alternatief voor methadon

jaja

Bewuste gebruiker
Hey,
na 22 jaar intensief dope-gebruik ben ik na een confontatie met justitie hiermee gestopt.
Ik gebruik momenteel 1.5 cc, 3 mg dus, methadon, wat naar mijn mening een achtelijke dosis is. Probleem is dat ik maar niet van die druppel af kan komen; krijg bij stoppen steeds heftige ontwenningsverschijnselen. Ik heb het o.a. al geprobeerd m.b.v. Depronal (een zware pijnstiller), maar zonder succes, en benzo's kan ik niet nemen i.v.m. problemen met justitie.
Is er op dit forum ook iemand die iets weet over andere mogelijkheden om van die meet af te geraken?
Groeten.

natalia

Experimenterende gebruiker
hey,kunnen ze uw dosis niet verminderen?!normaal gezien kan dat toch niet dat ge alsmaar opt zelfde van methadon blijf!geleidelijk afbouwend?!depranol heb ik ook al gerobeerd,en vrienden van mij zijn er met gestopt.
Ttranqzijne of zo iet(t is verkeerd geschreven) da al geprobeerd?!
is nor t schijnt ook vree kalmerend.
of bij je huisarts nog es op bezoek gaan.
Take care
x

jaja

Bewuste gebruiker
natalia zei:
hey,kunnen ze uw dosis niet verminderen?!normaal gezien kan dat toch niet dat ge alsmaar opt zelfde van methadon blijf!geleidelijk afbouwend?!depranol heb ik ook al gerobeerd,en vrienden van mij zijn er met gestopt.
Ttranqzijne of zo iet(t is verkeerd geschreven) da al geprobeerd?!
is nor t schijnt ook vree kalmerend.
of bij je huisarts nog es op bezoek gaan.
Take care
x

Afbouwen van 1.5 cc?
Dan mag de apotheek me wel een microscoop meegeven voor het afmeten van de dosering.
Tranqzijne? ken ik niet, maar zal m'n arts eens vragen.
Bedankt.

Bal0n

Badass junkie
Ben je bang voor psychedelische drugs? Zo niet, dan raad ik je ten sterkste Iboga aan.

Als je geintresseerd ben dan zoek ik een aantal artikelen op voor je.

jaja

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Ben je bang voor psychedelische drugs? Zo niet, dan raad ik je ten sterkste Iboga aan.

Uiterst interressante tip.
Heb www.iboga.nl gechecked; had nog nooit van dit middel gehoord, ben er zeker in geïnterresseerd.
Wat mij overigens wel afschrok als rechtgeaarde Hollander dat waren de prijzen: 1 kuur, 6 - 10 potten á 60 stuks, zou ca. 270,- tot 450,- Euro gaan kosten, hetgeen voor iemand met een verslavingsverleden moeilijk op te hoesten is.
Weet jij misschien of Iboga ook door je reguliere arts voorgeschreven kan worden, opdat de kosten op je ziektekostenverzekering verhaald kunnen worden?
Verder ben ik zeer geïnterresseerd in verdere info.
Dank.

Bal0n

Badass junkie
jaja zei:
Bal0n zei:

Uiterst interressante tip.
Heb www.iboga.nl gechecked; had nog nooit van dit middel gehoord, ben er zeker in geïnterresseerd.
Wat mij overigens wel afschrok als rechtgeaarde Hollander dat waren de prijzen: 1 kuur, 6 - 10 potten á 60 stuks, zou ca. 270,- tot 450,- Euro gaan kosten, hetgeen voor iemand met een verslavingsverleden moeilijk op te hoesten is.
Weet jij misschien of Iboga ook door je reguliere arts voorgeschreven kan worden, opdat de kosten op je ziektekostenverzekering verhaald kunnen worden?
Verder ben ik zeer geïnterresseerd in verdere info.
Dank.

Dat is wel erg duur. Ik denk dat dit een stuk goedkoper is:

http://www.azarius.nl/productinfo.php?productmain=109&tabID=1&category=2&subcategory=6

En wat betreft de ziektekostenverzekering, ik denk, weet het haast wel zeker, dat de verzekering de kosten niet vergoed. Voor zo ver ik weet worden (nog) geen enkele alternatieve geneeswijzen vergoed.

