andere waarneming van geluiden door lsd

Bunni020

Experimenterende gebruiker
Ik had laatst 300μg lsd genomen en ik nam geluiden op een heel andere manier waar. Misschien hallucineerde ik ze zelfs. Dit was mijn tweede ervaring met lsd. 4 dagen hiervoor had ik 150μg genomen.

Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het was alsof alle geluiden echode in mijn hoofd. En ik hoorde een soort 'kronkelend/knorrend (achtergrond) geluid, het klonk een beetje als propellers van een vliegtuig. Het was een soort ruis die zich herhaalde en altijd aanwezig was, ook al was het dus stil. Omdat ik alle geluiden zo raar waar nam, kon ik niet meer horen of iets ver of dicht bij was. Dat was heel erg vervelend. Toen ik in de supermarkt liep was ik zelfs bang, omdat er teveel prikkels waren. Ik hoorde de vogels op de achtergrond net zo hard als de mensen in de winkel die aan het praten waren. Een man had mij toen aangesproken (die zijn winkelkarretje aan mij wou geven) en ik had bijvoorbeeld niet door dat hij tegen mij sprak. Had toen trouwens niks in de supermarkt kunnen kopen, omdat alle producten samensmolten in kleuren en ik niks meer begreep. De geluiden van deze trip waren het vervelendst en ik werd hier ook uiteindelijk gek van. Ik wou gewoon stilte zonder steeds ruis te horen.

Ik had dit zo'n beetje de hele trip lang. Mijn trip duurde 8/9 uur. Na 3-6 uur trippen was dit volgens mij het ergst.

Weet iemand waar ik het over heb en/of heeft iemand een zelfde ervaring gehad?

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als je geen LSD trip effecten wil moet je misschien geen LSD nemen. :wink:

Dit zijn allemaal normale dingen op LSD, zeker op zo'n dosering lijkt me. Het effect dat alle geluiden - van dichtbij en veraf - even hard binnen komen ben ik ook bekend mee.

Beter ook om in een geschikte setting te trippen. Thuis bijvoorbeeld had je kunnen denken, wat een interessant fenomeen dat alle geluiden van veraf ook zo goed te horen zijn. En wat vet dat alle dingen samensmelten! Nogmaals heel normale dingen op een hoge dosering LSD. Maar als je dingen gaat doen waarbij je echt je hoofd nodig hebt, zoals boodschappen doen en praten met nuchtere mensen die niet weten dat je tript, dan kunnen die effecten extreem hinderlijk zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Toen ik in de supermarkt liep was ik zelfs bang, omdat er teveel prikkels waren.
Supermarkten zijn inderdaad echt de hel als je aan het trippen bent. Dan pas merk je hoe schreeuwend de marketing van een supermarkt is. Inderdaad overal prikkels die om je aandacht schreeuwen, heel lelijk licht, drukte met allerlei mensen die zich aan je ergeren omdat je in de weg loopt.

Die plek mijden als de pest dus, als je aan het trippen bent.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik had laatst 300μg lsd genomen en ik nam geluiden op een heel andere manier waar. Misschien hallucineerde ik ze zelfs. Dit was mijn tweede ervaring met lsd. 4 dagen hiervoor had ik 150μg genomen.

Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het was alsof alle geluiden echode in mijn hoofd. En ik hoorde een soort 'kronkelend/knorrend (achtergrond) geluid, het klonk een beetje als propellers van een vliegtuig. Het was een soort ruis die zich herhaalde en altijd aanwezig was, ook al was het dus stil. Omdat ik alle geluiden zo raar waar nam, kon ik niet meer horen of iets ver of dicht bij was. Dat was heel erg vervelend. Toen ik in de supermarkt liep was ik zelfs bang, omdat er teveel prikkels waren. Ik hoorde de vogels op de achtergrond net zo hard als de mensen in de winkel die aan het praten waren. Een man had mij toen aangesproken (die zijn winkelkarretje aan mij wou geven) en ik had bijvoorbeeld niet door dat hij tegen mij sprak. Had toen trouwens niks in de supermarkt kunnen kopen, omdat alle producten samensmolten in kleuren en ik niks meer begreep. De geluiden van deze trip waren het vervelendst en ik werd hier ook uiteindelijk gek van. Ik wou gewoon stilte zonder steeds ruis te horen.

