Alternatief voor Ritalin

Wuenoeur

Newbie
Hoi hoi!

Ik ben nieuw hier, dus laat ik me eerst maar even voorstellen. Ik ben Roosmarijn, 23!

Ik heb wel het één en ander geprobeerd wat betreft drugs, vandaar het vinden van dit forum!

Nu mijn vraag… Ik heb ADHD, en dus slik ik ritalin in everyday life. Mocht ik me even lekker willen voelen, snuif ik het ook, al komt dat weinig voor. Dit heeft me een euforisch gevoel, ik kan me goed focussen, en helemaal opgaan in muziek, werk of gamen.

Nu wil ik liever niet mijn daadwerkelijke medicatie gebruiken voor recreatief gebruik, en ben benieuwd of er ook nog leuke alternatieven zijn. 4F ken ik inmiddels, maar is geloof ik vrijwel hetzelfde. Ik zoek vooral dat euforie gevoel.

Alvast bedankt x

Fairflower

Bewuste gebruiker
Het euforiegevoel is veel minder sterk bij 4F-MPH als bij methylphenidaat. Ik vind de beiden helemaal anders, van een hoge dosis methylphebidaat (54 mg ineens dus niet de XR werking) krijg ik een echte high met meer durf, vlieg ik in wat ik wil doen, ben ik roekeloos soms wat. Van 4F-MPH krijg ik geen high en ben ik eerder angstig...
Dat is voor mij althans het grootste verschil de beide stoffen heel goed kennende.

Als ik jou was zou ik erg oppassen met je wens tot zoeken naar meer recreatief te gaan gebruiken, dit kan eindigen in een zeer ernstige verslaving. Relatine snuiven zou ik koste wat kost vermijden...ik begrijp t maar al te goed, maar alsjeblieft doe het niet, je wil gewoon niet weten wat je je allemaal op de hals haalt en hoelang je je ooit een dode plant zal moeten voelen om van misbruik van dit middel af te geraken....het is maar een korte tijd fijn en dan verkloot je er mogelijks nagenoeg alles mee ondanks het helemaal niet meer fijn is.
Weet je van jezelf dat je verslavingsgevoelig bent? Doe jezelf de aftakeling van je hersens en lichaam niet aan en het verlangen naar steeds meer en meer.

🤗

Wuenoeur

Newbie
Ik waardeer je reactie ❤️

Ik ben niet verslavingsgevoelig, en ik gebruik al best lang af en toe wat, ook met lange periodes ertussen, dus dat komt wel goed. Ik herken overigens wel wat je zegt over het verschil tussen beiden. Zeer merkbaar! Ritalin is een minder heftige energie boost, met meer euphoria. Bij 4FMPH merk ik al snel dat het richting een kleine dosis amfetamine gaat.

Binnenkort wil ik nog Ethylphenidate gaan testen, maar dat zal ook in kleine mate zijn. Vooral benieuwd naar de verschillen.

Super lief van de bezorgde reactie, maar ik ga er inderdaad wel verstandig mee om ❤️

Jelle666

Experimenterende gebruiker
Hoi hoi!

Ik ben nieuw hier, dus laat ik me eerst maar even voorstellen. Ik ben Roosmarijn, 23!

Ik heb wel het één en ander geprobeerd wat betreft drugs, vandaar het vinden van dit forum!

Nu mijn vraag… Ik heb ADHD, en dus slik ik ritalin in everyday life. Mocht ik me even lekker willen voelen, snuif ik het ook, al komt dat weinig voor. Dit heeft me een euforisch gevoel, ik kan me goed focussen, en helemaal opgaan in muziek, werk of gamen.

Nu wil ik liever niet mijn daadwerkelijke medicatie gebruiken voor recreatief gebruik, en ben benieuwd of er ook nog leuke alternatieven zijn. 4F ken ik inmiddels, maar is geloof ik vrijwel hetzelfde. Ik zoek vooral dat euforie gevoel.

Alvast bedankt x

Jelle666

Experimenterende gebruiker
Hoi Roosmarijn,

Ik heb ook ADHD en slikte rilatine(ritalin in België, vraag me niet waarom) en ik ondervond er dezelfde effecten van die jij beschrijft.
Ik moet echter wel toevoegen dat al sinds mijn puberteit speed, coke, xtc e.d. gebruik.
Dit vanwege de rust in mijn hoofd die ik ervaar als ik uppers gebruik.
Ik heb drie keer in een afkickcentrum gezeten, waar me concerta werd aangeraden maar daar neem ik nu ook veel te veel van, in combi met alcohol om dat gedreven, licht euforische gevoel te krijgen.
Ik raad dit helemaal af maar ik ben dus ook op zoek naar iets dat me dergelijk gevoel geeft.

Blijkbaar bestaat er dexamfetamine, de werking hiervan is sterker dan methylfenidaat(ritalin) maar artsen staan niet heel erg te springen om dergelijk geneesmiddel voor te schrijven.

Ik snap je zoektocht naar iets anders compleet dus moest je ondertussen iets hebben gevonden hoor ik het graag!

Jelle

Bovenaan