Ik denk dat de meeste artsen niet eens van het bestaan van Iboga afweten. Ik zal nog een artikel zoeken voor je met wat meer informatie, ik had laatst wat moois gevonden.

edit: ah hier is een mooi artikel, het is wel Engels alleen.
http://www.whale.to/a/iboga.html

jaja

Bewuste gebruiker
BalOn bedankt voor je informatie.
Alhoewel het aantal gebruikers van dit Forum me aanvankelijk tegen viel, is mijn bezoek, mede dankzij jouw bijdrage, niet geheel vruchteloos gebleken.
Zal m'n eventuele ervaringen met Iboga later op dit Forum bekend maken.
Misschien dat anderen daar ook nog iets aan kunnen hebben; dat vind ik het mooie van een Forum als dit.
Groeten, en het ga jullie goed!

jaja

Bewuste gebruiker
Ik werd door de uitbater van de plaatselijke smartshop gewezen op het bestaan van www.erowid.org. Deze site werkt op ideëele grondslag, hetgeen mij nogal sceptisch maakte, aangezien regelmatig blijkt dat door commerciële belangen de objectiviteit van dergelijke organisaties nogal eens verwaterd. Is er iemand bekend met deze site?
Woensdag a.s. krijg ik een gratis monster Iboga van deze smartshop, opdat ik een indruk kan krijgen van dit middel. Ben onderhand erg benieuwd; heb reeds spectaculaire verslagen gelezen van mensen die ervaring hebben opgedaan met Iboga. Ook m'n behandelend arts van het CAD is erg geïnterresseerd in m'n aanstaande bevindingen met Iboga.
Kortom, erg spannend allemaal.

:smoke:

Groeten.

Bal0n

Badass junkie
Ik wens je ontzettend veel succes! :wave:

Van erowid maak ik zelf overigens veelvoudig gebruik.

jaja

Bewuste gebruiker
:)

No.
Ik moet nog ff geduld hebben; zou woensdagmiddag een monster op kunnen halen, kon helaas niet doorgaan; de groothandel was z'n belofte nog niet nagekomen.
Ook ik ben erg benieuwd, net zoals m'n behandelend arts.
Heb het verslag van een meisje op erowid gelezen, die op dezelfde wijze haar methadon verslaving wilde kicken, zij was "lyrisch" over de werking van Iboga, en slaagde idd in haar poging.
Lullig was tenslotte de voetnoot van erowid bij dit artikel; na enkele maanden bleek zij zelfmoord gepleegd te hebben !
Triest wat ?
Dit weerhoudt mij echter niet van mijn voornemen; zoals de zaken er nu voor staan, kan ik vrijdagmiddag het monster :smoke: afhalen.
Ik laat het hier weten.
Groente.

Btw; heb jij zelf ervaring met het gebruik van Iboga ?

Bal0n

Badass junkie
jaja zei:
:)

No.
Ik moet nog ff geduld hebben; zou woensdagmiddag een monster op kunnen halen, kon helaas niet doorgaan; de groothandel was z'n belofte nog niet nagekomen.
Ook ik ben erg benieuwd, net zoals m'n behandelend arts.
Heb het verslag van een meisje op erowid gelezen, die op dezelfde wijze haar methadon verslaving wilde kicken, zij was "lyrisch" over de werking van Iboga, en slaagde idd in haar poging.
Lullig was tenslotte de voetnoot van erowid bij dit artikel; na enkele maanden bleek zij zelfmoord gepleegd te hebben !
Triest wat ?
Dit weerhoudt mij echter niet van mijn voornemen; zoals de zaken er nu voor staan, kan ik vrijdagmiddag het monster :smoke: afhalen.
Ik laat het hier weten.
Groente.

Btw; heb jij zelf ervaring met het gebruik van Iboga ?

Ah, beetje sneu idd dat dat meisje zelfmoord heeft gepleegd, tis natuurlijk maar de vraag of dat te wijten is aan haar iboga behandeling.

Zelf heb ik (nog) geen ervaring met Iboga, wil het heel graag proberen, maar alles op zn tijd :).