Ik had dit zo'n beetje de hele trip lang. Mijn trip duurde 8/9 uur. Na 3-6 uur trippen was dit volgens mij het ergst.

Weet iemand waar ik het over heb en/of heeft iemand een zelfde ervaring gehad?
Verder denk ik dat de effecten die je hebt ervaren heel passend zijn bij een LSD-trip. Vervelend dat je het als onprettig hebt ervaren! Als je dat niks vindt dan zou ik inderdaad net als @Mindless willen adviseren om nog eens goed na te denken of je tripmiddelen wel zo leuk vindt.

Ik vind dit soort geluids-vervormingen namelijk super vet. Maar dan moet het wel in de juiste settting zijn en met de juiste mindset. Als ik 300 μg neem en dan naar de supermarkt ga dan is er een reële kans dat ik ook bad ga. Terwijl ik al zeker 100 keer LSD heb genomen met haast alleen maar leuke ervaringen.

mitchieee

Wijs gebruiker
met truffels, had ik bizare jungel geluiden in me tuin om 3 uur snachts , en met 4 ho met merk ik ook dat de audio erg vervaagd of zich net anders laat horen als normaal, en zeker als het al niet lekker verloopt worden geluiden en zelfs muziek best duivels

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
met truffels, had ik bizare jungel geluiden in me tuin om 3 uur snachts , en met 4 ho met merk ik ook dat de audio erg vervaagd of zich net anders laat horen als normaal
Met truffels heb ik meerdere keren gehad dat ik van die Nederlandstalige volksmuziek hoor, die niet van een fysieke bron lijkt te komen maar gewoon overal is. Ik heb ook naar de bron lopen zoeken, maar het is er gewoon. Ik kan de liedjes ook gewoon verstaan. Het is helemaal niet mijn muziek, dus ik weet niet of het echt bestaande nummers betreft... Misschien dat ik wel afstem op muziek van mensen verderop die graag vaak volksmuziek luisteren, of misschien is het gewoon echt in mijn hoofd...

Ik hoor ook vaak stemmen van mensen, vlakbij die ik ook kan verstaan. En dan ga ik kijken en dan is er niemand. En toeterende auto's, soms echt extreem veel en luid. Gewoon hyperrealistisch. Geen idee wat dit allemaal nou betekent en waarom het van die specifieke dingen zijn.

inner_search

Badass junkie
Supermarkten zijn inderdaad echt de hel als je aan het trippen bent. Dan pas merk je hoe schreeuwend de marketing van een supermarkt is. Inderdaad overal prikkels die om je aandacht schreeuwen, heel lelijk licht, drukte met allerlei mensen die zich aan je ergeren omdat je in de weg loopt.

Die plek mijden als de pest dus, als je aan het trippen bent.
Meningen lopen echt zo uit elkaar , ik like wel een tript trip in de Delhaize of feestje met veel onbekend volk :)

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
ik was in mijn jeugd ergens in nederland aan het kamperen met een groep vrienden..
we hadden wat paddo's op maar niet veel.. en geblowd..
midden in het bos.
het was 4 of 5 uur zondagochtend..
en ineens hoorden we gezang.. een koor.. mannen en vrouwen..
ik weet de melodie niet meer.. ik herkende die toen ook niet..
het was echt vreemd en onverklaarbaar..
een heel koor.. op dat tijdstip.. midden in het bos?
we hoorden het echt allemaal.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ik was in mijn jeugd ergens in nederland aan het kamperen met een groep vrienden..
we hadden wat paddo's op maar niet veel.. en geblowd..
midden in het bos.
het was 4 of 5 uur zondagochtend..
en ineens hoorden we gezang.. een koor.. mannen en vrouwen..
ik weet de melodie niet meer.. ik herkende die toen ook niet..
het was echt vreemd en onverklaarbaar..
een heel koor.. op dat tijdstip.. midden in het bos?
we hoorden het echt allemaal.
Dat jullie het echt allemaal hoorden maakt het nog interessanter...

Nu kan er natuurlijk echt een koor geweest zijn om 4 uur in de nacht in het bos... :laughing:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Dat jullie het echt allemaal hoorden maakt het nog interessanter...

