Ik zou het voor de zekerheid en veiligheid niet doen. Een ongeluk zit in een klein hoekje immers!Toen je deze vraag opstelde, en het moment van plaatsen hanteerde. Wat zei je gezonde verstand?
Alle middelen die het reactievermogen, en het hanteren van motorvoertuigen beïnvloeden is niet voor niets strafbaar volgens de wet.
De maximumstraf voor rijden onder invloed van drugs of medicijnen is drie maanden gevangenisstraf of een geldboete van € 8.200,-. Ook kan een rijverbod opgelegd worden. De rechter kan het rijbewijs laten inhouden voor max. 5 jaar (10 jaar bij herhaling).
Er kan wel gediscussieerd worden over “3mmc is geen drugs maar een research chemical” het is een designer drugs, en zal geclassificeerd worden onder Artikel 8. Wegenverkeerswet. (WVW). rijden onder invloed.
Dus, nee denk dat niemand weet of dit toegestaan is of niet. 🤨
Noot: en nou dit eens bekijken, als er iemand door jou is aangereden, en zwaar gewond, od het leven heeft verloren, doordat jij zonodig toch achter het stuur kroop.Toen je deze .....
Alle middelen die het reactievermogen, en het hanteren van motorvoertuigen beïnvloeden is niet voor niets strafbaar volgens de wet.
De maximumstraf voor rijden onder invloed van drugs of medicijnen is drie maanden gevangenisstraf of een geldboete van € 8.200,-. Ook kan een rijverbod opgelegd worden. De rechter kan het rijbewijs laten inhouden voor max. 5 jaar (10 jaar bij herhaling).
Er kan wel gediscussieerd worden over “3mmc is geen drugs maar een research chemical” het is een designer drugs, en zal geclassificeerd worden onder Artikel 8. Wegenverkeerswet. (WVW). rijden onder invloed.
Dus, nee denk dat niemand weet of dit toegestaan is of niet. 🤨
Absoluut mee eens!Het gaat er niet om, @Mrloverd, of het nu drugs zijn, of niet, als je onder invloed rijdt.
Art 8 WvW heeft het over i e d e r e stof, die de rijvaardigheid
k a n beïnvloeden.
Zelfs aanstalten maken om te gaan rijden, onder invloed verkerende, is al foute koek.
Dus:
3 mmc en autorijden?
Gaan n i e t samen, is simpelweg verboden!
Denk eens aan die andere deelnemers aan het verkeer...
Als ik dit lees word ik een beetje verdrietig.
WAAROM ik herhaal WAAROM zou je ook maar willen rijden met 3mmc en of andere drugs op.
Omdat sommige mensen op een vrijdagnacht cocaïne nemen en op maandag gewoon moeten gaan werken.Als ik dit lees word ik een beetje verdrietig.
WAAROM ik herhaal WAAROM zou je ook maar willen rijden met 3mmc en of andere drugs op.
Het is vragen om problemen!
Oh en hoewel een speeksel test meschien niet test op 3mmc is rijden met verdovende middelen altijd strafbaar.
(Tenzij je een dokters verklaring hebt die dit tegen spreekt)
Maar die zal jij voor 3mmc never nooit niet krijgen helaas
ik denk het niet aangezien het op geen enkele lijst in het wetboek van strafrecht staat.Hoi mensen. Ik vraag me af of het strafbaar is om deel te nemen aan het verkeer met 3mmc gebruik. Neemt niet weg dat het verstandig is om te doen. Wat weten we hierover op het forum?
je bent gewoon 100% strafbaar hoor.k denk het niet aangezien het op geen enkele lijst in het wetboek van strafrecht staat.
op welke grond?je bent gewoon 100% strafbaar hoor.
Wat je nu zegt klopt helemaal niet, de halfwaardetijd en tijd dat het middel in het lichaam zit bepaald niet de tijd hoelang je niet mag rijden na het gebruik van een middel. Bijvoorbeeld na het roken van cannabis mag je zoveel uur niet deelnemen aan het verkeer maar wanneer je weer mag rijden is het nog niet volledig uit je lichaam en bij alcohol consumptie mag je ook een bepaalde tijd niet rijden terwijl het in die tijd niet volledig je lichaam verlaat. Sws is de wetgeving heel raar zoals je bijvoorbeeld na diazepam gebruik 72 uur geen deel mag nemen aan het verkeer en bij chronisch gebruik helemaal geen deelname mag nemen terwijl je bij clonazepam na 2 weken een stabiele dosis te hebben wel mag autorijden. Hetzelfde geld voor methadon en tramadol mag je ook na 2 weken stabiele dosis autorijden terwijl het gewoon opiaten blijven gewenning of niet..... vind de wet maar raar in elkaar zitten🤣Omdat sommige mensen op een vrijdagnacht cocaïne nemen en op maandag gewoon moeten gaan werken.
Gezien cocaïne pas na 96u volledig uit uw bloed verdwenen is beantwoord ik daarmee uw vraag me dunkt.
Of moet iedereen die cocaïne neemt maar verlof vragen maandag en dinsdag?
Ik neem geen cocaïne de dag dat ik moet autorijden, maar ik ga ook wel gewoon de maandag gaan werken.
Dus, DAAROM !