Nogmaals succes! :grin:

jaja

Bewuste gebruiker
Well, het schijnt voor een smartshop toch niet zo eenvoudig te zijn, aan Iboga te komen.
Kom net terug, zonder monster, het bleek i.v.m. wetgeving toch lastig Iboga te verkrijgen. Nu gaat ie 't proberen via onze oosterburen, doch dan zou ik minimaal 100 gram, a 95 Euro, moeten bestellen. Aangezien ik nog geen enkele ervaring heb met Iboga, leek me dat niet verstandig.
Moet nu ca. 1.5 week wachten, opdat hij via deze leverancier een monster kan proberen te krijgen.
Indien iemand op dit Forum een adres weet waar eenvoudig Iboga te verkrijgen is houd ik mij aanbevolen.
Groente.

Bal0n

Badass junkie
jaja zei:
Well, het schijnt voor een smartshop toch niet zo eenvoudig te zijn, aan Iboga te komen.
Kom net terug, zonder monster, het bleek i.v.m. wetgeving toch lastig Iboga te verkrijgen. Nu gaat ie 't proberen via onze oosterburen, doch dan zou ik minimaal 100 gram, a 95 Euro, moeten bestellen. Aangezien ik nog geen enkele ervaring heb met Iboga, leek me dat niet verstandig.
Moet nu ca. 1.5 week wachten, opdat hij via deze leverancier een monster kan proberen te krijgen.
Indien iemand op dit Forum een adres weet waar eenvoudig Iboga te verkrijgen is houd ik mij aanbevolen.
Groente.

Hmm.. vervelend. Mischien heb je hier wat aan?
http://azarius.nl/productinfo.php?productmain=109&tabID=1&category=2&subcategory=6

Kost je 25 euro, en volgens mij is dat wel genoeg om te proberen de eerste keer.

jaja

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
En? Heb je het al binnen? Al gebruikt?

Was geintje, he.
Wordt donderdag pas denk ik.
Hopelijk wel voor de kerst !!!!
KUTkerst; hypocriete schijtkerst!

Patience.

Heb grote zin een pakkie smack te halen! :wave:

jaja

Bewuste gebruiker
Heb zojuist de bestelstatus nog eens gechecked; m'n kerstpakket is vandaag dus pas opgestuurd. Wordt dus niks deze kerst. :angry:
Vrees dat ik moet wachten tot dinsdag 27 dec.

jaja

Bewuste gebruiker
Well, gister dus m'n bestelling ontvangen.
Gelijk maar ff wat geprobeerd; rustig begonnen weliswaar, maar na zo'n drie kwartier begon het te werken. Wat een gore smaak heeft het trouwens!
De werking was een zeer vreemde ervaring; het is lastig dit onder woorden te brengen, maar het was zeer zeker niet onaangenaam.
Zie me nog niet, na gebruik iboga, de straat op gaan; alles komt n.l. nogal onwerkelijk op je over.
Al met al een heel bijzondere ervaring, maar of het me zal helpen van de meet te geraken, betwijfel ik. Dit zou n.l. inhouden dat ik het dagelijks zou moeten gaan gebruiken, en dat zie ik momenteel nog niet gebeuren.
Ga vrijdag eens een grote hoeveelheid gebruiken!
Later.

<edit>
Wat ik me zojuist realiseer, is dat ik vannacht ontzettend diep en goed geslapen heb; iets waar ik normaal erg veel moeite mee heb.
Of dat ook iets met Iboga te maken kan hebben ???

Bal0n

Badass junkie
Ik zou idd een grote hoeveelheid proberen te gebruiken, dat heeft denk ik sowieso meer profijt.

Over dat slapen weet ik eigenlijk niet, daar zou je zelf een beetje mee meoten experimenteren :)..

succes!

jaja

Bewuste gebruiker
Well, nog ff een verslag hoe de laatste maand is verlopen.
Die grotere hoeveelheid Iboga die ik wilde proberen heb ik nog ff uitgesteld. Ik gebruik het nog steeds in lage dosering, en ik moet zeggen het gaat uitstekend met me.
Na de eerste week realiseerde ik me dat de drang tot gebruik van heroïne sterk afgenomen is. Meet gebruik ik momenteel niet meer.
Op de een of andere manier werkt m'n brein helderder; kom ik tot nieuwe en verrassender inzichten.
Of dit alles te verklaren is door het gebruik van Iboga, ik weet 't niet; feit is wel dat ik voor het eerst in dik twintig jaar de verleiding van heroïne heb kunnen weerstaan.

BalOn, dank voor je tips en interresse; zal t.z.t. nog wel verslag uitbrengen van m'n eerste echte zware Iboga-trip; alhoewel dit nog wel ff kan duren, aangezien ik dit pas aandurf op het moment dat ik weer helemaal gezond in m'n vel zit!