Nu kan er natuurlijk echt een koor geweest zijn om 4 uur in de nacht in het bos... :laughing:

ja, we dachten ook aan een gezelschap of sekte.. met een ceremonie of ritueel iets ofzo?..

of mss toch iets dat uit het verleden doorklonk 👻

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
ja, we dachten ook aan een gezelschap of sekte.. met een ceremonie of ritueel iets ofzo?..

of mss toch iets dat uit het verleden doorklonk 👻
Dat laatste heb ik dus ook serieus overwogen bij mij thuis. Dat ik stemmen hoorde van mensen die op een andere tijd op die plek aanwezig waren... Ik hoorde een keer heel duidelijk een oudere vrouw en jongere vrouw praten hier vlak voor huis op straat leek het. Ik woon 2 hoog en liep meteen naar het raam om te kijken maar er was niemand te zien in de wijde omtrek.

Ook als ik dat soort stemmen hoor op psilo, dan is er iets aan het geluid dat het niet als komend van een fysieke bron laat klinken. Zelfde met die radio. Het is super duidelijk, maar het lijkt niet op de correcte manier te reageren/weerkaatsen op de fysieke omgeving.

Best spooky ja...

Wat als alle geluiden van het verleden (en toekomst?) hier tegelijk aanwezig zijn en het een kwestie van afstemmen op de juiste frequentie is om ze te horen.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Dat laatste heb ik dus ook serieus overwogen bij mij thuis. Dat ik stemmen hoorde van mensen die op een andere tijd op die plek aanwezig waren... Ik hoorde een keer heel duidelijk een oudere vrouw en jongere vrouw praten hier vlak voor huis op straat leek het. Ik woon 2 hoog en liep meteen naar het raam om te kijken maar er was niemand te zien in de wijde omtrek.

Ook als ik dat soort stemmen hoor op psilo, dan is er iets aan het geluid dat het niet als komend van een fysieke bron laat klinken. Zelfde met die radio. Het is super duidelijk, maar het lijkt niet op de correcte manier te reageren/weerkaatsen op de fysieke omgeving.

Best spooky ja...

Wat als alle geluiden van het verleden (en toekomst?) hier tegelijk aanwezig zijn en het een kwestie van afstemmen op de juiste frequentie is om ze te horen.

geluid kan zwz hele vreemde dingen doen door weerkaatsing.. gedragen worden op de wind etc..
een vriend van me woont in een flat met een binnentuin.. soort van driehoek..
we hebben ons.. samen met meerdere bewoners, een jaar lang afgevraagd waar toch dat vreemde vogel 'schreeuwtje' vandaan kwam?
dan leek het weer daar vandaan te komen, dan weer daar..
dan leek het weer in de lucht rond te cirkelen..
uiteindelijk bleek er een man een vreemd vogeltje in een kooitje in de achtertuin te houden..statisch op 1 plek.
stemmen van mensen die we kenden in de flat leken ook uit allerlei verschillende richtingen te komen.

ik geloof niet dat jij zo'n disso fan bent..
maar kunnen ook de gekste dingen met geluiden en je gehoor doen..

audio hallucineren ja, bijv. na mdma ook vaak gehad.. nog uren originele muziek horen..

ook wel eens woorden onder bepaalde omstandigheden.. je schrikt je rot! 😅

net zoals dat sommige mensen overal gezichtjes in zien, ahum..
evolutionair overblijfsel,
kan het ook zo zijn dat onze hersenen allerlei geluiden samen breien tot schijnbaar herkenbare dingen.

alle geluiden tegelijkertijd aanwezig..
en alle beelden ook dan?
andere golflengtes?

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
kan het ook zo zijn dat onze hersenen allerlei geluiden samen breien tot schijnbaar herkenbare dingen.
Het zou wellicht kunnen al geloof ik hier niet in. Ik hoor juist vaak dingen waar ik normaal nuchter helemaal niet mee bezig ben en daarnaast: geen wirwar aan chaotische geluiden door elkaar heen, maar coherente woorden/zinnen/zangteksten.

alle geluiden tegelijkertijd aanwezig..
en alle beelden ook dan?
andere golflengtes?
Ik denk van wel ja. Alles is ook informatie golven toch? En (hier komt 'ie weer) aangezien er maar 1 nu is, zou het misschien kunnen dat alle informatie ooit is opgeslagen in dat nu. Dat laatste is speculatie, maar interessant om over na te denken denk ik. En het zou kunnen verklaren dat deze informatie beschikbaar kan zijn wanneer je op de juiste frequentie zit.