In BE wel.Wat je nu zegt klopt helemaal niet, de halfwaardetijd en tijd dat het middel in het lichaam zit bepaald niet de tijd hoelang je niet mag rijden na het gebruik van een middel. Bijvoorbeeld na het roken van cannabis mag je zoveel uur niet deelnemen aan het verkeer maar wanneer je weer mag rijden is het nog niet volledig uit je lichaam en bij alcohol consumptie mag je ook een bepaalde tijd niet rijden terwijl het in die tijd niet volledig je lichaam verlaat. Sws is de wetgeving heel raar zoals je bijvoorbeeld na diazepam gebruik 72 uur geen deel mag nemen aan het verkeer en bij chronisch gebruik helemaal geen deelname mag nemen terwijl je bij clonazepam na 2 weken een stabiele dosis te hebben wel mag autorijden. Hetzelfde geld voor methadon en tramadol mag je ook na 2 weken stabiele dosis autorijden terwijl het gewoon opiaten blijven gewenning of niet..... vind de wet maar raar in elkaar zitten🤣
Je bedoeld de topic starter mag ik hopen.Dergelijke posts zouden een waarschuwing moeten krijgen imo.
ja je hebt gelijk ik haal het wel weg voor diegeneVoor u (en mij) misschien wel, voor TS misschien niet .Sorry dat ik zo denk
dan moet die stof wel zo gelabeld zijn voor de wetArt 8 WvW heeft het over i e d e r e stof, die de rijvaardigheid
k a n beïnvloeden.
krijg je daar een urine test inplaats van speekseltest? in frankrijk wel urine test gehad trouwensIn BE wel.
Ik ben een maand mijn rijbewijs kwijt geweest omdat ik vals positief getest had op cocaïne. Ze kijken naar de metabolieten.
Speekseltest.krijg je daar een urine test inplaats van speekseltest? in frankrijk wel urine test gehad trouwens
op welke grond?
| Alcohol | 2 tot 5 dagen |
| Tabak | Tot 2 dagen |
| Cannabis | Tot 5 dagen bij incidenteel gebruik, tot een maand bij frequent gebruik |
| Cocaïne/coke | 2 tot 5 dagen bij incidenteel gebruik, tot 8 dagen bij intensief gebruik |
| XTC/MDMA | 1 tot 3 dagen |
| Amfetamine/speed | 1 tot 4 dagen |
| 4-fluoramfetamine (4-FA/4-FMP) | 2 tot 4 dagen |
| Truffels/Paddo’s | 1 tot 2 dagen |
| GHB | Tot 12 uur |
| Efedra | Tot 3 dagen |
| LSD | Tot 2 dagen |
| Heroïne | 2 tot 5 dagen |
| Morfine | 2 tot 3 dagen |
| Opium | 2 tot 3 dagen |
| Methadon | 2 tot 5 dagen |
| Benzodiazepine (slaap- en kalmeringsmiddelen) | 2 tot 4 dagen bij therapeutisch gebruik, bij chronisch gebruik 4 tot 6 weken |
| Mescaline | Tot 72 uur |
| DMT | Tot 72 uur |
| PCP | 2 tot 3 dagen |
| Khat/qat | Tot 3 dagen |
| Lachgas | Niet aantoonbaar |
| Ketamine | 48 uur |
| Cannabis | Na 6 tot 8 uur is THC niet meer aan te tonen in speeksel. Als iemand veel blowt en/of een zeer slecht gebit heeft kan dit langer zijn. |
| XTC | Bij eenmalig slikken: 16-40 uur Bij 2 x doseren: 19-58 uur |
| Speed | Bij eenmalige rook/snuif/spuit: 10-20 uur Bij slikken: 15-25 uur Bij zwaar gebruik: 16-40 uur |
| Cocaïne | Eenmalige dosis: 3-4 uur Zwaar gebruik: enkele uren meer |
| GHB | Bij recreatief gebruik: gemiddeld zo’n 4 tot 8 uur Bij zware verslaving: altijd positief |
| Opiaten | Eenmalige dosis: 5 uur Chronisch gebruik: 12 tot 15 uur |
Artikel 8Wetboek-online.nl | Wegenverkeerswet 1994 | Artikel 8
Wegenverkeerswet 1994 Artikel 8 1 Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik...www.wetboek-online.nl
Artikel 8
1
Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
neem ik aan waar iedereen op doelt .
waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan de rijvaardigheid kan verminderen
er zijn zat mensen die dit niet weten aangezien de vraag van TS
dus wist je het niet ,dan vervalt lid 1
dan is het aan justitie om te bewijzen dat je dit wel wist..
je weet tog dat dit drug is ,nee heb alle verboden middelen opgezocht zag 3-mmc er niet bij staan,wel dat het gewoon onder de warenwet valt.
er staat bij :NOT FOR HUMAN CONSUMPTION ,uhh ik spreek alleen nederlands
etc etc
mocht je slingerend over de weg aangehouden worden dan mischien na bloed onderzoek dat 3-mmc naar boven komt. en dan een boete krijgt voor roekeloos rijden ofzo..
rijdt je gewoon recht:heb je niks te vrezen ,speeksel test en dan weer door rijden, dan vervalt heel lid 1 ook gewoon..
en ik ben zeker geen voorstander van deelname aan het verkeer onder invloed van.....
na een ongeval (geen blik schade )wordt standaard bloed gepriktAls 3mmc niet te traceren valt via een test bij een ongeval
Eigenlijk heel erg.... Ze zouden zo iemand zijn rijbewijs moeten afpakken.na een ongeval (geen blik schade )wordt standaard bloed geprikt
de hoofdgroep waar 3-mmc onder valt komt daar zeker boven water na bloed onderzoek.
maar mocht je blijven ontkennen dat je niet wist dat het je rijvaardigheid kon beinvloeden ,haalt een beetje advocaat je binnen een paar uurtjes al weer naar huis.
ik denk dat de meeste mensen hier rijden onder invloed van ..... niet in hun agenda hebben staan.En als je iemand invalide rijdt? Ik lees hiervooral over wel of niet gepakt worden. Gepakt worden is het minst erge wat je kunt overkomen!
met straf of zonder straf dan komt het uiteindelijk hier op uit...Wat zeg je tegen jezelf in de spiegel