Bal0n

Badass junkie
jaja zei:
Well, nog ff een verslag hoe de laatste maand is verlopen.
Die grotere hoeveelheid Iboga die ik wilde proberen heb ik nog ff uitgesteld. Ik gebruik het nog steeds in lage dosering, en ik moet zeggen het gaat uitstekend met me.
Na de eerste week realiseerde ik me dat de drang tot gebruik van heroïne sterk afgenomen is. Meet gebruik ik momenteel niet meer.
Op de een of andere manier werkt m'n brein helderder; kom ik tot nieuwe en verrassender inzichten.
Of dit alles te verklaren is door het gebruik van Iboga, ik weet 't niet; feit is wel dat ik voor het eerst in dik twintig jaar de verleiding van heroïne heb kunnen weerstaan.

BalOn, dank voor je tips en interresse; zal t.z.t. nog wel verslag uitbrengen van m'n eerste echte zware Iboga-trip; alhoewel dit nog wel ff kan duren, aangezien ik dit pas aandurf op het moment dat ik weer helemaal gezond in m'n vel zit!

Ah, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen hiermee. Veel sterkte :grin:

Wat vond je arts bij het CAD van je iboga bevindingen?

jaja

Bewuste gebruiker
Mijn arts heb ik nog niet gesproken; heeft vakantie. Zal volgende week worden, maar hij zal er zeker van op kijken.

Ben, schadelijke gevolgen zijn bij mij niet bekend, het schijnt echter wel verstandig te zijn bij het gebruik van een grote dosis, dit in aanwezigheid te doen van iemand die je kunt vertrouwen. Het heeft dan n.l. een zwaar hallucinerende werking.
De werking bij kleine doses is moeilijk te beschrijven; het lijkt of je een zeer heldere blik krijgt, alle indrukken die van je buitenaf opdoet komen nogal onwerkelijk op je over.
Sinds ik Iboga gebruik is de drang om wat dope te scoren zo goed als verdwenen, en ik ben inmiddels, na 22 jaar dopegebruik, gestopt met de meet, hetgeen me tot nu toe nooit eerder gelukt was.

Kortom, ik ben erg enthousiast over Iboga, alhoewel ik er dus pas sinds kort mee bekend ben.

Groente.

BacingsPen

Badass junkie
jaja zei:
Mijn arts heb ik nog niet gesproken; heeft vakantie. Zal volgende week worden, maar hij zal er zeker van op kijken.

Ben, schadelijke gevolgen zijn bij mij niet bekend, het schijnt echter wel verstandig te zijn bij het gebruik van een grote dosis, dit in aanwezigheid te doen van iemand die je kunt vertrouwen. Het heeft dan n.l. een zwaar hallucinerende werking.
De werking bij kleine doses is moeilijk te beschrijven; het lijkt of je een zeer heldere blik krijgt, alle indrukken die van je buitenaf opdoet komen nogal onwerkelijk op je over.
Sinds ik Iboga gebruik is de drang om wat dope te scoren zo goed als verdwenen, en ik ben inmiddels, na 22 jaar dopegebruik, gestopt met de meet, hetgeen me tot nu toe nooit eerder gelukt was.

Kortom, ik ben erg enthousiast over Iboga, alhoewel ik er dus pas sinds kort mee bekend ben.

Groente.

groente? je bedoelt dat je nog wel blowt?:P hoe is de combi?:P en je gebruikt nu geowon iets waar de gevolgen onbekend van zijn??? stel nou dat dit verkeerd uitpakt???

jaja

Bewuste gebruiker
En dat vraag jij als ex-dopegebruiker???
Je kende de gevolgen daar toch ook van !!!
:grin: :grin: :grin:

Natuurlijk heb ik me wel eerst in laten lichten.
Kijk b.v. eens op errowid.com; had ik van BalOn.
Verder heb ik 't eerst met m'n arts besproken.

BacingsPen

Badass junkie
ALS EX DOPE GEBRUIKER??? Ja ik eet idd welspacecake, komt ook wat dopamine door vrij :grin:

Maja, okj dan is het goed, wist helemaal niet dat je het met je arts besproken had! Doe je goed(of die drugs dan eigenlijk)! Hoop dat het je voor altijd van de dope afhoudt, hou oud was je toen je er mee begon?

jaja

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
ALS EX DOPE GEBRUIKER??? ?