Dirkdirk

DF-koning
Ik had laatst op LSD toen ik een podcast aan het luisteren was ook hele rare geluiden gehoord. Ik denk wat is dat toch? Het was alsof ze met z'n tienen in die microfoon aan het tetteren waren maar ze waren maar met z'n drieen. Ik hoorde ook steeds een soort geblaf of gemekker van geiten op de achtergrond ik kon het niet helemaal plaatsen. Alle geluiden klonken ook veel voller. Het was net boerderij podcast op een galmende badkamer. Echt heel bizar maar super interessant.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Het zou wellicht kunnen al geloof ik hier niet in. Ik hoor juist vaak dingen waar ik normaal nuchter helemaal niet mee bezig ben en daarnaast: geen wirwar aan chaotische geluiden door elkaar heen, maar coherente woorden/zinnen/zangteksten.

hoeft ook niet chaotisch te zijn..
kunnen ook triggers zijn..
en zoals je eerder opperde.. het kan mogelijk 'gewoon' in je hoofd zitten..
ik weet dat ik de meest wonderbaarlijke dingen gehoord heb.. die echt niet bestonden..behalve in mijn hoofd ( of het alles is 1 dan )
je hersenen kunnen je zelfs hele lappen tekst fabriceren..
of vertellen je hersenen je dat er hele lappen begrijpelijke teksten in zitten?.. kan ook nog.
kheb op uiteenlopende stofjes diep getript..
en gemerkt dat de hersenen tot de meest geweldige creatieve dingen in staat zijn..
en weer richting jouw theorie buigend, wellicht kan putten uit een onmetelijke alles is 1 database.
zo heb ik ook ( gewoon ) muziek gedroomd die ik nooit in het 'echt' kan herhalen of reproduceren.

Ik denk van wel ja. Alles is ook informatie golven toch? En (hier komt 'ie weer) aangezien er maar 1 nu is, zou het misschien kunnen dat alle informatie ooit is opgeslagen in dat nu. Dat laatste is speculatie, maar interessant om over na te denken denk ik. En het zou kunnen verklaren dat deze informatie beschikbaar kan zijn wanneer je op de juiste frequentie zit.

yes, alles in 1
en gedachten kunnen wellicht manifesteren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
hoeft ook niet chaotisch te zijn..
kunnen ook triggers zijn..
en zoals je eerder opperde.. het kan mogelijk 'gewoon' in je hoofd zitten..
ik weet dat ik de meest wonderbaarlijke dingen gehoord heb.. die echt niet bestonden..behalve in mijn hoofd ( of het alles is 1 dan )
je hersenen kunnen je zelfs hele lappen tekst fabriceren..
of vertellen je hersenen je dat er hele lappen begrijpelijke teksten in zitten?.. kan ook nog.
kheb op uiteenlopende stofjes diep getript..
en gemerkt dat de hersenen tot de meest geweldige creatieve dingen in staat zijn..
en weer richting jouw theorie buigend, wellicht kan putten uit een onmetelijke alles is 1 database.
zo heb ik ook ( gewoon ) muziek gedroomd die ik nooit in het 'echt' kan herhalen of reproduceren.

yes, alles in 1
en gedachten kunnen wellicht manifesteren.
Dat alles in je hoofd zit is op zich nog een weinig zeggende uitspraak, want alles zit in je hoofd inclusief je perceptie van de wereld. Zelfs als je een materialistisch wereldbeeld hebt, moet je erkennen dat alles dat je ervaart in je hoofd zit en je geen directe ervaring hebt van een buitenwereld. Die kan er al dan niet zijn, maar wij hebben hem nooit gezien. 'Hoofd' kan betekenen fysieke hersenen, maar ook geest. Ze hoeven niet hetzelfde te betekenen.

