Angst voor de dood?

M4dM4n

Experimenterende gebruiker
Ik vraag me af, als groentje, of er mensen zijn die dankzij een intense trip de angst voor de dood hebben overwonnen?

Ik doel ermee dat ik zo nu en dan lees dat mensen het idee hebben dat ze niet bestaan of dat ze niet weten of ze nog leven.

niet dat ik iets vrees of iets wil overwinnen. ik ben er gewoon nieuwsgierig naar.
het lijkt mij dat als je het mee maakt, dat je er toch anders naar gaat kijken.

M4dM4n

volgens mij heb ik een domme vraag gesteld... of heeft niemand er ervaring mee...

Ik vrees de dood zeker niet, alleen de manier hoe :P

jcutter123 zei:
Dude, ga eens dmt kristallen roken of zo..
Dude ga eens een nuttig antwoord geven ofzo...

Ontopic:

Ik denk inderdaad dat je een andere gedachte kunt krijgen over de dood als je zo'n ervaring zou krijgen. Je weet pas wat het is als je het ongeveer hebt meegemaakt. Nou is dat met de dood natuurlijk erg moeilijk maar toch.

Atropa

Bewuste gebruiker
Voor Ketamine, het heeft de transfer van leven naar dood die ik uiteindelijk zal moeten ondergaan enorm verlicht. De dood zelf is net als voordat ik geboren was. Daar is niets 'iets' aan.

Maar je laatste gedachten terwijl je je bewustzijn nog hebt terwijl je denkt dat dat daarna voor eeuwig 'shut down' is, heb ik mogen praktiseren met Ketamine. Dus wanneer me dat overkomt weet ik dat alles wat ik hoef te doen, is te ontspannen en mezelf volledig uit handen geven aan de dood zelf.

At Cutter, snap precies wat bedoeld. Maar uiteindelijk gaat het om complete ego death, of dat nu met DMT-n,N, LSD, psilo, mescaline verkregen is. Zolang ik door me trancendale ervaringen kan zeggen 'goddamn, het leven is opperst, en ik tracht er ooit afscheid van te nemen zonder weerstand' hebben entheogene de rol vervult waarvan ik denk dat ze ieder mens tot dat platform kunnen tillen.

kunlan

Belezen gebruiker
Mijn grootste obstakel bij het behalen van een K-hole is inderdaad, het loslaten van het leven.
'Sterven' als het ware, ik kan het gewoon niet ^.-

Spor

Wijs gebruiker
Ben nooit bang voor de dood geweest, dus die angst hoef ik niet te overwinnen... Zie er zelfs wel een beetje naar uit, zo geweldig is het leven niet. Het lijkt me alleen dat je dood "voor altijd" bent, dus geniet ik maar zo lang van het leven als het kan. Bovendien wil ik het mn kids niet aandoen.

Verder; die "angst" voor de dood heb ik wel een enkel moment gevoelt tijdens mijn k-hole ervaring (zie sig) maar wetend dat het niet zomaar kon was ik zo weer over die "angst" heen.

exact

Belezen gebruiker
loadrunner zei:
De dood is het enige in je leven waar je niet bang voor hoeft te zijn.

zo kijk ik er ook tegenaan, er zijn dingen IN je leven waar je bang voor moet zijn, dingen zoals slechte weed en coke wat poedersuiker blijkt te zijn :rolleyes:

jcutter

Badass junkie
Persoonlijk heb ik meer angst voor de overgang van leven naar de dood toe. Mocht ik ernstig ziek wezen, dan wil ik mezelf wonderland in schieten onder een sterke hallucinogeen roes. Dan wil ik wel eens zien how diep the rabbit hole goes :sunglasses:

Majic

jcutter123 zei:
Persoonlijk heb ik meer angst voor de overgang van leven naar de dood toe. Mocht ik ernstig ziek wezen, dan wil ik mezelf wonderland in schieten onder een sterke hallucinogeen roes. Dan wil ik wel eens zien how diep the rabbit hole goes :sunglasses:
haha precies als je toch dood gaat geniet er dan nog ff van :grin:

M4dM4n

zo een idee had ik ook... als je toch naar den donder gaat, doe het dan met style! :tongueout:

thanks voor alle reacties!n :)

Bovenaan