argumenten?!?!

tT

Newbie
Goede argumenten tegen:

“Moeten Coffeeshops het alleenrecht krijgen op het kweken van softdrugs?”

is egt hard nodig dus kom maar op :grin:

Mac...

Badass junkie
Neeh man, laat die mensen lekker kweken en als het in handen valt van de overheid, zal de kwaliteit van wiet sterk achteruit gaan, omdat zij dan de hoeveelheid THC gaan bepalen per gr of ons. Nee zolang mensen nog steeds particulier kweken zal de kwaliteit gegarandeerd zijn, omdat de kwekers toch nog met elkaar moeten blijben concureren. dus...

Mac...

Badass junkie
SpacingBen zei:
mwoah, als de overheid het slim aan pakt blijven ze hoge thc gehaltes meeleveren...

hahahaha als de overheid het slim aanpakt hahaha
dat zou dan de eerste keer zijn :P

BacingsPen

Badass junkie
ja, daar heb je weer gelijk in inderdaad:P maarja, misschien kunnen we er voor zorgen dat er democratisch over gestemd wordt onder de gebruikers? Of voordat ze de coffeeshop in handen nemen eerst vragen wat er aan de shops moet veranderen. En dan wat men in grote lijnen wil uitvoeren. Zulke dingen gebeuren nu nog te weinig! Dit land is wel democratisch maar merk er eigenlijk maar weinig van:confused: Je kan maar op 10 verschillende partijen stemmen als het niet minder is:confused: geen enkele partij past waarschijnlijk echt in jou idee van hoe nederland geregeerd zou moeten worden volgens mij, maarja...

BacingsPen

Badass junkie
Ja, dan is er betere controle op. Er zou een heel systeem moeten komen waarin komt te staan hoeveel je haalt etc. Als je dan veel haalt, moeten er mensen beschikbaar zijn die met je gaan praten over wat de reden is dat je zoveel gebruikt en of je het misschien niet kan verminderen etc.

Verder zullen ook jongeren onder de 18 niet zo makkelijk meer meekrijgen en zullen daardoor minder snel met wiet in aanraking kunnen komen. Nu is het namelijk nog zo dat als een bijvoorbeeld iemand van 14 zich kut voelt en wil gaan blowen, even naar de shop loopt en vrij wel altijd mee krijgt! Dat kan niet!

Ok, val me maar maar aan met tegen argumenten :P

heidrun

Belezen gebruiker
SpacingBen zei:
Ja, dan is er betere controle op. Er zou een heel systeem moeten komen waarin komt te staan hoeveel je haalt etc. Als je dan veel haalt, moeten er mensen beschikbaar zijn die met je gaan praten over wat de reden is dat je zoveel gebruikt en of je het misschien niet kan verminderen etc.

Verder zullen ook jongeren onder de 18 niet zo makkelijk meer meekrijgen en zullen daardoor minder snel met wiet in aanraking kunnen komen. Nu is het namelijk nog zo dat als een bijvoorbeeld iemand van 14 zich kut voelt en wil gaan blowen, even naar de shop loopt en vrij wel altijd mee krijgt! Dat kan niet!

Ok, val me maar maar aan met tegen argumenten :P

het is leuk bedacht, maar totaal onuitvoerbaar.
waarom is dat anders nu al niet zo met alcohol en medicijnen? daar zijn ook een heleboel mensen aan verslaafd.

en ik weet niet waar jij woont, maar hier bij mij in de stad krijgt een minderjarige bijna nooit wat mee. er zijn hier al een coffeeshops met een portier buiten waarbij je je standaard moet legitimeren.
ik denk dat het er vanaf hangt wat het beleid van de gemeente is.

en ik weet het, het is een dooddoener, maar wie het echt wil komt er toch wel aan

en btw aan aanvallen doe ik niet :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
Whaha, je doet niet aan aanvallen? houden zo!

Maarja, je hebt inderdaad gelijk. Ik droom te veel over een maatschappij waar in dingen GOED geregeld worden. Maarja, met alcohol zijn er ook niet echt goede maatregelen en ook in supermarkten wordt mee gegeven onder de 16.

En dat van die portier vind ik iets dat bij elke coffeeshop verplicht moet zijn! Ok, laat coffeeshops dan niet overnemen door de overheid, maar zet voor elke coffeeshop wel regelmatig een ambtenaar voor de shop neer (er worden wel eens controles door politie uitgevoerd, maar eigenlijk veel te weinig!)

Feit blijft dat er (ik woon in Apeldoorn) Teveel mee wordt gegeven onder de 18. Of nog erger, eerst wel mee geven en als je dan uiteindelijk verslaafd raakt ineens niet meer meekrijgen omdat er iemand anders achter de balie staat! Eenmaal verslaapt zal je misschien wel de stap naar een straatdealer nemen en mogelijk ook eens andere drugs gaan gebruiken!

Bovenaan