Alternatief xtc op feestje?

Hiyou

Bewuste gebruiker
Hey

Ik ga volgende week zaterdag naar een feestje. Het duurt 13uur.

Afgelopen zaterdag heb ik 12 u gefeest met xtc. Dus volgende week is geen optie om xtc te nemen. Ik heb enorm overdreven. 2 xtc pillen van +- 250 mg en ik weeg 59kg.
(Ik weet het veel te veel)

Ik wil wel iets doen van drugs maar weet niet goed wat.
Ik ben niet voor het psychedelische, geen ervaring mee dus best niet op feestjes. Enkel keta maar met dat alleen zal ik loom worden.

Tips?

Hiyou

Bewuste gebruiker
Na een opdoffer van ruim 8mg/lg lichaamsgewicht zou ik je aanraden helemaal niks te nemen tbh.

Maar ik weet ook dat je dat antwoord niet zoekt.

Maar ik zou coke kiezen.
I know… maar toch moeilijk…
Sommige nemen dagelijks drugs denk’k dan 🤭

Van coke krijg ik gemakkelijk hoofdpijn dus beetje schrik dat dat daar ook het geval gaat zijn… 3mmc ng es wagen mss? Wat denk jij?

Thunderdome

Wijs gebruiker
3MMC zou ik persoonlijk niet doen omdat dat ook (net zoals XTC) aan je serotonine vreet.

3 maanden pauze wordt over het algemeen aangeraden tussen serotogene drugs. Ik doe zelf meestal 2 a 3 maand pauze voordat ik weer een serotogeen middel neem. 2 maand is toch wel het gewenste minimale.

2CB kan ook leuk zijn op een feestje, maar dan niet een te hoge dosering. Echter kun je daar niet 13 uur mee volhouden.

Ik zou persoonlijk voor Speed gaan.

Hiyou

Bewuste gebruiker
3MMC zou ik persoonlijk niet doen omdat dat ook (net zoals XTC) aan je serotonine vreet.

3 maanden pauze wordt over het algemeen aangeraden tussen serotogene drugs. Ik doe zelf meestal 2 a 3 maand pauze voordat ik weer een serotogeen middel neem. 2 maand is toch wel het gewenste minimale.

2CB kan ook leuk zijn op een feestje, maar dan niet een te hoge dosering. Echter kun je daar niet 13 uur mee volhouden.

Wat is het gevaar juist moest ik 3mmc doen en het ook aan mn serotonine vreet?
Ik vraag me af wat er dan kan gebeuren.. en waarom ze het zo hard afraden?xx

CuriousExplorer

DF-koning

- Klopt helemaal. Maar je moet zo een mensen ook niet volgen. 😁

Van coke krijg ik gemakkelijk hoofdpijn dus beetje schrik dat dat daar ook het geval gaat zijn… 3mmc ng es wagen mss? Wat denk jij?

- Ik zei specifiek coke omdat dat op andere receptoren werkt als xtc. Maar goed, hoofdpijn is ook niet alles inderdaad.

Zeehond

Badass junkie
Hey

Ik ga volgende week zaterdag naar een feestje. Het duurt 13uur.

Afgelopen zaterdag heb ik 12 u gefeest met xtc. Dus volgende week is geen optie om xtc te nemen. Ik heb enorm overdreven. 2 xtc pillen van +- 250 mg en ik weeg 59kg.
(Ik weet het veel te veel)

Ik wil wel iets doen van drugs maar weet niet goed wat.
Ik ben niet voor het psychedelische, geen ervaring mee dus best niet op feestjes. Enkel keta maar met dat alleen zal ik loom worden.

Tips?
Tja, beter is gewoon om niks te doen.
Een paar drankjes misschien en lekker dansen, dat wordt ook zeker leuk.
Niet wat je wilt horen, wel eerlijk.

Speed en coke heb ik geen ervaringen mee.

psychedelica zou kunnen maar wil je niet.

Neem je toch X of 3-mmc dan zul je minder voelen en je receptoren behoorlijk beschadigen. Daardoor moet je een nog langere pauze nemen, is dat het waard op jouw leeftijd?

Je weet bovendien al dat je vorige week echt veel te veel hebt genomen…

Ik beloof je: er komen nog wel moeilijkere keuzes in je leven. Niet nemen is gewoon een keuze.

Laatst bewerkt:

Hiyou

Bewuste gebruiker
Daar moet je niet naar kijken. Er is altijd iemand die meer gebruikt of langer doorgaat of wat dan ook. Ja maar.....hij/zij gebruikt veel meer als ik is geeen uitgangspunt voor jezelf.
Just my thoughts ☺️
Edit^^ @CuriousExplorer zn gedachte ook blijkbaar 👻
Jullie hebben gelijk! Maar is soms wel een “troost” hehe. In mijn vriendengroep ben ik allensinds de verstandigste gebruiker 😇 en dan denk ik altijd, zij doen ht veel slechter. Maar ik volg jullie raad op 😍

Paranoize.

Badass junkie
Zou voor coke en alcohol gaan dan (niet teveel alcohol) ook een prima feest combinatie of speed en alcohol 1 van die 2

Thunderdome

Wijs gebruiker
Coke is ook gewoon goud als je goeie coke hebt :hearteyes: :hearteyes: van de opties die je hebt is dat denk ik de beste (beste is niks, maar dat was geen optie zo te lezen :laughing: :wink: )

Dir84sos

Experimenterende gebruiker

Hoofdpijn van coke. Dan heb je waarschijnlijk troep wat niet zo veel met coke te maken heeft.

summernight

Experimenterende gebruiker
Sowieso speed 😍👌 als ander alternatief kun je nog voor een microdosis lsd gaan. Geen volledige dosis.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Coke lijkt me niet handig op een feest, sta je elk uur weer stiekem bij te punten.

