Die stof kan wel gemaakt worden maar niet vertrekkende van amfetamine. Een H op een verzadigde keten is van geen kanten reactief. Wel kan je veel van de syntheses die normaal voor amfetamine gebruikt worden omvormen tot een synthese voor deze verbinding. door een ander uitgangsproduct te gebruiken.
Alleen denk ik niet dat een 4-C analoog van amfetamine beter gaat werken, integendeel. over 4C analogen van amfetamine vind ik haast niks maar een googletje levert wel wat op over een analoog van MDMA.
Blijkbaar mist deze het dopamine gedeelte van het effect. en vermits amfetamine grotendeeld op de dopaminesystemen werkt denk ik dat dit geen actievere verbinding gaat opleveren.
http://www.v72.org/PDF/utopian_pharmaco ... etamine%22
Dr David Nichols suspects that the related phenethylamine entactogen
MBDB ("Eden": 2-Methylamino-1-(3,4-Methylenedioxyphenyl)Butane), formed by
extending the 3-carbon chain of MDMA to a 4-carbon chain, might prove superior
to MDMA as an adjunct to psychotherapy. This is because Dr Nichols' creation
lacks significant dopaminergic activity. It's thus less likely to induce a distracting
euphoria. On the other hand, if and when the substrates of blissful self-insight
can be sustained indefinitely, then who'll need therapy? Perhaps some inner
demons are better left to die of neglect, not awakened for exorcism. Either way, a
case can be made that MBDB is indeed a "purer" entactogen than MDMA. Yet as
an empathogen, MDMA is unsurpassed and possibly unmatched. MDMA's residual
dopaminergic amphetamine-like action contributes a euphoric warmth to the
user's intensified feelings and also the desire and ability to express them freely.