Amper kunnen slapen

zombie

Newbie
Ik ben nu 24 jaar en ik rook komende zomer alweer 7 jaar zo goed als elke dag wiet en dom genoeg vaak in combinatie met alcohol (lees: 1/2/3 biertjes) . Ik ben door de jaren heen langzaam veranderd en ik merk nu ook dat ik niet meer ben/was wie ik wil zijn/denk te zijn.

Vandaag is mijn 9e dag zonder wiet en voor mijn gevoel begin ik helemaal gek te worden hier. Ik heb zware problemen met slapen, ik heb de laatste week elke nacht minder dan 5 uur geslapen en ik voel en zie eruit als een zombie.

Ik heb heel de dag het idee dat ik kan omvallen van de slaap, maar als ik 's avonds eenmaal in mijn bed lig dan lukt het mij maar niet om in slaap te komen. Het rare is wel dat ik lichamelijk helemaal gesloopt ben, maar in mijn hoofd denk ik aan 101 dingen tegelijk en het lukt maar niet om tot rust te komen, mijn hart gaat tekeer alsof ik een marathon aan het lopen ben.

Ik heb afgelopen weekend voormijzelf wel een belangrijke horde genomen, ik heb heel de avond bij mijn vrienden gezeten die er om het half uur eentje opstaken en ik heb er heel de avond totaal geen behoefte aan gehad, gelukkig, want bij vorige pogingen ging het hier altijd fout.

Ik zorg dat ik elke maand (te)veel geld overmaak naar mijn spaarrekening zodat ik geen geld heb om wiet te kunnen halen, want bij mij ging dat altijd per zakken van minimaal 20euro.

Mijn enige valkuil nu is het slaaptekort, wat mij nu weer richting de shop probeert te duwen, want ik weet dat als ik er nu een rook ik heerlijk tot de volgende ochtend kan slapen, maar dan zijn deze 9 dagen weer voor niks geweest. Ik hoor graag adviezen van mensen die er al mee gestopt zijn want in mijn vriendengroep ben ik de enige met deze slaap & hyperactiviteit problemen (van degen die gestopt zijn/proberen te stoppen), want nog een paar van deze nachten ga ik niet trekken.

Slaappillen zijn voor mij de laatste optie, dus graag hoor ik van jullie andere manieren om in slaap te komen.

Beanhead

Badass junkie
Tja en dat probleem heb ik & ik gebruik geeneens drugs door de week, niet leuk hoor zo twee nachtjes doordoen omdat je gewoon niét kan slapen.

Maar dit topic gaat niet over zelfbeklag! Zodus, ga eens naar de apotheker (of bestel op het internet) en zoek eens achter melatonine, volledig natuurlijk voorkomend hormoon & het regelt je slaap. Als dat niet werk kan je nog altijd valeriaan, melisse, hop, ... gebruiken maar dit zal je een aantal weken dagdagelijks moeten innemen voordat het eindelijk een toonbaar effect geeft.

Valium'pje :wink:

Beanhead

Badass junkie
Beanhead zei:
Tja en dat probleem heb ik & ik gebruik geeneens drugs door de week, niet leuk hoor zo twee nachtjes doordoen omdat je gewoon niét kan slapen.

Maar dit topic gaat niet over zelfbeklag! Zodus, ga eens naar de apotheker (of bestel op het internet) en zoek eens achter melatonine, volledig natuurlijk voorkomend hormoon & het regelt je slaap. Als dat niet werk kan je nog altijd valeriaan, melisse, hop, ... gebruiken maar dit zal je een aantal weken dagdagelijks moeten innemen voordat het eindelijk een toonbaar effect geeft.

sporten, neuken, rukken Valium'pje :wink:

Drientje

DF-koning
Sporten is een goede tip. Put jezelf uit, gebruik al je fysieke reserves.

Melatonine is voor een paar nachten handig maar niet voor elke nacht. Het is een lichaamseigen stof en als je het inneemt maakt je lichaam het op den duur niet zelf meer aan en heb je alsnog slapeloze nachten. Verder kan ik je ook hop en valeriaan aanbevelen. Die combinatie laat mij altijd heerlijk slapen.

frizzr

Experimenterende gebruiker
Ik had er ook last van net zoals jij,
ik rookte veel wiet en toen ik stopte was ik de lul!

Alleeen rookte ik pas 2 jaar wiet en was er ook al snel over heen.
Maar ik heb zoiezo altijd al moeite gehad met slapen, zoals jij zegt ook omdat er zoveel gedachten door je hoofd vliegen.

Dit helpt bij mij altijd erg goed:

Koop vix vapo rub; dat is een soort zalf dat vaak gebruikt wordt als mensen verkouden zijn oid. Maar het werkt erg rustgevend. Je smeert je borst in en trekt je deken goed tegen je borst.

Blijf (vooral als je er net in ligt) een poosje op je rug liggen. Doeje ogen dicht en doe vooral geen heftige inspanningen voordat je gaat slapen.

Ik heb mezelf een manier aangeleerd waardoor ik als het ware ''wegzak'' je moet dat voelen, en let vooral op je ademhaling. Adem rustig en denk aan positieve dingen.
En vooral geen slaappillen alcohol of wiet gebruiken om in slaap te komen.
Als je eenmaal het gezonde ritme terug hebt gekregen wordt het echt een stuk minder moeilijk om in slaap te komen. Het ritme is erg belangrijk!

vogel

Bewuste gebruiker
Stoppen met eten ,
dan word je helemaal FlauwieMauwie, licht gevoel in je vingertoppen en tenen,
neem over de dag verdeeld alleen biologische extra maagdelijke kokos-olie
voor de smaak kan je wel wat hapjes verse gemberwortel er bij nemen,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kokosolie

als je dan zo FlauwieMauwie voeld , val je extra vroeg in slaap.
en slaap je makkelijk het klokje rond ,
na 3 a 4 dagen , dan , ben je de honger zat . en ga je toch weer beginnen met eten,
de kunst is om het eten langzaam op te bouwen , en het slaapritme te behouden,,

echt dat FlauwieMauwie-gevoel doet mijn beter en langer slapen als joints blowen,
\en van honger word je toch ook high ?

