Amitriptilline

Peertje

Experimenterende gebruiker
Iemand hier ervaring mee?

Van origine is dit een antidepressievum, voornamelijk om bipolaire stoornissen te behandelen.. maar zou het ook recreatief gebruikt kunnen worden?

# By blocking the way cells of the nervous system transport biochemicals called “amines,” amitriptyline is able to increase the levels of circulating neurotransmitters, especially a neurotransmitter called “serotonin.” This mechanism seems to be at the route of amitriptyline’s anti-anxiety and psychoactive properties. In humans, this medication is used in the treatment of anxiety, bipolar disorders, and depression. This property also is responsible for amitriptyline’s sedation side effect.

# The same blockage of the amine pump leads to increased levels of the neurotransmitter “norepinephrine.” Norepinephrine is an important neurotransmitter in the “sympathetic ” nervous system as described below.

Martijn.

Belezen gebruiker
Peertje zei:
Iemand hier ervaring mee?

Van origine is dit een antidepressievum, voornamelijk om bipolaire stoornissen te behandelen.. maar zou het ook recreatief gebruikt kunnen worden?

# By blocking the way cells of the nervous system transport biochemicals called “amines,” amitriptyline is able to increase the levels of circulating neurotransmitters, especially a neurotransmitter called “serotonin.” This mechanism seems to be at the route of amitriptyline’s anti-anxiety and psychoactive properties. In humans, this medication is used in the treatment of anxiety, bipolar disorders, and depression. This property also is responsible for amitriptyline’s sedation side effect.

# The same blockage of the amine pump leads to increased levels of the neurotransmitter “norepinephrine.” Norepinephrine is an important neurotransmitter in the “sympathetic ” nervous system as described below.
Ik heb me enige tijd geleden ook het een en ander afgevraagd over recreatief gebruik van antidepressiva en het wordt je door de meerderheid sterk afgeraden. Zelfde met antipsychotica.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
ik geloof dat 75 mg amitryptilline een stevige high geeft.
dat is een dikke dosis, die veel pillen kost.

als je zoiets al van plan bent , zou ik een pak melk bij de hand hebben .dat neutraliseert de maagreactie op al die gore pilvulling.
ook een b-vitaminecomplex voor en na slikken.

voor extra positief effect 3 uur van te voren wat yoghurt eten= helpt je lichaam om de neurotransmitters"op te bouwen" uit de yoghurt( ik geloof dat het een enzym is in de yoghurt dat daar voor zorgt)

et effect lijkt het meest op het gevoel van een neuk-beurt na een sauna bezoek , met een paar stevige bakken thee in je maag.

dat raad ik je dan ook eerder aan dan al die pillen te slikken.

Finesse*

Belezen gebruiker
Ik zal maar zeggen wat waarschijnlijk veel mensen denken:
Doe niet zo fucking hopeloos en ga echte drugs kopen. Dan hoef je je ook geen ongeluk te slikken aan antidepri-troep. :rolleyes:

Peertje

Experimenterende gebruiker
Finesse* zei:
Ik zal maar zeggen wat waarschijnlijk veel mensen denken:
Doe niet zo fucking hopeloos en ga echte drugs kopen. Dan hoef je je ook geen ongeluk te slikken aan antidepri-troep. :rolleyes:

1: ik doe niet hopeloos
2: ik koop me scheel aan pep en coke, al zal dat niet zo naar voren komen uit mijn verhalen en ik wil daar liever ook niet mee te koop lopen.

ik was niet van plan dit te gebruiken, ik vroeg het me alleen af, er ligt hier niet alleen Amitryptilinne, maar ook Lamotrigine Xanax en Lithium in huis (en da's dan niet voor mij zegmaar)

Finesse*

Belezen gebruiker
Op het moment dat er sprake is van hoge hoeveelheden pillen slikken die niet voor recreatief gebruik bedoeld zijn en dus dermate alleen maar heel slecht voor je kunnnen zijn, spreek ik van hopeloos.
Beter dat je 't niet van plan bent. :)

Martijn.

Belezen gebruiker
Finesse* zei:
Op het moment dat er sprake is van hoge hoeveelheden pillen slikken die niet voor recreatief gebruik bedoeld zijn en dus dermate alleen maar heel slecht voor je kunnnen zijn, spreek ik van hopeloos.
Beter dat je 't niet van plan bent. :)
Nou ben ik het met je eens dat antidepressiva niet voor recreatief gebruik geschikt zijn, maar verder snap ik je redenatie niet. Je trekt een lijn tussen farma's en niet-farma's. Het enige verschil tussen die 2 is dat farma's nog een medische functie hebben en niet-farma's niet. Maar verder is er geen verschil hoor. Speed was gewoon ADHD-medicatie (eigenlijk nog steeds), coke een lokaal verdovingsmiddel, GHB een slaapmiddel, heroïne een pijnstiller (in o.a. Engeland ook nog steeds, echter alleen voor terminale patiënten) en MDMA een afslankmiddel. Geen enkele drug (op de nieuwste designerdrugs na) is ooit bedoeld geweest voor recreatief gebruik. Alle drugs zijn ooit op de markt gebracht met medische functie.

Finesse*

Belezen gebruiker
Ik trok de lijn bij het overdadig slikken van iets, moet je m'n vorige post even goed lezen, c.q. het stukje "hoge hoeveelheden".
Met farma's op zich is niks mis, zodra je ze niet gaat misbruiken in grote hoeveelheden

Martijn.

Belezen gebruiker
Finesse* zei:
Ik trok de lijn bij het overdadig slikken van iets, moet je m'n vorige post even goed lezen, c.q. het stukje "hoge hoeveelheden".
Met farma's op zich is niks mis, zodra je ze niet gaat misbruiken in grote hoeveelheden
Oh, OK. :)
Maar non-farma's in grote hoeveelheden is natuurlijk ook slecht... :wink:

Bovenaan