Zou toch speed doen. Daar krijg je pas een nare kater van als je er veel bij zuipt. Dus die neiging moet je dan wel onderdrukken.

Keta zou je er eventueel nog bij kunnen nemen na een tijdje, als je spierpijn begint te krijgen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter

3-mmc werkt vooral op dopamine. Het is zeker geen seroslurper.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Rc's
Wanneer is dat feestje?
En hoezo liever geen coke, geen drugsgebruikers op het feestje?
Dan kun je beter 3mmc gebruiken dan benzofurans
Jawel hoor. Veel drugsgberuikers. Maar het is een bos met een leuk thema “voodoo” dus coke is het minst leuke vind ik. Van 3mmc word je wat euforisch en meer in de feeststemming denk ik. En waarom beter 3mmc? Iedereen daar gebruikt denk ik drugs.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
3-mmc werkt vooral op dopamine. Het is zeker geen seroslurper.
Werkt wel degelijk op je serotonine hoor dus zou daar toch voorzichtig mee zijn. Wel vele malen minder dan XTC of 6-APB natuurlijk
Ik vind het allemaal een beetje ingewikkeld zo. Ik dacht dat 3mmc en 6apb allebij seroslurpers waren en dus zit ik hier braaf de weken te tellen.....
Doe je ook goed want ook 3mmc zit op je sero. Niet te vergelijken met MDMA of 6-APB maar werkt wel op serotonine. Maar om nou voor 3mmc bij normaal gebruik de 3 maanden regel aan te houden is wat overdreven. Altijd goed natuurlijk pauze in te lassen maar met 3mmc is het wel iets minder ernstig.

Paranoize.

Badass junkie
Jawel hoor. Veel drugsgberuikers. Maar het is een bos met een leuk thema “voodoo” dus coke is het minst leuke vind ik. Van 3mmc word je wat euforisch en meer in de feeststemming denk ik. En waarom beter 3mmc? Iedereen daar gebruikt denk ik drugs.
Omdat 6-APB(benzofury) net als mdma een serotonineslurper is dus kan je beter 3mmc gebruiken.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik zat net even op reddit te lezen. God iedereen spreekt elkaar tegen. Het is alsof er nooit onderzoek na is gedaan dus iedereen papagaait elkaar.

Ik heb ook gelezen dat het houden van pauses het niet perse minder neurotoxic maakt, maar omdat je daardoor minder vaak gebruikt is de kans kleiner dat je je brein sloopt.

En dat de 3 maanden van een opmerking van ann shulgin komt, maar niet perse op iets gebaseerd is.

Lang leven de social matrix. 🤯

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb ook gelezen dat het houden van pauses het niet perse minder neurotoxic maakt, maar omdat je daardoor minder vaak gebruikt is de kans kleiner dat je je brein sloopt.
Is toch een legitieme reden om die 3 maanden aan te houden? Minder kans dat je je brein sloopt. Wees ook eerlijk... We voelen ons niet voor niks naar de klote he paar dagen erna. Gezond is het natuurlijk niet :wink:

Paranoize.

Badass junkie
Ik zat net even op reddit te lezen. God iedereen spreekt elkaar tegen. Het is alsof er nooit onderzoek na is gedaan dus iedereen papagaait elkaar.

En dat de 3 maanden van een opmerking van ann shulgin komt, maar niet perse op iets gebaseerd is.

Lang leven de social matrix. 🤯
De 3 maanden regel is er om je hersenen de tijd te geven om je serotonine in je hersenen weer op juist niveau te krijgen niet omdat de drug dan minder toxisch is.
Maar het is wel algemeen bekend dat het dan minder schadelijk is voor je brein omdat je je brein iedere keer de kans geeft om te herstellen.
Is zeker wel op feiten gebasseerd en geen lulpraat.

Martinus

Wijs gebruiker
Is toch een legitieme reden om die 3 maanden aan te houden? Minder kans dat je je brein sloopt. Wees ook eerlijk... We voelen ons niet voor niks naar de klote he paar dagen erna. Gezond is het natuurlijk niet :wink:

Als ik niet meer dan 1 pil van 150mg neem in 2 halfjes heb ik geen dip.

Ik heb een keer 2 dagen achter elkaar xtc genomen en toen heb ik een dip van een week lang gehad inclusief semi lucide dromen.

Dat was me iets te veel van het goede en heb toen een jaar geen xtc genomen.

Dus ja. Ik kijk wel uit. Xtc is in mijn ogen niet iets om roekeloos mee te zijn.

Martinus

Wijs gebruiker
De 3 maanden regel is er om je hersenen de tijd te geven om je serotonine in je hersenen weer op juist niveau te krijgen niet omdat de drug dan minder toxisch is.
Maar het is wel algemeen bekend dat het dan minder schadelijk is voor je brein omdat je je brein iedere keer de kans geeft om te herstellen.
Is zeker wel op feiten gebasseerd en geen lulpraat.

Hoe is het neurotoxic. Hoe kan je brein herstellen? Wat is het meganisme er achter? Koe komt het dat er mensen zijn voor wie mdma niet meer werkt als de schade herstelbaar is?

Gezien jij weet dat het feiten zijn kun je die wel met me delen dan of niet?

Bovenaan