Toch is daar dan dat verschil in geluid van een fysieke bron en niet-fysieke bron...

En ja, mogelijk kunnen je hersenen je ook dingen wijsmaken. Maar je moet toch iets kiezen en ik denk dat het meer is dan dat. :) Althans, dat het soms meer is dan dat.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie

ik doe er een schepje bovenop en stel dat alle gedachten daar ook nog eens toebehoren.

alles.. maar dan ook alles, is 1

Dat alles in je hoofd zit is op zich nog een weinig zeggende uitspraak,
hoofd>
hersenen.. zender en ontvanger in één

zelfs een speldeknop geïnverteerd is het universum

een gedachten experiment wat ik ooit verzon..
als je nou hersenen binnenstebuiten draait en tegelijkertijd het heelal daarin meeneemt?

inside - ( out - side ) - in

En ja, mogelijk kunnen je hersenen je ook dingen wijsmaken. Maar je moet toch iets kiezen en ik denk dat het meer is dan dat. :) Althans, dat het soms meer is dan dat.

wijsmaken.. hehe..

ja, het is altijd, meer.

inner_search

Badass junkie
Haha misschien zijn Vlaamse supermarkten gezelliger tijdens het trippen, ik sluit het niet uit.
Voel me overal wel op men gemak 🤣
Maar om eerlijk te zijn is het verschil tussen een Delhaize of Carrefour wel een groot verschil tegenover een jumbo of ah…

maar heb sowieso geen probleem met trippen in onbekende omgeving of setting.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Is wel een logische verklaring van Gympie hoor. Ik heb zelf een heel typische terugkerende auditieve hallucinatie. Merk het vooral op als ik lang wakker ben, één of twee nachten. Nu wordt alles dan wel wat vreemd en trippy, maar deze hallucinatie is zo concreet en vertrouwd inmiddels dat ik hem Douchekop FM noem. Ik hoor dus een radio, uit mijn douchekop, zo lijkt, als ik ga badderen of douchen. Het is komisch, maar ook lichtelijk irritant want helaas is het zelden mijn muziek, zacht uitgedrukt. Het gaat echt van radiogepraat (presentatoren), tot klassieke muziek (dit is de beste optie maar zeldzaam), vaak is het echter drukke schreeuwerige carnavals/polonaisemuziek, hoempapa-shit, fanfares, smurfenliedjes, vreemde Afrikaanse jungle-muziek, Nederlandstalig, en ik heb zelfs al een keer een voetbalstadion met loeiharde vuvuzela's gehoord. Ik ben dan dus snel weer uit de douche of bad. :') Het is zo bizar realistisch dat ik, ook al ken ik de hallu inmiddels uit m'n broekzak en wéét ik dat het niet echt is, vaak alsnog meerdere keren automatisch op m'n telefoon kijk omdat het letterlijk klinkt of er per ongeluk een YouTube filmpje af is gaan spelen. Iedere keer ben ik toch weer verbaasd dat het dan niet zo is. De intensiteit en het realisme van de hallucinatie nemen wel significant toe met vermoeidheid, dus er is een duidelijke link met hoe lang ik wakker ben. Ik heb ook gemerkt dat deze hallucinatie alleen optreedt als het water stroomt of m'n badkamerverwarminkje aan staat. Als ik het water of de verwarming uit zet stopt het meteen.