Sorry. Had het topic heroïneverslaving gelezen en dacht je verhaal gelezen te hebben. Bij nader inzien blijkt dat niet juist, dus.

Ik was 19 toen ik voor 't eerst dope gebruikte, en ben nu inmiddels al weer 42!!!
Heb wel altijd normaal aan het maatschappelijk leven deel genomen; werk, studie en zo.
Totaal vier maal naar een kliniek geweest, zonder gewenst resultaat.
Nu heb ik 't dus zelf gedaan.

Ik blow nog wel, ook i.c.m. Iboga; uitermate prettig, dus.

Bal0n

Badass junkie
Jeuzus, wat ontzettend mooi dat je je dope verslaving kan weerstaan met Iboga. Ik hoop dat je het vol kan blijven houden :grin:. Ben wel erg benieuwd wat je arts er over te zeggen heeft, :grin:

BacingsPen

Badass junkie
jaja zei:
SpacingBen zei:
ALS EX DOPE GEBRUIKER??? ?

Sorry. Had het topic heroïneverslaving gelezen en dacht je verhaal gelezen te hebben. Bij nader inzien blijkt dat niet juist, dus.

Ik was 19 toen ik voor 't eerst dope gebruikte, en ben nu inmiddels al weer 42!!!
Heb wel altijd normaal aan het maatschappelijk leven deel genomen; werk, studie en zo.
Totaal vier maal naar een kliniek geweest, zonder gewenst resultaat.
Nu heb ik 't dus zelf gedaan.

Ik blow nog wel, ook i.c.m. Iboga; uitermate prettig, dus.

Mja, dat zal best, vind blowen zelf ook nogal prettig :grin:

Maarja, denk je dat je je ooit nog een leven zonder drugs kan voorstellen? Dus dat je helemaal niks meer gebruikt? ook geen biertje of jointje?

jaja

Bewuste gebruiker
Een leven zonder drugs of drank?

:wave:

Nee hoorrr.
Waarom zou ik leven zonder drugs; ik heb geen morele bezwaren tegen het gebruik ervan.
In het begin heb ik jaren heroïne gebruikt, zonder er verslaafd aan te raken.
Toen mijn allerbeste kameraad op z'n motor verongelukte, is het mis gegaan.
De kans bestaat dat ik over een jaar wel weer eens sporadisch gebruik, het blijft een fascinerend goedje, het vereist alleen de nodige zelfdiscipline er verantwoord mee om te gaan.

Groeten

jaja

Bewuste gebruiker
Btw; Ben waarom heb je zo'n eigenaardige manier van quoten?
Je hoeft in de post die je wil citeren enkel QUOTE te vinken; dat maakt het toch wat duidelijker, niet?

FuTuRe

Experimenterende gebruiker
jaja jij wilt dus mss WEER het risico lopen om verslaaft te rake ?
ik vind als je er echt van heb geleerd dan zou je eigenlijk ook zonder elke drugs moete kunne

kun je wel zegge dat een biertje drinken ook drugs is , maar dat is wel wat anders

jaja

Bewuste gebruiker
FuTuRe zei:
jaja jij wilt dus mss WEER het risico lopen om verslaaft te rake ?
ik vind als je er echt van heb geleerd dan zou je eigenlijk ook zonder elke drugs moete kunne

kun je wel zegge dat een biertje drinken ook drugs is , maar dat is wel wat anders

Klopt idd.
Alcohol breekt hersencellen af, met als gevolg een permanente schade, die nooit meer hersteld kan worden.
Cannabis en zelfs heroïne daarentegen richten geen hersenschade aan.
De schadelijke gevolgen van het gebruik van heroïne zijn voornamelijk van sociaal culturele aard.
Je zou in principe 100 jaar kunnen worden als morfinist.

Het is met name de afhankelijkheid ervan die me tegen staat bij heroïne.
Vandaar dat ik ook de kanttekening plaatste er veranwoord mee om te gaan.
Ik ken de gevaren onderhand.

jaja

Bewuste gebruiker
Het gaat nog steeds erg goed met moi.
Ik gebruik momenteel helemaal niets; ook geen Iboga dus!
Vind ik eigenlijk ook het beste: gewoon op eigen kracht.
Af en toe een blowtje, that's it!

Niet slecht, wat?

Bovenaan