag gerust verder ik vind het wel leuk te beantwoorden :wave:

Adreno

Arthur King

Wijs gebruiker
Baraka zei:
Arthur King zei:
Baraka zei:

Alvast bedankt!

Als ik de reports lees over de Santo Daime kerk dan heb ik niet zo'n behoefte om urenlang achter elkaar in het Portugees te zingen en in verplichte outfit in een cirkeltje te dansen. Met religieus bedoel ik dus specifiek dat ik het niet een (Santo Daime) kerk wil doen.

Dit komt komt op mij nogal sekte-achtig over:
http://www.youtube.com/watch?v=pkNsp4WV0LY
Ah, op die manier!
Ik geloof dat dat wel mogelijk is, maar een beetje spiritueel zal het altijd blijven. :wink:

edit: beetje overbodig, de vraag was al beantwoord. :P

dominator

Belezen gebruiker
Exceptional Insight zei:
Haha is dat het? Of het eten van gisteren?

Ik denk dat je het nog nooit hebt gebruikt. Broekpoepen is trouwens zeldzaam. iedereen die het gebruikte is er heel positief over.

Baraka

Newbie
Is het een idee om een topic te openen waarin we alle contactgegevens van alle aanbieders van Ayahuasca-ceremonies samenstellen? Ik lees overal wel mooie reports, maar waar moet ik heen als ik het zelf wil proberen? En wat waren voor jullie bijvoorbeeld de kosten?

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Mja voelt niet zo cool en geld misschien ook als source uitwisseling wat illegaal is hier.

Denk dat veel van de aanbieders ook niet hier hun emailadressen willen hebben staan. Tis vaak ook een besloten cirkel waar niet iedereen met een internetverbinding binnen kan wandelen.

Tenzij ze gewoon een site hebben zoals de geweide reis, ik neem aan dat ze het dan niet erg vinden...

Verder zijn de sjamanen vaak tussen de 90 en de 130 euro voor ceremonie + overnachting.
De Daime kerk kost rond de 30E geloof ik, hier kan ik naast zitten misschien nog minder.
Dan nog de geweide reis die zijn vrij duur ik geloof een dikke 150E? Zij zijn een samenstelling tussen westerse psychologie en sjamanisme zou je kunnen stellen denk ik, ze werken in een meer therapeutische setting in ieder geval. (hoor van de mensen die zijn geweest alleen maar goeds geloof ik)

Adreno

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
word er geselecteerd of je binnen een groep past?
Als je een Marokkaan bent, of sportschoenen aan hebt, kom je er niet in!

Karhu

Wijs gebruiker
Op Azarius is ook ayahuasca spul te koop, wat is daar de bedoeling van?? het thuis te gebruiken? Alleen een Maoi remmer erbij en gaan?

Of staat daar spul om te extraheren voor kristallen?

Einstein

Badass junkie
Beide. Lijkt me dat er best mensen zijn die thuis ayahuasca willen doen en er zijn natuurlijk de thuis-scheikundigen die aan de slag gaan met extracties en hun eigen DMT eruit maken. Het verkopen van DMT-bevattend plantmateriaal is legaal en er is een markt voor, dus waarom niet?

lolnoob

Bewuste gebruiker
Het schijnt dat die standaard zakjes met ayahuasca niet goed werken. Maar als je gewoon een dmt plant en een Maoi remmer plant haalt dan krijg je het goede effect (als je weet hoe je het moet maken).

lolnoob

Bewuste gebruiker
Al de planten zijn ook goed bij Azarius te halen, kun je ook nog kiezen tussen verschillende soorten :wink:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
Wie heeft al eens een ayahuasca ceremonie bijgewoond?
Wat zijn je ervaringen hier mee?

Ik heb nu in totaal 5 Ayahuasca ceremoniën bijgewoond, bij 2 verschillende Sjamanen. 1`Nederlandse en 1 uit Ecuador. Beiden zeer goeie ceremonies, geen religie maar wel een spirituele ervaring. Sjamanen geloven in wat er is, moeder natuur. Dus ook al ben je niet gelovig zijn dit heel toegankelijke ceremonies.

Voor mij is het een geweldige ervaring geweest. Accepteren van alles, het verwerken en los laten van gebeurtenissen. Het herschrijven van gedachten patronen die destructief voor je zijn. Jezelf opnieuw ontdekken, jezelf weer herkennen en je herinneren wie je bent. Het weer in contact brengen van jezelf met de wereld om je heen, de natuur. Inzichten over je verlangens, je gevoelens, je dromen. Weer van jezelf houden zodat je ook van anderen kan houden.

Een liefdevolle trip vol inspiratie en verlichting, die zowel zacht als streng kan zijn. :hearteyes:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
lolnoob zei:
Het schijnt dat die standaard zakjes met ayahuasca niet goed werken. Maar als je gewoon een dmt plant en een Maoi remmer plant haalt dan krijg je het goede effect (als je weet hoe je het moet maken).
Onzin.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
lolnoob zei:
Onzin.

Dit zei iemand op dit forum, ik heb het zelf niet getest.

Bovenaan