amsterdam en weedcontrol

burnevil92

Belezen gebruiker
hallo ik ga met de paasvakantie met een vriend naar amsterdam wat ik zou willen weten is : ik en mijn vriend zijn 16 - 17 jaar mogen we coffeeshops binnen / mogen we weed kopen doen ze controle ? mijn vriend heeft al een fameuze baard en ziet er wel 18 uit dan dus ja ? is er leeftydscontrole inde coffeeshops?

Kigh

Bewuste gebruiker
burnevil92 zei:
hallo ik ga met de paasvakantie met een vriend naar amsterdam wat ik zou willen weten is : ik en mijn vriend zijn 16 - 17 jaar mogen we coffeeshops binnen / mogen we weed kopen doen ze controle ? mijn vriend heeft al een fameuze baard en ziet er wel 18 uit dan dus ja ? is er leeftydscontrole inde coffeeshops?
Nee, mogen jullie niet.
Je moet 18 zijn en ze controleren. Op 1 coffeeshop na waar ik ben geweest (van de 7), moest ik ID laten zien. Hangt er natuurlijk vanaf wie de eigenaar is/watvoor volk rondrend/is het een commerciele shop?/enzovoorts.

Een meid die ik ken is afgelopen weekend ook gegaan en na een paar shops eruitgekickt zijn omdat ze geen id hadden, hebben ze uiteindelijk bij eentje 2 voorgedraaide gehaald voor 10 euro. (En hebben het erg slecht gekregen, btw :grin:)

Dus officieel niet, als jullie geluk hebben wel. Misschien helpen die pluisjes van je vriendje wel. :stoned:

honingolie

Bewuste gebruiker
Als er minderjarigen in een shop zijn tijdens een controle controle kan de coffeeshop zijn vergunning kwijtraken.. Dus ja, als er dan talloze 16 jarigen belgjes toch proberen binnen te komen zijn ID checks niet zo raar.

Kigh

Bewuste gebruiker
greenpower zei:
Ik ken iemand die op z'n 13/14 al shops in kwam, dusja ligt eraan hoe je eruit ziet:P
Komt erg op de shop aan. Hier in de buurt kan ik eentje noemen waarvan ik weet dat men makkelijk jong binnenkomt als je een beetje ouder uitziet. En eentje die ALTIJD om ID vraagt, maakt niet uit hoe je eruitziet. In Amsterdam zijn ze duidelijk strenger dan die eerste shop en ik denk datdat gewoon komt omdat er zoveel gesmoked en gekocht wordt daar, dat het hun niks boeit geen winst te maken aan een paar kleine kinderen, om het zo maar te zeggen.

greenpower

Bewuste gebruiker
Kigh zei:
greenpower zei:
Ik ken iemand die op z'n 13/14 al shops in kwam, dusja ligt eraan hoe je eruit ziet:P
Komt erg op de shop aan. Hier in de buurt kan ik eentje noemen waarvan ik weet dat men makkelijk jong binnenkomt als je een beetje ouder uitziet. En eentje die ALTIJD om ID vraagt, maakt niet uit hoe je eruitziet. In Amsterdam zijn ze duidelijk strenger dan die eerste shop en ik denk datdat gewoon komt omdat er zoveel gesmoked en gekocht wordt daar, dat het hun niks boeit geen winst te maken aan een paar kleine kinderen, om het zo maar te zeggen.

Tuurlijk, dat is wel zo. In grote steden controleren ze meer.

Flowkes

Belezen gebruiker
Man . had nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om in amsterdam aan wiet te geraken ...
Btw , heb je meer kans dat je binnen mag als je meer naar de buitenrand van de stad gaat ?

Ik zie het namelijk echt niet zitte om die dagen niet te blowen in nederland . dat is namelijk de reden waarom ik naar daar ga met Burnevil...

En zelf wiet menemen van bij mijn dealer is ook niet echt mijn bedoeling... :wave:

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
Het is niet moeilijk,
als ze je niet laten dan lift je toch. Sta je 5 minuutjes buiten en je hebt het.

Flowkes

Belezen gebruiker
liften = iemand anders het laten gaan kopen in jouw plaats die toevallig voorbijwandelt ?
Doen veel mensen het ? het is toch altijd een risico dat je neemt om aan een minderjarige te verkopen?

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
Mij is het meerdere keren gevraagd en ik doe het altijd. Waarom niet toch? Ik vraag dan wel altijd 5 euro'tjes extra :). Maar er is een kans dat ze je oplichten. Maar je kunt het altijd eerst in de shop proberen als dat niet lukt liften bij iemand die er redelijk betrouwbaar uitziet

Flowkes

Belezen gebruiker
Nou , ik hoop dat ik jou tegenkom aan de coffeeshop xD
Ja als die persoon het doet voor me zou ik hem ook wel paar jointjes geven of beetje geld voor de moeite ...

Bovenaan