Anti-psychotica

Wawa

Belezen gebruiker
Hallo mede DFers,

Ik vroeg mij af wat precies het gevaar is van drugs/alcohol gebruik in combinatie met anti-psychotica. Lang verhaal kort; hecht persoon gebruikt anti-psychotica (weet niet precies welke), met die persoon doe ik vrij wel elk weekend drugs soms meerdere dagen. Wat heeft die persoon voor extra risico?

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik weet helaas niet precies wat de consequenties kunnen zijn, antipsychoticum werken op de neurotransmitters, drugs doet (zoals je wss al weet) ook. Mijn gevoel zegt dat dat absoluut niet samengaat. Maar nogmaals weet er te weinig van om duidelijke feiten aan te geven.

Ben er zelf ook wel benieuwd naar

iemand?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat voor drugs gebruikt hij dan? Niet dat het heel veel uitmaakt want met antipsychotica moet je natuurlijk geen enkele drugs gebruiken omdat je dan alleen maar vatbaarder wordt voor psychoses. Wiet bijvoorbeeld vermindert de werking van antipsychotica omdat het de hoeveelheid dopamine weer doet toenemen i.p.v. afnemen (wat dus de bedoeling van antipsychotica is).

Zelfde is ook zo met XTC en door de tegenwerking (blokkade dopamine afgifte vs. stimulatie dopamine afgifte) kan de antipsychotica versterkt worden wat ernstige bijwerkingen kan hebben, zoals coma of zelfs de dood. Daarbij schijnt de XTC ook niet of nauwelijks te werken.

Dan heb ik het wel over "klassieke" antipsychotica (die wordt zo genoemd tenminste), geen idee of andere soorten dat niet hebben.

Maar het lijkt me erg onverstandig om dit te doen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Svali zei:
Wat voor drugs gebruikt hij dan? Niet dat het heel veel uitmaakt want met antipsychotica moet je natuurlijk geen enkele drugs gebruiken omdat je dan alleen maar vatbaarder wordt voor psychoses. Wiet bijvoorbeeld vermindert de werking van antipsychotica omdat het de hoeveelheid dopamine weer doet toenemen i.p.v. afnemen (wat dus de bedoeling van antipsychotica is).

Zelfde is ook zo met XTC en door de tegenwerking (blokkade dopamine afgifte vs. stimulatie dopamine afgifte) kan de antipsychotica versterkt worden wat ernstige bijwerkingen kan hebben, zoals coma of zelfs de dood. Daarbij schijnt de XTC ook niet of nauwelijks te werken.

Dan heb ik het wel over "klassieke" antipsychotica (die wordt zo genoemd tenminste), geen idee of andere soorten dat niet hebben.

+1 en er zit met dope gebruik niet echt veel veranderingen in het brein vergeleken met nieuwe generatie medicatie, ze werken nog steeds (verreweg) grotendeels nog op dezelfde receptoren in je brein.
XTC is een goed voorbeeld van wat niet te nemen inderdaad mede door serotonine in je brein zich probeert te herstellen met de medicatie, en de XTC/MDMA alles na 1x weer compleet verstoord. En je (veel meer) kans hebt op bijvoorbeeld het serotonine syndroom door het mixen van die 2.

Maar goed hangt deels af welke drugs maar raad het net zoals Svali af!

Wawa

Belezen gebruiker
25tolife zei:
Svali zei:

+1 en er zit met dope gebruik niet echt veel veranderingen in het brein vergeleken met nieuwe generatie medicatie, ze werken nog steeds (verreweg) grotendeels nog op dezelfde receptoren in je brein.
XTC is een goed voorbeeld van wat niet te nemen inderdaad mede door serotonine in je brein zich probeert te herstellen met de medicatie, en de XTC/MDMA alles na 1x weer compleet verstoord. En je (veel meer) kans hebt op bijvoorbeeld het serotonine syndroom door het mixen van die 2.

Maar goed hangt deels af welke drugs maar raad het net zoals Svali af!

Zo iets dacht ik al en was ik ook al bang voor... verbaasd me dat er nog niks gebeurt is. Wat we gebruiken ; wiet, hasj, xtc, mdma, mephedrone, ketamine en bijna altijd speed en alcohol. Zal van de week is langs Kentron gaan en maar is kijken of we de boel kunnen stop zetten.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wawa zei:
Wat we gebruiken ; wiet, hasj, xtc, mdma, mephedrone, ketamine en bijna altijd speed en alcohol.

Zit me nu wel af te vragen of hij al antipsychotica nam voordat hij drugs ging gebruiken.

Wawa

Belezen gebruiker
Svali zei:
Wawa zei:
Wat we gebruiken ; wiet, hasj, xtc, mdma, mephedrone, ketamine en bijna altijd speed en alcohol.

Zit me nu wel af te vragen of hij al antipsychotica nam voordat hij drugs ging gebruiken.

3 jaar drugs gebruik er voor sinds half jaar antipsychotica

Marcko

Belezen gebruiker
Kappen nu het nog kan met die anti-psychotica je gaat er als een zombie bijlopen en iedereen denkt dat je wat te verbergen hebt omdat je zo stijfjes loopt. Ik heb trouwens alle gangbare drugs gecombineerd met alle gangbare anti-psychotica en mijn vrienden ook en we hebben nooit een centje pijn gehad.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Daar ben ik het mee eens, zeker stoppen met de antipsychotica.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb zelf nooit last gehad van de combi antipsychotica en harddrugs. Er zit veel verschil in antipsychotica je hebt er lichte van maar ook hele zware. Antipsychotica kunnen wel het effect van middelen beïnvloeden waardoor drugs minder of niet werken. Downers worden versterkt zoals alcohol, benzo's, heroine etc.

Met paddo's ging ik niet trippen en werd er behoorlijk depressief van. En bij hoge doseringen amfetamine kon ik zo nodig dipperon nemen zodat de speed minder effect gaf en ik zo snel mogelijk wou gaan slapen.

Bovenaan