Dubz

Bewuste gebruiker
vogel zei:
Stoppen met eten ,

na 3 a 4 dagen , dan , ben je de honger zat . en ga je toch weer beginnen met eten,

echt dat FlauwieMauwie-gevoel doet mijn beter en langer slapen als joints blowen,

Goede tip man, vier dagen stoppen met eten! :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Drientje zei:
Vogel is terug!!!

Al een poosje hoor :rolleyes:

OT: Melatonine zal je een eind op weg helpen, vrij verkrijgbaar bij apotheker of drogist.

Volgens mij kun je er niet echt verslaafd aan raken, maar een placebo achtige psychologische afhankelijkheid is niet uit te denken, Probeer dit dus vanaf het begin al af te bouwen.

Neem bijv. eerste paar dagen elke avond, na een dag of 4/5 om de dag en zo meteen afbouwend.
Melatonine zal je helpen je natuurlijke ritme te herstellen.

Axxess

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
OT: Melatonine zal je een eind op weg helpen, vrij verkrijgbaar bij apotheker of drogist.

Volgens mij kun je er niet echt verslaafd aan raken, maar een placebo achtige psychologische afhankelijkheid is niet uit te denken, Probeer dit dus vanaf het begin al af te bouwen.

Neem bijv. eerste paar dagen elke avond, na een dag of 4/5 om de dag en zo meteen afbouwend.

Zat hier ook aan te denken.

Het 's nachts zwetend wakker worden is inderdaad vervelend.
Mischien kan je iets meer water overdag drinken om je bloed te zuiveren aangezien daar nog heel lang thc in blijft.

Drientje

DF-koning
Axxess zei:
PepTalk zei:

Zat hier ook aan te denken.

Het 's nachts zwetend wakker worden is inderdaad vervelend.
Mischien kan je iets meer water overdag drinken om je bloed te zuiveren aangezien daar nog heel lang thc in blijft.
De reden dat de THC zolang in je lichaam blijft zitten is dat het zich bindt aan vet en vet mengt niet echt lekker met water.

Er is gewoon niets wat je kunt doen om de THC sneller uit je lichaam te krijgen, zit het uit, neem desnoods af en toe een dagje vrij als je het niet trekt en hou een steady slaap ritme aan. Ook al kun je niet slapen, lig om 22.00 in bed en kom er om 08.00 uit. Zo kom je vanzelf weer in je juiste slaap-waak ritme.

Verder kun je bij elke reform winkel thee halen die je leverfunctie ondersteunt. Ik weet niet zo precies meer wat erin zat maar dat kunnen ze je daar wel vertellen.

-spaceman-

Badass junkie
Dubz zei:
vogel zei:
Stoppen met eten ,

Dat kan echt niet gezond zijn...

Beter focus je op een gezonde levensstijl. Juist in tijde wanneer je zwakker bent. Regelmatig sporten zal zeker helpen. Hiernaast een gezond eet en slaap patroon. Het zal snel vanzelf gaan.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
zombie zei:
. Het rare is wel dat ik lichamelijk helemaal gesloopt ben, maar in mijn hoofd denk ik aan 101 dingen tegelijk en het lukt maar niet om tot rust te komen

Wat ik doe als mijn kop maar door blijft ratelen, is een pen en kladblok naast je bed leggen. Alle gedachtes die je vervelend vindt krabbel je op dat blok. Het werkt bij mij erg goed, omdat ik dan alles even op een rijtje kan zetten.
Melatonine en het lezen van een boek brengen mij ook goed in slaap. Ik heb een paar weken melatonine gebruikt, en heb daarmee mijn slaapritme weer terug gekregen. Nu slaap ik prima zonder. (misschien omdat ik overdag ritalin gebruik?)

vogel

Bewuste gebruiker
-spaceman- zei:
Dubz zei:
vogel zei:
Stoppen met eten ,

Dat kan echt niet gezond zijn...

Beter focus je op een gezonde levensstijl. Juist in tijde wanneer je zwakker bent. Regelmatig sporten zal zeker helpen. Hiernaast een gezond eet en slaap patroon. Het zal snel vanzelf gaan.

zo af en toe een vasten , (hongerkuur) is wel gezond hoor ,,
Reinigd je darmen , en zo kan je ook stofwisselings-afbraak-afval-stoffen kwijtraken,,,,,
wel veel water drinken of sap drinken dan tijdens je hongerkuur,,

vogel

Bewuste gebruiker
Leven is vast-zitten,
Dood ben je vrij,,
eten en slapen , wat een shit ,,
wat moet ik met dit lijf aan , het is een last , ik wil vrij zijn,
Vrij als een vogel die Vliegt door de wolken naar de hemel.
ik kap ermee ,, ik ga nooit meer eten,,,,,,

Chris Pontius

Badass junkie
vogel zei:
Leven is vast-zitten,
Dood ben je vrij,,
eten en slapen , wat een shit ,,
wat moet ik met dit lijf aan , het is een last , ik wil vrij zijn,
Vrij als een vogel die Vliegt door de wolken naar de hemel.
ik kap ermee ,, ik ga nooit meer eten,,,,,,
Zou je dat nou wel doen?

Bovenaan