Met andere woorden: ik hoor ook dingen waar ik me nuchter totaal niet mee bezig houd en ik hoor ook coherente woorden, zinnen en zangteksten, maar het is toch echt het geluid van het water en de verwarming waar mijn eigen hersenen duidelijk een eigen willekeurig maar herkenbaar geheel van maken. Vind dat zelf iets voor de hand liggender dan dat ik vuvuzela's uit het verleden hoor. :tongueout: Maar hey, je weet het niet.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Is wel een logische verklaring van Gympie hoor. Ik heb zelf een heel typische terugkerende auditieve hallucinatie. Merk het vooral op als ik lang wakker ben, één of twee nachten. Nu wordt alles dan wel wat vreemd en trippy, maar deze hallucinatie is zo concreet en vertrouwd inmiddels dat ik hem Douchekop FM noem. Ik hoor dus een radio, uit mijn douchekop, zo lijkt, als ik ga badderen of douchen. Het is komisch, maar ook lichtelijk irritant want helaas is het zelden mijn muziek, zacht uitgedrukt. Het gaat echt van radiogepraat (presentatoren), tot klassieke muziek (dit is de beste optie maar zeldzaam), vaak is het echter drukke schreeuwerige carnavals/polonaisemuziek, hoempapa-shit, fanfares, smurfenliedjes, vreemde Afrikaanse jungle-muziek, Nederlandstalig, en ik heb zelfs al een keer een voetbalstadion met loeiharde vuvuzela's gehoord. Ik ben dan dus snel weer uit de douche of bad. :') Het is zo bizar realistisch dat ik, ook al ken ik de hallu inmiddels uit m'n broekzak en wéét ik dat het niet echt is, vaak alsnog meerdere keren automatisch op m'n telefoon kijk omdat het letterlijk klinkt of er per ongeluk een YouTube filmpje af is gaan spelen. Iedere keer ben ik toch weer verbaasd dat het dan niet zo is. De intensiteit en het realisme van de hallucinatie nemen wel significant toe met vermoeidheid, dus er is een duidelijke link met hoe lang ik wakker ben. Ik heb ook gemerkt dat deze hallucinatie alleen optreedt als het water stroomt of m'n badkamerverwarminkje aan staat. Als ik het water of de verwarming uit zet stopt het meteen.

Met andere woorden: ik hoor ook dingen waar ik me nuchter totaal niet mee bezig houd en ik hoor ook coherente woorden, zinnen en zangteksten, maar het is toch echt het geluid van het water en de verwarming waar mijn eigen hersenen duidelijk een eigen willekeurig maar herkenbaar geheel van maken. Vind dat zelf iets voor de hand liggender dan dat ik vuvuzela's uit het verleden hoor. :tongueout: Maar hey, je weet het niet.
Kun je dat echt willekeurig noemen? Ik hoor zelf echt gelaagde muziek waarvan ik elke laag afzonderlijk kan beluisteren, complete ritmes en melodieën die ik nog nooit eerder heb gehoord, samen met dus coherente verstaanbare Nederlandse zangteksten. Dit alles in harmonie met elkaar (al vind ik het niet klinken, maar dat ligt puur aan mijn smaak :tonguewink: ). Voor mij hoeft er trouwens geen onderliggende toon/geluid te zijn. Ik hoor op psilocybine ook allemaal andere geluiden, muziek, stemmen die niet een vervorming lijken te zijn van een geluid komende van een fysieke bron.

Ik weet ook dat jij heel erg van het hoofd/intellectuele bent. Als ik het me goed herinner had jij ook weinig met synchronistische gebeurtenissen, jij verklaarde dit meer als random en toevallig. Daar staan wij duidelijk heel anders in.

Uiteraard denk ik ook niet dat jij vuvuzela's uit het verleden op diezelfde plek hoort. Maar wellicht dat er wel een soort database met álle geluiden, percepties, gedachten, etc. is, waar je dingen uit kunt 'downloaden' door op een specifieke frequentie af te stemmen. Zoals Gympie het ook noemde:

ik doe er een schepje bovenop en stel dat alle gedachten daar ook nog eens toebehoren.

alles.. maar dan ook alles, is 1

Hier is ook een naam voor: de Akashic Records (Akashakroniek).

Natuurlijk, er is een mogelijkheid dat het allemaal alleen maar je hersenen zijn die wat willekeurige dingen doen. Maar ik geloof dat niet. Hetzelfde met de dingen die ik op psychedelica zie. Er lijkt voor mij eerder een soort communicatie (via o.a. de visuals) voorbij normale (verbale) taal te zijn. Maar goed, daar ben ik ook een zweefkees voor. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Kun je dat echt willekeurig noemen? Ik hoor zelf echt gelaagde muziek waarvan ik elke laag afzonderlijk kan beluisteren, complete ritmes en melodieën die ik nog nooit eerder heb gehoord, samen met dus coherente verstaanbare Nederlandse zangteksten. Dit alles in harmonie met elkaar (al vind ik het niet klinken, maar dat ligt puur aan mijn smaak :tonguewink: ). Voor mij hoeft er trouwens geen onderliggende toon/geluid te zijn. Ik hoor op psilocybine ook allemaal andere geluiden, muziek, stemmen die niet een vervorming lijken te zijn van een geluid komende van een fysieke bron.

Ik weet ook dat jij heel erg van het hoofd/intellectuele bent. Als ik het me goed herinner had jij ook weinig met synchronistische gebeurtenissen, jij verklaarde dit meer als random en toevallig. Daar staan wij duidelijk heel anders in.

Uiteraard denk ik ook niet dat jij vuvuzela's uit het verleden op diezelfde plek hoort. Maar wellicht dat er wel een soort database met álle geluiden, percepties, gedachten, etc. is, waar je dingen uit kunt 'downloaden' door op een specifieke frequentie af te stemmen. Zoals Gympie het ook noemde:

Hier is ook een naam voor: de Akashic Records (Akashakroniek).

Natuurlijk, er is een mogelijkheid dat het allemaal alleen maar je hersenen zijn die wat willekeurige dingen doen. Maar ik geloof dat niet. Hetzelfde met de dingen die ik op psychedelica zie. Er lijkt voor mij eerder een soort communicatie (via o.a. de visuals) voorbij normale (verbale) taal te zijn. Maar goed, daar ben ik ook een zweefkees voor. :wink:

Ik kan zeker niet alles wat ik op psychedelica hoor, zie, voel rationeel verklaren hoor, wil ik ook helemaal niet. Sta een beetje in het midden denk ik. Ik geloof wel dat veel dingen die je trippend meemaakt een gevolg zijn van processen die in je hersenen plaatsvinden, en dus grotendeels biologisch verklaarbaar, maar dat doet voor mij niet af aan de ervaring en ik kan niet ontkennen dat ervaringen soms zo magisch zijn dat het bijna moeilijk te geloven is dat het alleen maar je hersenen zijn die iets fabriceren. Ik probeer daar zo open mogelijk naar te kijken, met interesse naar wat min of meer feitelijk te verklaren is maar vaak met nog meer interesse voor het onverklaarbare. Ik vind DMT-ervaringen bijvoorbeeld zo enorm complex en heftig en compleet buiten deze realiteit staan dat ik gewoon echt niet begrijp hoe hersenen zoiets zouden kúnnen maken, want dat verzin je gewoon echt niet bij elkaar. :’) Maar daar ben ik dan dus weer niet consistent en niet zo rationeel in, want waarom zou een DMT-dimensie wel echt zijn en een geluidshallucinatie niet. Dat is geen duidelijke logica van mijn kant. Ik geloof ook gevoelsmatig zeker wel dat er een hoop ‘grotere shit’ zit achter puur de werking van een stofje in het brein. Maar waar die grotere shit begint en ophoudt, wat wel en niet echt is (wat ‘echt’ dan ook moge wezen) weet ik niet, juist dat mysterieuze en zweverige en vage is er interessant aan, zelfs voor mij. :wink:

Ik ben vanuit mijn beroep/werk uit misschien meer een hoofd- en ratio-persoon maar in het dagelijks leven valt dat eigenlijk mee, vind gevoel, intuïtie ook super belangrijk, ben ook geboeid door filosofie, spiritualiteit. Ik ben wel veel zweveriger geworden door psychedelica dan ik jaren geleden was maar dat zie ik eigenlijk als iets positiefs, want ik was wel te rechtlijnig in mijn denken vind ik achteraf. Hoe meer open minded hoe beter.

Dus ja, wat die geluiden en stemmen en liedjes precies zijn… of wat niet… Blijft interessant! Hallucinaties zijn sowieso een super fascinerend fenomeen. Ik hoor trouwens gek genoeg als ik heel stoned ben vaak allerlei stemmen aan alle kanten, ook wel opvallend want ik heb die ervaring zelf minder met psychedelica. Wel dat geluiden extreem vervormd worden of dat ik dingen hoor ‘die er niet zijn’ (wat dus maar de vraag is) maar niet hele gedetailleerde liederen ofzo. Tot nu toe. Wat niet is kan nog komen natuurlijk. :)

Drugs, hersenen, en ervaringen zijn rare dingen, dat sowieso.

Bovenaan